اولین اطلاعات از PES 2014 از سوی مجلهی Edge منتشر شد
مجله Edge قصد دارد در شماره 252 خود، اطلاعاتی از بازی PES 2014 رونمایی کند. با این حال امروز اطلاعاتی از این بازی بدست آمده است که خیلی از طرفداران این سری، بسیار شگفت زده شدند.
یکی از مهمترین ویژگیهایی که این نسخه دارا میباشد، استفاده از موتور قدرتمند کوجیما یعنی Fox Engine است. سازندگان این بازی مدعی هستند که این انجین بسیار برای این نسخه مناسب است و توانستهاست محدودیت کمتری برای سازندگان ایجاد کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده و اتفاقاتی که قرار است برای سریِ PES رخ دهد، به نظر میرسد سال آینده، سال بزرگی برای شبیهسازهای فوتبال میباشد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بار به نظر میرسد سازندگان علاوه بر این که روی کارهای تیمی مانور دادهاند، در طراحی چهرههای بازیکنان نیز بسیار دقت کردهاند. در عکسی که از یک بازیکنان ژاپنی به صورت Close-Up (نزدیک) منتشر شد، ما شاهد جزئیات بسیار بالایی بودیم و حتی ما قادر به دیدن منافذ پوست و ابروی آن خواهیم بود.
این بار، طراحی پیراهن بازیکنان طوری میباشد که از بدن آنها جدا میباشد. یعنی پیراهن بازیکنان در هنگام دویدن، تکان میخورد و جزئیات خیره کنندهای را نمایش میدهد. افزون بر آن، بازیکنی که در حال حمله است، ممکن است پیراهن توسط مدافع حریف کشیده و یا حتی پاره شود.
یکی از مشکلاتی که نسخههای قبلی سری PES از آن رنج میبرد، سیستم درگیری آن بود که در این بازی بسیار پیشرفتهتر شدهاست و کمی با رقیب خود یعنی FIFA مشابه است. این بار بازیکنان صاحب توپ میتوانند برای خود فضا ایجاد کنند و حتی در مواقع ضروری به سایر بازیکنان تنه بزنند. همینطور، زمانی که شما توپ را در اختیار ندارید، میتوانید راههای نفوذ را ببندید تا مانع فرار کردن حریفِ خود شوید. فیزیک بازیکنان بسیار بالانس میباشند و بازیکنان درشتتر میتوانند بر بازیکنان ریزتر نیز مسلط شوند. برای این که از حمله کردن حریف خود در امان باشید، میتوانید پیراهن آنها را بکشید و البته ممکن است پیراهن آنها از تنشان جدا و یا پاره شود.
شما میتوانید برای خطا کردن، از راههای مختلفی استفاده کنید. عکسالعمل بازیکنان نیز در مقابل خطاها جالب است. مثلاً اگر شما به پای بازیکنی تکل بزنید، بازیکن حریف پای خود را به نشانهی درد میگیرد و به خود میپیچد. یعنی این که بستگی به ضربهی شما دارد که بازیکن حریف، از چه جناحی مصدوم شود.
فیزیک و کنترلِ توپ، یکی از مسائلی میباشد که کونامی بسیار روی آن مانور دادهاست، به طوری که بازیکنان سریع میتوانند با استفاده از این مهارت، سایر بازیکنان را دریبل بزنند و سریعاً از آنها عبور کنند. به لطف فیزیکِ Barycentre، بازیکنان دارای وزن مختلفی در تمامی قسمتهای بدن خود میباشند.
مکانیزم کنترل توپ دجار تغییرات بسزایی شده است و شعاعی که بازیکنان در آن توپ را کنترل میکنند، سه برابر بیشتر از نسل فعلی شدهاست. این بدان معناست که هنگام درگیری بر سرِ توپ، بازیکنان میتوانند تاکتیکهای زیادی را پیاده سازی کنند تا توپ را مال خود کنند.
سیستم چینش بازیکنان، همواره با پیشرفتهای زیادی مواجه شده است. شما قادر هستید که بازیکنان خود را در یک منطقه خاصی از زمین قرار دهید. یعنی این که شما به بازیکنان کلیدی خود این اجازه را میدهید که فقط در یک قسمت از سطح زمین متمرکز شوند. این استراتژی برای تیمهایی که ضعیف هستند، بسیار کاربرد دارد. مثلاً در UEFA Champion League تیمِ Celtic توانست با دفاع چند لایه و ضدحملههای خود، تیم FC Barcelona را شکست دهد. در واقع سیستم چینش بازیکنان، نیز به شما این اجازه را خواهد داد که روی کارهای دفاعی و هجومی تمرکز بیشتری داشته باشید و سازندگان میخواهند روی آنها نیز تأکید داشته باشند.
در آینده، مطمئناً اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد و باید دید سازندگان، چه قابلیتهایی را میخواهند در PES 2014 پیادهسازی کنند.