یامائوچی, رییس تیم Polyphony Digital در گفتگوی اخیر خود با PSM3 به این موضوع اشاره کرد که مساله فریمریت یکی از چالشهای بزرگ در ساخت GT5 بوده است.
وی افزود:" مهندسان بازیساز ما هر روز شکایت و گله میکنند. ‘همین که بازی 1080P میباشد کافی نیست؟ حتما باید در 60 فریم هم اجرا شود؟’
من فکر میکنم که 60fps بسیار مهم است و ما تلاش میکنیم که آن را بطور کامل و بی نقص اجرا کنیم. اما بعضی وقتها شما در شرایط بخصوصی قرار میگیرید. بخصوص وقتی که افکتهای آب و باران در مسابقات اعمال میشود ممکن است فریم ریت بازی اندکی از 60 پایینتر بیاید و من از این بابت عذرخواهی میکنم".
" مثلا در نقطه شروع مسابقه اگر هر 15 ماشین رقیب در جلوی شما بوده و در هنگام استارت، شروع به پاشیدن آب در هوا بکنند، ممکن است فریم بازی 60fps نباشد".