Okami بازی زیباییست در سبک Action-adventure که توسط استدیوی Clover ساخته و توسط کپکام منتشر شد. این بازی برای کنسول PS2 در نظر گرفته شده بود که در سال 2006 در ژاپن و امریکا و در سال 2007 در اروپا عرضه شد. چندین ماه بعد، علیرغم بسته شدن استدیوی Clover، نسخهای از این بازی برای کنسول Wii پورت شد.
این بازی در مورد افسانههای ژاپنی است و اینکه چگونه اماتراسو، الهه خورشید، که به شکل یک گرگ سفید ظاهر شده بود، توانست سرزمین و مردمش را از دست تاریکی نجات دهد.
داستان با یک فلشبک به 100 سال پیش شروع میشود. جایی که سرزمین Nippon در تاریکی و وحشت از یک هیولای هشتسر به نام Orochi فرو رفته است. در این هنگام گرگ سفیدی به نام شیرانویی و مرد شمشیرزنی به نام ناجی به جنگ او میروند تا دهکده Kamiki و معشوقه ناجی، که دختری است به نام Nami از دست او نجات دهند. انها نمیتوانند او را بکشند ولی موفق میشوند تا او را در غارش اسیر کنند. 100 سال با خوبی و خوشی میگذرد و …
توضیحات قبل از شروع بازی,توضیحات قبل از شروع بازی,در بازی 2 نوع لودینگ وجود دارد. در تمامی لودینگ ها ضربدر را به سرعت بزنید تا بازی امتیازاتی ویژه را به شما بدهد. در لودینگ های خطی باید ضربدر را به گونه ای بزنید تا پنجه های Ammi همه به صورت بزرگ نشان داده شود. (شکل شماره 1)
اگر به سرعت انجام ندهید لودینگ به صورت شکل شماره 2 در میاید و امتیازی به شما تعلق نمیگیرد. (شکل شماره 2)
در لودینگ های پراکنده سعی کنید با سرعت بیشتری ضربدر را بزنید تا پنجه های بیشتری از Ammi نمایان شود تا زمانی که امتیاز ویژه به شما داده شود. (شکل شماره 3)
با استفاده از این امتیازات در جاهایی از بازی می توانید از فروشنده های به خصوص آیتم های با ارزشی بخرید. در بازی میتوانید به حیوانات با استفاده از 4 بسته غذایی که در اختیار دارید غذا دهید. با جمع شدن این امتیازات میتوانید Ammi را آپدیت کنید. مقدار و محل استفاده این امتیازات را میتوانید بدین صورت انجام دهید :
Start را بزنید و سپس R1 در این منو با جمع شدن این امتیازات که اولین ردیف است میتوانید با توجه به نیازهای خود آنرا آپدیت کنید. مقدار مورد نیاز برای هر کدام را در روبروی همان ردیف مشخص کرده است.
ردیف دوم (Solar Energy): برای اضافه کردن بسته های Life (جان) است.
ردیف سوم (Ink Pot): بسته های جوهر قلم است.
ردیف چهارم :با استفاده از این بسته ها میتوانید وقتی تمام جان Ammi (Solar Energy) تمام شد او را زنده نگه دارید و تمامی جان او را بازگردانید! این بسته ها در بازی با جمع کردن میوه ها پر میشوند.
ردیف پنجم (Purse): این رقم مقدار پول شما در بازی است که با استفاده از آن میتوانید از Merchant ها (فروشنده یا بازرگان) آیتم های مورد نظر را خریداری کنید یا تکنیک های جدید را آموزش ببینید.
در راهنما برای از بین بردن سردرگمی در بین شخصیت ها فقط برای بار اول دقیقاً فرد مشخص میشود و برای بار بعد که میخواهید به پیش او بروید تنها اسم فرد برده میشود.
شاید سوال پیش بیاید که در مبارزات دایره ای که در پایین صفحه سمت چپ ظاهر و در 3 رنگ دیده میشود چیست؟ هر چقدر شما در مبارزات سریعتر موجودات را نابود کنید رنگ دایره از قرمز به سبز تغییر رنگ پیدا میکند. این دایره همانند محافظی در برابر ضربات دشمنان ظاهر میشود و اگر رنگ دایره سبز باشد تا 3 ضربه همانند محافظ ظاهر میشود و به ترتیب برای زرد 2 ضربه و برای قرمز تا 1 ضربه مقاومت میکند.,راهنمای قدم به قدم (بخش اول),شروع بازی,پس از تمام شدن دموهای اول بازی به داخل دروازه ی نورانی جلوی خود بروید. به جلو بروید تا محل های ذخیره بازی نشان داده شود. از روی پل رد شوید و کوزه های روبروی خود را بشکنید. به سمت دیگر بروید و با استفاده از ضربدر به بالا بروید. کوزه ها و اسب چوبی را بشکنید و با استفاده از دایره صندوق را باز کنید و آیتم مورد نظر را بردارید. از روی پل رد شوید و بعد به سمت راست و روی تپه بروید. در این مراحل از بازی که ستاره ها در آسمان به شما نشان داده میشود به منظور ترسیم صورت فلکی و کسب قدرتی میباشد. دکمه R1 را بگیرید و سپس با استفاده از دایره محل هایی که ستاره وجود دارد را نشانه گذاری کنید (نکته : تنها 1 نقطه بر روی ستاره ها قرار دهید) و سپس محل هایی بر روی خط که ستاره در آنجا وجود ندارد را نشانه گذاری کنید. (نکته : بدین صورت که روی خط جاهایی که خط شکسته شده است و انتهای خط را باید نشانه گذاری کنید)
پس از کسب قدرت Rejuvenation از Yomigami برگردید و پس از رسیدن به پایین تپه به سمت راست و جلوی رودخانه بروید
به طرف دیگر نگاه کنید و با استفاده از قلم روی آب خطوطی کج و راست در یک مسیر به سمت خود روی آب بکشید. پس از هموار کردن راه روی آب به طرف مقابل بروید. صندوق روبروی خود را باز کنید و کوزه های اطراف را هم بشکنید. (نکته : در هر جای بازی که کوزه دیدید آنرا بشکنید و اگر صندوق بود آنرا باز کنید) به داخل دروازه نورانی بروید. مستقیم به جلو بروید تا به انتهای راه برسید. سپس به داخل غار و جلوی مجسمه Nagi بروید. با استفاده از قلم شمشیر را کامل کنید. پس از پایان دمو با استفاده قلم نشانه گذاری را بر روی ستاره ها انجام داده و صورت فلکی را کامل کنید. (نکته : تنها 1 مورد دیگر ستاره ندارد که باید نشانه گذاری کنید.)
پس از کسب قدرت Slash از Tachigami با استفاده از قلم بر روی سنگ روبروی خود خطی مایل و یا صاف بکشید تا آنرا به 2 نیم تقسیم کند.
سپس مستقیم به جلو بروید و بعد از رسیدن به 2 راهی به سمت راست بروید تا به دهکده برسید سپس با 2 نفر از اهالی دهکده صحبت کنید و بعد از آمدن فلش به سمت جایی که آن اشاره میکند بروید. پس از رسیدن به عرشه چوبی دایره ای بر روی آسمان به عنوان نماد خورشید بکشید. این دهکده خورشید را از دست داده و شما باید آنرا برای آنها برقرار سازید. سپس موجودات را از بین ببرید و بعد صندوق روبروی خود را باز کنید. به طرف دهکده برگردید و در راه به پرندگان غذا دهید.
(نکته : پس از رسیدن به آنها و ظاهر شدن کلمه FEED دایره را بزنید و سپس از Invintory (جعبه خود) دانه (Seeds) را با استفاده از دکمه ضربدر انتخاب کنید و Use را بزنید) به پایین بروید و پس از رسیدن به پرندگان به آنها غذا دهید. سپس با فرد سمت چپ خود (Komuso) صحبت کنید.
پس از برداشتن هر چغندر (که باید به روی آن رفته و بعد به سرعت و پشت سر هم مثلث را برای چندین بار بزنید تا از داخل زمین بیرون آید و سپس به روی آن بروید) مادر Mushi به سمت شما میآید تا شما را کتک بزند!!
پس از برداشتن هر چغندر از مزرعه زیاد دور نشوید و سعی کنید در روی مزرعه از دست مادر Mushi فرار کنید.
این کار را برای تمامی چغندرها انجام دهید تا اینکه بعد از در آوردن آخرین چغندر، چغندری نمایان شود که شما باید آنرا برای Mushi ببرید. بر روی چغندر مثلث را بزنید و سپس به سمت Mushi حرکت کنید و Praise که از امتیازات ویژه است را دریافت کنید. سپس کمی جلوتر رفته و پس از رسیدن به پل و رودخانه در سمت چپ خود پیرزنی میبینید (Mrs. Orange)
پس از اتمام صحبت به آنطرف پل رفته و به کلبه نگاه کنید. سپس با استفاده از قلم بالای چرخ آبی روبروی خود را کامل کنید و بعد به داخل کلبه کنار چرخ آبی رفته و با Kushi صحبت کنید. سپس کوزه آبی که او میدهد را بردارید و بعد به آنطرف پل بروید. مستقیم به جلو بروید و با Merchant (فروشنده) که در روبروی سنگ بزرگی ایستاده است صحبت کنید و پس از اتمام صحبت موجودات را از بین ببرید. حال به محلی که فلش اشاره میکند بروید. به داخل خانه بروید و بعد به انتهای رفته و با استفاده از قلم جسم آبی را از وسط 2 نیم کنید و بعد به پایین بروید. چند باری به Susano که خواب است ضربه بزنید و سپس با او به بیرون کلبه بروید.
در این مرحله از بازی Ammi میخواهد به Susano بفهماند که او پیر نشده است و شمشیر چوبیه او از قدرت خارق العاده ای برخوردار است که او میتواند با شمشیر همه چیز را به 2 نیم تقسیم کند!!
Susano شمشیر خود را در میآورد و به طرف مترسک آموزشی حمله میکند و با شمشیرش به آن ضربه میزند و از آن جلوتر میرود، در این لحظه شما باید با استفاده از قلم مترسک را به 2 نیم تقسیم کنید تا Susano به آن باور برسد.
(نکته : زمان استفاده از قلم هم در پایین سمت چپ تصویر به شما نشان داده میشود.) پس از اتمام کار با اولین مترسک Susano به سراغ دومین مترسک میرود که برای آن هم باید همین روش را انجام دهید. حالا نوبت سنگ رسیده است. پس از 2 نیم کردن سنگ سرخ Susano به طرف سنگ عظیم الجثه ی روبروی Merchant میرود تا آنرا هم به 2 نیم تقسیم کند. پس از اتمام کار به سمت محل ذخیره بازی که در سمت چپ پل قرار دارد رفته و بازی را ذخیره کنید.
(نکته : در بازی صندوق های متعدد بسیاری وجود دارد که در آن اشیای قیمتی هست که با فروش آنها به Merchant ها میتوانید پول زیادی کسب کنید. بعضی از آنها در زمین قرار دارند که در روز پیدا کردن آنها مشکل است، ولی در شب نوری روی آنها قرار دارد که اگر کمی با آنها فاصله داشته باشید نمایان میشوند. پس در سرزمین های جدید سعی کنید پس از تمام شدن روز در آنجا به جستجوی صندوق ها بگردید) (برای نمونه زمانی که شب شد به روی مزرعه چغندر بروید، 2 صندوق هم در داخل رودخانه و در نزدیکیه Mrs.Orange، محلی که لباس میشست، یک صندوق هم در سوی دیگر رودخانه قرار دارد، صندوقی دیگر هم روی صخره پشت سر Mrs.Orange قرار دارد. بین محلی که Mrs.Orange در آنجا لباس میشست و مزرعه چغندر)
اینها نمونه صندوق های این دهکده هستند که با گرفتن قدرت های جدید میتوانید تعدادی دیگر را هم پیدا کنید. حال به پیش Merchant که قبل از خروجی این دهکده در سمت چپ قرار گرفته رفته و با او صحبت کنید. پس از اتمام صحبت درخواست خرید را Yes بزنید تا گزینه Buy و Sell نمایان شود. در داخل Sell آیتم های خود را می توانید بفروشید و در داخل Buy آیتم های مورد نیاز خود را می توانید خریداری کنید. به داخل Buy بروید. بر روی هر آیتم که بروید موارد استفاده آنرا توضیح داده است.
لیست هر فروشنده همانطور که شما پیشرفت می کنید و در بازی به جلو میرود آپدیت می شود و آیتم های جدیدی به آن اضافه میشود. ترتیب لیست فروشنده ها معمولاً یکی است مگر در بعضی اوقات که آیتم های با ارزشی همانند اسلحه ای جدید یا آیتمی که برای شخصیتی بخرید در اول لیست قرار دارد.
Feed Bag : آیتم Feed Bag بسته های غذایی برای موجودات هستند.
Holy Bone : سری Holy Bone که به ترتیب S و M و L هستند هر کدام به ترتیب 3 و 10 و کل بسته های Solar Energy (جان) را پر می کنند.
Exorcism Slip : سری Exorcism Slip که به ترتیب S و M و L هستند که از آنها باید در نبردها استفاده کنید هر کدام مقداری صدمه به دشمنان شما می زنند. که قدرت L در این سری واقعاً مثال زدنیست!!
Veneance Slip : این آیتم ضربات دشمنان را کمتر میکند.
Inkfinity Ston : این آیتم Ink Pot های (بسته های جوهر قلم) شما را برای مدت زمانی پایدار می کند.
Traveler’s Charm : این آیتم مقاومت اسلحه دوم (Sub Weapon) را یک درجه بالا میرساند.
Godly Charm : این آیتم مقاومت اسلحه دوم (Sub Weapon) را به بالاترین درجه میرساند.
Steel Fist Sake : این آیتم قدرت ضربات شما را بیشتر میکند.
Soul Sake : این آیتم قدرت دفاعی شما را در برابر دشمنان بیشتر میکند.
پس از خرید و فروش آیتم های لازم از منوی خرید و فروش بیایید. حال به داخل هاله بروید تا وارد ( Shinshu Field) شوید.
پس از ورود مستقیم به جلو بروید. (نکته : یکی از راه های در آوردن پول مبارزه است که میتوانید با رفتن به داخل موجودات معلق در روی زمین به مبارزه بپردازید و در انتها بر اساس زمانی که برای کشتن موجودات مصرف کرده اید و مقدار صدمه ای که به Ammi وارد شده پولی را بدست بیاورید. از این موجودات که شبیه کاغذ و یا پارچه ای معلق روی زمین هستند در طول بازی با رنگ های مختلف موجود میباشد که با پشت سر گذاشتن مراحل موجودات داخل آنها قوی تر و مبارزه با آنها مشکلتر میشود) (نکته : اگر در روز از کنار این موجودات عبور کنید تا به داخل آنها نروید آنها به سمت شما نمیآید ولی در شب اگر با فاصله نسبتاً زیادی هم از کنارشان عبور کنید این موجودات به سمت شما میآیند) حال کمی جلو بروید تا Issun با شما صحبت کند و درخت زندگی را به شما نشان دهد.
حالا با استفاده از قلم خورشیدی در بالا و در سمت راست تابلوی سنگی روبروی خود بکشید. پس از، از بین رفتن سنگ جلوی مسیر به راه خود ادامه دهید. پس از رسیدن به گیاه به سمت چپ آن بروید و چوبهای روبروی خود را از بین ببرید. مستقیم به جلو بروید تا Susano را ببینید. حال کارهایی که Susano میخواهد را انجام دهید. پس از اتمام کار به پشت گوی بلورین رفته و آنرا هل دهید تا به محلی که گیاه در آنجا قرار داشت برسید. سپس گوی را به میان 2 سنگی که در این مکان وجود دارد ببرید و به داخل آب بیاندازید تا با استفاده از آب گوی بالا بیاید. (نکته :پس از ورود به مکانی که گیاه در آن قرار دارد سنگ ها در سمت چپ شما قرار دارند)
سپس به روی خطوط نارنجی پشت سر خود برگردید و خورشیدی در آسمان ترسیم کنید. حال دمو را مشاهده کنید و سپس ستاره ها را نشانه گذاری کنید. (نکته : 3 ستاره که مشخص است و فقط جای 2 ستاره دیگر را باید نشانه گذاری کنید) حال قدرت ساختن شکوفه را از Sakigami دریافت کنید و بعد دور درخت روبروی خود خطی دایره شکل بکشید تا درخت جان بگیرد.
حال خود را به نزدیکی درخت روبرو رسانده سپس از سنگ سمت چپ آن بالا رفته و زمین زیر هاله را با Ammi حفر کنید و بعد دور گیاه (علامت شرکت Clover) دایره ای بکشید تا سبز شود. برگردید و از روی پل رد شوید. به آن طرف پل که رسیدید 2 نوع درخت میبینید. درخت آلبالویی سیاه رنگ که روی آن پاپیونی سفید رنگ بسته شده است و درختی که به سمت شما میوه های سمی پرتاب میکند. دور درختی که پاپیون دارد دایره ای بکشید تا زنده شود و شکوفه بزند. (نکته : از حالا دور درختانی که پاپیون سفید دارند دایره بکشید تا زنده شود و امتیازات ویژه به شما داده شود) به سمت Shinshu Field حرکت کنید تا به محل ذخیره بازی برسید. پس از ذخیره بازی به سمت هاله سمت راست خود حرکت کنید. پس از ورود به سمت درخت زندگی رفته و آنرا با استفاده از قدرت شکوفه زنده کنید. حال دکمه L2 را بگیرید تا نقشه نمایان شود. 5 محل قرمز رنگ در نقشه وجود دارد.
اولین محل قرمز رنگ : ازسمت چپ نقشه به اولین مکان مشخص شده بروید. در این کلبه (یکی دیگر در مراحل بالاتر وجود دارد) به شما تکنیک های جدید برای از بین بردن دشمنان و استفاده در بازی توسط Onigiri Sensei آموزش داده میشود.
دومین محل قرمز رنگ : به اولین محل قرمز رنگ از سمت راست نقشه در شب بروید. (در این مکان برای یـادگیری جادو و قدرت جدید باید در شب بروید) پس از ورود به کلبه Tama و یادگیری و انجام دادن فرمول او (نکته : باید دایره ای روی بمب ها بکشید و خطی کوچک از گوشه سمت راست بالا آن از داخل به بیرون بکشید) دمو را مشاهده کنید.
حال بمبی را در محل شکاف ترسیم کنید. (نکته : از این پس در هر جا که از این شکاف ها دیدید میتوانید با استفاده از قدرت Cherry Bomb آنرا منفجر کنید)
در سمت چپ این تونل محل طلسم شده ای وجود دارد که باید طبق روشی که قبلاً به آن اشاره شده است طلسم را نابود کنید. (نکته : به روی آن رفته و دایره نسبتاً بزرگی به دور خود بکشید.) طلسم را از بین ببرید و سپس با استفاده از جادوی بمب (Cherry Bomb) محل شکاف روی زمین را منفجر کنید.
محل قرمز رنگ چهارم : به طرف 2 محل باقی مانده بروید. پس از پایین آمدن از راه به داخل کلبه ی سمت راست خود بروید. با Mika صحبت کنید و سپس او به شما Wanted List را نشان میدهد که اگر کارهای لازم را برای تکمیل لیست انجام دهید و سپس آنرا به نزد شخصی که آنرا به شما داده است بازگردانید جایزه ای به شما داده میشود.
در این لیست Mika از شما درخواست کرده است که در شب در میان بعضی از موجودات معلق در روی زمین (که شبیه پارچه و یا کاغذ با 2 نور به دور خود) موجوداتی قرار دارند (نکته : که اسامی آنان در لیست آماده است) را نابود کنید. پس از تکمیل کردن لیست به کلبه Mika برگردید و لیست را به او دهید.
بدین صورت که یک خط از چوب ماهیگیری به ماهی بکشید و پس از گرفتن ماهی باید بوسیله دکمه L3 صورت را خندان (سبز) و در وسط نگاه دارید. پس از چند لحظه نگه داشتن مداوم شکلک به صورت خندان، Kokari ماهی را از دریاچه بیرون میکشد و به هوا میبرد.
در آن لحظه شما باید با استفاده از قلم و کشیدن یک خط روی ماهی، قلاب را از ماهی جدا کنید. این کار را برای چندین ماهی انجام دهید تا در دفعه آخر ماهی بزرگتری را Kokari شکار کند. آیتمی که در دهان خود دارید را به محلی (دریچه Tsuta Ruins) که الان درنقشه به رنگ قرمز است ببرید. داخل شوید و به جلو بروید سپس در محل مشخص شده بازی را ذخیره کنید.
حال از مسیر سمت راست خود حرکت کنید تا به درختی برسید که به سمت شما چیزی پرتاب میکند. از این دسته از درختان در منطقه ای از بازی (دره Hana) دیده شده بود. حال با استفاده از قدرت های بمب (Cherry Bomb) و زنده و سبز کردن درختان (Bloom) آن ها را از حالت طلسم درآورده و سبزکنید. در کنار این نوع درختان بمبی بکشید طوری که پس از منفجر شدن بمب درخت حالتی شبیه سر گیجه و منگ بودن بگیرد.
حال چند ثانیه فرصت دارید تا دور آن را خطی بکشید تا سبز شود. حال مستقیم بروید و از در عبور کنید. حال از در بعدی هم عبور کنید (نکته : در سمت چپ از آن دسته درختان طلسم شده وجود دارد که میتوانید با استفاده از روش گفته شده آنرا از پای درآورید) و به جلو بروید تا پس از بالا رفتن دمو کوتاهی نشان داده شود. حال به محلی که نشان داده شد رفته و موجودات را از بین ببرید. برگردید و گوی بلورین را مستقیم هل بدهید تا به روی دکمه برود و سنگینی آن در را برایتان باز نگه دارد. به جلو رفته و موجودات را از بین ببرید.
حال به آسمان نگاه کرده و خورشید را در آن ترسیم کنید. به وسیله قارچ ها بالا بروید. سپس جلوتر رفته و دیوار را منفجر کنید. مسیر را ادامه دهید تا توسط دمو پلی نشان داده شود. پل با رد شدن Ammi از روی آن شروع به تخریب میکند! پس باید به سرعت از روی آن رد شوید. حال به جلو بروید تا موجودی نارنجی رنگ با یک چشم را در روبروی خود ببینید. از مسیر راست به پایین بروید.
– نکته : این نوع تخته سنگ های عظیم الجثه با روشی که ارئه میشود از بین میروند. پس از اتمام صحبت با مربع ضربه ای به آن بزنید. سپس نقاطی نمایان میشود که باید ترتیبی که نشان داده میشود و محل قرار گیریه آنها را به خاطر داشته باشید.
با استفاده از قارچ ها بالا بروید و سپس به انتهای راه رفته و کوزههایی را که ماده ای بنفش و سمی از داخل به بیرون میآید را نابود کنید و آیتم نقشه را از داخل صندوق بردارید. سپس به پایین رفته و از مسیر آب خود را به محل ابتدایی غار برسانید. حال نقشه را فعال کرده و به محلی که در آن با رنگ قرمز مشخص شده است بروید.
جلو رفته و 3 محلی که در روی زمین طلسم شده است را از بین برده و سرسبز کنید. حال قدرت Vine را از Tsutagami کسب کنید. برای آزمایش خطی از گل به خود بکشید تا توسط آن به بالا بروید.
حال با استفاده از همین قدرت به سوی گل ها بروید تا به بالا برسید. به جلو بروید و سپس دمو را مشاهده کنید. از مسیر سمت راست که توسط دمو نشان داده شد به طرف بالا بروید. از گل ها بالا بروید تا به گلی برعکس برسید و پس از رسیدن به آن به طرف پایین و روی کلاه خود میافتید. روی کلاه خود یک درپوش وجود دارد که قلاب هایی به آن وصل است و در بالای هر قلاب یک گل رو به پایین قرار دارد. حال گلها را به قلاب ها وصل کنید تا درپوش برداشته شود. به داخل رفته و مجسمه ها را نابود کنید و پول و میوه های داخل آنها را بردارید.
حال از در عبور کرده تا به دریچه طلاییبرسید و خود را برای مبارزه با ملکه Spider آماده کنید.
1- این موجود را نمیتوان با زدن ضربه از پای درآورد. زمانی که او کوزه ای را بالای سرش میبرد تا به سمت شما پرتاب کند با استفاده از قلمو خطی روی کوزه بکشید تا محتویات آن روی سرش بریزد و عنکبوت به روی زمین به حالت دمر بیافتد. در این حالت که قلاب های پستش معلوم شد گلها را به قلاب ها وصل کنید تا چشمانش پیدا شوند سپس با استفاده از قلم (Attack / Slash) به آنها ضربه زده و او را از پای در آورید.
2- برای از بین بردن این عنکبوت کافیست سر جای خود بپرید و بعد کلید R1 را بگیرید تا قلم فعال شود سپس با استفاده از R3 دوربین و دید خود را به پشت عنکبوت ببرید. حال یکی از گل ها را به یکی از قلاب ها وصل کنید. پس از اتصال دوباره این کار را انجام دهید و گلی دیگر را به قلابی دیگر وصل کنید. پس از 2-3 بار تکرار این حرکت عنکبوت به حالت دمر بر روی زمین در میآید و چشم هایش نمایان میشود. حال اگر اسلحه ای قدرتمند دارید به محل چشم ها رفته و با خود Ammi به چشم ها ضربه بزنید در غیر این صورت از راه دور با قلم (Attack / Slash) به چشم ها ضربه بزنید.
پس از، از بین بردن ملکه Spider دمو را مشاهده کنید. دوباره Kokari رو ملاقات میکنید، او با Ume متحد شده است. حال به سمت چپ بروید تا به Kiba برسید. حال با استفاده از امتیازاتی که از لودینگ ها گرفتید میتوانید از این فروشنده ی خاص خرید کنید.
دمو را مشاهده کنید. در این قسمت از بازی Susano می خواهد مهارتتان در تکنیک و قدرت Vine را امتحان کند. در این قسمت از بازی شما بر روی الواری هستید که باید گلهای سمت چپ و راست رودخانه رو به قلاب های روی الوار وصل کنید. (نکته : بهترین راه این است که هر 2 ثانیه 1 بار یکدفعه با استفاده از دکمه R1 قلم را فعال کرده تا گلی رد نشود. زیرا سرعت حرکت بسیار بالاست) پس از وصل کردن گلها به تمامی قلاب ها دمو را مشاهده کنید.
حال از روی الوار که حالا حکم پل را دارد عبور کرده و به سوی دیگر بروید. وارد دروازه هاله نورانی شده تا وارد Take Pass شوید.,راهنمای قدم به قدم (بخش سوم),جلو رفته و از راه مشخص شده که در سمت چپ قرار دارد پیش بروید تا به محلی برسید که باید آنرا منفجر کنید. از مسیر باز شده به جلو بروید تا به Waka برسید. دمو را مشاهده کرده و سپس با او مبارزه کنید و او را شکست دهید. حال از روی پل بالا رفته و از مسیر سر پوشیده عبور کنید. پس از عبور به سمت راست رفته و مسیر را ادامه دهید تا به پل تخریب شده برسید. پل را تکمیل کرده و سپس به طرف مقابل بروید. درخت را زنده کرده و دمو را مشاهده کنید. سپس از سمت چپ به پایین بپرید. به جلو بروید تا به موشهای کور برسید. پس از صحبت با Moley آنها به داخل زمین میروند.
حال داخل 2 حوضچه آب اطراف خانه پرنسس را جستجو کرده و صندوق های داخل آنها را باز کنید. سپس به دهکده برگشته و به داخل اولین خانه از سمت راست خود بروید. (نکته : پس از ورود خرسی در روبروی شماست!!) به سمت راست رفته تا عروسکی نارنجی رنگ و یک چشم را ببینید. همانطور که میبینید چشم سمت چپ آن نورانی است و چشم سمت راست تیره. حال با قلمو روی چشم سمت راست آن نقطه ای بگذارید تا عروسک باز شود. حال از پله ها بالا رفته و با Haruka صحبت کنید. او به شما فهرستی از سری فهرستهای Wanted List میدهد. موجوداتی که در این فهرست موجود هستند را میتوانید در Shinshu در شب شکار کنید. (نکته : پس از، از بین بردن موجودات و کامل شده لیست به نزد Haruka برگردید تا جایزه ای ویژه به شما بدهد) حال به سمت راست نقشه (Take Pass) برگشته و به محل قرمزی که نشان داده شده است بروید. برای رفتن به Sasa Sanctuary باید از میان دروازه عبور کنید، زیرا اگر از کنار آن عبور کنید راه باز نیست! پس از ورود کمی جلو رفته و از سنگ های سمت راست خود بالا بروید و محل نوارنی را حفر کنید، سپس گل را زنده و سبز کنید. پایین آمده و به جلو در بروید تا با نگهبانان با Ammi صحبت کنند. آنها این نکته را بازگو میکنند که دختر رئیس گم شده است و شما برای ملاقات با او باید دخترش را پیدا کرده و به نزد او بیاورید.
از این بازی 2-3 مورد دیگر وجود دارد که در نوبت بعدی مرحله مشکل تر میشود. توضیح کلی در مورد این مراحل این است که شما باید بوسیله Ammi شخصیت همراهتان را به پایین برسانید تا به روی سنگ مورد نظر برود، آنرا درخشان کند و شما آنرا حفر کنید.
پس از افتادن روی اولین سنگ L1را زده تا راهنمای مرحله نمایش داده شود. همانطور که میبینید :
1- در صفحه ی اول به شما آموزش داده میشود که (عکس اول سمت چپ) از مثلث میتوانید برای حفر کردن استفاده کنید. با مربع میتوانید سریع تر به جلو بروید یا اگر سنگی قابل تخریب در کنارتان قرار داشت آنرا نابود کنید. در انتها (عکس سوم) سنگی نشان داده میشود که Mr.Bamboo به روی آن رفته و آنرا درخشان کرده است. (سنگی که باید Ammi آنرا حفر کند)
2- در صفحهی دوم از سمت چپ به راست سنگهایی را مشاهده میکنید که به ترتیب مقاومت آنها در مقابل تخریب پذیری بیشتر میشود.
– گل هایی است که در جنگل Agata وجود داشته است با این تفاوت که این بار به جای آیتم از داخل آن حبابی بیرون میآید که در نقش زمان اضافی ظاهر میشود و با گرفتن آن به زمان شما +20 ثانیه اضافه میشود.
– در همین صفحه حفره هایی میبینید که داخل آنها آب وجود دارد که با افتادن شخصیت همراه شما در آن مقداری از زمان گرفته میشود تا بیرون آیند، پس تا میتوانید از این مساله جلوگیری کنید.
– سنگ های خاردار صورتی رنگی هم دیده میشود که اگر به آنها Ammi یا شخصیت همراهتان به آن برخورد کند -5 ثانیه از زمان شما کسر می شود.
3- در صفحه ی سوم زمان را به شما یادآوری میکند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
4- در صفحه ی چهارم به شما ها را یادآوری میکند که میتوانند زمان شما را افزایش دهند.
5- در این صفحه از موارد مهمی که میشود به آن اشاره کرد این است که شما می توانید با استفاده بمب چندین سنگ را همزمان نابود کنید. البته اگر قابلیت تخریب پذیری داشته باشند.
– از موارد مهم دیگر این است که میتوانید شخصیت همراه خود را تا حدودی کنترل کنید. با کشیدن خطی به روی آن میتوانید مسیر حرکت آنرا به جهت مخالف تغییر دهید و با کشیدن دایره ای بر روی او کاری کنید که سریعتر حرکت کند.
– نکته ای که حتماً باید بدان اشاره کرد این است که باید به مقدار بسته های جوهر خود هم دقت کنید تا با استفاده کردن نابجا از آن، آنها را تمام نکنید زیرا بازی زمان دارد و تا پر شدن بسته ها زمان میبرد.
– در داخل بعضی از سنگ های قابل تخریب کیسه های پول وجود دارد که میتوانید با نابود کردن سنگ ها به کیسه های پول هم دسترسی پیدا کنید.
حال به بازی بازگشته و با استفاده از مهارت هایی که گفته شد Mr.Bamboo را به پایین برسانید. پس از پیدا کردن مسیر و حفر چاه دمو را مشاهده کنید. صورت فلکی را نشانه گذاری کنید و قدرت Water Spout را از Nuregami دریافت کنید.
پایین بروید و سپس از آب خطی به نوک نی وصل کنید تا در باز شود. حال از مسیر باز شده راه را ادامه دهید تا به Tai برسید، با او صحبت کنید تا او درباره سگ گمشده اش مطالبی را به شما بگوید و سپس را به شما بدهد. حال به طرف نقطه قرمز رنگ داخل نقشه حرکت کنید تا به ساقه های نی برسید. سپس میبینید که علامتی نورانی در روی بعضی از ساقه ها لحضاتی دیده میشود. شما باید در لحظه ای که علامت نورانی بر روی ساقه ای پیدا میشود با استفاده از قلمو ساقه را ببرید و Gi را آزاد کنید. سپس با او مبارزه کنید و Duty Orb را دریافت کنید.
حال مسیر را برگشته تا به Mr.Bamboo برسید. با او صحبت کنید تا به شما Mermiad Coin را بدهد. موارد استفاده این سکه ها این است که میتوانید با آنها در دریاچه هایی بخصوص در بین دهکده ها جا به جا شوید. (نکته : حالت ترنسفر در سایر بازی ها) حال به داخل چشمه رفته و سپس Start را بزنید. حال از داخل Tool، Mermaid Coin را انتخاب کنید (سکه ی سبز رنگ) و Use را بزنید. حال به شما نقشه نشان داده میشود. که در آن 4 دریاچه مشخص شده است که قابلیت جا به جایی را دارا هستند. حال دریاچه ی Take Pass را انتخاب کنید. برای آنکه دریابید که دریاچه ای چنین قابلیتی را داراست یا نه کافیست به داخل آن نگاهی بیاندازید و ببینید که از داخل آن محلی وجود دارد که هاله هایی سبز رنگ و دایره ای شکل به صورت مداوم بیرون میآید یا خیر.
حال به طرف Agata Forest حرکت کنید. قبل از وارد شدن به آنجا با Tea Customer صحبت کرده و Pinwheels را به او بدهید. (یکی از 2 آدمی که قبل از ورود به جنگل Agata در سمت راست قرار دارند)
به Agata Forest بروید.فعلاً در محل قرمز رنگ کاری را نمیتوانید انجام دهید. حال نقشه را فعال کرده و خود را به Kushi که در گوش چپ بالای نقشه (نکته : جایی که دایره ای سفید رنگ و در داخل آن علامت ضربدر قرار دارد) منتظر است برسانید.
با استفاده از قدرت جدید چند خطی را از آب دریاچه به داخل او سطل بکشید و آنرا پر کنید. حال Susano ظاهر میشود. با کمک او موجودات را از بین ببرید. حال با Canine Tracker به پیش Kokari بروید. به او کمک کنید تا ماهی بزرگی که میخواهد را بگیرد. ابتدا باید 2-3 ماهی کوچکتر را صید کنید تا ماهی بزرگتر ظاهر شود. پس از گرفتن Whopper صورت فلکی دیگری ظاهر میشود که باید آنرا نشانه گذاری کنید. حال قدرت ماه را از Yumigami دریافت کنید.
از دریاچه بیرون آمده و به داخل دروازه ای که در 2 طرف آن شمع وجود دارد بروید. جلو رفته تا به کلبه طلسم شده برسید. به داخل آن رفته و موجود را نابود کنید. حال کلید روبروی خود را برداشته و از راهرو خارج شوید تا به دریاچه برسید. حال به داخل دروازه سمت راست بروید. مسیر را ادامه دهید تا به درب برسید. جلو رفته تا کلید درون قفل قرار گیرد. حال بازی را ذخیره کنید. سپس به داخل آسانسور که در جنب Ammi قرار دارد بروید. همانطور که مشاهده میکنید در مرکز این سطح دایرهای زرد رنگ قرار دارد. حال بمبی را در همان محل ترسیم کنید تا به طبقه دوم بروید. از سمت راست خارج شوید و سپس به داخل موجود معلق بروید. موجود را از پای در آورده و آیتم روبروی خود را بردارید.
به داخل آسانسور بازگشته تا به طبقه اول بیافتید. حال باید 2 بمب روی مرکز بکشید. دفعه اول بدین منظور بمب را طراحی میکنید که به طبقه دوم بروید و دفعه بعد بدین منظور بمبی را طراحی میکنید تا به طبقه سوم بروید. حال به سمت راست بروید و از آسانسور خارج شوید. پس از قرار گرفتن کلید درون قفل مسیر را ادامه داده و سپس به سمت راست بروید. مسیر را از روی پله ها ادامه دهید تا به انتها برسید. حال زمان فراگیری قدرت دیگری فرا رسیده است به نام باد. پس از اتمام صحبتهای Issun شما باید همانند بادهای روبروی خود خطی را بکشید.
مسیر را بازگشته و به پایین بروید تا به محلی برسید که مقداری آتش روی صندوق در سمت راست Gale Shrine را بردارید. حال به داخل آسانسور سمت چپ خود رفته و پس از رسیدن به طبقه اول به سمت راست بروید و از آسانسور خارج شوید. جلو رفته تا به آسیاب بادی اول برسید. حال با استفاده از تکنیک باد (شکل دوم) خود را به سمت چپ برسانید. صندوق روبروی خود را باز کنید و سپس به جلو بروید. کاری که شما در این مکان قرار است انجام دهید بدین ترتیب است :
1- ابتدا سعی کنید تمامی صندوق های این مکان را یافته و آیتم های با ارزش داخل آنها را بردارید. روی بعضی از این صندوق ها قرار دارد که باید ابتدا با استفاده از تکنیک باد آتش روی آنها را کنار بزنید و در مرحله بعدی آنها را باز کنید.
2- پس از باز کردن تمامی صندوق ها از روی ستون واژگون شده بالا بروید. (نکته : اگر از ورودی این سالن به جلو بیایید قسمت ابتدایی آن در سمت راست قرار گرفته است)
3 – از ستون بالا رفته تا به انتهای آن برسید. حال خود را به شکوفه بالا، سمت راست خود متصل کنید تا به روی چوب بیافتید. سپس به سمت چپ بروید تا به پرده های آویزان برسید.
4- به کمک تکنیک باد پرده ها را بلند کنید. سپس به روی آنها رفته و خود را به طرف مقابل برسانید. دوباره اینکار را انجام داده تا به انتهای مسیر برسید.
حال به جلو و پایین پریده و بازی را از محل مشخص شده ذخیره کنید. حال به طرف درب رفته و از آن عبور کنید. جلو رفته تا به آتش ها برسید. حال با استفاده تکنیک باد میتوانید برای چند ثانیه آتش را فروکش کنید. زمانیکه که آتش ها خاموش شدند از روی آنها عبور کنید. این عمل را برای دفعه بعد هم انجام دهید. خود را به انتها برسانید و وارد هاله شوید. حال در روبروی خود دروازه ای زرد رنگ میبینید. این دروازه ها در بازی به نشان Check Point هستند. بدین معنا که اگر شما در میان راه تا مکان ذخیره بعدی جان خود را از دست داده و بمیرید، Ammi از جلو این دروازه بازی را آغاز میکند. حال از درون دروازه عبور کرده و خود را به مرکز محل مورد نظر برسانید. دمو را مشاهده کنید.
برای از بین بردن Crimson Helm ابتدا باید به او ضربه بزنید تا زره آهنین او بر زمین بیافتد.
حال دمو را مشاهده کنید و با کمک Susano اژدهای چندسر را نابود کنید. پس از کشتن اژده های چندسر Susano در یک جای میایستد و در سر جای خود میچرخد!! حال شما باید با استفاده از قلم و قدرت باد سرعت چرخش او را بیشتر کنید! (نکته : تکنیک را از چپ به راست ترسیم کنید.) پس از انجام 3 مرتبه این عمل Susano، Crimson Helm را نابود میکند. دمو را مشاهده کنید و پس از اتمام صحبت ها Life Beads را دریافت کنید. حال Ammi با Waka صحبت میکند. پس از اتمام صحبت او به پیش Princess Fuse میرود و با او صحبت میکند.
پس از اتمام تمامی صحبت ها مسیر را بازگشته و خود را به نزدیکی دهکده Kusa برسانید. قبل از رسیدن به دهکده در سمت چپ مسیری را همراه با یک پل میبینید. به آنجا بروید و به وسیله شکوفه ها خود را به بالا برسانید. حال از روی چوب بلند به آرامی حرکت کنید و خود را به طرف مقابل برسانید. حال با توجه به روشی که قبلاً بدان اشاره شده است Block Head را نابود کنید. پس از نابودی تخته سنگ جلو رفته و آیتم مورد نظر را دریافت کنید. سپس مسیر را بازگشته و خود را به دهکده برسانید. در بین این مسیر تا رسیدن به دهکده در روبرو و بالای سر خود نردبان و شکوفه ای را میبینید. (نکته : محلی که قبلاً برای آزاد کردن یکی از سگهای پرنسس به نام آمده بودید) خود را به شکوفه متصل کرده و مسیر را ادامه دهید تا به پرده های آویزان برسید. حال پرده ها را با استفاده از تکنیک باد بلند کرده و خود را به طرف مقابل برسانید، سپس آیتم های موجود را جمع آوری کنید. به پایین پریده و آسیاب بادی روی چاه آب را بچرخانید. سپس از دهکده خارج شده و خود را به Shinshu Field برسانید. حال به جلو و سپس به سمت چپ بروید. پس از کمی جلو رفتن به سمت راست رفته تا به Bingo برسید.
1- با استفاده از تکنیک آب میتوانید روی آب خطی عمودی رسم کنید تا شخصیت همراهتان به بالا برود.
با استفاده از تکنیک باد میتوانید از روی خارها شخصیت همراهتان را عبور دهید.
پس از رساندن Bingo به پایین به طرف خانه Susano در دهکده Kamiki حرکت کنید. در روبروی درب خانه ی Susano چندتن از افراد دهکده تجمع کردند.
پس از ورود به سمت راست رفته و وارد آشپزخانه غول شوید. حال قلاب های روی دیگ را به شکوفه ها متصل کرده و جان سرآشپز را که در درون دیگ افتاده است را نجات دهید.
با Ajimi صحبت کنید. او به شما میگوید که برای به اشتها آوردن غول به 4 آیتم نیاز دارد، که آنها عبارتند از Ogre Liver و Ice Lips و Eye Ball و Black Demon. Ajimi محل این 4 آیتم را در نقشه با رنگ قرمز مشخص کرده است. حال کلید درب را که Ajimi برای Ammi روی زمین گذاشته است را برداشته و از آشپزخانه خارج شوید. به طرف درب روبروی خود در سمت دیگر رفته و کلید را در قفل قرار دهید. (موجود نارنجی رنگ)
حال مسیر را ادامه دهید تا به شکوفه ها برسید. خود را به شکوفهی روبرو متصل کرده و فقط این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از شکوفه ها رو به پایین هستند و پس از اتصال به داخل رودخانه سمی میافتید! پس به یاد داشته باشید که پس از اتصال به شکوفه های رو به پایین سریعاً خود را به شکوفهی بعدی متصل کنید. این کار را انجام دهید تا به انتهای راه برسید. (نکته : در میان راه تا زمانیکه به انتها برسید در سمت راست هم محلی وجود دارد که میتوانید آیتمی را دریافت کنید.) پس از رسیدن به انتها به جلو رفته و زمانیکه پایه چشمی سمت راست باز بود روی آن برشی را بکشید. حال جلو رفته و وارد کلبه طلسم شده شوید. موجودات را از بین ببرید و از داخل صندوق Ogre Liver را کسب کنید. تمام مسیر را بازگشته تا به حوضچهی آب برسید. حال در جایی که مشخص شده است خطی عمودی را ترسیم کنید و همراه آب به بالا بروید. سپس به جلو رفته و پس از رسیدن به انتها با استفاده از حوضچهی سمت چپ Ammi به بالا بروید. پس از رسیدن به بالا از سمت چپ مسیر را ادامه دهید و از روی پل عبور کنید. حال از روی پل برگردید تا پل تخریب شود. به داخل کلبه رفته و موجودات را از بین ببرید. پس از نابود کردن موجودات شما در این مکان یک حوضچهی آب و یک نی بزرگ و یک نگهبان ناراضی میبینید. حال از دریاچه به نی خطی را رسم کنید تا دریچهی آب باز شود. (نکته : حال اگر به طرف دیگر بروید صندوقچهای وجود دارد که در درون آن یک Exarcism Slip است.) در پایین دریچه سمت چپ آبفشانی را رسم کنید و به داخل دریچه بروید. جلو رفته و به داخل کلبه طلسم شده بروید و سپس موجود را نابود کنید. حال روی دریاچه آبفشانی دیگر را رسم کنید و به بالا بروید. حال پس از رسیدن به بالا به مرکز سالن، جایی که موجود قرار دارد بروید. با او صحبت کنید (او مسوول بالابر است) تا Ammi را به پایین ببرد. اگر او شما را جا به جا نکرد به او ضربه ای با قلم بزنید تا حواسش پرت شود و سکو به پایین برود. حال روی پایه چشمی که در طرف دیگر قرار دارد ضربه ای بزنید تا دریچهی وسط باز شود. حال مجدد به او ضربه ای را بزنید تا اینکه سکو را به پایین برسانید. اکنون به محلی که نگهبان قرار دارد رفته و از روی سکو بپرید. جلو رفته و پس از نابود کردن موجودات وارد محوطهای میشوید که 4 پایه چشمی قرار دارد. حال خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید 4 پایه را همزمان با هم با یک برش هدف قرار دهید. سپس جلو رفته و پس از بررسی (دکمه دایره) مبارزه را انجام دهید. پس از شکست موجود یخ اطراف ققنوس ذوب میشود و بعد آتش میگیرد. سپس صورت فلکی جدیدی نمایان میشود که باید آنرا نشانه گذاری کنید. حال قدرت آتش (Inferno) را از ققنوس آتشین (Moegami) دریافت کنید و سپس از ققنوس خطی به دیوار یخی بکشید تا یخ درب باز شود.
حال از داخل صندوق Lips Of Ice را برداشته و با استفاده از آتش دیوار یخی را ذوب کنید. سپس به داخل آشپزخانه و بعد به طرف محل ذخیره بازی بروید و بازی را ذخیره کنید. حال از آشپزخانه خارج شده و به طرف شکوفه پرتاب کننده بروید. بالا رفته و مسیر را ادامه دهید تا به پلی برسید که در دفعه قبل پس از بازگشت از روی آن تخریب شده بود. پس از رسیدن به پل آنرا تمیر کرده و به طرف مقابل بروید. حال با استفاده از آتش یخ را ذوب کرده و مسیر را ادامه داده و به داخل کلبه طلسم شده بروید. موجودات را نابود کرده و سپس Eye Ball Of Fire را از داخل صندوق بردارید. (نکته : بهترین راه برای از بین بردن این 2 موجود این است که از موجود آتشین خطی به موجود یخی کشیده و یا برعکس!)
حال یخ روبرو را ذوب کرده و سپس به داخل اتاق بروید. حال از وسط اتاق کلید را برداشته و آیتم های درون صندوق های یخ زده را برداشته و سپس از اتاق خارج شوید. همانطور که مشاهده میکنید در درون اتاق آتشی وجود ندارد که بتوان بوسیله ی آن یخ روی صندوق ها را ذوب کرد.
برای دریافت آیتم های درون اتاق 2 راه حل وجود دارد :
1- بتوانید با استفاده از پایه های آتشین بیرون از اتاق یخ روی صندوق های چپ و راست اتاق را ذوب کنید. البته اگر کمی حوصله داشته باشید میتوانید یخ صندوق روبرو هم ذوب کنید!
2- اگر در داخل اتاق دقت کرده باشید پایه ای سنگی و دایره شکل که مقداری چوب در اطرافش قرار داده شده باشد وجود دارد. راه حل منطقی و اصلی بازی بدین صورت است که باید کمی صبر پیشه کنید تا در مراحل جلوتر پایه سنگی آتش بگیرد و با استفاده از آن یخ ها را ذوب کنید.خود را به سالن اصلی برسانید.
(با تشکر از GENE)