اخبار بازی

اطلاعات مختلف پیرامون PS4 از زبان Masayasu Ito

آقای Masayasu Ito به عنوان رئیس بخش تجاری و معاون کمپانی Sony Computer Entertainment کشور ژاپن اخیرا مصاحبه ای را AV Watch داشته اند و جزئیاتی را پیرامون کنسول PlayStation 4 ارائه کردند که به شرح زیر است:

1- PlayStation 4 نیازی ندارد همیشه به اینترنت متصل باشد. با این حال بایستی برای لذت بردن از تمامی ظرفیت این کنسول به اینترنت وصل شوید.
2- PS4 خود به تنهایی یک سرور برای PlayStation App است. در آینده احتمالا این مورد وسیع تر خواهد شد و با ارتباط PS4 و PlayStation App از طریق سیستم cloud می توان شاهد انجام بازی ها به صورت چند نفره بود.
3- چیپ ثانویه که برای عملیات هایی با مصرف برق پایین طراحی شده است، اکثرا از ساعت 1 الی 4 بامداد برای دانلود آپدیت های ضروری فعال می شود. همچنین چیپ ذکر شده هنگام خرید از PlayStation App نیز فعال خواهد شد.
4- بسته به کیفیت بازی که در حال اجرا است، مصرف برق متفاوت خواهد بود.
5- سر و صدای ایجاد شده توسط کنسول، نسبت به PlayStation 3 بسیار کمتر خواهد بود.
6- فن خنک کننده در PS4 بسیار کم صدا است و برابر با میزان حرارت تولید شده عمل خواهد کرد. این مورد بدین معنی است که دیگر مانند PS3 ناگهان شاهد افزایش سرعت فن نخواهیم بود.
7- خواندن اطلاعات در Blu-Ray بدلیل افزایش سرعت چرخش از 2x به 6x، صدای بیشتری را تولید خواهد کرد. اما این مورد به دلیل هارد دیسک موجود رفع خواهد شد.
9 – کیفیت اجرای فیلم های سینمایی و موزیک در هنگام عرضه PS4، هم سطح PS3 است اما این مورد با یک سری آپدیت در آینده ارتقاء خواهد یافت.
10- پوسته و هدف PS4، شخصی سازی است. بدین معنی که تجربه های منحصر به فردی را ارائه خواهد کرد.

این بار آقای Ito مصاحبه ای را با وبسایت مجله ژاپنی Famitsu  داشته اند که مشروح جزئیات اعلام شده پیرامون PS4 چنین است:

1- فروش یک کنسول به قیمت بالا حتی با سخت افزار قوی، مشکل است. ایجاد تعادل بین قیمت و قدرت کنسول امر راحتی برای ما نبوده است و یکی از اهداف در عرضه PS4 می باشد.
2- PS4 طراحی های متفاوتی را داشته است اما آخرین گزینه که انتخاب شد، حس تازگی به همراه داشت و DNA یک PlayStation را به نمایش می گذارد، مخصوصا دوره PS2.
3- آقای Ito به دنبال استفاده از تکنولوژی USB 3.0 بوده است. با اینکه USB 2 معمول تر می باشد، اما در طراحی نهایی از USB 3.0 استفاده شده است.
4- تکنولوژی USB 3.0 برای PlayStation Camera نیز ضروری است. تکنولوژی و رزولوشن این دوربین به دلیل محدودیت پهنای باند قابل استفاده با USB 2.0 نیست. با اینکه متصل کننده (connector)، شکل مخصوص به خود را دارد، اما هنوز هم همان USB 3.0 است.
5- انجام بازی های PlayStation App به صورت remote play با تلفن های هوشمند و تبلت ها بسیار مشکل است زیرا تفاوت فاحشی با DualShock 4 دارند. (آقای Shuhei Yoshida چنین قابلیتی را با تلفن های هوشمند به کلی رد کرده اند)
6- تکامل DualShock 4، حاصل آزمون و خطاهای فراوان است. طراحی نهایی با توجه به استفاده افراد مختلف و نظرات آنان به وجود آمده است.
7- دو دکمه L2 و R2 با توجه به بازخورد گیمرها، تغییرات خوبی را داشته و زاویه آنها هم اکنون بهتر می باشد. مواد و شکل کنترلر به طور کلی از ابتدا برای خوش دست بودن و راحتی ساخته شده است.
8- تنوع رنگ DualShock 4 (مشکی – آبی – قرمز) به دلیل درخواست قوی بازار بوده است.
9- طراحان در همان ابتدا از تنوع رنگ خود کنسول مطلع بوده اند و از آنها خواسته شد که آزادانه طراحی کنند و در آخر گزینه ها محدود تر شد. به آنها گفته شد: "می خواهیم، طراحی را با تنوع رنگ در نظر بگیرید"
10- آقای Ito معتقند که Xbox One می خواهد یک دستگاه برای سرگرمی و تفریح باشد در حالی که PS4 بر روی بازی ها تمرکز می کند. مسلما PS4 نیز به دنبال ارائه سرگرمی است. هر چه باشد، کمپانی سونی در زمینه صوت و تصویر فعالیت دارد.
11- پخش CD در نظر گرفته نشده است. زیرا ایده اصلی این است که از محتویات مختلف به صورت آنلاین لذت ببرید. به عنوان مثال برای موسیقی می توانید از Music Unlimited بهره ببرید. هر موقع تصویر و ویدئوی را ضبط کردید می توانید در cloud ذخیره کنید و از آن لذت ببرید. ارزش واقعی PS4 در متصل شدن به اینترنت است.
نظر شما پیرامون این اطلاعات چیست؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا