دست‌ کم دو سال تا ادامه‌ی LIMBO

پسرک غرق در سیاهی را که به‌خاطر دارید؟ پس به یاد نگهش دارید که به این زودی‌ها باز نخواهد گشت. طی مصاحبه‌ای با IGN، آرن جنسن (Arnt Jensen)، کارگردان بازی گفت که Project 2 (نام رمزی عنوان بعدی سازنده) "حداقل دو سال به طول خواهد انجامید" و استودیوی PlayDead به زمان احتیاج دارد تا به نتیجه‌ی دل‌خواهش برسد.

جنسن اذعان داشت: "ما Limbo را -با به عهده گرفتن مخاطرات اقتصادی- وقتی عرضه کردیم که احساس داشتیم آماده است و حالا هم آماده‌ی پذیرش چنین موقعیتی هستیم." وقتی درباره‌ی این مخاطرات از رئیس PlayDead، داینو پتی (Dino Patti) سوال می‌شود؛ در جواب می‌گوید: "پول هرگز عامل اصلی در تصمیم‌گیری‌های ما نیست." این بدین معنی است که بحث مسائل اقتصادی نبوده و موقعیت دیگری مد نظر جنسن است.

انتظار عرضه‌ی Project 2 در آینده‌ای نزدیک نمی‌رود، با این حال وقتی بازی آماده‌ی فروش شود انتشار آن بر روی پلتفرم‌های گوناگون کار چندان مشکلی نخواهد بود. به گفته‌ی PlayDead، بازی بر پایه‌ی موتور Unity نوشته شده و این یعنی انعطاف‌پذیری بیشتر عنوان حتی در پورت کردن روی سایر پلتفرم‌ها؛ این یکی از شاخصه‌های Unity است که گستره‌ی امکانات عظیمی به دست بازی‌ساز می‌دهد. در همین راستا جنسن گفت: "همیشه می‌خواهیم تا حد امکان افراد بیشتری به بازی دسترسی داشته باشند؛ با تکنولوژی خودمان زمان و هزینه‌ی زیادی برای پورت کردن Limbo صرف کردیم. Unity کار را راحت‌تر می‌کند."

همانطور که از عنوان بر می‌آید، Project 2 دومین بازی ساخته‌ی PlayDead است که به قطع و یقین با Limbo توانایی‌های خودش را ثابت کرد. چیزی حدود یک میلیون نسخه از Limbo در سطح جهان به فروش رسیده است. به نقل از IGN، چندی پیش در یک لیست که نام Project 2 در آن بود، از این عنوان به سبک پازل/پلتفرم ماجراجویی یاد شده و برای PS3، Xbox 360، PC و Mac عرضه می‌شود.

طبق توضیحاتی در فهرست ذکر شده، Project 2 "داستان پسر بچه‌ای را می‌گوید که می‌خواهد با نیرو‌های بدی مقابله کند که می‌خواهند با آزمایش‌هایی مشکوک روی اجساد انسان‌ها دنیا را تسخیر کنند!" جزئیات کمی از این پروژه در دسترس است ولی قبلا پتی گفته که این نسخه "دیوانه‌وارتر" از Limbo و "سه‌بعدی تر از آن‌چه فکرش را بکنید" خواهد بود و اینکه "از جهات بسیاری" نسبت به Limbo "عجیب‌تر" است و این موضوع قوت قلب ما.

با وجود مطلب فوق جنسن اشاره کرده که بعضی از عناصر Project 2 ممکن است الهام گرفته از Limbo باشد: "ما همیشه ایده‌ها را آزمایش می‌کنیم. بسیاری از ایده‌ها برگرفته از limbo هستند، ما همچنان در حال کار بر روی ایده‌هایی هستیم که در Limbo جای نگرفتند."

با موفقیتی که بازی کوچک و در عین حال بزرگ Limbo کسب کرد، مسئولیت سنگینی بر دوش PlayDead و پروژه‌ی دومش محول شده است. اطلاعات جدید از Project 2 را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

منبع

خروج از نسخه موبایل