چندی پیش شرکت نامکو باندای (سازنده بازی) شخصیت جدیدی از بازی Tales of Zestiria را به نام Laila معرفی کرد، فردی که پیمانی با Slay (شخصیت اصلی بازی) بسته است و بعنوان استاد وی انجام وظیفه میکند.
حال مجله فامیتسو در جدیدترین شماره خود اطلاعات جدیدی در رابطه با Laila و سیستم مبارزات بازی منتشر کرده است که با هم نگاهی به آنها میاندازیم.
تا بدین لحظه مشخص شده است که انسانها، اعضای قبیلههای بهشتی و اژدهایان بخش مهمی از داستان بازی Tales of Zestiria را تشکیل میدهند.
Laila یکی از اعضای قبیله بهشتی آتش است (احتمالاً قبیلههای بهشتی متعددی وجود دارد). این قبیله وظیفه نگهداری و محافظت از یک شمشیر افسانهای را دارد که گفته شده است هر فردی بتواند آن را از زمین به بیرون بکشد تبدیل به یک راهب میشود. راهبها افرادی هستند که میتوانند با اعضای قبیله بهشتی پیمان و قراردادی ببندند.
Laila
Laila منتظر پیدا کردن فردی است که توانایی تبدیل شدن به راهب را داشته باشد ولی این توانایی را فقط در Slay مشاهده میکند. Slay نیز پس از تبدیل شدن به یک راهب قدرت جدیدی پیدا میکند که بوسیله آن میتواند Hyoma (آفتی که موجودات بازی را فاسد میکند) را متوقف و خنثی کند.
پس از ملاقات Slay به دلایل نامعلومی Laila نوعی پیمان شبیه به پیمان ازدواج با او میبندد. همچنین لازم به ذکر است Laila بعنوان یک زن بالغ معرفی شده است که همانند یک استاد نظرات و اطلاعات خوبی به Slay میدهد البته گاهی اوقات افکار دیوانهواری نیز به سر او نیز سرایت میکند.
اعضای قبیلههای بهشتی در کنار انسانها در مبارزات بازی شرکت دارند البته هر کدام از این دو (انسانها و اعضای قبیلههای بهشتی) استایل مخصوص به خود را داشته که بخشی از سیستم مبارزات بازی را تشکیل میدهد.
انسانها در مبارزات نزدیک توانایی بالقوهای داشته و به راحتی میتوانند از قابلیتهایی که نیاز به حرکت و ضربه زدن به صورت همزمان را دارد استفاده کنند همچنین در صورت محاصره شدن توسط دشمنان میتوانند از تکنیکهای قدرتمندی (Arts) برای نابود کردن آنها بهره ببرند.
در زمانی که توسط یکی از شخصیتهای انسانی به بازی میپردازید دو نوع دستور مبارزه برای حمله کردن وجود دارد، یکی از این دو دستور حرکات تند و سریع برای حمله به دشمنان را فعال میکند و دیگری آرتهای قدرتمند بازی برای شکستن دفاع دشمنان را. (چیزی شبیه به همان A Art و B Artهای بازی Tales of Graces)
استفاده از یکی از شخصیتهای انسانی بعنوان مبارز نزدیکزن یا تانک فضای کافی را به شخصیتهای قبیله بهشتی میدهد تا بتوانند از آرتهای قدرتمند خود معروف به پژواک بهشت استفاده کنند.
اعضای قبیله بهشتی نیز از دو دستور متفاوت برای مبارزه کردن استفاده میکنند، یکی از این دستورات حملاتی با دامنه متوسط را فعال میکند و دیگری تکنیکهای قدرتمند این قبیله معروف به پژواک بهشت را که تماماً دامنه یا رنج بسیار بالایی داشته و از فواصل دور قابل استفاده هستند.
طبق مطالب منتشر شده در مجله فامیتسو بیشتر تکنیکهای اعضای این قبیله در ابتدای بازی تکنیکها و حرکاتی با دامنه متوسط بوده و در طول بازی و قدرتمندتر شدن شخصیتها، آرتهای پژواک بهشت با دامنه حمله بالا نیز قابل استفاده میشوند.
بازی Tales of Zestiria در تاریخ نامعلومی برای کنسول PS3 به صورت جهانی منتشر میشود.