از زمان عرضه Mirror's Edge اصلی در سال 2008 طرفدارها و بازیکن ها نسخهی بعد بازی را درخواست میکردند. پس چرا بیش از 4 سال طول کشید تا نسخهی جدید به صورت رسمی معرفی شود؟ بر اساس صحبت های Patrick Bach، تهیهکننده اجرایی بازی در DICE، دلیل این همه وقفه این بوده است که آنها در DICE نقشه و طرح قوی و خوبی نداشته اند تا به شرکت مادر و EA نشان بدهند.
Bach در مصاحبهای با Videogamer.com، گفت DICE طرح ریبوت Mirror's Edge را با EA مطرح نکرد، تا زمانی که از طرح بازی کاملا راضی بودند.
او گفت: "من فکر میکنم که ما نقش پلیس بد را در بررسی موشکافانه ایدهها، IPها، ویژگیها بازی میکنیم." او همچنین اضافه کرد: "ما طرحی را که به آن اعتقاد کامل نداشته باشیم اجرا نمیکنیم، و این زمان میبرد."
او همچنین به خوبی از EA و نحوهی برخوردش با IPها مثل Mirror's Edge یاد کرد. "… در کل EA بسیار مثبت با ما برخورد کرد، مثلا همیشه از ما میپرسید 'به چه چیزی نیاز دارید' به جای اینکه به ما بگوید 'این را بساز، و آن کار را انجام بده' "
ریبوت Mirror's Edge برای کنسولهای نسل بعد و PC عرضه خواهد شد.