امکان تمام آنلاین بودن Fortnite
چندی پیش از عنوانی رونمایی شد که گویا پرچمدار بازیهای نسل بعدی خواهد بود که با موتور Unreal ساخته میشوند؛ Fortnite. تهیهکنندهی این عنوان، تانیا جسن (Tanya Jessen) به سرویس خبری Rock Paper Shotgun گفته که Epic قادر است برای مبارزه با مشکلات دزدی دیجیتالی (Piracy) اتصال دائم به شبکهی اینترنت را الزامی کند.
جسن اذعان کرد: "فعلا در اینباره تصمیمی نگرفتهایم، این موضوع واقعا به گیمپلی و همچنین پلتفرم انتشار بازی وابسته خواهد بود. به هر حال تصمیمی که اتخاذ میکنیم بیشتر مرتبط با لذتی است که شما با دوستانتان هنگام بازی خواهید داشت [تا موضوعات امنیتی]. اما الآن نمیتوانم اظهار نظر قطعی بکنم."
هفتهی پیش، طی نمایشگاه کامیک-کان 2012 شرکت Epic Games اعلام کرد که Fortnite نخستین عنوانی خواهد بود که نمایندهی جدیدترین فنآوری شرکت یعنی Unreal Engine 4 است. این بازی منحصرا برای کامپیوترهای شخصی اعلام شد ولی طراح ارشد استودیو، کلیف بلزنسکی (Cliff Bleszinski) اشاره کرده که شرکت هنوز تصمیمی دربارهی انتشار Fortnite بر روی سایر پلتفرمها نگرفته است.
سبکی که برای Fortnite در نظر گرفته شده "Sandbox Survival" بر پایهی همکاری (Co-Op) است. از چنین سبکی میتوان انتظار یک گیمپلی هیجانانگیز در نقشهای وسیع را داشت. روند بازی شامل دو بخش خواهد بود: روز و شب. طی روز بازیکنان بایستی به کمک یکدیگر و با استفاده از موادی که بدست میآورند و ذخیره میکنند به ساخت و توسعهی استحکامات و سازههای دفاعی بپردازند. شب که فرا میرسد، آنها باید به قلعههایشان پناه ببرند و تا میتوانند موجهای عظیم دشمنان هیولا صفت را دفع کنند.