Ulf Andersson در مورد دلیل اینکه سیستم تاب خوردن( Swing) در بازی Bionic Commando به صورت اتوماتیک انجام نمیشود توضیحاتی داد و ادعا میکند که نیاز بازیباز به فشار دکمه در زمان خاص و گرفتن یک شی چیزی است که به ” تمرکز” نیاز دارد. او میگوید:” این بازی یک مرد عنکبوتی لعنتی نیست. ما مکانیسمنی ساخته ایم که اتوماتیک نباشد”. او اضافه میکند:” این بدین معنی است که شما باید بیشتر تمرکز کنید زیرا فقط با فشار یک دکمه نمیتوانید بازی را پیش ببرید. در واقع سیستم اصلی بازی همین است و همه چیز بازی از دشمنان گرفته تا محیط بر اساس این طراحی و ساخته شدهاند. ساختن یک سیستم تاب خوردن و اویزان شدن، کار سختی است که هر کسی از عهده آن بر نمیاید ولی ما به نتیجه کار خود افتخار میکنیم”. ” Bionic Commando قدیمی بر پایه مهارت بنا شده بود. پریدن شما یک ریسک بود: ممکن بود بمیرید و یا نجات پیدا کنید. این بازی نیز به جد خود وفادار مانده و همان احساس را در بازیباز بهوجود میاورد” بایونیک کماندو به احتمال زیاد اوایل سال 2009 عرضه خواهد شد.