عنوان Crysis 3 در زمان عرضه از مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته گرافیکی و تکسچر های با کیفیت بالا بهره می برد. دارندگان این بازی قادر خواهند بود تا از مجموعه ای از ویژگی ها که در منوی این عنوان قرار گرفته است استفاده کنند. سایت pcgamer لیستی از این ویژگی های گرافیکی را که در بازی Crysis 3 شاهد خواهیم بود را معرفی کرده است که شامل تنظیم میزان سایه زنی، Motion Blur، تنظیم میزان کیفیت تکسچر ها، Anisotropic Filtering و تنظیم کیفیت آبجکت ها و عناصر محیطی در بازی می شود. مدیر فنی بخش طراحی بازی آقای Marco Corbetta گفته است عنوان Crysis 2 در زمان عرضه تمام آن ویژگی های گرافیکی را به همراه نداشت زیرا مراحل ساخت عنوان Crysis 2 برای کنسول ها بیشتر از چیزی که انتظار داشتیم زمان برده بود. او هم چنین می گوید: " تیم سازنده بازی از زمان عرضه Crysis 2 پیشرفت های قابل توجهی را بدست آورده است بخصوص در زمینه سیستم به کارگیری هوش مصنوعی، طراحی انیمیشن ها، طاحی آب ، طراحی مه ، طراحی سایه ابر ها، POM، AA، طراحی الیاف و پارچه ها، زندگی محیطی و گیاهی ، ذرات، چمن ها و lens flares کسب کرده است."
آقای Marco Corbetta در ادامه می گوید: "در سال گذشته وقت زیادی صرف بهینه سازی در جهت اجرای هر چه بهتر بازی و عملکرد بهتر حافظه شد و کار بر روی بخش های مختلف و پلتفرم های متفاوت صورت گرفت از جمله آن ها می توان به بخش رندر اشیا اشاره کرد."
وی می گوید: "یکی از مهمترین اهداف ما افزایش کیفیت تصویر بود و کار های بسیاری در زمینه ساخت هر چه بهتر نسخه PC بازی تحت DX11 و بخصوص در حیطه تکنیک های anti-aliasing صورت پذیرفت، در واقع اکنون بازیباز های می توانند علایق خود را از میان این ویژگی های مختلف گرافیکی برگزینند، که البته شامل یک سری از ویژگی های معوقه ای که در موتور بازی پیشتر استفاده نشده بود نیز می شود، چرا که شامل انتخاب تمام تکنیک ها و دسترسی به تمام ویژگی ها می شود و به نوعی برخلاف روش مرسوم پیشین یعنی 'انتخاب و جابجایی' است."
آقای Marco Corbetta در پایان می گوید: "در زمینه بهبود سیستم tessellation در بازی، ما استفاده از این تکنیک را بر روی کاراکتر ها و عناصر محیطی عرضه کردیم و از آن جایی که عملکرد tessellation هنوز به آن سطح مطلبوبی که ما خواهان آن بودیم نرسیده بود ما دست به تحیقیات در بخش های دیگری زدیم و قابلیتی را تحت عنوان 'Pixel Accurate Displacement Mapping' خلق کردیم که موجب می شد تا جزییات کوچک دارای سیستمی real-time و سایه پردازی خودکار باشند."
پیش از این نیز سیستم مورد نیاز برای اجرای عنوان Crysis 3 بر روی PC معرفی شده بود. عنوان Crysis 3 در فوریه 2013 عرضه خواهد شد.