مصاحبه بازی‌سنتر با تهیه کننده Resident Evil 5

 

بالاخره بعد از خلوت شدن سر تیم سازنده بعد از نمایش خوب بازی در E3، آقای Masachika Kawata تهیه کننده بازی به سوالات بازیسنتر درباره پنجمین نسخه سری بازی‌های Resident Evil پاسخ دادند.

BC – این عنوان خیلی شبیه Resi4 به نظر میرسد، به جز حالت Co-Op آیا المان جدیدی به بازی اضافه شده است ؟
MK – نسخه چهارم انقلابی در سبک بازی‌ ایجاد کرد و شیوه نوینی برای بازی کردن در این سبک معرفی کرد. در نسخه پنجم ما توانستیم به لطف تکنولوژی نسل جدید حالت Co-Op را معرفی کنیم و چند غافلگیری دیگر نیز در نظر داریم که در زمان مناسب به طرفداران بازی معرفی خواهیم کرد.

BC – ما بخش‌هایی از بازی که در روشنایی اتفاق می‌افتند را دیده‌ایم. کمی درباره بخش‌های تاریک بازی توضیح دهید.
MK – نسخه پنجم در محیط‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. بعضی‌ها در روشنایی و بعضی دیگر در تاریکی و محیط‌های بسته. یکی از چیز‌هایی که میخواستیم به سری بازی معرفی کنیم، حرکت کردن بین محیط‌های تاریک و روشن بود، چیزی که قبلا از انجام آن عاجز بودیم.

BC – آیا شخصیت‌های قدیمی دیگری در بازی حضور دارند ؟
MK – واضح است که کریس بعنوان قدیمی‌ترین شخصیت سری بازی در این نسخه حضور دارد، در مورد دیگر شخصیت‌ها باید صبر کنید و ببینید.

BC – باید منتظر چه تغییراتی در کنترل بازی در TGS 08 باشیم ؟
MK – سیستم کنترل بازی که در E3 نمایش داده شد 100٪ قطعی‌ست.

BC – در مورد بیوتروریسم چه می‌توانید به ما بگویید ؟
MK – کریس دیگر برای S.T.A.R.S کار نمی‌کند. او در حال حاضر در سازمانی به اسم B.S.A.A فعالیت می‌کند که پس از تجربه راکون سیتی برای جلوگیری از وقایع تروریستی ویروسی به وجود آمده است. او برای بررسی خطر احتمالی وقوع یک حمله تروریستی به آفریقا می‌رود و بازی از آنجا آغاز می‌شود.

BC – داستان بازی قصد بیان چه چیزی را دارد ؟
MK – در حال حاضر چیز خیلی زیادی را از داستان بازی افشا نکردیم، اما می‌توانم به شما بگویم که ما یکی از داستان‌های کلیدی سری بازی را در این نسخه تمام می‌کنیم.

BC – فکر نمی‌کنید که حالت Co-Op به Resident Evil ضربه بزند ؟
MK – در کل نه، در حقیقت تاثیرات مثبتی روی بازی از جهات مختلف می‌گذارد. بازی کردن با یک نفر دیگر حس ترس را آبکی نمی‌کند. بازی ترسناک‌تر از این حرف‌هاست. به محض اینکه بازی اصلی به دستتان برسد متوجه می‌شوید که بازی واقعا یک Resident Evil است.

BC – ما در بازی طلا دیدیم، بالاخره در بازی بازرگان وجود دارد یا مثل UC تنها قابلیت ارتقاء اسلحه ها در بازی موجود است ؟
MK – متاسفم اما این چیزی است که بزودی به همه معرفی خواهیم کرد.

BC – می‌توانید سرنخ‌های بیشتری درباره داستان بازی به ما بدهید ؟
MK – متاسفانه باید برگ‌های برنده مان را نگاه داریم.

BC – چه ارتباطی بین این نسخه و نسخه Resident Evil: Umbrella Chronicles وجود دارد ؟
MK – هیچ ارتباطی ! هرچند بک گراند کلی کار از آن نسخه گرفته شده است، یعنی RE با آخرین ویرایش‌ها !

BC – چیزی که ما دیدیم یک انگل بود، پس ویروس مادر که گفته بودید کجاست ؟
MK – چیزی که شما دیدید شبیه انگلی است که در نسخه چهارم دیدید. در حال حاضر تنها می‌توانم همین را بگویم.

BC – آیا B.S.A.A یک سازمان دولتی است یا مثل Black Water یک نهاد خصوصی است ؟
MK – این سازمان توسط شرکت‌های دارویی جهان ساخته شده است.

BC – آیا بازی‌های جانبی (MiniGame) در این نسخه نیز وجود دارند ؟
MK – در حال حاضر تمرکز ما روی ساختن بازی اصلی است،‌ اما بدون شک دوست داریم چیزی در بازی داشته باشیم که مردم به انجام آن علاقه‌مند باشند. در حال حاضر نمیتوانم چیزی را تایید کنم، باید منتظر باشید.

BC – آیا ذخیره کردن بازی از طریق دستگاه تایپ‌های سنتی صورت می‌گیرد ؟
MK – اینبار دیگر دستگاه تایپی وجود ندارد، بازی بصورت خودکار ذخیره می‌شود.

BC – نسخه پنجم را در یک کلمه خلاصه کنید ؟
MK – تضمین شده ! این کلمه معانی زیادی را دربر می‌گیرد. این‌که چقدر داستان و حالت Co-Op در این نسخه اهمیت دارند.

BC – باید از نسخه پنجم چه انتظاری داشته باشیم ؟
MK – نسخه پنجم بازی Resident Evil 5 نهایت یک بازی ترسناک است. اکشن، گرافیک، صداگذاری و … به بهترین شکل در این نسخه حضور دارند. هر المانی که در بازی وجود دارد به شدت پردازش شده است تا بهترین کیفیت را داشته باشد. و حالت Co-Op که تجربه یک Resident Evil را متفاوت و مرتفع می‌‌سازد. حالتی که به شدت داریم روی آن کار می‌کنیم تا به انتظارات ما نزدیک‌تر و نزدیک‌تر شود. حالت Co-Op باعث می‌شود لذت تلاش برای زنده ماندن بین دو بازیکن تقسیم شود و بازیکنان درک بهتری از یک‌دیگر پیدا کنند.

BC – و در نهایت یک پیغام برای طرفداران بازی ؟
MK – ما در حال حاضر ساخت کلی بازی را تمام کرده‌ایم و مشغول برقراری تعادل بین المان‌های مختلف آن هستیم. چیزی که الان داریم اولین نسخه آماده شده (Prototype) از بازی‌ست و خیلی خوشحالم که به شما بگویم از هیچ لحاظ از این بازی نا ‌امید نخواهید شد، حتی اگر انتظار چیزی بسیار فراتر از Resi4 دارید. خیلی ساده این بازی شگفت‌آور است. می‌دانم که سیزدهم مارس زمان زیادی به نظر می‌رسد اما خوشبختانه همه شما از نتیجه نهایی راضی خواهید بود !

خروج از نسخه موبایل