Hunter Smith، مدیر اجرایی Godfather II در گفتگو با CVG گفت که سیستم مبارزات این بازی تمام رقیبان خود را پشت سر خواهد گذاشت( در حالت کلی دوربین بر روی شانه قرار میگیرد).
او گفت:” من فکر میکنم تجربهای که ما از اکشن این بازی در اختیار مردم قرار خواهیم داد از بهترینهای این ژانر باشد.
شما اکشن این بازی را با تمام وجود حس خواهید کرد. شما وقتی با رقیب خود دست به یقه شدید، آنالوگهای سمت چپ و راست مانند دستان شما عمل کرده و باید با ترکیبی از آنها، چندضرب هایی به حریف بزنید و مبارزه را به نفع خود تمام کنید.
سیستم تیراندازی به صورت آزادانه و بدون محدودیت است. البته شما میتوانید روی دشمن قفل کرده و سپس تصمیم بگیرید که او را هدشات کنید، به زانویش شلیک کنید و یا به اسلحهاش شلیک کنید تا از دستش بیفتد.
همچنین مانند گذشته شما میتوانید افراد را گرفته و به در و دیوار بکوبید و یا آنها را از ایوان به پایین پرتاب کنید که البته در این بازی انتخابهای وسیعتری پیش روی شماست.
در این بازی شما تلاش میکنید تا مناطق تجاری و درآمد زای شهر را از دست دونها و خدمهشان خارج کنید و جایگاه خود را در شهر تثبیت کنید”.