راهنمای بازی ها

راهنمای کامل Prince of Persia: The Forgotten Sands

در این مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Prince of Persia: The forgotten sands برای شما آماده شده است. در حین توضیح مراحل بازی، زمان و مکان آزاد شدن Achievements-Trophiesهای بازی نیز برای شما گفته خواهد شد. نکته ای که باید ذکر شود این است که به علت مشترک بودن راهنما در هر دو بخش PS3 و Xbox360 از ذکر نام دکمه ها خوداری می شود و تنها به عمل مربوطه اشاره خواهد شد. به امید این که مطلب نوشته شده، بتواند مشکلات شما دوستداران این سری بازی را برطرف کند و به کامل کردن بخش امتیازها کمک لازم را اعطا کند.

مراحل The Ramparts تا The Stables

The Ramparts

بازی با یک CS بسیار زیبا و با هیجان بالا شروع خواهد شد. پس از اتمام آن، کنترل پرنس در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از پله ها به پایین رفته و دکمه پرش را که در زیر تصویر مشاهده می کنید فشار دهید. سپس پلکان را تا انتها ادامه دهید تا به اولین نبرد خود وارد شوید. 2 سرباز را نابود کنید. سپس از دیوار سمت راست خود بالا بروید. به سمت چپ رفته و دوباره از دیوار بالا رفته تا یک گلوله منجنیق راه شما را خراب کند. حال بر روی دیوار سمت راست خود راه رفته تا به دشمنان مقابل خود برسید. آن ها را نابود کنید. سپس به مسیر خود ادامه دهید تا دوباره مجبور شوید از دیوار سمت راست خود عبور کنید. حال به انتهای این مسیر برخورد می کنید. از دیوار بالا رفته و لبه آن را بگیرید. از یک پیچ عبور کنید و سپس خود را به لبه پایین تر انتقال دهید. در این هنگام تیرهایی به سمت شما پرتاب خواهد شد. به سرعت مسیر خود را ادامه دهید تا زمانی که به انتهای این لبه رسیده و دوربین جهت بالا را نشان دهد. حال کافی است یک لبه بالاتر رفته و مسیر را به سمت چپ تا انتها ادامه دهید. پس از رسیدن به سطح صاف زمین یک میان پرده کوتاه را تماشا می کنید.

پس از تمام شدن میان پرده تعداد زیادی دشمن به سوی شما حمله ور می شوند. تمام آنها را نابود کنید. سپس از دیوار سمت راست خود به قسمت بعدی بروید. کوزه های مقابل خود را شکسته تا به اتاقی وارد شوید. از این اتاق باید خارج شوید. نحوه انجام کار به این صورت است که ابتدا از دیوار روبروی خود بالا رفته و به سمت راست بروید. سپس به لبه بالا خود رفته و به طرف مقابل پریده و مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به انتهای مسیر به طرف مقابل پریده و سپس به سمت چپ رفته تا از روی دیوار لبه بعدی را بگیرید. پس از گرفتن این لبه پرنس را به لبه بالایی انتقال داده و در سمت چپ مسیر در انتها به لبه بعدی پریده و مسیر را به پایان برسانید. حال دوباره منجنیق ها راه شما را از بین می برند. از دیوار سمت راست خود کمک گرفته و به قسمت بعدی بروید. در این جا باید خود را به لبه روبرویی برسانید. برای این کار از دیوار سمت راست کمک گرفته و در انتهای لبه به سمت چپ پریده و در انتها به کمک پرده قرمز رنگ به طبقه پایین بروید. حال دوباره باید از پرتگاهی که در سمت چپ خود مشاهده می کنید عبور کنید تا به بالای یک پرده قرمز رنگ برسید و دوباره از آن پایین بروید. در این زمان شما کافی است که حرکتی جدید را تجربه کنید که در حین راه رفتن بر روی دیوار به سمت چپ خود پریده و سپس به پرده روبرویی خود چنگ زده و به پایین بروید.

در این هنگام به اتاقی وارد می شوید که در وسط آن یک دکمه دایره شکل وجود دارد. به روی آن بروید تا دروازه ای باز شود و با دشمنان مواجه شوید(در این هنگام Memories of Azad برای شما باز خواهد شد). پس از نابودی سربازها از دروازه عبور کنید و به کمک دیوار سمت راست به لبه مقابل بروید. سپس به سمت مقابل پریده و به کمک دیوار سمت راست و دو لبه ای که مشاهده می کنید به قسمت بعدی بروید. حال شما باید از روی دیوار سمت چپ خود عبور کنید و پس از لمس صفحه دایره شکل به سرعت از دروازه سمت راست خود عبور کنید. در اتاق بعدی به کمک دیوار به طبقه بالا بروید تا پرنس برادر خود را مشاهده کند.

The Fortress

پس از دیدن این میان پرده کوتاه از الوار کنار خود عبور کنید تا به کمک پرده قرمز رنگ به طبقه پایین تر بروید. 2 سربازی که در مقابل می بینید را نابود کنید و سپس به کمک دیوار مقابل خود مانند همیشه مسیر را ادامه دهید تا به یک سری الوار شکسته برسید. از این الوارها عبور کنید و به کمک پرده به پایین رفته تا سربازانی را مشاهده کنید. تمام آن ها را نابود کنید.(در صورتی که در این قسمت ضربه ای را دریافت نکنید و آخرین دشمن را با نگاه داشتن دکمه X در Xbox و مربع در PS3 نابود کنید Big Finish را دریافت می کنید.) حال به کمک آجرهای بیرون زده از دیوار مقابل به بالا رفته و مسیر را تا رسیدن به میان پرده بعدی ادامه دهید. پس از دیدن آن از دیوار سمت چپ خود مسیر را ادامه دهید تا به قسمت بین طاق ها برسید. حال به کمک آجرها به سمت راست خود رفته و در انتها بر روی الوار پریده و بازهم به کمک آجرهای روبروی خود به سطح زمین بروید. پس از این کار از سوراخی که در دیوار مشاهده می کنید عبور کرده و دشمنان آن سوی دیوار را نابود کنید. حال از سکوی مقابل خود بالا رفته و به سمت راست پیچیده تا به کمک دو لبه ای که مشاهده می کنید به الوارها برسید. پس از رسیدن به الوارها کافی است به کمک آجرها مسیر را تا بالا ادامه دهید. در این هنگام به کمک دیوار سمت چپ خود و با استفاده از یک پرش خوب به الوارهای سمت راست خود پریده و مسیر را تا انتها ادامه دهید. سپس با استفاده از آجرهایی که در روبروی خود مشاهده می کنید به سطح پایین تر رفته و از روی الوارهای شکسته عبور کنید. سپس از دیوار سمت چپ خود به روی الوار بعدی رفته و با استفاده از آجرها به سکوی یکی از برج ها بروید و میان پرده ای را مشاهده کنید(در این هنگام A Warm Welcome برای شما باز خواهد شد).

پس از اتمام میان پرده شما باید راه را برای برادر خود باز کنید. برای این کار به عقب برگشته و به کمک الوارها دو صفحه فلزی سمت چپ و راست خود را لمس کنید. باید سریع عمل کنید زیرا عنصر زمان در این قسمت دخیل است. پس از آن راهی برای رسیدن به سومین صفحه برای شما باز خواهد شد. آن را لمس کنید تا میان پرده ای دیگر را مشاهده کنید. حال دروازه بسته شده است و برادر شما عقب نشینی کرده است. از در سمت چپ خود عبور کنید و به کمک لبه و آجرهایی که مشاهده می کنید پایین آمده و مسیر را تا رسیدن به اولین دشمنی که دارای سپر می باشد ادامه دهید. آنها را با روش گفته شده نابود کنید. سپس صفحه فلزی را لمس کرده و از دروازه عبور کنید. در این هنگام دشمنان زیادی به سمت شما هجوم می آورند. آنها را نابود کنید. سپس به سمت چپ رفته و در دوراهی بعدی سمت راست بروید تا صفحه ای دیگر را مشاهده کنید. پس از لمس آن به سرعت به سمت در رفته و از آن عبور کنید. حال مسیر را به داخل قصر ادامه دهید تا به دو ستون برسید. به کمک آنها به سطحی بالاتر رفته و میان پرده ای دیگر را مشاهده کنید.

The Palace Courtyard

پس از اتمام میان پرده ستون سمت راست خود را گرفته و مسیر را به مقابل ادامه دهید تا به سطحی صاف برسید. پس از آن دوباره به کمک ستون ها به بالا رفته تا دشمنان خود را مشاهده کنید. پس از نابود کردن آنها مسیر را تا انتها رفته و در سمت چپ خود به کمک دیوار ستونی را گرفته و مسیر را ادامه دهید تا به کمک یک پرده به محوطه اصلی قصر وارد شوید. در این قسمت دشمنان زیادی را باید نابود کنید پس مواظب Health Bar خود باشید. پس از پایان نبرد به سمت دروازه اصلی رفته تا میان پرده ای دیگر مشاهده شود. حال به کمک آجرهای سمت چپ دروازه به بالا رفته و به پشت خود پریده و ستونی را بگیرید. مسیر ستون ها کاملا مشخص است. آن را ادامه دهید تا زمانی که به سطحی صاف برسید. حال باید به کمک یک سری میله مسیر را ادامه دهید. دقت کنید که برای گرفتن میله شماره 4 باید بر روی دیوار راه بروید تا آن را بگیرید. پس از گرفتن میله چهارم کافیست به کمک پرده قرمز رنگ به قسمت بعدی بروید.,The Treasure Vaults,پس از ورود محل ذخیره طلاهای پادشاهی شما باید بر روی لبه مقابل خود رفته و از دیوار بالا بروید. پس از این کار به کمک دیواری که در انتهای مسیر سمت چپ قرار دارد باید میله هایی که در سمت راست است را بگیرید. پس از رسیدن به سطح بعدی کافی است میله سوم را گرفته و به کمک آن بر روی دیوار مقابل پریده و بالا بروید. سپس به یک راهروی باریک میرسید که باید به کمک دو دیواری که در طرفین قرار دارد مسیر را تا بالا ادامه دهید. حال باید به کمک پرده های قرمز رنگی که در مسیر وجود دارد به پایین رفته و به خزانه اصلی وارد شوید. پس از ورود به خزانه اصلی کافی است که بر روی دیوار سمت چپ خود راه بروید و با قابلیت پرش از یک دیوار به دیوار دیگر به سطحی که در بالای سر پرنس سمت راست قرار دارد برسید. پس از رسیدن به آن یک میان پرده را مشاهده می کنید. حال باید با عده زیادی از سربازان بجنگید. پس از کشتن آن ها به سمت راست اتاق رفته و به روی سکویی که مشاهده می کنید بروید. با استفاده از دیواره های ستون دایره شکل و میله آهنی به سطح مقابل برسید. سپس به سمت راست رفته و به کمک 5 میله دیگری که مشاهده می کنید مسیر را تا رسیدن به بالاترین نقطه ممکن ادامه دهید. حال به سمت چپ رفته و آخرین میله آهنی را گرفته و از دری که برای پرنس باز خواهد شد عبور کنید و از پله ها بالا بروید. در این هنگام یکی از میان پرده های اصلی بازی را مشاهده کنید(در انتها شما Solomon’s Army را دریافت خواهید کرد).

در این زمان شنها دوباره آزاد شده اند و اسکلت هایی را ساخته اند که با لمس کردن هر چیزی آنها را مانند سنگ سفت و بی حرکت می کنند. در این قسمت کافی است که از موانعی که در راه وجود دارد عبور کنید تا به یک مدخل جیوه ای مانند برسید. داخل شوید و از پله های روبروی خود بالا رفته تا یک میان پرده را تماشا کنید. پس گرفتن قدرت مورد نظر خود کافی است از پله ها پایین بیایید و دوباره از مدخل جیوه ای مانند عبور کنید. در این زمان از دروازه سمت چپ خود عبور کنید و قابلیت جدید پرنس را آزمایش کنید. پس از انجام این کار کافی است از مسیر عبور کنید(اگر خود را دوباره به داخل پرتگاه پرت کنید و بازگردانید Close Call را دریافت خواهید کرد و همچنین اگر کوزه ها را در بازی شکسته باشید صدمین کوزه در مقابل شماست که با شکستن آن Anger Management را دریافت می کنید). حال کافی است مسیر خود را با دقت ادامه دهید و از سقوط در موانع به وجود آمده جلوگیری کنید تا این قسمت نیز به اتمام برسد و میان پرده ای به نمایش درآید.

The Stables

پس از ورود به این منطقه یک مبارزه عظیم را در پیش رو خواهید داشت. در این قسمت می توانید این تعدادی از امتیازات بازی را دریافت کنید که به آنها اشاره خواهیم کرد. اولین امتیاز Like Dominoes هست که به راحتی می توانید با نگه داشتن دکمه مربوط به ضربه ساده و رنگی شدن شمشیر خود به 5 نفر ضربه وارد کنید و این امتیاز را دریافت کنید. امتیاز بعدی Air Time هست که کافی است با زدن دکمه پرش بر روی دشمنان خود و کشتن آنها، این موجودات را نابود کنید. با انجام 20 بار این امتیاز را نیز دریافت خواهید کرد. پس از اتمام مبارزات به منوی آپگریدها رفته و یک گزینه را به دلخواه انتخاب کنید تا Ding! Level Up! نیز برای شما باز شود. حال برای ادامه مسیر به انتهای سمت چپ اتاق رفته و به کمک دیوار چوبی و لبه های آن، با استفاده یک میله آهنی به سکوی مقابل خود بروید. در این زمان باید یک عملیات وسیع را برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. ابتدا از چوب های بیرون آمده از دیوار مقابل خود بالا رفته و به سمت راست بروید. سپس بر روی دیوار راه رفته و به ستون سمت چپ خود پریده و مسیر را ادامه دهید تا به چوب های بیرون آمده از دیوار مقابل برسید. از سمت راست دیوار حرکت کنید و سپس با یک جهش ستون سمت راست خود را بگیرید و مسیر را تا رسیدن به سطح سمت چپ خود ادامه دهید. پس از قرار گرفتن بر روی سطح سمت چپ به بالاترین قسمت رفته و از دهانه سمت چپ خود میله آهنی دیگری را گرفته تا دروازه ای باز شود. سپس به کمک میله هایی که روبروی شما قرار دارد به سمت دروازه رفته و داخل آن شوید. حال از زیر در سمت راست خود وارد منطقه بعدی شوید و میان پرده ای کوتاه را مشاهده کنید.

در این لحظه شما با یک تله جدید روبروی می شوید. برای عبور از سد آن کافی است که 1ثانیه قبل از اینکه به وسط محل آونگ خود برسد دکمه پرش را زده و از روی آن بپرید. پس از عبور از هر دو مانع مسیر را تا رسیدن به دشمنان خود ادامه دهید. در این قسمت نیز دو امتیاز دیگر را می توانید دریافت کنید. اولین امتیاز Attack From All Angles هست که باید به روی دشمنان خود پریده و دکه مثلث یا Y را زده تا آنها را پرتاب کنید. این کار را 15 بار انجام دهید. امتیاز بعدی And Stay Down! هست که باید 20 نفر از دشمنان خود را روی زمین نابود کنید. پس از کشتن همه دشمنان به سمت راست اتاق رفته و از دیوار بالا بروید و میله آهنی را بگیرید. سپس یک سری تغییرات رخ می دهد. میله سمت چپ اتاق را به کمک دیوار گرفته و به وسیله لبه چوبی قرار گرفته در روبروی خود میله بعدی را نیز بگیرید. مسیر را تا انتها ادامه دهید تا به بالا رسیده و به کمک الوارها و پرده به سطح مقابل برسید. حال یک سری از دشمنان شما به وسیله تله های قرار گرفته در قلعه از بین می روند. شما نیز برای عبور از میان آن ها باید دقت لازم را اعمال کنید زیرا در روبروی شما به سرعت در حال بسته شدن است. پس از عبور از در مقابل خود به اتاقی دیگر وارد می شوید. اهرم وسط اتاق را 90 درجه بچرخانید. سپس به سمت راست اتاق رفته و به کمک دو سطحی که به وجود آمده است مسیر را تا بالا ادامه دهید. حال بر روی میله آهنی پشت به دوربین بازی پریده تا تغییراتی اعمال شود و سپس به کمک پرده به سطح زمین بازگردید. حال اهرم را 180 درجه نسبت به وضعیت فعلی آن بچرخانید. در این هنگام به قسمت سمت راست-پایین اتاق رفته و به کمک دیوار و میله و سطح به وجود آمده به میلی آهنی که در اتاق تغییراتی را ایجاد می کند دست پیدا کنید و سپس به کمک پرده به پایین بازگردید. در این لحظه دشمنان به شما حمله ور می شوند و مانند همیشه باید آنها را نابود کنید. در این قسمت نیز یک امتیاز دیگر را می توانید دریافت کنید. این امتیاز Death From Above نام دارد و کافی است که 10 دشمن را با پریدن به روی آن ها و نابود کردن به صورت پیاپی از میان بردارید. پس از کشته شدن تمامی دشمنان به دو قسمت اضافه شده در اتاق رفته و به کمک سیستم Wall to Wall از آن بالا بروید و وارد اتاق شوید تا میان پرده ای به نمایش درآید.

پس از پایان میان پرده از در سمت راست خود بالا رفته و به سمت تخته چوب پشت خود پریده و سپس به سمت مقابل پریده و آجرها را بگیرید. حال کافی است از دیوار بالا رفته و تابوتی که در حال درخشیدن است را نابود کنید(در این لحظه امتیاز Power Boost را دریافت می کنید). سپس پایین آمده و از در مقابل خود عبور کنید و مسیر را با دقت و بدون برخورد به موانع ادامه دهید. در انتهای مسیر بالاخره برادر خود را پیدا می کنید و پس از گفت و گویی با او به مسیر ادامه خواهید داد. از پرده مقابل خود به پایین رفته و میله آهنی که مشاهده می کنید را فعال کنید. سپس از ستونی که در وسط صفحه مشاهده می کنید به قسمت مقابل رفته و میله آهنی مشابه دیگری را نیز گرفته تا ستونی دیگر نمایان شود. سپس خود را به کمک ستون ها به صفحه فلزی برسانید و پس از لمس آن به سرعت به سمت در رفته و از آن عبور کنید. میان پرده آخر این قسمت را تماشا کنید.

مراحل The Work تا The Baths

The Work

پس از به دست آوردن کنترل پرنس مانعی را مقابل خود مشاهده می کنید که در داخل دیوار فرو می رود و بیرون می آید. زمانی که در داخل دیوار قرار دارد از روی آن حرکت کنید و به سطح مقابل بروید. سپس همین کار را با مانع بعدی انجام دهید با این تفاوت که در انتها به سمت راست پریده تا لبه پرتگاه را با دستان خود لمس کنید. حال به فضای خالی مقابل خود که در داخل دیوار قرار دارد پریده و در زمان مناسب از چرخ دنده سمت راست خود عبور کنید. در این زمان کافی است که مانعی دیگر که از بالا به پایین حرکت می کند و متحرک است را رد کرده و از آجرهای مقابل خود بالا بروید. پس از بالا رفتن کافی است لبه مشاهده شده در دیوار بالای خود را بگیرید. سپس در زمان مناسب از چرخ دنده های سمت راست خود عبور کنید. حال مسیر را تا رسیدن به یک مانع متحرک دیگر ادامه دهید. در این مانع فضای خالی مشاهده می شود. زمانی که هم سطح با شما قرار گرفت به سمت آن رفته و آن را بگیرید. سپس با استفاده از ستون هایی که مشاهده می کنید به قسمت متحرکی که در سمت راست شما قرار دارد بروید. در این زمان تنها کاری که لازم است انجام دهید انتقال پرنس به وسیله 4 میله آهنی که در مقابل شما قرار دارد و پایین رفتن از پرده قرمز رنگ می باشد. مسیر را تا Checkpoint بعدی ادامه دهید.

در این لحظه خود را در اتاق بزرگ دیگری می بینید. اهرم روبروی خود را 270 درجه بچرخانید. پس از این کار به وسیله الوارهای شکسته سمت چپ خود مسیر را ادامه دهید و از 2 مانع فلزی و تیغ دار نصب شده در سر راه خود عبور کنید. حال از دیوار مقابل بالا رفته و لبه آن را بگیرید. سپس در لحظه ای که فضای بالای سر پرنس خالی شد به لبه بعدی رفته و بلافاصله به لبه پشتی خود پریده و مسیر را تا رسیدن به یک در چوبی، داخل یک دهانه ادامه دهید.(مواظب تله های فلزی روی دیوار باشید) پس از رسیدن به در کافی است از آن بالا رفته و به سمت مقابل پریده و میله آهنی را بگیرید تا سکوی میانی اتاق به مکانی بالاتر منتقل شود. اهرم آن را 180 درجه بچرخانید و سمت سکوی مقابل بروید. این قسمت دقیقا قرینه ای از قسمت قبل است با این تفاوت که تله ها دقیقا دو برابر شده اند. کافی است همان مسیر مشابه را طی کنید و در نهایت میله آهنی را گرفته تا سکو دوباره به بالا منتقل شود. حال کافی است اهرم را 90 درجه بچرخانید و به سمت صفحه فلزی رفته و آن را لمس کنید. پس از ضربه زدن به آن به سرعت به عقب برگشته و 180 درجه دیگر اهرم را بچرخانید تا روبروی در قرار بگیرید. در این هنگام کافی است از در عبور کنید به منطقه بعدی وارد شوید.

پس از ورود به اتاقی بعد اهرم مقابل خود را 90 درجه بچرخانید. سپس از سمت راست خود مسیری که به وجود آمده است را ادامه دهید تا به سکوی مقابل برسید. سپس میله آهنی را جهت به وجود آمدن تغییراتی در محیط گرفته و بعد از دیدن تغییرات به سکوی روبروی خود بپرید. حال مسیری مشابه را دنبال کنید تا به یک اهرم دیگر برسید. آن را 90 درجه بچرخانید. سپس به کمک میله های سمت راست خود و پرده قرمز رنگ به کنار اهرمی که در ابتدای این اتاق چرخاندید رفته و آن را دوباره 90 درجه بچرخانید. سپس به کمک سکوی مقابل خود دوباره به نزد اهرم دوم برگشته و به کمک ستون به وجود آمده و میله ها به محل دشمنان خود بروید و آنها را نابود کنید(نکته: در این قسمت دشمنان خود را با زدن دکمه مثلث یا Y از لبه پرتگاه به پایین پرت کنید). حال کافی است که الوارهای تیغه داری که در مسیر قرار دارد عبور کنید تا به قسمت بعدی وارد شوید.

The Fortress Courtyard

پس از دیدن دشمن اصلی خودتان در این میان پرده که به فارسی روان هم صحبت می کند؛ کنترل پرنس را در اختیار می گیرید. دشمنان خود را نابود کنیدپ سپس به سمت راست دروازه رفته و به کمک دیوار میله آهنی را گرفته و مسیر را تا انتها ادامه دهید. حال کافی است از موانع روی دیوار عبور کرده و به کمک ستون ها، به سمت مقابل بروید. پس از آن از آجرها بالا رفته و دوباره موانع روی دیوار را رد کرده و خود را به سکوی مقابل برسانید. حال کافی است دوباره از موانع روی دیوار عبور کنید و با استفاده از ستون های سمت چپ، خود را به سکوی مقابل برسانید. در این زمان باید با چند دشمن دیگر نیز بجنگید و بهتر است که آنها را به پایین پرت کنید تا سریع تر از بین بروند. بعد از این کار از زیر تیغه مقابل خود عبور کنید و از موانع دیگری که بر روی دیوار تعبیه شده است عبور کنید تا در نهایت با کمک پرده قرمز رنگ خود را به سطحی پایین تر برسانید. در این بخش ابتدا در مرکز صفحه و دقیقا روبروی دروازه فلزی، به سمت چپ رفته و یک تابوت نورانی دیگر را نابود کنید. سپس به جلوی دروازه بازگشته و از سمت راست خود به سکوی مقابل بروید. حال کافی است از موانع تعبیه شده در دیوار عبور کنید و خود را به صفحه فلزی برسانید. بلافاصله پس از لمس کردن آن به سمت راست خود پریده و میله فلزی را بگیرید. از دروازه عبور کنید و میان پرده ای را تماشا کنید.
پس از اتمام میان پرده از دیوار سمت چپ خود به سمت پلکان مقابل رفته(در این لحظه امتیاز Floors are for losers برای شما باز خواهد شد) و قبل از پاگرد بالا پله ها از دیوار استفاده کنید زیرا کف پاگرد در حال خراب شدن است و باعث سقوط شما می شود. پس از عبور از این قسمت کمی جلوتر دوباره همین اتفاق خواهد افتاد که باید از دیوار استفاده کنید تا به پایین پرت نشوید. حال با تعدادی از دشمنان روبروی خواهید شد که پس از نابودی آنها به سمت دیوار مقابل خود رفته و سپس میله آهنی که در خلاف جهت حرکت شما قرار دارد را گرفته و تا دروازه مقابل برای شما باز شود.

پس از باز شدن این در خیلی سریع از دیوار سمت چپ برای ادامه مسیر کمک بگیرید زیرا کف این قسمت در حال فرو ریختن می باشد. مسیر را تا رسیدن به موانع روی دیوار ادامه دهید. از موانعی که در سر راه خود مشاهده می کنید عبور کرده تا به صفحه فلزی شکل رسیده و با لمس کردن آن به قسمت بعدی وارد شوید. در این منطقه با اولین موجود غول پیکر بازی(Titan) روبرو خواهید شد. پس از کشتن آن موجود و تمام اسکلت های حاضر در منطقه به سمت راست رفته و صفحه فلزی را لمس کنید. سپس به کمک تغییرات به وجود آمده در محیط به سکویی که در سمت چپ خود مشاهده می کنید بروید. حال با کمک دیوار سمت راست خود به ستونی که در سمت چپ قرار دارد رسیده و مسیر را تا رسیدن بر روی الوار ادامه دهید. پس از رسیدن به الوار کافی است از دیوار مقابل خود بالا رفته و به سکوی مقابل برسید. سپس به کمک دیوار سمت چپ خود میله آهنی را گرفته و به سمت در باز شده بروید. در این بخش کافی است با تکنیکی که در اول بازی به شما آموختم تمامی الوارهای تیغه مانند را رد کرده و به انتهای مسیر برسید تا میان پرده ای را مشاهده کنید. پس از قرار گرفتن در ادامه مسیر کافی است که از موانع روبروی خود عبور کنید تا به تعدادی از دشمنان خود برسید. آن ها را نابود کنید و از اتاقی که در آن قرار دارید خارج شوید. از اولین تله عبور کنید و در میان دو تله به سمت پرتگاه بروید و از لبه آن آویزان شوید. سپس یک لبه به پایین تر رفته و مسیر را به سمت راست خود ادامه دهید تا بتوانید از یک سکو بالا بروید. حال کافی است تابوت نورانی دیگری را نابود کنید و پس از آن مسیر را تا انتها بازگشته و از مانع دوم نیز عبور کنید تا به اتاق بعدی برسید.

در این اتاق ابتدا اهرمی که در سمت چپ شما قرار دارد را 90 درجه بچرخانید. سپس به کمک سطحی که در مقابل خود مشاهده می کنید به قسمت مقابل رفته و از لبه دیوار به سکوی روبرویی خود برسید. در این جا 2 اهرم را مشاهده می کنید. در ابتدا اهرم سمت چپ را یک بار بچرخانید. سپس اهرم دیگر را 3 بار چرخانده و پس از این کار اهرم سمت چپ را 1 بار دیگر بچرخانید. سپس بر روی صفحه فلزی رفته تا چرخ دنده ها شروع به حرکت کنند. حال از فضایی که برای شما به وجود آمده در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنید. از دهانه سمت چپ خود به روی آجرها پریده و مسیر را به سمت چپ تا انتها ادامه دهید تا بر روی یک سکوی متحرک قرار بگیرید. پس از حرکت آن و ثابت شدن دوباره آن کافی است به کمک دیوار مقابل به سکوی روبروی خود بروید و آخرین میان پرده این قسمت را تماشا کنید.

The Fortress Gates

در این بخش شما باید دروازه اصلی را ببنید. برای این کار 3 اهرم را در اختیار دارید که از سمت چپ آن ها را به ترتیب با شماره های 1، 2 و 3 نام گذاری می کنیم. ابتدا اهرم 3 را یک بار بچرخانید. سپس به سمت اهرم شماره 1 رفته و آن را دوبار بچرخانید. حال اهرم شماره 3 را بار دیگر بچرخانید تا چرخ دنده آزاد شود. کافی است دوبار دیگر اهرم 1 را بچرخانید تا چرخ دنده بیش از نیمی از راه را طی کند. حال بار دیگر به سوی اهرم 3 رفته و آن را بچرخانید. سپس به سمت اهرم 2 رفته و آن را بچرخانید. همین کار را یک بار دیگر انجام دهید. یعنی باردیگر به سمت اهرم 3 رفته و آن را چرخانده و سپس اهرم 2 را بچرخانید. در نهایت به سمت اهرم 1 رفته و آن را دوبار چرخانده تا چرخ دنده به انتها مسیر خود برسد. در این هنگام برای فعال سازی نهایی باید بار دیگر اهرم دو را چرخانده و در نهایت به سمت اهرم یک رفته و آن را برای آخرین با بچرخانید تا میان پرده ای به نمایش درآید.

پس از صحبت با برادر خود کافی است که به سکویی که در سمت راست خود مشاهده می کنید پریده و سپس به کمک آجرهای سمت چپ خود از دیوار بالا رفته تا صفحه فلزی را لمس کنید. پس از انجام این کار به سمت مقابل پریده و بر روی صفحه چوبی متحرک فرو آمده تا دروازه شروع به بستن شود(در این هنگام امتیاز Just us and them را به دست خواهید آورد). حال شما برای نجات جان برادر خود اقدام می کنید، اما سقوط می کنید و با لشکری از دشمنان مواجه خواهید شد. آنها را نابود کنید تا در پایان میان پرده ای را مشاهده کنید. پس اتمام این قسمت دروازه ای برای شما باز خواهد شد. از آن عبور کنید و از تله های قرار گرفته بر سر راه خود عبور کنید. در انتهای مسیر به درگاه جیوه ای مانند دیگری میرسید تا به نزد رازیا بروید و راه حل مشکل خود را پیدا کنید. پس از پایان مکالمه، شما یک قدرت جدید را دریافت خواهید کرد که در ادامه مسیر با آن آشنا خواهیم شد.

پس خروج از درگاه جیوه ای به سمت چپ رفته و دکمه نشان داده شده را فشار دهید تا آب ها یخ زده و شما از آن برای رفتن به سمت مقابل استفاده کنید. این کار را تا پایان مسیر ادامه دهید. معمای خاصی در این قسمت وجود ندارد. مسیر را تا رسیدن به مکانی که صدای ناله یک شخص را می شنوید ادامه دهید. بر روی صفحه فلزی رفته و از تله هایی که بر روی زمین قرار دارد عبور کنید. در نهایت از دروازه مقابل خود رد شده تا میان پرده ای را مشاهده کنید.

The Prison

در ابتدای این مرحله از دیوار سمت راست خود حرکت کرده و لبه آن را بگیرید. سپس به بالای پرده قرمز رنگ رفته و از آن به پایین بیایید. در این هنگام تعدادی از دشمنان رو مشاهده می کنید. آن ها را مانند همیشه و به راحتی نابود کنید. پس از این کار از تک ستون واقع در روبروی خود بالا رفته و به سمت مقابل پریده تا لبه دیوار را بگیرید. حال کافی است با استفاده از میله آهنی که مشاهده می کنید باعث جاری شدن آب شوید. پس از مشاهده کردن آب ها کافی است دکمه مربوطه را زده و از آن ها برای رسیدن به الوار مقابل خود استفاده کنید. حال دوباره به کمک دو ستون دیگر به الوار مقابل رسیده و از آب ها گذشته و مسیر خود را تا رسیدن به سطح بالاتر ادامه دهید(در صورتی که تا بحال از قدرت Power of Time 20 بار استفاده کرده باشید امتیاز Not how it Happened را کسب خواهید کرد). در سکویی که بر روی آن حاضر هستید، به جلو رفته تا بتوانید لبه خراب شده ای از دیوار را بگیرید. پس از این کار به کمک آجرها خود را به میله آهنی برسانید. سپس مسیر را تا رسیدن به ستون های آب جاری شده ادامه دهید و پس از گرفتن اولین ستون بتنی دکمه لازم را جهت یخ زدن آب ها فشار دهید تا ادامه مسیر برای شما میسر باشد. پس از گرفتن آخرین ستون به سمت راست خود پریده تا در میان پرده محلی که قرار است به آن جا برسید برای شما نمایان شود. این مسیر بسیار راحت و معمولی است. کافی است با استفاده از فواره های آب و فانوس های بزرگ فلزی و همین طور لبه های دیوار مسیر را تا رسیدن به دو پرده قرمز رنگ که بالای یکدیگر واقع شده اند ادامه دهید. پس از رسیدن به کف زمین با تعدادی دیگر از دشمنان مواجه می شوید. سعی کنید از جادوهای بازی استفاده کنید تا امتیازهای مورد نظر را در ادامه راه راحت تر به دست آورید. پس از نابودی آن ها به سمت راست صفحه رفته و صفحه فلزی را لمس کنید. سپس مسیر را تا رسیدن به میله فلزی و جاری شدن آب ادامه دهید. حال کافی است راه را تا میله آهنی واقع در وسط صفحه ادامه دهید تا مسیر جریان آب عوض شود. سپس با چند دشمن دیگر بجنگید. پس از پایان نبرد در سمت چپ دروازه اصلی فوازه آبی را مشاهده می کنید. از دیوار بالا رفته و آن را بگیرید. سپس 180 درجه چرخیده و رو به دیوار شوید. حال کافی است لبه مقابل خود را گرفته و مسیر را تا رسیدن به میله آهنی دیگری واقع در وسط صفحه ادامه دهید. پس تغییر دوباره مسیر آب ها به سطح زمین بازگشته و این بار به سمت راست دروازه اصلی بروید. به کمک دیوار فواره اول را گرفته و سپس دوباره رو به دیوار شده و از دیوار بالا بروید تا فواره بعدی را نیز بگیرید. پس از آن کافی است مسیر را ادامه دهید تا به آخرین فواره آب در همین سطح برسید. برای گرفتن فواره بالایی خود کافی است از تیکنیک حرکت روی دیوار به سمت بالا و پرش استفاده کنید. همین کار را برای گرفتن الوار بالای آخرین فواره انجام دهید تا به سطحی دیگر برسید. صفحه فلزی واقع بر روی این سطح را لمس کرده و از در باز شده عبور کنید. در راه رسیدن به در مواظب تله های روی دیوار و واقع بر روی زمین باشید. سپس مسیر را به راحتی ادامه دهید و از ستون های آب و دیوارها برای گذشتن از سد تله های موجود استفاده کنید. تا به آبشاری رسیده و با سر خوردن بر روی یک سطح شیب دار وارد منطقه بعدی شوید.

The sewer

,پس از وارد شدن به فاضلاب باید با تعدادی از دشمنان بجنگید. زمانی که فرآیند نابودی آنها به اتمام رسید کافی است بین دو آبشار کوچکی که مشاهده می کنید ایستاده و باعث یخ زدن آب ها شوید. سپس از یکی از دیوارها بالا رفته و به سمت مقابل پریده(در زمانی که روی هوا هستید تا به سطح مقابل برسید یک لحظه دکمه مربوط به یخ زدن آب را ول کرد و سریع دوباره فشار دهید. این کار باعث می شود که بتوانید از مسیر مقابل خود بالا بروید) و مسیی را به سمت بالا ادامه دهید. حال کافی است لبه خالی دیوار را گرفته و از تله هایی که روی دیوار سمت چپ شما جاسازی شده است عبور کنید. کافی است در مسیر با استفاده از آب های یخ زده و لبه های دیوار خود را به بالا و به سطحی صاف و راهرو مانند برسانید. مسیر را تا رسیدن به یک فواره آب ادامه دهید. آب این فواره ها کم و زیاد می شود. زمانی که زیاد بود باعث یخ زدن آن شوید. حال به روی آن پریده و کمی بالا بروید تا الواری را بگیرید. سپس از دو ستون آب مقابل خود نیز عبور کنید و به لبه باریک مقابل خود پریده، اما پایین نروید. به سمت عقب برگشته تا تابوت نورانی دیگری را نیز مشاهده کنید. پس از گرفتن این تابوت به لبه باریک برگشته و از آن به پایین بپرید تا دشمنی جدید در یک میان پرده به نمایش درآید. این دشمن توانایی تولید اسکلت های کوچک تر و معمولی را دارد پس او را هدف اصلی خود قرار دهید. پس از نابودی تمام دشمنان اهرمی را مشاهده می کنید که باید به آن دست پیدا کنید. برای رسیدن به آن کافی است از دو دیوار نزدیک به هم استفاده کنید. پس از آن، اهرم را 180 درجه بچرخانید و به کمک فواره های روی دیوار میله فلزی را برای باز شدن دروازه بگیرید. سپس به کنار اهرم بازگشته و آن را 90 درجه به خلاف جهت قبلی چرخانده و با استفاده از ستون های آب دروازه را پشت سر بگذارید. پس از ردن شد از دروازه یک مسیر بسیار راحت را در پیش رو دارد که با استفاده از آجرها و دیوار باید به یکی دیگر از دهانه های فاضلاب برسید.

در نهایت به داخل دهانه فاضلاب پریده و با دشمنانی که ناگهان ظاهر می شوند به مبارزه بپردازید. پس از نابودی آنها از سکوی سمت راست دهانه بالا رفته و میله آهنی را بگیرید. حال با جاری شدن ستون های آب می توانید به اهرمی که مشاهده می کنید دست پیدا کنید. به سمت اهرم رفته و آن را 90 درجه تغییر دهید. تنها کاری که لازم است انجام دهید استفاده از ستون های آب برای رسیدن به الوارهای سمت راست خود و عبور از موانع است. پس از رسیدن به یک سطح صاف، دو راه روبروی شما قرار دارد. مستقیم رفته تا تابوتی دیگر را مشاهده کنید. برای گرفتن این تابتوت باید در آخرین ثانیه که فواره اول در حال پاشیدن است باعث یخ زدن آن شوید. سپس فواره را گرفته و پریده، در این زمان که روی هوا قرار دارید یک لحظه دکمه یخ زدن را رها کرده تا فواره جلویی شما جاری شود؛ سپس کافی است فواره جلویی را به یخ تبدیل کرده تا به تابوت نورانی برسید. همین مسیر را بازگشته و بر سر دوراهی به سمت دیگر بروید. حال دوباره آب کف زمین را به یخ تبدیل کنید و روی آن رفته تا بتوانید از دیوار مقابل بالا بروید. تنها کاری که لازم است انجام دهید ادامه مسیر از روی آبشارهای آب رسیدن به منطقه بعدی بازی می باشد.,The Baths,پس از ورود به این بخش کافی است صفحه فلزی مقابل خود را لمس کرده تا آب جاری شود. در همین حین دکمه یخ زدن آب را فشار دهید. حال از دیوار یخ مقابل خود بالا رفته و میله آهنی که در خلاف جهت شما قرار دارد را بگیرید تا دروازه مقابل شما باز شود و سیل دشمنان به داخل اتاق جاری شود.(در این بخش می توانید بین 2 تا 4 امتیاز دیگر را به دست آورید. البته با این شرط که در مبارزات قبلی از قدرت ها و جادوهای خود استفاده کرده باشید. امتیازها شامل Prince of Fire، Prince of Water و Prince of Wind و Prince of Earth می شوند که برای هر یک باید 50 نفر از دشمنان خود را با جادوی ذکر شده نابود کنید). پس از نابود کردن تمامی دشمنان خود به اتاق بعدی بروید. در دو سمت اتاق 2 میله آهنی را مشاهده می کنید. هر دو میله را گرفته تا دیوارهایی از آب پدید آید. سپس به کمک این دیوارها خود را سکویی که در بالای اتاق مشاهده می کنید، برسانید. حال مسیر را تا رسیدن به یکی دیگر از تالارهای این بخش ادامه دهید. پس از رسیدن به تالار بعدی، فواره ای که قطع و وصل می شود را جلوی خود مشاهده می کنید. در زمان مناسب آن را گرفته و مسیر را تا رسیدن به سکوی مقابل ادامه دهید. حال کافی است آب ها را به یخ تبدیل کنید و با استفاده از دیوار بتنی و یخی به فواره یخی رسیده و به سکوی مقابل بروید تا میان پرده ای دیگر را مشاهده کنید.

پس از جدال لفظی با برادر خود مالک، به مسیر خود از طریق فواره های آب و میله آهنی ادامه دهید تا به سکویی در روبروی خود برسید. سپس با کمک دیوار میله آهنی را گرفته و باعث به وجود آمدن جریان های جدید آب شوید. پس از این کار کافی است به کمک ستون های به وجود آمده از آب مسیر خود را تا میله آهنی دیگر ادامه دهید تا ستون های جدیدتری به وجود آیند. حال به سکوی چوبی روبروی خود پریده و از دیوار سمت چپ جهت گرفتن ستون های سمت راست خود کمک بگیرید. مسیر را که کاملا واضح و مشخص است را تا رسیدن به Checkpoint بعدی ادامه دهید. روبروی خود میله ای را مشاهده می کنید. آن را گرفته و سپس دیواری یخی را جلوی خود پدید آورید. از آن بالا رفته و به سرعت به سمت میله پشت خود پریده و آن را بگیرید. سپس از آبشار روبروی خود عبور کرده تا به سکوی مقابل برسید. موانع عادی و همیشگی بازی را تا رسیدن به یک اتاق آبی رنگ رد کرده و مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به اتاق به کمک دو پرده قرمز رنگ و میله ای که در میان آن ها قرار دارد این قسمت را نیز به پایان برسانید.

مراحل The Royal Chambers تا The Terrace

The Royal Chambers

در این بخش مسیر را تا رسیدن به اتاقی مستطیل شکل و دارای حوضی در وسط ادامه دهید. در سمت راست اتاق صفحه فلزی را لمس کرده و به کمک فواره ها و دیوار یخی خود را به سکوی بالاتر برسانید. بر روی سکوی بعدی نیز همین عمل را تکرار کنید تا به کمک لبه دیوار خود را به الوار بالای سرتان برسانید. حال کافی است مسیر مشخص شده را ادامه دهید تا میان پرده ای به نمایش درآید. در این بخش راتاش دشمن اصلی شما، مکان شما را پیدا می کند. مسیر را به سمت راست ادامه دهید و با استفاده از عوارض محیطی خود را به ستون یخی مقابل برسانید و از آن پایین بروید. سپس به پشت خود پریده و مسیر را تا انفجار بعدی ادامه دهید. پس از انفجار کافی است با استفاده از دو ستون سمت راست خود و ستونی از یخ که در سمت چپ پدید می آید مسیر را ادامه دهید. با استفاده از فواره های یخی مسیر را تا دیواری از یخ ادامه دهید. از روی آخرین فواره پریده و همزمان دست خود را از روی دکمه تبدیل آب به یخ برداشته تا از دیوار عبور کنید. حال خود را در اتاقی دیگر مشاهده می کنید. کافی است با استفاده از ستون ها، الوارها و لبه های دیوار و در نهایت یک پرده قرمز رنگ، پرنس را به میان سیلی از دشمنان پرتاب کنید. پس از نابودی تمام آنها به سمت چپ خود رفته تا ستونی از آب را مشاهده کنید. آن را تبدیل به یخ کرده و سپس هر دو صفحه فلزی که مشاهده می کنید را به سرعت لمس کرده تا دروازه مقابل شما باز شود. حال تابوت نورانی دیگری را مشاهده می کنید که آن را نابود کنید. پس از این کار مسیر را به سمت مقابل ادامه دهید و از موانع عبور کنید تا دشمن اصلی خود را دوباره مشاهده کنید. پس از نابودی زمین مقابل خود از دیوار سمت راست برای رسیدن به فواره های یخی سمت چپ خود استفاده کنید. سپس بار دیگر زمین جلوی شما منفجر خواهد شد. به کمک دیوار بتنی-یخی سمت چپ خود ستون سمت راست را گرفته و مسیر را تا انفجار دوباره زمین ادامه دهید. حال کافی است که یکی در میان به کمک فواره های یخی از داخل دیوارها یخی عبور کنید تا به اتاقی در مقابل خود برسید و بار دیگر از دستان او فرار کنید.

در این اتاق کمی به جلو رفته تا دشمنان به سمت شما حمله ور شوند. پس از نابود کامل دشمنان به سمت راست خود و بین دو آبشار بروید. آب را به یخ تبدیل کنید. به کنار آبشار سمت راست رفته و از آن بالا بروید. سپس میله پشت خود را گرفته و از آبشار مقابل خود بالا رفته و همین کار را بار دیگر انجام دهید تا به بالاترین سکوی این قسمت دست پیدا کنید. سپس از به سمت چپ خود رفته و به کمک میله ها خود را به سکوی سمت چپ برسانید. حال با استفاده از یک میله به آخرین میله آهنی رسیده و با گرفتن آن باعث شوید که دروازه مقابل شما باز شود. حال وارد راهروی روبروی خود شوید تا بار دیگر راتاش را ببینید. دیوار و زمین سمت چپ شما خراب خواهد شد. پس برای دست یافتن به ستون یخی سمت چپ از دیوار سمت راست استفاده کرده و آن را بگیرید. بعد از آن مسیر را تا دیوار یخی ادامه دهید. زمانی که به آن برخورد کردید آن را به آب تبدیل کنید و عبور کنید. حال دوباره دیوار را به یخ تبدیل کرده و به کمک دیوار بتنی از این قسمت بالا رفته تا در سمت راست خود الوارهایی را مشاهده کنید. با استفاده از یک ستون یخی و یک ستون چوبی خود را به پرده قرمز رنگ رسانده و از آن به پایین بروید. پس از دیدن یک پیش نمایش به مسیر خود ادامه دهید و از مقابل موانع معمولی حاضر بگذرید تا به اتاقی وارد شوید که دشمنان پرنس در آنجا حضور دارند. پس از نابودی کامل آن ها از پله ها بالا رفته و از سمت راست خود بالا رفته تا لبه دیوار را بگیرید. در قسمت بالا آجرهایی را مشاهده می کنید. از آنها بالا رفته و با کمک میله آهنی تابوت نورانی دیگری را نابود کنید. حال با کمک پرده به پایین بازگشته و دوباره لبه دیوار را بگیرید. سپس با تبدیل آب به یخ از این منطقه عبور کنید تا شاهد آخرین میان پرده این بخش باشید.

The Observatory

از سمت راست خود شروع به حرکت کنید. مسیر کاملا واضح و مشخص است. پس از رسیدن به سکویی که در سمت راست آن دروازه ای قرار دارد؛ به کمک دیوار کنار این دروازه میله مقابل را بگیرید تا شاهد تغییراتی در محیط باشید. حال از مسیری که مشاهده می کنید به سمت اهرم مقابل رفته و آن را 180 درجه یا همان دو بار بچرخانید. سپس از مسیری که آمده اید بازگشته و بر روی سکوی مشخص شده بروید. در این زمان با تبدیل ستون ها و فواره ها به یخ می توانید مسیر خود را به سمت چپ ادامه دهید تا لبه دیوار را بگیرید. سپس مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا به سکویی برسید. پس از رسیدن به این سکو آجرهایی را بر روی دیوار مشاهده می کنید. از آنها بالا رفته تا به سکویی برسید که در آن قادر به گرفتن یک میله آهنی باشید. سپس به تغییرات اعمال شده در محیط توجه کنید. در این هنگام 2 اهرم را مشاهده می کنید. به سمت دستگاه اصلی ایستاده و به سمت اهرم راست بروید و آن را یک بار بچرخانید. سپس به سمت اهرم سمت چپ رفته و آن را دوبار بچرخانید تا راه برای شما هموار شود. حال می توانید به قسمت مرکزی دستگاه رسیده و آن را 180 درجه بچرخانید تا بتوانید میله مقابل خود را بگیرید. پس از انجام این کار کافی است با استفاده از لبه های دیوار و فواره آب به سکوی بعدی بروید. در این میله آهنی دیگری را گرفته تا تغییرات محیط را مشاهده کنید. حال دو اهرم برای شما قابل استفاده است. ابتدا اهرم سمت چپ را یک بار 90 درجه به سمت جلو بچرخانید. حال اهرم دیگر را 90 درجه به سمت عقب بچرخاید و در نهایت با چریخاندن نهایی اهرم سمت چپ به میزان 90 درجه کار به اتمام میرسد و میان پرده ای را مشاهده می کنید. در این قسمت زمانی که صفحه زرد به مقابل شما آمد به روی آن پریده و همه چیز را تبدیل به یخ کنید. سپس از ستونی یخی مقابل خود بر روی صفحه کرم پریده و منتظر بمانید. زمانی که مکان آن تغییر پیدا کرد و صفحه زرد به صورت شکسته مقابل شما پدیدار شد، بر روی آن قدم بگذارید. حال با یک تغییر دیگر صفحه کرم مقابل شما پدیدار می شود. به روی آن پریده و صبر کنید. حال صفحه قرمز را مشاهده می کنید، قدم های خود را بر روی آن قرار دهید. سپس برای آخرین بار بر روی صفحه زرد پریده تا به نقطه مقابل رسیده و میان پرده ای را مشاهده کنید.

در این بخش به سمت چپ خود رفته و به کمک لبه دیوار و پرده قرمز رنگ به پایین بروید. حال مسیر را تا اتاقی که صدای آب در آن می آید ادامه دهید. پس از این کار از دیوار روبروی خود جهت رسیدن به ستون های یخی کمک بگیرید. به این نکته دقت کنید که در حین پرش از هر ستون به ستون دیگر باید مکثی جهت یخ زدن آن انجام دهید. در نهایت به کمک پرده قرمز رنگ به طبقه پایین تری بروید. در این زمان شما با تعداد زیادی از دشمنان روبروی می شوید از جمله یک Titan. برای نابود راحت تر ابتدا کاری کنید که Titan به سمت بقیه حمله ور شود و آن ها را نابود کند. در نهایت برای نابود خود او کافی است دکمه X و یا مربع را نگاه داشته و به او ضربه بزنید. بعد از مدتی او نابود می شود و محیط را برای ادامه مسیر شما محیا می کند. از لبه دیوار بالا بروید تا در راهرویی قرار بگیرید. از تله های ساده و ابتدایی این قسمت نیز بگذرید تا در نهایت به قسمت بعدی وارد شوید.

The Throne Room

از در سمت راست خود وارد شوید تا شاهد نبرد برادر خود در مقابل راتاش باشید. برای رسیدن به او باید موانعی را پشت سر بگذارید. در ابتدا از سمت چپ خود با استفاده از دو فواره یخی و یک دیوار یخی مسیر را به بالا تیغه ای بتنی طی کنید. سپس به تیغه مقابل خود پریده و به کمک پرده سمت راست خود به پایین آمده تا لبه دیوار را بگیرید. پس از انجام این کار به کمک فواره یخی بر روی یک تیغه دیگر پریده و ستون مقابل آن را بگیرید و مسیر را تا رسیدن به راتاش ادامه دهید.
قبل از شروع مبارزه این نکته را یادآور بشوم که در صورت تمایل به گرفتن امتیاز Untouchable نباید هیچ ضربه ای را از سوی راتاش دریافت کنید. مبارزه شامل چند بخش می شود. در بخش اول کافی است که به او ضربه زده و برای جاخالی دادن از دکمه B یا دایره استفاده کنید. پس از این که یک چهارم جان او خالی شد شما باید از منطقه ای که به نمایش در می آید بالا بروید. ابتدا از آجرها بالا بروید. در ادامه پس از نابودی زمین جلوی پای خود به کمک دیوار و فواره یخی به سطح دایره شکل مقابل بروید. حال دوباره از آجرها بالا رفته و مسیر را تا رسیدن به مکان فعلی او ادامه دهید. در این جا راتاش از دست شما فرار می کند. برای رسیدن به او کافی است با استفاده از ستون های آب و میله آهنی واقع در بین پرنس و راتاش، به او دست پیدا کنید. حال دوباره باید با او در میدان اصلی به مبارزه بپردازید. او تعدادی اسکلت را هم به سمت شما می فرستاد که نابود کردن آن ها کار راحتی است. پس از مبارزه ای سهمگین، بعد از زانو زدن راتاش به پشت او رفته و با یک پرش و زدن یک ضربه به تماشای میان پرده ای دیگر بنشینید( پس از اتمام این میان پرده امتیاز Now what it looks like را دریافت خواهید کرد). حال کافی است تله های معمولی و عادی شده در بازی را بار دیگر رده کرده تا به درگاه جیوه ای مانند رسیده؛ با دیدن درگاه داخل آن شوید و به دیدن میان پرده بپردازید.

پس از اتمام مکالمه خود از درگاه خارج شده و به سمت چپ بپیچید. حال با استفاده از قدرت جدید خود دشمنان را نابود کنید. توصیه من به شما این است که تمام آن ها را با زدن دکمه Y و مثلث از بالا پرتگاه به پایین پرت کنید تا امتیاز This is Persia! را دریافت کنید. مسیر را تا رسیدن به قسمت بعدی و نمایشی از جزییات محیط ادامه دهید.

The Terrace

در این بخش مسیر را تا رسیدن به دومین گروه از دشمنان ادامه دهید زیرا قبل از آن توضیح خاصی وجود ندارد. پس از نابودی دومین گروه کافی است بر روی صفحه فلزی واقع بر روی دیوار گام نهاده و بلافاصله به سمت میله پشت خود پریده و دوباره تغییر جهت داده و از دیوار جلو آماده برای رسیدن به آجرهای بالای خود کمک بگیرید. سپس به لبه دیوار چنگ زده و مسیر را تا رسیدن به ستون ها ادامه دهید. پس از ستون ها به کمک میله های آهنی خود را به دشمنان مقابل برسانید. پس از نابود کردن تمامی آن ها از صفحه فلزی واقع بر روی دیوار عبور کرده تا میله ها در راستای مسیر شما قرار گیرند. سپس تمامی دشمنان مقابل خود را نابود کنید. در این بخش دوباره مانند گذشته بر روی صفحه واقع بر دیوار بروید. پس از آن بلافاصله برگشته و میله پشت سر خود را گرفته و به کمک دیوار جلو آمده تیغه چوبی شکل بالای خود را گرفته و به کمک میله آهنی خود را به اهرم نشان داده شده در اوایل این قسمت برسانید. حال آن را بچرخانید تا به پایین برسید. پس از آن کافی است دشمنان واقع بر روی سکوی مقابل را نابود کنید و از طریق لبه دیوار به مسیر ادامه دهید. در این بخش کار راحتی پیش رو دارید. با قرار گرفتن بر روی هر صفحه فلزی راه برای ادامه مسیر شما مهیا میشود. در همین راستا در آخرین قسمت کافی پس از پریدن بر روی ستون آخر، از آنجا به سمت صفحه فلزی پریده و آن را لمس کنید؛ بلافاصله بعد از لمس آن دوباره به سمت ستون بازگشته و به ستون کناری پریده و از طریق صفحه جابجا شده، آجرهای بالای خود را گرفته تا به سکوی مورد نظر دست پیدا کنید. حال کافی است میان پرده ای را تماشا کنید و سپس به مبارزه ای عظیم بپردازید. بعد از نابود کردن تمامی دشمنان به سکوی مقابل رفته و چند اسکلت باقی مانده را نابود کنید. در این زمان به سمت چپ رفته و لبه دیوار مقابل را بگیرید. سپس صفحه فلزی بالا خود را لمس کرده و مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا به پرده ای قرمز رنگ برسید. حال کافی است به کمک دیوارهای دو طرف پرده به بالا رفته و پس از لمس صفحه فلزی مسیر را ادامه دهید. پس از گذشتن از یک صفحه فلزی دیگر به نقطه ای برخورد می کنید که در مرکز صفحه یک صفحه فلزی را مشاهده می کنید. برای گرفتن آن از لبه های دیوار استفاده کرده و پس از لمس آن به سرعت از تمامی میله ها عبور کرده و خود را به سکوی مقابل برسانید. پس نابود اسکلت های وارد اتاق روبروی خود شوید تا ادامه مسیر برای شما نمایان شود. حال با کمک 4 پرده و 2 میله ای که در سر راه شما قرار دارد خود را به محل حضور دشمنان رسانده و تمامی آن ها را نابود کنید. حال به اتاق مجاور رفته و از تله هایی که بارها از آن ها در طول بازی عبور کرده اید رد شده تا دشمنی جدید برای شما نمایان شود. حال کافی است با استفاده از دیوار و فواره های یخی از پرتگاه عبور کرده و او را نابود کنید. سپس صفحه فلزی واقع در مرکز اتاق را لمس کنید. در این زمان دو دیوار از آب پدید می آید. از آن ها بالا رفته و سپس به کمک یک دیوار یخی دیگر و تعدادی فواره به سکوی بالایی راه پیدا کنید. در این زمان کافی است مسیر را تا رسیدن به Checkpoint بعدی ادامه دهید. برای ادامه مسیر کافی است از سطح شیب دار مقابل خود پایین رفته و به سمت تک دشمن واقع در روبروی خود یورش برده و او را نابود کنید. سپس به سکوی سمت راست خود پریده و به کمک دیوار، میله آهنی را گرفته تا این بخش با یک نمایش از مسیر آینده شما به پایان برسد.

مراحل The Rooftop Gardens تا The Rekem Reservoir

The Rooftop Gardens

در این قسمت از میله خود را به سمت سکوی مقابل پرتاب کنید. در ادامه یک مسیر کاملا مشخص را در پیش رو دارید که آن را تا رسیدن به یک میله آهنی دیگر ادامه دهید. با گرفتن این میله تغییراتی در محیط به وجود می آید که به کمک آن می توانید راه را ادامه دهید. برای ادامه کافی است به سمت چپ رفته و از یک دیوار یخی به سمت ستونی واقع در چپ خود پریده و مسیر را تا رسیدن به سکویی در بالا سمت راست خود ادامه دهید. حال یک میان پرده را مشاهده می کنید که در آن مالک با تعدادی اسکلت در حال جنگ می باشد و سپس به مکانی دیگر می رود. برای دنبال کردن او کافی است از دیوار یخی و فواره های یخی واقع در سمت چپ خود استفاده کنید. پس از رسیدن به سکوی مقابل از درگاه سمت راست خود وارد منطقه بعدی شوید(البته قبل از این کار تابوت نورانی روبروی خود را از بین برده و امتیاز آن را دریافت کنید). حال بر روی سطح شیب دار سمت راست خود پریده و در انتهای آن به سمت تک دشمن خود یورش برده و او را نابود کنید. پس از این کار میله آهنی دیگری را گرفته و شاهد تغییرات محیطی باشید. در این زمان بر روی سکوی مقابل خود پریده و پس از آن دشمنی که در سمت چپ شما قرار دارد را نابود کنید. حال مسیر را تا رسیدن به دشمن بعدی و نابود کردن آن ادامه دهید. در این لحظه سطحی شیب دار را مقابل خود مشاهده می کنید. از آن پایین رفته و به کمک دیوار و فواره های یخی خود را به سکوی سمت راست رسانده و سپس تک دشمنی را که بر روی سکوی بعدی مشاهده می کنید، نابود کرده تا ادامه مسیر میسر شود. پس از کشتن او به کمک دیوار سمت راست خود و فواره ای از آب به سمت سکوی مقابل رفته تا فواره ای دیگر را مشاهده کنید. با گرفتن فواره بعدی و استفاده از دیوار می توانید خود را لبه ای از دیوار که بالاتر قرار دارد رسانده و در نهایت با استفاده از چند فواره و دیوار یخی به سکوی مقابل رسیده و آخرین دشمن را نیز نابود کنید.

در این زمان به اتاق مجاور رفته و از روی دو سطح شیب دار عبور کنید تا به وسیله پرده به یک سطح شیب دار دیگر برسید. سریع به سمت چپ یا راست رفته و باعث یخ زدن دیواره های آبی شوید و سپس از آنها بالا رفته تا به سکویی رسیده که مقابل آن راهرویی نمایان شده است. از داخل راهرو عبور کرده و تله های همیشگی را رد کرده تا میان پرده ای به نمایش در آید. پس از نشان داده شدن محیط کافی است تمامی دشمنان خود را نابود کنید و از سمت راست خود به کمک دیوار به سکوی مقابل بروید. سپس با یک پرش مرگبار به سمت یکی از دشمنان او را کشته(در این لحظه امتیاز Swift as the Wind برای شما باز خواهد شد) و بقیه را نیز تار و مار کنید. مسیر را به سمت جلو ادامه داده تا به گروهی دیگر از دشمنان برخورد کنید. آن ها را نیز نابود کرده و سپس به کمک ستون ها و فواره های یخی خود را به سکوی مقابل رسانده و تک دشمن باقی مانده را نابود کنید. سپس به کمک فواره ها دوباره مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به سکو به سمت چپ پیچیده و به کمک دیواری از بتن و یخ مسیر را به سمت بالا طی کنید. حال به مسیر مستقیم خود ادامه دهید تا زمانی که از دیوار آبی سمت چپ خود برای رسیدن به ستون های آبی سمت راست استفاده کنید. در نهایت با یک جهش عظیم به دایره مرکزی وارد شوید و با دشمنان به نبرد بپردازید. پس از نابودی تمام آن ها به گوشه صفحه چشم دوخته تا آخرین دشمن را مشاهده کنید. او را نابود کنید. سپس با استفاده از دیوار یخی، فواره ای را که مشاهده می کنید گرفته و به سرعت به سمت جلو حرکت کنید تا بالاخره به لبه ای از دیوار برسید. سپس مسیر را ادامه دهید تا این قسمت نیز به پایان برسد.

The Aqueducts

پس از به نمایش در آمدن مسیر و مشاهده مالک-راتاش کافی است که با استفاده از 3 ستون یخی خود را به جلو رسانده و در نهایت به سکوی سمت راست خود پریده و دشمن را نابود کنید. سپس به کمک دیوار و فواره های یخی مسیر را تا رسیدن به لبه دیوار به همراه تله ای در بالای آن ادامه دهید. حال آبشار را به یخ تبدیل کنید و به لبه سمت راست بروید. زمانی که تله از شما در حال دور شدن بود، به لبه بالایی رفته و آجرهای سمت چپ خود را گرفته و از طریق دیوار یخی و فواره به سکویی بالاتر دست پیدا کنید. در انتهای این سکو به ستون یخی چنگ زده و به سمت دشمن خود هجوم ببرید. پس از این کار از سطح شیب دار کنار خود پایین رفته و به کمک ستون های یخی مسیر را تا انتها ادامه دهید. دقت کنید که از آخرین ستون باید کامل بالا بروید تا به سکوی بعد برسید. پس از دیدن میان پرده، با یک پرش بلند دشمن مقابل خود را از پای درآورده و به داخل اتاقی پر از تله پای بگذارید. این راهرو نیز مانند راهروهای قبلی با تله هایی راحت و آشنا پر شده است که در انتهای آن میان پرده ای را مشاهده می کنید. پس از اتمام، به سمت پرنده مقابل خود پریده و سپس به سمت سکوی مقابل، این کار را تا پایین آمدن به وسیله پرده قرمز رنگ ادامه دهید. حال در روبروی خود دوباره دو پرنده را مشاهده می کنید. از آن ها برای رسیدن به سمت هدف خود استفاده کنید تا در نهایت، در یک میان پرده شاهد قدرت گرفتن هرچه بیشتر مالک-راتاش باشید. پس از اتمام، کافی است تمامی دشمنان دور خود را نابود کنید(در این قسمت امتیاز And King of Blades را دریافت می کنید). پس از کشتن تمامی آن ها به سمت چپ خود رفته و با استفاده از فواره های یخی خود را به سطحی پایین تر برسانید تا یک تابوت نورانی را مشاهده کنید. پس از نابود کردن آن به انتهای مسیر رفته و به کمک دیوار یخی و فوارها به بالا بازگردید. پس از بازگشت به مقابل کلاغ ها کافی است با استفاده از کلاغ ها و فواره های یخی خود را به لبه ای از دیوار برسانید. پس از آن لبه بالایی خود را گرفته و به سمت راست بروید. حال زمانی که محفظه آب پشت شما در حالت افقی بود، به سمت آن پریده و آن را بگیرید. حال صبر کنید یک پله بالاتر برود. در این هنگام به سمت راست محفظه آب آماده تا پشت خود یک فانوس عظیم را مشاهده کنید. به سمت آن پریده و مسیر را تا انتهای فانوس بعدی ادامه دهید تا محفظه آبی دیگری برای شما نمایان شود. در زمانی که فانوس در بالا قرار دارد، تمامی آب ها را به یخ تبدیل کنید. سپس به سمت محفظه آب پریده و به کمک آجرهای سمت راست، مسیر را تا رسیدن به تعدادی دیگر از دشمنان خود ادامه دهید. پس از نابودی آن ها به انتهای سکو، سمت راست رفته تا کلاغ هایی را مشاهده کنید. به کمک آن ها مسیر را ادامه دهید تا در انتهای مسیر، تک دشمنی که برای شما نمایان می شود را با یک پرش به کام مرگ ببرید. حال کافی است از در سمت چپ خود عبور کرده و تله های این اتاق را نیز پشت سر بگذارید. پس از خروج از اتاق به سمت راست رفته و به کمک دیوار سمت راست و آبشار یخی سمت چپ به سکوی بالایی رفته و دشمنان خود را نابود کنید. حال به کمک دو کلاغ روبرویی، خود را به قسمت بعدی برسانید.

Solomon’s Tomb

,در ابتدای این بخش شما باید با راتاش مبارزه کنید. نحوه مبارزه به این صورت است که به او نزدیک شده و با شمشیر خود ضرباتی را وارد کنید. هنگامی که قصد حمله به شما را داشت با رد شدن از بین پاهای او مسیر خود را تغییر دهید تا ضربه ای را دریافت نکنید. او پس از یک زمان مشخص به هوا رفته و می خواهد انرژی زیادی را آزاد کند. برای جلوگیری از صدمه وارده توسط این نیرو به پشت دیوارها رفته و پناه بگیرید. پس از اتمام این کار او با تعدادی از دشمنان به شما حمله خواهد کرد. این روند 2 یا 3 بار دیگر نیز ادامه خواهد یافت. پس از آن شاهد یک میان پرده خواهید بود. پس از سقوط شما از میدان نبرد کافی است به کمک کلاغ ها و میله هایی که بر سر راه خود مشاهده می کنید سکوها را یکی پس از دیگر پشت سر گذاشته و اسکلت های بخت برگشته را نابود کنید. در انتها پس از گذشتن از سکوی سوم خود را به میدان نبرد اصلی با راتاش بازگردانید. در این بخش کافی است به او ضرباتی را وارد کنید تا در نهایت شاهد یک میان پرده و انتقال خود به جن سیتی باشید(در انتهای این بخش امتیاز No longer human را دریافت خواهید کرد).

در این مکان مسیر خود را تا عبور از دو آبشار یخی ادامه دهید. پس از آن نمایی از محیط بالای خود برای شما به نمایش در می آید. لبه دیوار مقابل را گرفته و در لحظه مناسب تیغه بالایی را جهت رسیدن به لبه بعدی رد کنید. حال مسیر را تا جایی ادامه دهید که دیگر لبه ای را بالا خود مشاهده نکنید. در این لحظه باید به کمک دیوارهای دو طرف و فرار از تله های روی دیوار مسیر را به سمت بالا ادامه دهید تا به لبه بعدی برسید. پس از گرفتن لبه بعدی در لحظه مناسب لبه بالایی خود را گرفته و سپس خود را به سکوی پشت سر برسانید. در بخش بعدی راهروی تنگی را مشاهده می کنید. برای عبور از این راهرو کافی است زمانی که اولین تیغه های روی دیوار به بالا رفتند شروع به حرکت کرده و مسیر را تا انتها ادامه دهید. در مرحله بعد از دیوار سمت راست کمک گرفته تا به روی سطح شیبدار بپرید. حال از دیوار سمت راست این سطح شیب دار برای انتقال به سطح بعدی استفاده کنید. برای رفتن به سمت آخرین سطح نیز از آبشار یخی استفاده کنید. در این اتاق باید راه ورود به جن سیتی را پیدا کنید. ابتدا با دشمنان جدید خود نبردی را انجام دهید. سپس به سمت اهرم واقع در سمت راست اتاق رفته و آن را 180 درجه بچرخانید تا شکل مجسمه درست شود. در این زمان راه پله ای برای رسیدن به سطح بالاتر پدید می آید. به مقابل اهرم طبقه بالا رفته و آن را یک بار به سمت جلو بچرخانید. سپس با تبدیل آب به یخ این بار اهرم را به مکان ابتدایی خود بازگردانید. در این لحظه مشاهده می کنید که دو قسمت از مجسمه بر روی هم قرار گرفته و با یک بار چرخاندن به سمت عقب می توانید شاهد تغییراتی در محیط بازی باشید. حال به کمک ستون های آب و یک ستون بتنی خود را به سکوی مقابل و اهرمی دیگر برسانید. ابتدا اهرم را یک بار به سمت عقب بچرخانید. سپس با یک بار چرخاندن آن به سمت جلو دوباره دو قطعه بعدی نیز در کنار یکدیگر قرار می گیرند. حال کافی است اهرم را یک بار به سمت جلو بچرخانید تا مجسمه کامل شود و ورودی شهر برای شما نمایان گردد. حال با استفاده از پرده قرمز رنگ به مرکز اصلی منطقه بروید و به کمک پله ها مسیر را تا انتها ادامه دهید. به این نکته توجه کنید که در طول پایین رفته از راه پله باید به کمک سطح شیبدار، دیوارها و همین طور پرده ها مسیر را ادامه دهید تا در انتها به سکویی رسیده و اتاقی پر از تله را مشاهده کنید. پس از عبور از تمامی تله ها کافی است به درگاه جیوه ای سمت چپ خود وارد شوید و میان پرده ای را تماشا کنید. پس از اتمام این قسمت از درگاه جیوه بار دیگر خارج شوید. با استفاده از قدرت جدیدی که دریافت کرده اید مسیر را به کمک دیوارهایی و زمین هایی که پدید می آورید، ادامه دهید. در انتها به تعدادی از دشمنان خود خواهید رسید. آنها را نابود کنید. پس از آن میان پرده ای به نمایش در خواهد آمد و این بخش به پایان میرسد.

The Ruins of Rekem

در ابتدای این بخش امتیاز Welcome to Rekem را دریافت خواهید کرد. پس از آن به کمک دو دیواری که بین آن قرار دارید، به سکوی بالایی رفته و سپس به کمک پرده سمت راست خود به پایین بیایید. حال به مشاهده میان پرده ای بنشینید تا زمانی که راضیه غیب شود و شما را با یک دشمن غول پیکر تنها بگذارد. شما باید این دشمن را با همان تکنیک گفته شده در نبرد با راتاش نابود کنید. البته در میان راه دشمنان کوچک دیگری نیز به کمک او خواهند آمد. در نهایت پس از نابودی او ادامه صحبت های پرنس با راضیه را مشاهده کنید. پس از اتمام مکالمه کافی است با قدرت جدیدی که چندی قبل در اختیار گرفته اید به مسیر خود ادامه دهید تا زمانی به برای دومین بار به کمک ستون ها و میله ها آهنی به میسر خود ادامه دهید. در این زمان به یک دوراهی برخورد می کنید. به سمت راست رفته و به کمک پرده به پایین آمده و از آبشار سمت چپ خود به پایین بپرید. حال تابوتی نورانی را مشاهده می کنید. پس از نابودی آن به کمک دیوار یخی و دیوار شنی خود را به بالا برسانید. حال دیوار دیگری را مقابل خود مشاهده می کنید. از آن بالا رفته و صفحه فلزی را لمس کنید. پس از آن به کمک پرده پایین آمده و مسیر را به داخل در باز شده ادامه دهید. حال اتاق پر از تله را تا انتها ادامه دهید. در آخر از آجرهای مقابل خود بالا رفته تا به فضایی دیگر وارد شوید. در این فضا به سمت تخت پادشاهی رفته تا این بخش به پایان برسد.

Rekem’s Throne Room

پس از اتمام صحبت ها پرنس و راضیه باید با تعدادی از دشمنان مبارزه کنید. بعد از نابودی کامل آنها در سمت چپ تخت پادشاهی آجرهایی را مشاهده می کنید. از آن بالا رفته و به کمک میله های سمت چپ خود مسیر را تا انتهای ادامه دهید. در این زمان به تابوت نورانی دیگری در انتهای مسیر خواهید رسید. پس از آن کافی است به سمت تیغه چوبی که مشاهده می کنید پریده و سپس به سمت تیغه مقابل بپرید. در این زمان به سکوی دیگری خواهید رسید که زیر در آن کمی باز است. از آن عبور کنید. لبه دیوار کنار آن را گرفته و به بالا بروید. سپس قسمت شنی را به سنگ تبدیل کرده و مسیر را تا سکوی دیگر ادامه دهید. حال میله آهنی را گرفته و ورودی مخفی را باز کنید. پس از آن کافی است به کمک قسمت های شنی و پرده قرمز خود را به ورودی مخفی برسانید. سپس به کمک آجرها خود را از قسمت عقبی ورودی به داخل آن برسانید. پس از این کار تله های داخل اتاق را رد کنید. توضیح خاصی برای رد کردن آن ها لازم نیست جز دقت در زمان جابجایی هایی که بین تله ها انجام می دهید. پس از لمس صفحه فلزی و ترک کردن این اتاق با گروهی دیگر از دشمنان مواجه می شوید. پس از نابودی آن ها به سمت آخرین دشمن که در حال پرتاب آتش به سمت شما است یورش برده و او را نیز نابود کنید. حال به کمک فواره های یخی خود را به سکوی مقابل برسانید. پس از نابود اسکلت ها به کمک دیوار یخی به بالا رفته و در آخرین لحظه دیوار را به آب تبدیل کنید و موجودی دیگر را با پریدن به سمت او نابود کنید. پس از انجام این کار گروهی دیگر از اسکلت ها را نابود کنید. سپس به سکوی مقابل رفته و به کمک دیوار یخی به سمت مقابل پریده و با فواره های یخی مسیر را ادامه دهید. کمی جلوتر باید به تعدادی از حشرات و یک موجود غول پیکر دیگر مبارزه کنید. پس از نابود کردن این موجود می توانید یک قدرت دیگر خود را ارتقا دهید. در صورت امکان یکی از قدرت ها به آخرین درجه رسانده و امتیاز Elemental Control را دریافت کنید. سپس به مسیر خود ادامه دهید تا به منطقه بعدی وارد شوید.

The Rekem Reservoir & The Sacred Fountain

پس از ورود به این بخش تعدادی از دشمنان به سمت شما هجوم می آورند. تمامی آن ها را نابود کنید و وارد یک اتاق دیگر که پر از تله است شوید. دقت کنید برای عبور از روی تمامی تیغه ها، دو الوار با تیغ وجود دارد که باید به دقت از آن ها عبور کنید. مسیر را تا انتها ادامه دهید تا به تعدادی حشره برخورد کنید. پس از نابودی آن ها از دیوار شنی و آبشار یخی برای رسیدن به طرف مقابل در بسته کمک بگیرید. دوباره حشراتی به سمت شما حمله ور می شوند. آن ها را نابود کنید. سپس به کمک دیوار شنی و آبشار یخی خود به سطح بالا محل حضورتان رسیده و مسیر را به داخل اتاق بعدی ادامه دهید تا این بخش به اتمام برسد.

در این بخش مسیر را باید به کمک قسمت های شنی و یخی ادامه دهید تا به پرده ای قرمز رنگ برسید. پس از آمدن به سطحی پایین تر و نبرد با دشمنان کلاغ هایی ظاهر می شوند. دیوار شنی مقابل خود را تبدیل به سنگ کنید و به کمک کلاغ ها و ستونی های آبی و شنی مسیر را رو به جلو ادامه دهید تا به سکوی مقابل برسید. حال به سمت راست رفته و به کمک دیوارها بالا بروید. سپس به کمک قسمت های شنی و فواره های آبی مسیر را تا انتها ادامه دهید و به کمک دیوارهای انتهایی به قسمت بالایی وارد شوید. مسیر را به شکل قبل ادامه دهید تا به سکوی آخر برسید. روبروی خود قسمت شنی را مشاهده می کنید. با تبدیل آن ستونی از آب جاری می شود. راه را همین گونه ادامه دهید تا به اتاقی با تله های مرگبار برسید. پس از عبور از تمامی تله ها در انتهای مسیر با تعدادی از دشمنان خود مبارزه کنید. حال از قسمت سمت راست و آبشار یخی برای رسیدن بر روی سطح شیب دار کمک بگیرید. در راه خود جهت پایین رفتن دائما باید سطح هایی شنی را بر زیر پای خود تبدیل کنید و به کمک آبشارهای یخی از مسیر بگذرید. پس دقت کنید. در انتها وارد بخش بعدی می شوید.

مراحل Solomon’s Hall تا The Final Climb,Solomon’s Hall

در این قسمت یک مبارزه خیلی عظیم را در پیش رو دارید. سعی کنید با حوصله بازی کنید و تمامی دشمنان را نابود کنید. پس از کشتن تمام آن ها عده ای بر روی سکو ها باقی مانده اند. به سمت چپ محیط رفته و قسمت شنی را تبدیل کنید. از دیوار بالا رفته و ستون یخی را گرفته و سپس به سمت راست خود پرده و دشمنی را نابود کنید. حال به کمک کلاغ به سکوی مقابل بروید. برای انتقال به سکوی بعد باید از قسمت شنی و فواره و ستون یخی استفاده کنید. در نهایت برای رسیدن به آخرین سکو نیز یک جهش کافی است. دوباره با تعدادی دیگر از دشمنان خود بجنگید. پس از نابودی آن ها به سمت راست اتاق رفته و به کمک صفحه فلزی، فواره های آب را فعال کنید. سپس مسیر را تا رسیدن به صفحه بعدی ادامه دهید. پس از لمس آن به سمت عقب پریده و از دروازه باز شده عبور کنید. حال تابوت نورانی را نابود کرده و خارج شوید. در این زمان به کمک دو قسمت شنی سمت چپ و راست خود به بالا بروید. مسیر را رو به جلو ادامه دهید. سپس از دیوار سمت راست خود برای گرفتن ستون ها استفاده کنید. حال به کمک ستون ها، میله های فلزی و لبه های چوبی بیرون آمده از دیوار مسیر را تا کنار اهرم ادامه دهید. حال اهرم را 180 درجه بچرخانید و صفحه فلزی را لمس کنید. سپس دکمه یخ زدن آب را فشار دهید و به سرعت از مسیر آمده باز گردید و از در وارد قسمت بعد شوید.

پس از برداشتن شمشیر مسیر اتاق را ادامه دهید تا زمانی که به درگاه جیوه ای رسیده به ملاقات راضیه بروید. پس از اتمام این میان پرده امتیاز Power of the Djinn برای شما آزاد خواهد شد. حال از درگاه خارج شده و به سمت چپ مسیر را ادامه دهید. کمی جلوتر به اتاقی وارد می شوید که در آن دشمنان به شما حمله ور خواهند شد. پس از نابود آن ها راهروی روبرو را تا انتها ادامه دهید. دشمنان اتاق بعدی را نابود کنید و وارد قسمت بعدی شوید. در این بخش ابتدا به سمت راست خود نگاه کنید تا دشمنی را مشاهده کنید. به سمت او پرده و نابودش کنید. حال با تبدیل فضای شنی به سنگی و استفاده از میله آهنی به کلاغ ها دست رسی پیدا می کنید. به کمک آن ها به قسمتی دایره شکل رفته و تمام دشمنان خود را نابود کنید. سپس به مسیر ادامه دهید تا پلکانی شنی را مشاهده کنید. با تبدیل آن، به مسیر ادامه دهید. در ادامه کار راحتی را پیش رو دارید و مسیر کاملا مشخص است. در انتها به فضایی دایره شکل خواهید رسید که در آن با دشمنان بسیار زیاد مبارزه خواهید کرد(در این بخش در صورتی که تا به حال 4 Titan دیگر را با ضربه نهایی و از پشت سر نابود کرده باشید، با کشتن Titan پنجم در این جا امتیاز David and Goliath را دریافت خواهید کرد). پس از نابودی تمامی دشمنان وارد قسمت بعدی خواهید شد.

The King’s Tower

در ابتدا مسیری که باید طی کنید برای شما به نمایش در خواهد آمد. سپس به سمت راست رفته و پلکانی شنی را تبدیل کنید. حال به کمک قطعات شنی دیگری که در سر راه خود مشاهده می کنید مسیر را ادامه دهید تا در نهایت به کمک 2 ستون به سکوی مقابل آن ها دست پیدا کنید. حال به کمک دو دیوار شنی مقابل خود بالا رفته و پس از لمس هر یک به سمت مقابل پریده و دیوار را به سنگ تبدیل کنید، تا در نهایت به سکوی بالایی برسید. پس از انجام این کارها مسیر را با استفاده از کلاغ ها و ستون های شنی تا رسیدن به سکوی بعدی ادامه دهید. سپس میله های شنی را برای ادامه مسیر انتخاب کرده و به کمک آجرها، راه را تا رسیدن به سکوی بعدی طی کنید. حال مسیر را با استفاده از قدرت تبدیل خود ادامه دهید و از دیوارها و ستون های شنی بالا بروید تا زمانی که دوباره کلاغ ها را مشاهده کنید. در این بخش به کمک آن ها مسیر را ادامه دهید و از میله های فلزی جهت رسیدن به سکویی دیگر استفاده کنید تا در نهایت به یک دوراهی در سمت چپ و راست خود برسید. به سمت راست رفته و با کمک کلاغ هایی دیگر مسیر را تا رسیدن به یک تابوت نورانی دیگر طی کنید. پس از نابود کردن آن و لمس صفحه فلزی از دروازه مقابل خود عبور کرده و از دیوار بالا بروید. سپس اتاقی را روبروی خود مشاهده می کنید. به سمت آن رفته و داخل شوید. این اتاق مانند همیشه پر از تله است. پس مسیر را طی کرده تا از اتاق خارج شوید و وارد مرحله بعدی شوید.

The Palace

پس از ورود به این بخش کافی است صفحه فلزی سمت راست خود که روی دیوار قرار دارد را لمس کنید و از دروازه عبور کنید. در این لحظه تعدادی از احضار کنندگان را مشاهده می کنید. ابتدا دشمنان را نابود کنید. این کار را تا زمانی که به شما نورهای شنی داده می شود انجام دهید. سپس به سمت صفحه سمت چپ رفته و آن را لمس کنید. بعد از آن صفحه دیگری که به نمایش در می آید را لمس کنید و در نهایت میله آهنی را گرفته و به سمت احضار کنندگان پریده و یورش ببرید. پس از نابودی آن ها از در مقابل عبور کرده و به کمک دو دیوار نزدیک به هم، خود را به لبه بالایی برسانید. سپس تمامی دشمنان موجود در مسیر را تا رسیدن به یک صفحه فلزی نابود کنید. پس از لمس آن از در گذشته و به کمک دیوار سمت راست خود به الوارهای مشاهده شده دست پیدا کنید. حال کافی است راه خود را تا لمس صفحه فلزی دیگری و عبور از در مربوطه ادامه دهید. حال بر روی لوسر مقابل پریده تا میان پرده ای کوتاه را مشاهده کنید. پس از سقوط تمام دشمنان خود را نابود کنید. حال به سمت راست رفته و به کمک دو میله مشاهده شده، خود را به لبه چوبی برسانید. سپس صفحه فلزی را لمس کرده و به سمت عقب بازگردید تا از در عبور کنید. حال از دیوار سمت چپ خود به سمت صفحه فلزی رفته و پس از لمس آن به کمک لبه های سمت راست خود به سوی سکوی مقابل رفته و از در عبور کنید. پس از به نمایش در آمدن نقاط مختلف محیط، تمامی دشمنان خود را نابود کنید. حال به سمت صفحه فلزی سمت چپ رفته و با لمس آن، باعث یخ زدن آب شوید. سپس از محیط بالا رفته و به کمک کلاغی خود را به اهرم نشان داده شده برسانید. سپس اهرم را یک بار بچرخانید به کمک پرده به محوطه اصلی بازگردید. این بار صفحه سمت راست را لمس کنید. در این زمان دوباره مسیری مشابه قبل را طی کنید و پس از چرخاندن اهرم از در باز شده عبور کنید تا شاهد گفت و گویی کوتاه باشید. حال مسیر را از سمت چپ ادامه دهید و به کمک دیوار خود را به لبه مقابل برسانید. مسیر را با استفاده از دو لبه دیگر ادامه دهید تا به راهرویی پر از تله وارد شوید. سپس مسیر را تا رسیدن به اتاقی دیگر ادامه دهید تا این بخش به پایان برسد.

The Final Climb

در این بخش ابتدا صفحه فلزی واقع در مرکز اتاق را لمس کنید. پس از این کار به سمت دو آبشار رفته و از آن ها بالا بروید تا زمانی که بتوانید دو فواره سمت چپ خود را بگیرید. سپس مسیر را ادامه دهید تا دو آبشار دیگر را مشاهده کنید. برای رسیدن به فواره مقابل آن ها کافی است از داخل آبشار اولی رد شده و قبل از رسیدن به آبشار دو آن را به یخ تبدیل کنید. سپس با دو پرش کوتاه همانند دور قبل این فواره را گرفته و به سکوی مقابل خود برسید. حال با استفاده از ستون یخی و الوارهای چوبی مسیر را تا رسیدن به سکوی بعد ادامه دهید. سپس به کمک الوار مقابل خود و دو آبشار، مانند گذشته به الوار مقابل خود رسیده و مسیر را این بار به کمک یک آبشار به سمت فواره بالاتر ادامه دهید تا به سکوی بعدی برسید. کمی جلوتر چند آبشار و ستون آبی شکل را مشاهده می کنید. با همان تکنیک های قبلی باید از آن عبور کنید. یعنی ابتدا از داخل آبشار اول رد شده و قبل رسیدن به دومین آبشار آن را به یخ تبدیل کنید. سپس به دیوار آبشار اول پریده و بعد از آن جهشی به سمت دیوار آبشار دو داشته باشید. در این هنگام باید محیط را به آب تبدیل کنید و قبل رسیدن به آبشار سه آن را به یخ تبدیل کنید. این روند را ادامه دهید و از فواره های یخی عبور کرده تا به سکوی بعدی برسید. حال باید صفحه فلزی را لمس کنید و از آبشارها و ستون های آبی مقابل خود دقیقا مانند قسمت های قبلی عبور کنید. پس از عبور از در مقابل راتاش را مشاهده می کنید. برای رسیدن به او باید از مقابل صدها اسکلت بگذرید. اما نیازی به نابود کردن تمام آن ها نیست. می توانید با پرش از روی آن ها عبور کنید تا به بالای مسیر برسید و از در سمت راست خود وارد اتاقی دیگر شوید. حال مسیر را به کمک کلاغ ها و فواره های آب تا بالا ادامه دهید. پس از مشاهده کردن یک میان پرده کوتاه به کمک کلاغ ها، ستون یخی و میله های آهنی خود را به سکویی دیگر برسانید. سپس مسیر را با کلاغ ها به سوی آجرها ادامه دهید و در نهایت به کمک یک دیوار یخی در کنار خود و دو آبشار یخی به دو کلاغ دیگر برسانید و در نهایت به سمت سکوی مقابل خود پریده و دشمنی دیگر قبل از مبارزه با راتاش نابود کنید. از راهروی مقابل عبور کنید تا میان پرده ای به نمایش درآید. پس از سقوط شما به صفحه ای دیگر تمامی دشمنان را نابود کنید. حال به کمک کلاغ ها مسیر را تا رسیدن به صفحه ای دیگر ادامه دهید. حال دوباره دشمنان را کشته و این روند را تا مشاهده راتاش ادامه دهید. پس از ضربه او به سطحی که بر روی آن ایستاده اید به سمت کلاغ مقابل خود پریده و مسیر را دوباره ادامه دهید تا بر روی سطح شیب دار دیگری فرود آیید و به کمک کلاغ ها مسیر را ادامه دهید و دشمنان خود را نابود کنید. این روند را آن قدر تکرار کنید تا امتیاز Eye of the Storm به شما تعلق گیرد. در این زمان مبارزه پایانی را پیش رو دارید. این مبارزه بسیار راحت است و دقت کنید که ضربه ای را دریافت نکنید تا امتیاز Invincible را دریافت کنید. در این مبارزه کافی است ابتدا دشمنانی که به سمت شما فرستاده می شود را نابود کنید. سپس زمانی که راتاش دست خود را بالا می برد و به شما حمله ور میشود؛ به جهت مخالف دست او بروید و به مدال وسط سینه او ضربه بزنید. سپس او دوباره دشمنانی رو به سمت شما میفرستد. در دور بعد نوع حمله او عوض خواهد شد و دست های خود را در دو طرف صفحه قرار می دهد و شما به سرعت باید به سمت سینه او رفته و به مدال ضربه وارد کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا زمانی که مقدار کمی از جان او باقی بماند و عقب نشینی کند. سپس دو کلاغ را مشاهده می کنید. به کمک آن ها به سوی او حمله ور شوید و در نهایت آخرین قسمت بازی و نابودی راتاش را تماشا کنید. در نهایت پایان نسبتا تاثیرگذاری را شاهد خواهید بود و پس از دریافت امتیاز End of the Army می توانید قسمت پایانی Credit را رده کرده و آخرین قسمت های داستان را مشاهده کنید و به امید یک پرنس زیباتر بنشینید.

Challenge Mode

این قسمت به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول Enemy Tides و بخش دوم Time Trial می باشد که هدف ما توضیح بخش اول است. در این مرحله شما باید با تعداد مشخصی از دشمنان در Waveهای مختلف مبارزه کنید. در گوشه تصویر تعداد Waveها و همین طور زمان گذشته شده به نمایش در می آید.

Wave1: این گروه از دشمنان شامل تعدادی از اسکلت های معمولی به همراه اسکلت های دارای سپر می باشند. برای نابود کردن نیروهای معمولی کافی است با زدن دکمه X در کنسول Xbox360 و زدن دکمه مربع در کنسول PS3 این گونه را نابود کنید. برای ضربه زدن به نیروهای سپردار نیز کافی است از دکمه Y و مثلث در کنسول های مشابه استفاده کنید و پس از افتادن آن ها بر روی زمین به آن ها حمله ور شوید. این گروه را به راحتی می توانید در کمتر از 40 ثانیه نابود کنید. ضمن اینکه نیازی به استفاده از جادو در این بخش نمی باشد.

Wave2: در این گروه ابتدا با تعداد زیادی از حشرات و اسکلت های معمولی روبروی خواهید شد. پس از نابودی تعدادی از حشرات، اسکلت های سپردار نیز به محیط وارد می شوند. نحوه کشتن این موجودات دقیقا مشابه Wave قبل می باشد و برای کشتن حشرات نیز از دکمه X یا مربع در کنسول های مشابه استفاده شود. در این بخش می توانید یک بار از جادوی Stone Armor استفاده کنید. دشمنان این بخش را می توانید در زمانی حدود 35 ثانیه نابود کنید.

Wave3: این بخش بسیار سریع و راحت می باشد. کافی است که حشرات مشاهده شده در محیط را نابود کنید تا در کمتر از 8 ثانیه و بدون استفاده از جادو این قسمت به پایان برسد.

Wave4: این بخش شامل دو قسمت می شود. در قسمت اول ابتدا تعدادی اسکلت ساده به همراه یک موجود نیمه بزرگ( Little Titan) وارد می شوند. سعی کنید قبل از ورود موجود بزرگتر تمامی اسکلت ها را نابود کنید. برای کشتن این موجود کافی است به او نزدیک شده و با شمشیر ضرباتی را به او وارد کنید. زمانی که قصد حمله سمت شما را کرد، کافی است به کمک دکمه B و دایره در کنسول های مشابه، حملات او را رد کرده و دوباره به او ضربه بزنید. پس از خالی شدن هر 4 قسمت نوار جان او قسمت اول به پایان می رسد. قسمت دوم کاملا مشابه قسمت قبل می باشد با این تفاوت که دشمنان عادی شما این بار اسکلت های سپردار هستند. مانند بخش قبل عمل کنید با این تفاوت که می توانید بار دیگر از جادوی Stone Armor استفاده کنید و موجودات این بخش را نیز نابود کنید. این گروه در کمتر از 1 دقیقه و 30 ثانیه قابل نابودی می باشند.

Wave5: این بخش نیز از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول آن کاملا مشابه گروه قبل می باشد، اما یک تفاوت کوچک دارد و آن این است که موجود غول پیکر مقابل شما نوار جان ندارد و زمان نابودی او را متوجه نمی شوید. برای نابود او باید تا می توانید ضربات پیاپی را به او وارد کنید تا سریع تر تغییر رنگ دهد و نابود شود. در قسمت دوم نیز دشمن غول پیکر شما همین گونه است اما اسکلت های عادی دیگر وجود ندارند و جای خود را به موجوداتی بزرگتر و قوی تر داده اند. این موجودات دیرتر نابود می شوند. در این بخش می توانید از ترکیب دو قدرت Stone Armor و Ice Blast استفاده کنید. این گروه را در کمتر از 1 دقیقه و 35 ثانیه می توانید نابود کنید.

Wave6: این گروه نسبت به دو گروه قبلی راحت هستند اما تعداد آن ها کمی بیشتر است و همچنین شامل یک بخش می شوند. دشمنان شما ترکیبی از اسکلت های ساده اما زیاد و تعدادی از دشمنان قوی و ارتقا یافته گروه قبل-قسمت دوم می باشند. برای نابودی آن ها از ضربات سهمگین شمشیر خود استفاده کنید و همچنین تنها یک بار از جادوی Stone Armor استفاده کنید. این موجودات را می توانید در زمانی حدود 30 ثانیه از بین ببرید.

Wave7: این گروه مانند شماره 3 بسیار راحت هستند. برای نابود آن ها کافی است ابتدا حشرات دور تا دور خود را نابود کنید. سپس به سراغ موجودات ارتقا یافته، که در دو بخش قبل نیز حضور داشتند بروید. با کشتن آن ها این بخش را می توانید به پایان برسانید. لازم به ذکر است که نیازی به استفاده از جادو نمی باشد و زمان نابودی آن ها چیزی حدود 25 ثانیه می باشد.

Wave8: بخش آخر و مرحله پایانی که تا حدودی سخت می باشد، اما با استفاده از دو جادوی دیگری که برای شما باقی مانده است بسیار راحت می شود. هر دوی آن ها را برای استفاده از Stone Armor خرج کنید. در این بخش دشمنان شما موجودات ارتقا یافته همیشگی به همراه یک Titan غول پیکر می باشند. هدف اصلی خود را آن Titan قرار داده و استفاده از جادوی خود و در امان ماندن از حملات دشمن به سرعت نصف خط جان او را از بین ببرید. پس از انجام این کار می توانید به پشت او رفته با پریده بر روی سر او کار را تمام کنید. حال تنها موجودات معمولی باقی مانده اند که به راحتی قابل نابودی می باشند و پس از کشتن تمامی آن ها قسمت پایانی را نیز به اتمام می رسانید. این بخش نیز در زمانی حدود 1 دقیقه و 10 ثانیه به اتمام میرسد.

در نهایت کار زمان کلی شما ثبت می شود و برای اتمام قسمت Challengeهای بازی به شما تبریک گفته می شود. ضمن این که امتیاز Prince of Tides نیز برای شما باز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا