اطلاعات جدید از FIFA10
پیشرفت های عمومی
– سیستم حرکت 360 درجه ای
– امکان طراحی سیستم های مختلف برای ضربات ایستگاهی
– اضافه شدن بخش Training Mode ( تبدیل شدن Arena به بخش آموزشی در صورت تمایل)
– امکان وقوع هر اتفاقی در بخش آموزشی به علت نبودن داور
– سیستم “خستگی” واقعی ، دورانی که در آن بازیکن ها 90 دقیقه بسیار سر حال می دویدند به پایان رسید.
– ادامه پیدا کردن زمان بازی در هنگام ضربات ایستگاهی ، دادن کارت به بازیکنان و …( همانند سنوات گذشته در هنگام ضربات ایستگاهی تایم بازی متوقف نخواهد شد)
– سیستم آب و هوای واقعی گرایانه تر نسبت به سنوات گذشته و طبیعی تر شدن مسابقاتی که در شب برگذار می شوند.
– پیشرفت گرافیکی ، از این پس شما میتوانید هوای گرمی که از دهان بازیکنان در هوای سرد خارج می شود را ببینید.
– امکان اخراج دروازه بان ها بر خلاف نسخه های قبلی که دروازه بان ها فقط کارت زرد میگرفتند!
– طبیعی تر شدن ورزن توپ بر خلاف FIFA09 که وزن توپ بازی از توپ Ping Pong هم سبک تر بود!
– کاهش یافتن سرعت بازی نسبت به 09 و افزایش سرعت بازی نسبت به 08
– افزایش هوش مصنوعی بازیکنان ، از این پس بازیکنان در مسیر پاس های ما قرار نمیگیرند.
– افزایش هوش مصنوعی دورازه بان ها و امکان دفع پیاپی توپ در مواضع ضروری همانند فوتبال واقعی
– امکان تعویض بازیکن زننده ی ضربه ی ایستگاهی در هنگام بازی( در نسخه های قبلی باید بازی Pause میشد و بعد این کار انجام میشد)
– امکان حرکت دادن دیوار دفاعی در هنگام ضربات ایستگاهی
– پیشرفت ” تکل ها” ، به این معنا که بازیکن به قصد توپ تکل خواهند زد نه پای بازیکن حریف!
– پیشرفت مکانیزم شوت ها ، شوت ها از این 2 مرحله ای خواهد شد؛ یکی قدرت شوت و دیگری امکان دادن کات به توپ( پیشتر و در فیفا 09 کات توپ به صورت اتوماتیک بود!)
– اضافه شدن انیمیشن های جدید از جمله انیمیشن های جدید برای دورازه بان ها
– امکان انتخاب آب و هوا( برفی و بارانی) در مسابقات معمولی( به احتمال زیاد Kick-off )
– امکان زدن ضربات ایستگاهی سریع
پیشرفت های بخش Manager Mode
– امکان تغییر شماره ی بازیکن ها
– پیشرفت بخش اقتصادی (خرید و فروش و ..)
-استفاده از مکانیزم جدید برای جلوگیری از بستن قرار داد با بازیکنان
– سیستم جدید برای “بودجه ” ی تیم
– دو بخشی شدن بستن قرار داد با بازیکنان ؛ مرحله ی اول پذیرفتن مبلغ قرار داد توسط بازیکنان و مرحله ی دوم پذیرفتن شرط های باشگاه و مسائل شخصی
– سیستم جدیدی که امکان پیش بینی میزان رشد بازیکنان جوان را می دهد
– اضافه شدن بازی های دوستانه پیش از شروع فصل جدید
– Manual Growth( منظور بخشی است که شما در آن میتوانستید بازیکنان را از لحاظی که دوست داشتید پیشرفت دهید) حذف شده.
– اضافه شدن بخش ” شایعات” در فصل نقل و انتقالات
– اضافه شدن مصدومیت های طولانی مدت
– امکان دادن پیشنهاد های نامحدود به بازیکنان بنا به بودجه ی تیم( در نسخه های گذشته محدودیت تعداد پیشنهاد وجود داشت حتی اگر پول شما بی نهایت میبود)
– امکان گرفتن تصمیم نهایی در نقل و انتقالات ؛ شما میتوانید به بازیکن های مختلف برای یک پست پیشنهاد دهید و اگر همه ی آن ها قبول کردند بازیکنی را که بیشتر علاقه دارید انتخاب کنید.
– ManagerMode بعد از اخراج شما( در صورت وقوع چنین اتفاقی) پایان نمی یابد ، شما از باشگاه هایی با سطح پایین تر پیشنهاد خواهید داشت.
– امکان تعویض استادیوم باشگاه ، تغییر نام آن و افزایش گنجایش آن
– دریافت پیشنهاد از باشگاه های بهتر بنا به عملکرد شما در طول فصل
– هیجان انگیزتر شدن اتمسفر بازی در هنگام بازی با تیم Rival( فرضا Manutd vs ManCity ) و انجام حرکات تحقیر آمیز(تحریک کننده) از سوی بازیکنان بعد از زدن گل
– امکان دیدن بازی کنان تیم حریف پیش از شروع مسابقه
– گزارشگر ها در طول بازی در مورد مسائل مختلف صحبت خواهند کرد ( نقل و انتقلات ، شایعات و …)
پیشرفت های بخش آنلاین
– برطرف کردن مشکل Dream Team( به تازگی در و فیفا09 امکان Glitch کردن و استفاده از تیم منتخب در Ranked Match به وجود آمده بود)
– پیشرفت بخش مدیریت باشگاه(مربوط به بخش Online Clubs)
– برطرف کردن مشکلات Matchmaking ـه Online CLubs( کسانی که بازی کرده باشند با مشکلات متعدد این بخش آشنا هستند)
– بخش جدید 5v5 ( ربطی به 10v10 نداره)
– شما در پایان بازی میزان SkillPoint ـی را که دریافت کرده اید خواهید دید( چیزی که هیچ وقت وجود نداشت!)
– امکان مساوی تمام شدن بازی در صورت توافق 2 طرف ( در مسابقات 1vs1 البته)
– جلوگیری از Boosting( یعنی تبانی ، تقلب ، هر اسمی که شما میذارید) ، اگر چندین دست پشت سر هم با یک فرد بازی کنید SkillPoint کمتری میگیرید
– با پیشرفت بخش Monitoring ـه Stats(آمار) متقلبین شناسایی خواهند شد! تیم جدیدی در EA تشکیل شده فقط و فقط برای کنترل این بخش
– DC شدن بازیکنی که بازی نمیکند در 10vs10 به طور اتوماتیک
بازی در روز 2 اکتبر به بازار جهانی عرضه خواهد شد.