مصاحبه ی eurogamer با Andy McNab ( نویسنده ی بازی Battlefield 3 )

این مصاحبه در اول اگوست رخ داده است.

اخیرا سایت eurogamer مصاحبه ای را با نویسنده ی عنوان Battlefield 3 یعنی اقای Andy McNab ترتتیب داده است .وی یکی از نویسندگان بزرگ نظام سیاسی است و در Hollywood نیز فیلم های بسیاری را زیر نظر داشته است.از جمله این فیلم ها میتوانعنوان Heat نام برد. اما اینبار Andy McNab کتابی را در مورد Battlefield 3 نوشته و نویسندگی این بازی را نیز بر عهده دارد.

Eurogamer: شما در Battlefield 3 چه کاری انجام میدهید ؟
Andy McNab: من در مقاطع مختلفی بر روی این بازی کار میکنم. ما با سازندگان بازی می نشستیم وبازی را از نقاط مختلف بررسی میکردیم تا به بهترین شکل به نتیجه برسیم. مثلا ما داخل تانک ها رو به صورت حرفه ای و واقعی طراحی کردیم ،کسانی که با تانک سر و کار دارند ، در آنجا زندگی میکنند.پس انجا را به میل خود درست میکردند ،من هم سعی کردم چنین جوی را ایجاد کنم. بعد از این کار به تاکتیک های مختلفی نگاه کردیم که سربازان چه کار میکنند و برای چه چیزی اینکار را انجام میدهند.پس ما این بخش را به استودیو ی Motion-Capture منتقل کردیم.

Eurogamer: آیا چیزی را در بازی Battlefield 3 تغییر داده اید؟
Andy McNab : قطعا. در مرحله ی تانک، اینکه جوخه ی مورد نظر چه کاری انجام میدهد و اینکه وقتی وارد منطقه یبیابانی می شود چه کارهایی را انجام میدهد! این دقیقا همان چیزی است که در مرز بین عراق و ایران اتفاق می افتد. ما با سازندگان نشستیم و ریز ترین نکات این بخش را بررسی کردیم .به خاطر دارم که 4 سال پیش، با وزیردفاع در مرز حرکت میکردیم و به سنگرهایی که در جنگ ایران و عراق استفاده میشد نگاه کردم و از انها عکس انداختم و برای Dice ارسال کردم. شما دقیقا میتوانید این سنگر در مرزبین ایران و عراق مشاهده کنید .اول مطمئن نبودم این عکسها مورد استفاده قرار بگیرد اماوقتی به Dice رفتم دیدم انها را هماند عکسها ساخته بودند.

Eurogamer: وقتی اولین بار بازی Battlefield 3 را مشاهده کردید ، در چه مر حله ای از ساخت بود ؟
Andy McNab: بچه ها خوب میدونند دارند چه کار میکنند.آنها سالهاست که دارن روی عناوین مختلف کار میکنند.چیزی که انها میخواستند این بود که همه چیز طبق برنامه پیش برود و همه چیز سر جای خودش باشد. پس زمانی که من وارد شدم این process در مرحله ی خوبی به سر میبرد.

 


Eurogamer: ایا شما در بازی از Motion-Capture نیز استفاده کرده اید ؟
Andy McNab : خیر. وقتی بازیگر ها را در اختیار دارید، باید با انها راه برویم و صحبت کنیم. فکر میکنم که یک فیلم وجود دارد که من در استودیو ی ضبط دراز کشیده ام روی زمین و به بازیگرها میگویم چه کاری انجام دهند.

Eurogamer: آیا وقتی بر روی این عنوان کار میکردید خاطراتی از گذشته زنده شد؟
Andy McNab: زمانی که بازی در ایران اتفاق میافتد ، بسیار شبیه به جنگ خلیج فارس است.تقریبا درآن جنگ یک و نیم میلیون نفر انسان جان خود را از دست دادند. وقتی بازی در تهران رخ میدهد،من را یاد خیابانهای ایرلندِ شمالی می اندازد.

Eurogamer: بازیهای امروزه شبیه به دنیای واقعی هستند.آیا فکر میکنید بازی سازان در این امرمسئولیت پذ یر هستند ؟
Andy McNab: فکر میکنم آنها مسئول هستند. اگر شما به یک بچه ی 9 ساله نگاه کنید ، میتواند TV را روشن کرده وخشونت ها را تماشا کند.همچنین میتواند 24 ساعت مرگ و میر بچه های فقیر سومالی را نیز تماشا کند..اما امروزه مردم با آسیب های روحی روبرو هستند. و این حالت در شکل های متفاوت دیده میشود.

Eurogamer: آیا شما Call Of Duty هم بازی می کنید؟
Andy McNab : بله . من تمام نسخه های Call Of Duty بازی کرده ام ، حتی Wii Bowling هم بازی می کنم. من چند پسر خوانده دارم که 9 تا 14 سال سن دارند و همیشه ازآنها میبازم.

Eurogamer: ایا ممکن است شما روی نسخه ی های دیگری از Battlefield کار کنید ؟
Andy McNab : امیدوارم . همه ی این ها به Battlefield 3 بستگی دارد.تا به اینجا این کار خیلی لذت بخش بوده .من این process را خیلی دوست دارم.

Eurogamer: آیا این اولین پروژه بازی ای است که شما روی ان کار میکنید ؟
Andy McNab : خیر .پیشنهاد های زیادی به من میشود. ولی 9 الی10 تای آنها همیشه افتضاح بوده اند. وقتی یک عنوان خوب باشد ، من واقعا دوست دارم روی آن کار کنم . عنوان Battlefield 3 نقطه ی اوج است. پس شما به چیزی ملحق می شود که خود به خود یک موفقیت است واین موضوع بسیار جالب است.

Eurogamer: شما چه قدر از EA پول میگیرید ؟
Andy McNab : خب ! پاسخ من این است. نه به اندازی کافی ! هه هه!! متاسفانه هیچ یک از اعضای EA اینجا نیست که گوش کند. این جالب است.

بازی Battlefield 3 در تاریخ 25/10/2011 برای  PC,XBOX,PS3 عرضه خواهد شد

منبع

خروج از نسخه موبایل