سازنده Phantom Dust به علت براورده نکردن انتظارات مایکروسافت تغییر کرد
چندین منبع آگاه در گزارش اخیر سایت Kotaku عنوان کردهاند که سازنده سابق عنوان Phantom Dust reboot نتوانسته بود انتظارات مایکروسافت را برآورده کند.
یکی از کارمندان سابق که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که اختلافات بین این شریک از زمان E3 2014 شروع شده چرا که DarkSide از نمایش بازی در کنفرانس اطلاعی نداشته است.
او اذعان میکند که وقتی بازی به نمایش درآمد هنوز در مراحل بسیار ابتدایی بود و حتی در آن تریلر، هیجکدام از کارهای DarkSide استفاده نشده بود:
از طرفی هر دو شرکت به نوعی قرارداد سکوت بسته بودند و هیچکدام نمیتواسنتد ساخت بازی توسط DarkSide را اعلام کنند.
به نقل از یک منبع دیگر دو ماه بعد از E3 ساخت بازی به سرعت گسترش پیدا کرد اما از طرفی توقعات مایکروسافت نیز بالا رفت. آنها میخواستند کل کار با 5 میلیون دلار تمام شود که کاری غیرممکن بود:
"آنها چیزهای زیادی میخواستند و ما نیز مدام تکرار میکردیم که با این بودجه ناممکن است. پس از خرج 2 میلیون دلار آنها تصمیم به خاتمه همکاری گرفتند."
در ماه فبریه شایعه بسته شدن این استدیو در اثر این ضرر به گوش رسید که حالا مشخص شده مدیران با بستن چند قرارداد کوچک سعی در سراپا نگه داشتن DarkSide دارند.
Phil Spencer رسما اعلام کرد که مایکروسافت به Phantom Dust متعهد است و ساخت بازی ادامه پیدا خواهد کرد