بر اساس نظرسنجیای که Game Developers Conference از توسعهدهندگان بازی انجام داده است، 33 درصد ادعا میکنند که به دلیل ویروس کرونا و شرایط ایجاد شده، توسعه بازی آنها به تاخیر افتاده است.
یکی از شرکتهایی که نتوانسته خود را با شرایط کاری جدید وفق دهد شرکت نینتندو است که نتوانسته با شرکتهای همکار خود به خوبی همکاری ایجاد کند. از مشکلات ایجاد شده به دلیل قرنطینه میتوان به ناتوانی در ضبط صدای بازیها به دلیل دسترسی نداشتن به استودیو و دسترسی نداشتن به کیتهای سختافزاری کنسولها اشاره کرد که به دلایل امنیتی اجازه خارج کردن آنها از شرکت داده نمیشود.
بر اساس گزارش، 70 درصد از توسعه دهندگان از تغییر مکان کاری خود به خانه از زمان شروع ویروس خبر میدهند. 46 درصد اعلام کردهاند با اینکه ویروس کرونا موجب تاخیر بازیشان نشده ولی شرایط سختی را بر آنها تحمیل کرده است. 41 درصد دیگر نیز گفتهاند که از زمان شروع قرنطینه کارایی آنها کاهش پیدا کرده و 35 درصد نیز از کاهش خلاقیت خود خبر میدهند. 40 درصد از بیشتر شدن ساعت کاری خود و 26 درصد نیز از کاهش درآمد خود سخن میگویند. البته 12 درصد پاسخدهندگان از تغییر مکان خود به خانه راضی هستند و قصد بازگشت به محل کار حتی با وجود واکسن کرونا ندارند.