نظرات «راک‌استار» در مورد ادامه Red Dead Redemption، قابلیت Micro-T و GTA 5

حرف‌های اخیر راک‌استار، حرف‌هایی که طی یک بخش «پرسش و پاسخ» زده شده، حاوی اطلاعات نسبتا جالبی در مورد موضوعات مختلف است. بخش نسبتا زیادی از این حرف‌ها و نظرات در مورد GTA5 و مباحث مربوط به آن بوده، اشاره‌هایی هم به آینده و ادامه بازی‌هایی مثل Red Dead شده است و دفاعی هم از قابلیت Micro-Transactions.

 

زیر و رو کردن برخی از جواب‌های راک‌استار موجب می‌شود تا امیدی نسبت به ادامه بازی‌هایی مثل Red Dead Redemption شکل بگیرد. البته راک‌استار اشاره قطعی و واضحی در مورد آن‌ها نکرده و تنها از هواداران خواسته که سال آینده منتظر خبرهای مهمی باشند. به نظر هم می‌رسد که بیشتر درخواست‌ها در ارتباط با دنباله RDR مطرح شده و شخصی متذکر شده که چرا این عنوان نباید مانند سری GTA ادامه‌دار باشد و ادامه پیدا کند.

«همان‌طور که قبلا هم اشاره‌هایی در مورد ساخت ادامه بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption ،Bully و L.A. Noir کرده بودیم، ما هیج‌گاه عجله‌ای برای ساخت دنباله‌ها‌ نداشته‌ایم. البته نه به این معنا که ما دیگر آن‌ها را ادامه نخواهیم داد. بازی‌هایی بسیاری داریم که می‌توانیم آن‌ها را بسازیم. ما از شماها، هوادارهای همیشگی، برای حمایت بی‌نظیرتان تشکر می‌کنیم. در سال 2015 منتظر معرفی و رونمایی از سمت ما، راک‌استار گیمز، باشید.»

در ارتباط با ادامه RDR، مدت‌ها قبل مدیرعامل Take Two هم اشاره‌ کرده بود که این عنوان می‌تواند مانند GTA و Borderlands یک سیر دایمی و ثابت را داشته باشد. «این موضوع واضح به نظر می‌رسد که Red Dead یک سری دایمی و ثابت است.» او حتی تا پیش از مورد هم اشاره‌هایی مشابه داشته و گفته بود که کلا ما سعی داریم فرنچایزهای دایمی و ادامه‌دار ایجاد کنیم.
 

 

موضوع قابل توجه دیگر نظر راک‌استار در مورد ادامه‌یافتن استایل اول‌شخص در بازی‌های آینده است. راک‌استار در پاسخ به فردی که پرسیده آیا بعد از این شما فقط بازی‌هایی با استایل اول شخص خواهید ساخت، گفته است: «قطعا نه! ما از بازخوردهایی که در ارتباط با تجربه اول‌شخص‌مان صورت گرفته، بسیار هیجان‌زده‌ایم. اما ما به روند ساخت بازی‌های سوم‌شخص پایبند خواهیم ماند و ممکن است که دوربین اول‌شخص را به عنوان یک گزینه اختیاری در بازی‌های آینده قرار دهیم، ممکن هم است چنین کاری نکنیم. ما دوست داریم به هر شکلی که امکان دارد، گزینه‌هایی را در اختیار مردم قرار دهیم تا آن‌طور که دوست دارند بازی‌شان را انجام دهند».

هم‌چنین در ارتباط با این‌که چرا حالت اول‌شخص را در نسخه‌های X360 و PS3 به کار گرفته نشده دلایلی چون محدودیت‌های حافظه و پیش‌آمدن مشکلات جدی به دلیل انیمیشین‌های بسیاری که برای این حالت استفاده شده، مطرح شده است.

 

راک‌استار هم‌چنین از به کار بردن Micro-transaction در GTA Online دفاع کرده و به نوعی آن را به محتواهای تکمیلی، اضافی – DLCها-  ترجیح داده است. «دلیلی که ما چنین گزینه‌ای را در GTA Online قرار دادیم، اجتناب از فروش مستقیم DLCها بود. این تنها راهی بود که ما می‌توانستیم محتواهای اضافی را بدون بر هم خوردن سطح بازیکن‌ها و ایجاد یک جداسازی نامتعارف، توزیع کنیم. اتفاقی که در آن صورت رخ می‌داد این بود که ما با ارایه محتواهای جدید، عملا بخش آنلاین و اجتماع شکل‌گرفته را با تقسیم بازیکن‌ها از بین می‌بردیم…»

 

راک‌استار در ادامه این موضوع مانند بسیاری از استودیو‌های دیگر از حق انتخاب صحبت کرده و پیش‌روی در بازی یا استفاده از کارت‌های m-t یا هیچ‌کدام را پیشنهاد داده است.

وضعیت نسخه PC بازی GTA V هم دیگر سوالی‌ مطرح شده‌ایست که در این مورد گفته شده: «ما در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی توسعه نسخه PC هستیم و امیدواریم که به زودی بتوانیم سیستم مورد نیاز بازی را در اختیار قرار دهیم…»

به نظر می‌رسد که در هفته پیش رو جزییاتی از سیستم مورد نیاز بازی ارایه شود. در ادامه این پرسش و پاسخ‌ها، راجع به مواردی هم‌چون دلیل به تاخیر افتادن مراحل «سرقت» در GTA Online، علت پشتیبانی نکردن GTA Online از حالت کراس – پلتفرم و … بحث شده است.
 

 

 

 

منبع

خروج از نسخه موبایل