اخبار بازی

حضور ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اروپا

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال حضور قدرتمندی در بزرگ‌ترین و جدی‌ترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای یعنی گیمزکام 2016 خواهد داشت و پاویون ایران در گیمزکام میزبان فعالان صنعت بازی‌سازی کشورمان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه گیمزکام شش سال است که در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و سال گذشته 345 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. از نظر وسعت و تعداد بازدیدکنندگان، گیمزکام مهم‌ترین نمایشگاه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا است. نمایشگاه امسال از تاریخ 27 تا 31 مرداد برگزار می‌شود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های متنوع و مفصلی را برای گیمزکام امسال در نظر گرفته است و به نوعی می‌توان گفت بخش‌های مختلف صنعت را تفکیک کرده است. بنیاد ملی امسال تنها در نقش سیاست‌گذار و از نگاه کلان با موسسات مرتبط، آکادمی‌ها و بنیادهای مشابه در کشورهایی همچون اسپانیا، کره، ترکیه و بریتانیا مذاکره خواهد کرد.

 

Iran at Gamescom

 

امسال بخش‌های مختلفی از صنعت بازی کشورمان پابه‌پای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه حضور خواهند داشت و هرکدام برای رسیدن به هدف مشخصی تلاش خواهند کرد.

برای این منظور کتابی با عنوان Essential Facts & Key Players درباره صنعت بازی ایران تهیه شده است که تمام توضیحات مورد نیاز فعالان بین‌المللی از جمله آمار و ارقام و همچنین برترین شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف را ارایه می‌کند. این کتاب در 207 صفحه و تماما به زبان انگلیسی تهیه و چاپ شده است.

مجموعه «دایرک» به عنوان تنها مجموعه پژوهشی و آماری صنعت بازی در کشور، به ارایه آمار و ارقام دقیقی از صنعت بازی خواهد پرداخت و دید و نگاه سرمایه‌گذاران خارجی را نسبت به بازار ایران باز خواهد کرد.

شرکت فن‌افزار در نقش ناشر در این نمایشگاه حضور دارد و با ارایه بازی‌های ایرانی به ناشران خارجی، تلاش خواهد کرد تا بازی‌های ایرانی را بیش از پیش جهانی کند. همچنین بازی‌های برتر رویداد بازی‌سازی Level Up نیز که چند روز پیش مشخص شدند نیز توسط فن‌افزار در گیمزکام به نمایش گذاشته می‌شود.

شرکت آنو به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی کشور که در بخش هنری (Art) توانایی‌های بسیاری دارد، در نمایشگاه حضور دارد تا توانمندی‌های ایران را در حوزه هنر دیجیتال به نمایش بگذارد. هدف این شرکت عقد قرارداد برای پروژه‌های برون‌سپاری در حوزه هنر دیجیتال است.

بخش دیگری از غرفه ایران به جلسات اختصاص داده شده است که تمام ایرانیانی که به صورت مستقل در نمایشگاه حضور دارند می‌توانند از این فضا جهت برگزاری جلسات خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا