اخبار جدیدی از Grand Theft Auto 5 توسط مجله ماه دسامبر Game Informer منتشر شد و حال طراح ارشد Rockstar آقای Dan Houser سکوت خود در مورد این بازی را شکسته و اطلاعاتی در مورد سرقت ها، معاملات شخصیت ها، دسیسه ها، مراحل فرعی و… را فاش کرد. وی به ندرت صحبت میکند، پس با دقت متن زیر را مطالعه نمایید.
سخنان آقای Houser در مجله GI که 18 صفحه از آن مربوط به GTA V است درج شده است. افزایش پول در این بازی نقش پر رنگی را بازی میکند و هر سه شخصیت Trevor، Michael و Franklin سعی دارند تا با کار هایی مانند سرقت، پول در بیاورند، Houser در این مورد میگوید: "ما میخواستیم تا سرقت نقش پر رنگی در بازی داشته باشد و به چیزی مثل GTA 4 ختم نشده و از بازی هایی که قبلا مردم از آن ها استقبال کرده اند نیز استفاده کنیم. مردم انجام کارهای بانکی (سرقت از بانک) را دوست دارند به خصوص موقعی که احساس میکنند تا به حال این کار را انجام نداده اند. ما احساس کردیم که تا به حال کار بزرگی در رابطه با این کار ها انجام نداده ایم پس تصمیم گرفتیم که بخشی از داستان و مراحل را به این کار اختصاص داده و به سرقت در بانک نیز روی آوریم. این بخش یکی از بزرگترین بخش های داستان بازی است و سعی کردیم تا بازی را از تمام بازی های ساخته شده جدا کرده و بازی را منحصر به فرد کنیم."
در مورد سرقت از بانک صحبت کردیم و حال به سه شخصیتی میرسیم که در یک زمان زندگی میکنند، Houser در مورد نحوه کار آن ها توضیح میدهد: "ما میخواستیم که به جای استفاده از یک شخصیت از 2 یا 3 شخصیت قابل بازی استفاده کنیم. این کار باعث تفاوت در انجام مرحله شده و حسی متفاوت را در هنگام تجربه با هر کدام از شخصیت ها القا میکند و باعث تغییر کارهای شما بسته به این که از چه شخصیتی استفاده میکنید، میشود. بازی ها باید کار هایی را انجام دهید؛ مثلا همیشه فقط رانندگی میکنید، فقط تیراندازی میکنید، فقط پرواز میکنید و یا فقط چتر بازی میکنید. این موارد میتواند در مورد چیز هایی که کمی مسخره به نظر میرسند نیز صدق کنند، مثلا زمان زیادی را صرف بالارفتن از نردبان میکنید و مجبورید از مکانی به مکان دیگری بروید؛ ولی همراه با امکان استفاده از چند شخصیت، میتوانید کار های مهم هر شخصیت را انجام داده و به انجام کار های بیهوده نام برده با دیگر شخصیت ها نشوید و در واقع با وجود سه شخصیت قابل بازی، شما همیشه داخل سکانس های با ارزش خواهید بود."
Houser در مورد راه های برنامه ریزی و دسیسه میگوید: "فکر میکنم این بهترین بازی ما از این نظر باشد چرا که شخصیت ها به یکدیگر مرتبط اند. برای مثال وقتی در حال انجام بخش داستانی Michael به گونه ای دارید بخش داستانی Trevor را در راه دیگری جلو میبرید. من فکر میکنم ساخت این موارد، تجارب و قابلیت های ما را به چالش کشید ولی ما تمام سعی خود را کردیم تا چیزی بسازیم که کاملا تجربه نقشه چینی و برنامه ریزی را منتقل کرده و انجام این کار با یک شخصیت ممکن نبود."