راهنمای بازی ها

راهنمای بازی Crash Team Racing : Nitro Fueled

در جریان رویداد The Game Awards 2018 بود که نسخۀ بازسازی شدۀ بازی فوق‌العاده‌ محبوب و خاطره‌انگیز  Crash Team Racing معرفی شد و همه طرفداران این بازی را به‌وجد آورد. این بازی در ابتدا حدود 20 سال پیش توسط استودیوی خلاق ناتی داگ (Naughty Dog) برای کنسول پلی استیشن 1 منتشر شد و قطعا یکی از خاطره‌انگیز ترین و بهترین بازی‌های کارت ریسینگ ساخته شده تا کنون است. گیمرهای زیادی با این بازی خاطراتی فراموش نشدنی دارند و حالا آن خاطرات رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و بار دیگر تجربۀ آنها در عنوان Crash Team Racing Nitro-Fueled فراهم شده است. این بازی قطعا می‌تواند تجربۀ بسیار خوبی برای طرفداران قدیمی بازی و همچنین مخاطبان جدید باشد. بازی توسط استودیوی کانادایی Beenox بازسازی شده است و این استودیو با رعایت هستۀ اصلی بازی توانسته همان لذت گذشته را در قالب جلوه‌های امروزی ارائه دهد. دیدن مراحل بیست سال پیش در کنار چندین مرحله و شخصیت جدید، با گرافیک و جلوه‌های بصری امروزی قطعا برای طرفداران بازی بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز است و برای مخاطبان جدید هم می‌تواند لذت‌بخش باشد.

در این راهنما نحوه 100 درصد کردن بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled به همراه کسب تمامی تروفی/اچيومنت‌های بازی را با هم مرور خواهیم کرد. انجام این کار نیازمند صرف زمان زیادی است اما محیط‌های بی‌نظیر و خاطره‌انگیز این بازی به همراه چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، این ساعات و دقایق را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد کرد. استودیوی Beenox در عین اینکه برای بازسازی و وفادار بودن به هستۀ اصلی بازی به بهترین شکل ممکن عمل کرده و سنگ تمام گذاشته است؛ سعی کرده تا مکانیزم‌های جدیدی نیز به بازی اضافه کند. قبل از شروع این راهنمایی شما را به مطالعۀ بررسی بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled توسط تیم بازی‌سنتر دعوت میکنم.

برای 100 درصد کردن بازی باید کارهایی که در ادامه مشاهده میکنید را انجام دهید:

  • تمام باس‌های بازی در بخش Adventure را شکست دهید بعلاوه شکست Nitros Oxide
  • تمام CTR Challengeهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.
  • تمام Relic Challengeهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.
  • تمام Crystal Challengeهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.
  • تمام Gem Cupهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.
  • برای بار دوم Nitros Oxide را شکست دهید.

موارد موجود در این راهنمایی :

  • توصیه‌های مهم قبل از شروع
  • محل دقیق تمام راه مخفی‌های بازی
  • نحوۀ آزاد کردن شخصیت مخفی بازی
  • راهنمایی تمام CTR Challengeهای بخش Adventure
  • راهنمایی تمام Relic Challengeهای بخش Adventure
  • راهنمایی تمام Crystal Challengeهای بخش Adventure
  • راهنمایی تمام Gem Cupهای بخش Adventure
  • راهنمایی دریافت تمام تمام تروفی/اچیومنت‌ها

زمانیکه تمام مراحل بالا را انجام دهید؛ شما بازی را 100 درصد کرده‌اید. اما دو درصد دیگر هم بصورت مخفی وجود دارد که با رسیدن به آن، هر آنچه در این بازی وجود دارد را تجربه کرده‌اید. برای رسیدن به 101 درصد باید تمام Relic Challengeهای بخش Adventure را دوباره انجام دهید؛ اما این‌بار حتما بعد از گرفتن جعبه‌های امتیاز به حد نصاب مورد نظر برای دریافت مدال طلا برسید.

اما برای 102 درصد باید چه کاری انجام دهید؟

رسیدن به 102 درصد کار سختی است؛ اما از نظر ما ارزشش را دارد. برای رسیدن به این درصد عجیب و سخت شما باید دوباره به Relic Challengeها برگردید. اما این‌بار حتما باید در بهترین حالت ممکن این مراحل را به اتمام برسانید و با گرفتن جعبه‌های امتیاز، به حد نصاب مورد نظر برای دریافت مدال پلتینیوم برسید.

با شروع بازی در بخش Adventure با دو حالت Classic و Nitro Fueled مواجه خواهید شد؛ که در حالت Nitro Fueled شما می‌توانید از کلیه آیتم‌ها و شخصیت‌های بازی و همچنین از شخصی‌سازی‌های جدیدی که به بازی اضافه شده است استفاده کنید. اما در حالت Classic دقیقا با نسخۀ اولیه بازی مواجه می‌شوید. استودیوی Beenox این را ‌می‌داند که احتمالا بازیکنانی هستند که همان سبک قدیمی بازی را ترجیح می‌دهند. این به آن معناست که در صورت انتخاب حالت کلاسیک ، مانند گذشته از ابتدا تا انتها فقط با یک شخصیت بازی را انجام می‌دهید و محتویات جدید بازی در این بخش وجود نخواهند داشت و دقیقا همان نسخۀ قدیمی را با جلوه‌های بصری بهتر تجربه خواهید کرد.

هدف اصلی در بخش Adventure شکست دادن شخصیت منفی و باس آخر بازی یعنی Nitros Oxide است. برای اینکار در 4 بخش مختلف ، باید در مسابقات مقام اول را کسب کنید و با شکست دادن باس آن بخش ، کلیدش را بدست آورید تا با استفاده از این کلیدها، بتوانید وارد بخش بعدی شوید. در نهایت با بدست آوردن 4 کلید می‌توانید وارد آخرین بخش شوید و رقابت را با Nitros Oxide آغاز کنید. همچنین می‌توانید از بین سه درجۀ سختی Medium ، Easy و Hard یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تا انتهای بازی نمی‌توان درجۀ سختی را تغییر داد و اگر قصد دارید تا درجۀ سختی دیگری را انتخاب کنید باید با یک ذخیرۀ جدید این کار را انجام دهید.

  • توصیه‌های مهم قبل از شروع

1- شتاب اولیه

در شروع هر مسابقه نیم ثانیه قبل از روشن شدن چراغ سبز، دکمۀ سرعت را نگه دارید تا با شتاب بیشتری مسابقه را شروع کنید. انجام اینکار زمانبندی دقیقی نیاز دارد؛ اما باعث می‌شود تا در ثانیه‌های اولیه به مکان اول برسید و تلاش کنید تا در همان رتبه بمانید.

2- حتما از Power Sliding استفاده کنید

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2

مهم‌ترین نکته در این بازی استفاده درست و متوالی از تکنیک سه مرحله‌ای Power Sliding است. در طول مسیر با لغزیدن یا دریفت کشیدن که در این بازی با نام پاوراسلایدینگ شناخته می‌شود، سرعت خود را افزایش دهید. اینکار سخت‌تر از چیزی است که دیده می‌شود اما با کمی تمرین، امری طبیعی می‌شود و تاثیر بسزایی در برنده شدن شما در مسابقات خواهد گذاشت. حتما در طول مسیر با انجام یک پروسۀ سه مرحله‌ای ، پاور اسلایدینگ را انجام دهید و یک افزایش سرعت رایگان بدست آورید.

برای انجام پاور اسلایدینگ دو دکمۀ بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled و بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled در کنسول پلی استیشن 4 و دکمه‌های بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled و بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2 در کنسول اکس باکس وان تعبیه شده است؛ که با یک بار فشرن هر یک از این دو دکمه‌ها، شخصیت بازی پرش کوتاهی انجام می‌دهد و با نگه داشتن آن دکمه، دریفت کشیدن آغاز می‌شود. تا هر نقطه‌ای که دکمه را نگه دارید اینکار ادامه خواهد داشت. با آنالوگ جهت‌دهی در حین دریفت کشیدن می‌توانید به چپ یا راست دریفت بکشید. در حین انجام دریفت دکمه را همچنان نگه دارید و دقت کنید تا زمانیکه چرخ‌های ماشین به رنگ زرد درآمد، یا خط دریفت شما در پایین صفحه پر شد، دکمۀ مقابل را یک بار بزنید. دقت داشته باشید که همچنان باید دکمۀ قبلی را نگه دارید و منتظر بمانید تا بار دیگر چرخ‌‌ها به رنگ زرد درآیند و بار دیگر همان دکمۀ مقابل را بزنید و در نهایت سه بار اینکار را انجام دهید تا سرعت ماشین افزایش پیدا کند. شما باید کل مسیر را با همین سیستم طی کنید تا Power Sliding را انجام داده و از این Boost رایگان استفاده کنید.

3- آیتم‌های انفجاری را به اطراف پرت کنید

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2

این امکان وجود دارد تا آیتم‌های انفجاری و شربت‌های گیج کننده را در زمان مناسب به عقب یا جلو پرتاب کنید. بعنوان مثال زمانی‌که سایر بازیکنان پشت سر شما قرار دارند؛ پدال پایین (بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2) را نگه دارید و با زدن دکمۀ بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بمب را به‌سمت عقب پرتاب کنید. این اتفاق برای شربت‌های گیج کننده هم صدق می‌کند و زمانی‌که پدال بالا   (بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2) را فشار دهید و شربت را پرتاب کنید، این آیتم بسمت جلو پرتاب میشود.

4- موشک‌های قفل شونده را منفجر کنید

وقتی در جایگاه اول در مسابقه قرار دارید مسلماً هدف اصلی سایر رقبا خواهید بود و آیتم‌های زیادی به‌سمت شما پرتاب خواهد شد. یکی از بدترین آیتم‌هایی که نمی‌توانید به هیچ وجه از برخوردش جلوگیری کنید، موشک‌های قفل شونده هستند. این موشک‌ها بر روی شما قفل می‌شوند و با نزدیکتر شدن لحظه به لحظه، در نهایت با شما برخورد خواهند کرد. برای خنثی کردن این موشک‌ها به رادار موشک که بر روی شما قفل شده دقت کنید. این رادار در دو جهت چپ و راست، میزان نزدیکتر شدن موشک را به‌شما نمایش می‌دهد. دقیقا قبل از لحظه‌ای که دو جهت چپ و راست به مرکز رادار برسند اگر یک آیتم منفجر کننده را به عقب پرتاب کنید به موشک برخورد کرده و جان سالم به در می‌برید.

5- بمب‌‌ها را در نقطه مدنظر منفجر کنید

با زدن دکمه‌های بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بمب شما آزاد می‌شود تا در صورت برخورد با هر جسمی منفجر شود.  با زدن دوبارۀ این دکمه می‌توانید بمب را در نقطۀ مدنظر منفجر کنید.

6- میوه سلاح های شما را قوی‌تر می‌کند

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

در طول مسابقه حتما ده عدد میوه بخورید؛ زیرا اینکار باعث می‌شود تا سلاح‌های شما حالت قوی‌تری داشته باشند. بعنوان مثال جعبه‌های TNT سبز رنگ می‌شوند و با یک برخورد منفجر خواهند شد.

7- حتما از راه‌های مخفی استفاده کنید

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

راه مخفی‌های متعددی در بازی Crash Team Racing وجود دارد که حتما از آنها استفاده کنید. زیرا در برنده شدن شما تاثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود تا در زمان کمتری مسیر مسابقه را طی کنید. (راهنمای استفاده از راه‌های مخفی را در ادامۀ همین مطلب می‌توانید مشاهده کنید.)

8- از ترمز دستی استفاده کنید

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

گاهی اوقات در طول مسیر پیچ‌های بسیار تندی وجود دارد که با دریفت کشیدن نمی‌توانید از این پیچ‌ها به‌راحتی عبور کنید. در این مواقع با ترمز گرفتن پیچ را رد کنید، شاید سرعت شما را کم کند؛ اما بهتر از این است که مستقیم با دیوار برخورد کنید و ماشین متوقف شود.

9- جعبه‌های TNT را از روی خود بردارید

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueledدر بازی دو نوع جعبۀ انفجاری TNT به رنگ سبز و قرمز وجود دارد. جعبه‌های سبز رنگ با کوچکترین برخورد منفجر می‌شوند؛ اما جعبه‌‌های به رنگ قرمز برای چند ثانیه روی سر شما قرار می‌گیرند و بعد منفجر می‌شود. در لحظاتی که جعبۀ TNT قرمر رنگ بر روی سر شما قرار دارد یکی از دکمه‌های پرش کوتاه ( بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled در کنسول پلی استیشن 4  –  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2 در کنسول اکس باکس وان) را بصورت متوالی فشار دهید تا بمب از روی سر شما برداشته شود.

10- با پریدن نیترو کسب کنید

بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

در طول مسابقات حتما در هر مکانی که امکان پریدن وجود دارد با استفاده از دکمه‌های پرش کوتاه ( بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled در کنسول پلی استیشن 4  –  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2 در کنسول اکس باکس وان) بپرید؛ زیرا هر چقدر بیشتر در هوا بمانید سرعت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

11- کاراکتر مخفی بازی را آزاد کنید

برای باز کردن کاراکتر مخفی Penta Penguin در صفحه اصلی بازی ، دکمه‌های بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled و بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled در کنسول پلی استیشن 4 و  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled و بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2 در کنسول اکس باکس وان را همزمان نگه دارید و کدهای زیر را وارد کنید.(این کاراکتر مخفی از سرعت بالایی برخوردار است و در چالش‌های زمانی بسیار کاربرد دارد)

بازی Crash Team Racing

  • محل دقیق تمام راه‌های مخفی‌ بازی

استفاده از راه‌های مخفی در بازی Crash Team Racing از گذشته یکی از مسائل محبوب و پرکاربرد بوده و کمک شایانی را به برنده شدن شما در مسابقات خواهد کرد. در اکثر مواقع برای ورود به این راه‌های مخفی حتما باید از پاوراسلایدینگ استفاده کنید و سرعت خود را افزایش دهید.

در ادامه محل دقیق تمام راه‌های مخفی بازی را با هم مرور می‌کنیم :

–  مسیر Crash Coveبازی Crash Team Racingهمانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این راه مخفی بعد از اولین پیچ، در سمت چپ این مسیر قرار دارد که می‌توانید با استفاده از پاوراسلایدینگ سرعت خود را افزایش داده و یک پرش کوتاه از آن استفاده کنید.

–  مسیر Mystery Cavesبازی Crash Team Racingدر این مسیر پس از عبور از اولین جفت لاک پشت‌ها ، یک مسیر گل آلود در سمت چپ وجود دارد. شما برای استفاده از این میانبر و صرفه‌جویی در زمان، به سرعت زیادی احتیاج دارید، زیرا گل مانند چمن یا برف سرعت ماشین را کم می‌کند.

–  مسیر Sewer Speedwayبازی Crash Team Racingدر این مسیر یکی از بهترین و البته محبوب‌ترین راه مخفی‌های بازی CRASH TEAM RACING وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ذخیرۀ زمان و برنده شدن در مسابقات داشته باشد. برای رسیدن به این راه مخفی حتما از پاوراسلایدینگ استفاده کنید.

–  مسیر Roo’s Tubeبازی Crash Team Racingاگر از پاور اسلایدینگ استفاده می‌کنید حتما از حاشیه جاده حرکت کنید تا در زمان صرفه‌جویی شود.

–  مسیر Slide Coliseumبازی Crash Team Racingراه مخفی های زیادی در این مرحله وجود دارد و شما می‌توانید با پرش از روی لبۀ جاده، پیچ‌های تند را به‌راحتی رد کنید.

–  مسیر Coco Parkبازی Crash Team Racingدر سمت چپ مسیر، در محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ می‌توانید با استفاده از Boost (افزایش سرعت) از قسمت چمن‌ حاشیۀ جاده بروید و زمان بیشتری را ذخیره کنید. چمن هم مانند گل یا برف سرعت ماشین را کم می‌کند پس حتما از Boost یا پاور اسلایدینگ استفاده کنید.

–  مسیر Tiger Templeبازی Crash Team Racingبرای ورود به این راه مخفی، حتما باید از یک آیتم انفجاری استفاه کنید. بعد از برخورد آیتم انفجاری به ورودی راه مخفی می‌توانید از آن استفاده کنید.

–  مسیر Papu’s Pyramid

در این مرحله چندین راه مخفی پر کاربرد وجود دارد که در ادامه محل دقیق آنها را مشاهده می‌کنید.بازی Crash Team Racingبا یک پرش از قسمتی که در تصویر مشخص شده است می‌توانید از سکو برای کوتاه کردن مسیر استفاده کنید.

بازی Crash Team Racing در سمت چپ مسیر ، در محلی که در نقشه مشخص شده است راه مخفی بعدی را مشاهده می‌کنید. با یک پرش کوتاه می‌توانید به آن برسید.

بازی Crash Team Racingدر نهایت آخرین راه مخفی این مسیر باعث می‌شود تا یک پیچ تند را به‌راحتی رد کنید. قبل از پیچ در محلی که در تصویر مشخص شده است با سرعت زیاد و با زدن دکمۀ پرش کوتاه ( بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled در کنسول پلی استیشن 4  –  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2 در کنسول اکس باکس وان) یک پرش بلند در سمت راست انجام دهید و پیچ را رد کنید.

–  مسیر Polar Passبازی Crash Team Racingدر این مرحله دو راه مخفی وجود دارد. در محلی که در تصویر مشخص شده است می‌توانید با استفاده از  Boost سرعت را افزایش دهید و با یک پرش به آن سمت مسیر بپرید.

بازی Crash Team Racingبرای راه مخفی بعدی هم نیاز به Boost برای افزایش سرعت دارید و با یک پرش بلند می‌توانید پیچ تند را رد کنید.

–  مسیر Dragon Minesبازی Crash Team Racingدر محلی که در تصویر مشخص شده است؛ می‌توانید از مسیر ریل استفاده کنید و زمان بیشتری را ذخیره کنید.

–  مسیر Blizzard Bluffبازی Crash Team Racingاین راه مخفی در سمت چپ مسیر، در محلی که در تصویر می‌بینید قرار گرفته است. برف باعث کم شدن سرعت شما می‌شود پس حتما برای استفاده از این راه مخفی از Boost استفاده کنید.

بازی Crash Team Racingراه مخفی بعدی را پس از عبور از اولین قسمت یخ زدۀ مسیر، در سمت چپ مشاهده خواهید کرد.

بازی Crash Team Racingبرای استفاده از راه مخفی بعدی ، می‌توانید در صورت داشتن سرعت کافی از روی حصارهایی که در تصویر مشخص شده بپرید و مسیر را کوتاه‌تر کنید.

راه مخفی بعدی را پس از عبور از قسمت یخ زدۀ مسیر، در سمت چپ در محلی که در تصویر هم مشخص شده است مشاهده می‌کنید.

مسیر Hot Air Skywayبازی Crash Team Racingوقتی به اولین افزایش‌دهندۀ سرعت رسیدید، می‌توانید در سمت راست از راه مخفی استفاده کنید.

–  مرحلۀ Cortex Castleبازی Crash Team Racingدر محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید با یک پرش کوتاه می‌توانید به راه مخفی این مرحله برسید و از آن استفاده کنید.

–  مسیر N.Gin Labsبازی Crash Team Racingهمانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ می‌توانید برای افزایش سرعت خود از نیترو پدی که در سمت راست مسیر وجود دارد استفاده کنید.

–  مسیر Inferno Islandبازی Crash Team Racingهمانطور که در ابتدای این مسیر پس از عبور از اولین پل ، می‌توانید در سمت چپ با یک پرش کوتاه از روی حصارها بپرید و با استفاده از این راه مخفی، مسیر کوتاه‌تری را طی کنید.

–  مسیر Jungle Boogie

در این مرحله دو راه مخفی وجود دارد که در ادامه محل دقیق آنها را مشاهده می‌کنید.بازی Crash Team Racingدر سمت راست محلی که در تصویر می‌بینید ، می‌توانید از راه مخفی این مرحله استفاده کنید.

بازی Crash Team Racingسمت چپ پل ، در محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید با یک پرش می‌توانید به راه مخفی دوم برسید.

–  مسیر Clockwork Wumpa

در این مرحله هم دو راه مخفی وجود دارد که در ادامه محل دقیق آنها را مشاهده می‌کنید.بازی Crash Team Racingدر محلی که در نقشه مشخص شده است ، زیر فلش سمت چپ می‌توانید از بین چرخ دنده‌ها عبور کنید.

بازی Crash Team Racingراه مخفی بعدی همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در سمت چپ مسیر قرار گرفته است و شما باید در محلی که در نقشه مشخص شده با Boost سرعت خود را افزایش دهید و با یک پرش خود را به راه مخفی برسانید.

–  مسیر Android Alleyبازی Crash Team Racingاین راه مخفی در ذخیرۀ زمان کمک زیادی به شما خواهد کرد. در محلی که در نقشه مشخص شده است یک پنجرۀ بزرگ شیشه‌ای را خواهید دید که فلش‌های زرد رنگی در بالای آن قرار دارند. با سرعت زیاد شیشه‌ها را بشکنید و از این راه مخفی استفاده کنید.

–  مسیر Deep Sea Drivingبازی Crash Team Racingدر سمت راست در محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید با پرش از روی نیترو پد ، می‌توانید از راه مخفی استفاده کنید.

–  مسیر Tiny Templeبازی Crash Team Racingسمت چپ مسیر در محلی که در نقشه مشخص شده است راه مخفی را مشاهده می‌کنید.

–  مسیر Meteor Gorgeبازی Crash Team Racingدر محلی که در تصویر مشخص شده است با استفاده از نیترو پد ، سرعت خود را افزایش دهید و با یک پرش خود را به جزیرۀ سنگی کوچک وسط برسانید و در ادامه به راه اصلی برسید.

–  مسیر Barin Ruinsبازی Crash Team Racingدر سمت راست محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید راه مخفی این مرحله قرار گرفته است و استفاده از آن باعث ذخیرۀ زمان بیشتری می‌شود.

–  مسیر Out Of Timeبازی Crash Team Racingدر محلی که در نقشه مشخص شده است با پرش از روی حصار شکسته‌ و با استفاده از Boost می‌توانید از این راه مخفی استفاده کنید.

بازی Crash Team Racingدر محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ در سمت چپ پل با یک پرش می‌توانید از راه مخفی بعدی این مرحله استفاده کنید.

–  مسیر Assembly Lainبازی Crash Team Racingبا استفاده از Boost سرعت خود را افزایش دهید و با پرش از روی دیواری که در تصویر مشخص شده است به سمت دیگر مسیر بپرید.

بازی Crash Team Racingدر محلی که در تصویر مشاهده می‌کنید حصار شکسته‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن عبور کنید و از راه مخفی بعدی این مرحله استفاده کنید.

  • تمام CTR Challengeهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.

در CTR Challengesها باید سه کلمۀ “T” ، “R” و “C” که در مکان‌های خاصی از مسیر قرار گرفته‌اند را بدست آورید. این چالش‌ها را می‌توانید هر زمان که دوست دارید تکرار کنید؛ حتی بعد از اتمام بخش داستانی بازی هم می‌توانید این سه کلمه را بدست آورید. همچنین می‌توان از طریق منوی اصلی در بخش Local Arcade هم این مراحل را هر زمانی که دوست داشتید انجام دهید. اما توجه داشته باشید که برای دریافت تروفی/اچیومنت “Token Collector” فقط در حالت Adventure باید این مراحل را انجام دهید.

در ادامه محل دقیق این سه کلمۀ را مشاهده می‌کنید:

(با کلیک بر روی تصاویر با کیفیت بهتری تماشا کنید)

–  مسیر Crash Cove

  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

–  مسیر Mystery Caves

  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

–  مسیر Sewer Speedway

  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled

–  مسیر Roo’s Tube

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Coco’s Park

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Tiger Temple

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Papu’s Pyramid

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Dingo Canyon

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Polar Pass

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Tiny Arena

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Dragon Mines

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Blizzard Bluff

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Hot Air Skyway

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Cortex Castle

 بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر N.Gin Labs

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

–  مسیر Oxide Station

  بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing بازی Crash Team Racing

  • تمام Relic Challengeهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.

برای انجام تمام Relic Challengesها باید بار دیگر مراحل را انجام دهید؛ اما اینبار هیچ دشمنی در مسابقه وجود ندارد و شما باید در زمان مشخص شده به خط پایان برسید. در طول مسیر جعبه‌هایی وجود دارد که روی آنها 1 ، 2 و 3 نوشته شده است که با دریافت آنها، زمان به مقدار عددی که روی جعبه نوشته شده است متوقف می‌شود. پس در کنار رانندگی سریع، حتما تمام این جعبه‌ها را در طول سه دور بدست آورید و بهترین رکورد را از آن خود کنید.

  • تمام Crystal Challengeهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.

در مجموع تعداد 12 چالش کریستال (Crystal Challenge) در بازی وجود دارد که در بخش Local Arcade در دسترس هستند. در هر مرحله 20 عدد کریستال در سرتاسر نقشه پراکنده شده‌ است و شما باید در زمان مناسب تمام آنها را جمع‌آوری کنید.

مراحلی که باید انجام دهید را در ادامه مشاهده می‌کنید:

Lab BasementRocky RoadParking LotTerra Drome
Rampage RuinsFrozen FrenzyMagnetic MayhemNitro Court
Temple TurmoilDesert StormThe North BowlSkull Rock

برای سهولت کار ویدئویی را آماده کرده‌ایم تا با تماشای آن به راحتی تمام کریستال‌ها را جمع‌آوری کنید.

>> بدست آوردن تمام کریستال‌ها در Crash Team Racing Nitro Fueled <<

توجه داشته باشید که 4 مرحله از این مراحل را در بخش Adventure بازی انجام می‌دهید و در صورتیکه در آن بخش تمام کریستال‌ها را جمع‌آوری کرده‌ باشید ، دیگر نیازی به انجام دوبارۀ این مراحل نیست.

4 مرحله‌ای که در بخش Adventure بازی وجود دارد:

Nitro Court

Rocky Road

Rampage Ruins

Skull Rock

 

  • تمام Gem Cupهای بخش Adventure را با موفقیت به اتمام برسانید.

در بازی پنج Gem یا الماس وجود دارد که برای بدست آوردن هر یک از این الماس‌ها ، در ابتدا باید تمام CTR چلنج‌ها را انجام دهید. در ادامه برای هر الماس باید در چندین مرحله مقام اول را کسب کنید. ناگفته نماند که بازی به ترتیب مراحل را برای شما اجرا خواهد کرد.

در ادامه مراحلی که برای هر الماس در نظر گرفته شده است را مشاهده می‌کنید:

بازی Crash Team Racing
بازی Crash Team Racing
بازی Crash Team Racing
بازی Crash Team Racing
بازی Crash Team Racing

 

  • دریافت تمام تروفی / اچیومنت‌های بازی

  • درجۀ سختی تروفی‌ها : 8/10
  • تعداد تروفی‌های آفلاین : 48 (1, 2, 10, 35)
  • تعداد تروفی‌های آنلاین : 0
  • نکته : استفاده از کدهای تقلب تروفی‌ها را غیر فعال می‌کند.(استفاده از کد فعال سازی کاراکتر مخفی Penta Penguin شامل این موضوع نمی‌شود)

دریافت بیشتر تروفی‌های بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled کار راحتی است. اما تروفی‌های بخش Adventure در درجۀ سختی Hard می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. حدود 40 ساعت زمان می‌برد تا تمام تروفی‌های بازی را کسب کنید. این بازی روند پیشرفت مناسبی را ارائه می‌دهد و با کمی دقت می‌توانید تمام چالش‌های بازی را پشت سر بگذارید. نکتۀ اصلی در کلیۀ چالش‌ها، استفادۀ درست و مداوم از پاوراسلایدینگ است. در ادامه راهنمایی برای دریافت هر یک از تروفی‌های بازی را مشاهده می‌کنید:

برای اولین بار در یک مسابقه برنده شوید و این تروفی را بدست آورید.

با شکست اولین باس بازی یعنی Ripper Roo این تروفی را بدست خواهید آورد.

با شکست دومین باس بازی یعنی Papu Papu این تروفی را بدست خواهید آورد.

با شکست سومین باس بازی یعنی Komodo Joe این تروفی را بدست خواهید آورد.

با شکست چهارمین باس بازی یعنی Pinstripe Potoroo این تروفی را بدست خواهید آورد.

با انجام اولین CTR Challenge این تروفی را بدست خواهید آورد.

زمانیکه یکی از باس‌های بازی را شکست دهید مسیر Crystal challenge در آن قسمت در دسترس خواهد بود که با بدست آوردن 20 عدد کریستال در یکی از  مراحل این تروفی را بدست خواهید آورد. (آموزش انجام تمام Crystal challenge‌ها در این مطلب موجود می‌باشد)

برای بدست آوردن این تروفی از راه مخفی مسیر Sewer Speedway استفاده کنید. (مکان دقیق تمام راه‌ مخفی‌های بازی در این مطلب موجود می‌باشد)

برای بدست آوردن این تروفی از راه مخفی مسیر Crash Cove استفاده کنید. (مکان دقیق تمام راه‌ مخفی‌های بازی در این مطلب موجود می‌باشد)

برای بدست آوردن این تروفی در مسیر Papu Pyramid از دو راه مخفی استفاده کنید. (مکان دقیق تمام راه‌ مخفی‌های بازی در این مطلب موجود می‌باشد)

برای بدست آوردن این تروفی در مسیر Blizzard Bluff از چهار راه مخفی استفاده کنید. (مکان دقیق تمام راه‌ مخفی‌های بازی در این مطلب موجود می‌باشد)

برای بدست آوردن این تروفی از راه مخفی مسیر Polar Pass استفاده کنید. (مکان دقیق تمام راه‌ مخفی‌های بازی در این مطلب موجود می‌باشد)

برای بدست آوردن این تروفی از راه مخفی مسیر Cortex Castle استفاده کنید. (مکان دقیق تمام راه‌ مخفی‌های بازی در این مطلب موجود می‌باشد)

برای دریافت این تروفی از تمام سلاح‌های بازی استفاده کنید. در مجموع 11 سلاح در بازی وجود دارد که 2 عدد آن فقط در بخش Battle Mode در دسترس است.

برای بدست آوردن این تروفی زمانیکه سلاح‌هایی مانند بمب‌های پرتاپی یا موشک‌های قفل شونده بدست آوردید ، سه بار بصورت متوالی به یک دشمن صدمه بزنید.

برای دریافت این تروفی در یک مسیر بدون استفاده از هیچ سلاحی برنده شوید. بهترین مسیرها برای انجام این کار مسیر Crash Cove یا مسیر Tiger Temple است.

برای برنده شدن بدون استفاده از سلاح ، حتما از پاور اسلایدینگ استفاده کنید. (آموزش نحوۀ استفاده از پاوراسلایدینگ در بخش توصیه‌های قبل از شروع در همین مطلب موجود می‌باشد)

برای دریافت این تروفی باید یک موشک قفل شونده را خنثی کنید.

یکی از بدترین سلاح‌هایی که به‌هیچ وجه نمی‌توانید از برخوردش جلوگیری کنید، موشک‌های قفل شونده هستند. این موشک‌ها بر روی شما قفل می‌شوند و با نزدیکتر شدن لحظه به لحظه، در نهایت با شما برخورد خواهند کرد. برای خنثی کردن این موشک‌ها به رادار موشک که بر روی شما قفل شده دقت کنید. این رادار در دو جهت چپ و راست، میزان نزدیک شدن موشک را به‌شما نمایش می‌دهد. دقیقا قبل از لحظه‌ای که دو جهت چپ و راست به مرکز رادار برسند ، اگر یک آیتم شربت گیج کننده به عقب پرتاب کنید به موشک برخورد کرده و جان سالم به در می‌برید.

برای بدست آوردن این تروفی ، باید دو بار دیگر مراحل بالا را انجام دهید. یکبار با بمب و بار دوم با جعبه‌های TNT موشک را خنثی کنید.

برای بدست آوردن این تروفی یکی از طولانی‌ترین مسیرها را انتخاب کنید و تا دور دوم مسابقه در رتبۀ آخر قرار بگیرید؛ تا زمانیکه دور آخر شروع شود. با شروع دور آخر، باید تمام حریفان را پشت سر گذاشته و برندۀ مسابقه شوید.

برای انجام راحت‌تر اینکار درجۀ سختی Easy را انتخاب کنید؛ چون در این حالت حریفان شما عکس‌العمل بالایی نخواهند داشت. همچنین مرحلۀ Hot Air Skyway بهترین مکان برای دریافت این تروفی است.

این تروفی را به احتمال زیاد در طول انجام بازی بدست خواهید آورد. کاری که مدنظر است انجام 500 بار دریفت یا همان پاوراسلایدینگ است.

برای دریافت این تروفی باید 15 بار پشت سر هم عمل دریفت یا همان پاوراسلایدینگ را انجام دهید. مسیر Crash Cove بدلیل وجود فضای زیاد بهترین مکان برای دریافت این تروفی است.

برای دریافت این تروفی باید بدون صدمه دیدن ، یکی از باس‌های بازی را شکست دهید.‌ بهترین باس برای انجام اینکار  Ripper Roo است چون مسیر مبارزه با او کوتاه و پهن است.

برای دریافت این تروفی باید سه مرحلۀ پاوراسلایدینگ را انجام دهید؛ اما اینبار دقیقا در لحظات آخر که دود سیاهی از اگزوز ماشین خارج می‌شود. (آموزش استفاده از پاوراسلایدینگ در توصیه‌های قبل از شروع در همین مطلب موجود می‌باشد)

برای دریافت این تروفی باید با یک بمب به دو نفر صدمه بزنید. برای انجام راحت‌تر اینکار در مکان آخر قرار بگیرید و حتما 10 عدد سیب برای افزایش قدرت بمب جمع‌آوری کنید.

برای دریافت این تروفی باید در یک مسابقه برنده شوید؛ در حالیکه تفاوت زمان شما با نفر دوم 0.3 ثانیه باشد.

دقیقا قبل از خط پایان منتظر بمانید تا نفر دوم به شما نزدیک شود و در لحظۀ آخر از خط پایان عبور کنید. دریافت این تروفی کمی هم به شانس بستگی دارد؛ پس اینکار را چندین بار انجام دهید تا در نهایت یکبار تفاوت زمانی شما با نفر دوم 0.3 شود.

با بدست آوردن اولین الماس این تروفی را بدست خواهید آورد. (راهنمای انجام Gem Cup ها در همین مطلب موجود می‌باشد)

با اتمام اولین Relic Challenge این تروفی را بدست خواهید آورد.

نیازی نیست که حتما بهترین زمان را ثبت کنید؛ با هر رکوردی این تروفی را بدست خواهید آورد.

برای دریافت این تروفی باید تمام Crystal Challenge‌ها را انجام دهید. تعداد 12 چالش در این بخش وجود دارد. (راهنمای انجام تمام Crystal Challenge ها در همین مطلب موجود می‌باشد)
برای دریافت این تروفی ، بازی را آغاز کنید و یکی از شخصیت‌های مورد علاقۀ خود را انتخاب و شخصی‌سازی کنید.
این تروفی یکی از سخت‌ترین تروفی‌های بازی است و برای دریافت آن باید حوصلۀ زیادی داشته باشید. دریافت این تروفی به اینگونه است که با زمانبندی مناسب ، باید سلاح شربت گیج‌کننده را زمانی به سمت جلو پرتاب کنید که با یک دشمن برخورد کند. (برای به جلو پرتاب کردن این آیتم جهت بالا (بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2) را گرفته و با دکمۀ بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled آیتم را پرتاب کنید)
راهنمایی ما برای دریافت راحت‌تر این تروفی این است که در بخش Battle Mode یکی از مسیرها را انتخاب کنید و قبل از شروع مسابقه ، تعداد بازیکنان را روی بیشترین تعداد بگذارید و تمام سلاح‌ها را به جز شربت گیج‌کننده غیر فعال کنید. نکتۀ مهم این است که این آیتم نباید با زمین برخورد کند.
زمانیکه جعبه‌های TNT قرمز رنگ روی سر شما قرار گرفت با زدن دکمه‌های پرش کوتاه بصورت متوالی ( بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled در کنسول پلی استیشن 4  –  بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled یا بازی Crash Team Racing: Nitro Fueled2 در کنسول اکس باکس وان) قبل از انفجار این جعبه آن را از خود دور کنید و این تروفی را بدست آورید.
برای دریافت این تروفی باید در انواع Battle Modeها برنده شوید.
در مجموع 4 نوع Battle Mode در بازی وجود دارد:
Limit Battle : در این مبارزه با دریافت امتیاز باید بیشترین صدمه را به حریفان وارد کنید.
Capture The Flag : در این مبارزه باید پرچم را از حریفان گرفته و به مکان موردنظر برسانید.
Crystal Grab : در این مبارزه باید کریستال بیشتری نسبت به حریفان جمع آوری کنید.
Last Kart Driving : در این مبارزه باید حریفان را از بین ببرید.
Steal The Bacon : در این مبارزه باید پرچم را از مرکز نقشه به مکان مورد نظر منتقل کنید.
برای دریافت این تروفی باید از تمام سلاح‌های بازی در بهترین حالت آنها استفاده کنید.
در ابتدا 10 عدد سیب جمع‌آوری کنید؛ زیرا اینکار باعث ارتقاء سلاح شما می‌شود و سپس از تمام سلاح‌های بازی استفاده کنید. تعداد 11 سلاح در بازی وجود دارد که یکی از آنها فقط در بخش Battle Mode در دسترس است.
برای دریافت این تروفی باید از تمام راه مخفی‌های بازی استفاده کنید. (محل دقیق تمام راه مخفی‌ها در این مطلب موجود می‌باشد)
برای دریافت این تروفی در مسیر Dragon Mines از راه مخفی استفاده کنید. (محل دقیق تمام راه مخفی‌ها در این مطلب موجود می‌باشد)
برای دریافت این تروفی در مسیر Tiger Temple از راه مخفی استفاده کنید. (محل دقیق تمام راه مخفی‌ها در این مطلب موجود می‌باشد)
پنج بار پاوراسلایدینگ را پشت سر هم انجام دهید. بهترین مسیر برای انجام اینکار مسیر Hot Air Skyway است.
برای اولین بار شخصیت منفی بازی یعنی Oxide را شکست دهید و این تروفی را بدست آورید.
با اتمام بخش Adventure با این شخصیت مبارزه خواهید کرد.
بخش Adventure بازی را روی درجۀ سختی Hard به پایان برسانید.
حتما از پاوراسلادینگ در تمام مسیرها استفاده کنید و نحوه استفادۀ درست از این تکنیک را یاد بگیرید؛ زیرا تاثیر بسزایی در برنده شدن شما در مسابقات خواهد گذاشت.
در تمام مسیرهای بازی رتبۀ اول کسب کنید. لیست تمام مسیرهایی که باید در آنها رتبۀ اول کسب کنید را در ادامه مشاهده می‌کنید :
  Crash Team RacingCrash Nitro KartBonus track
  • Crash Cove
  • Mystery Caves
  • Sewer Speedway
  • Roo’s Tubes
  • Slide Colliseum
  • Turbo Track
  • Coco Park
  • Tiger Temple
  • Papu’s Pyramid
  • Dingo Canyon
  • Polar Pass
  • Tiny Arena
  • Dragon Mines
  • Blizzard Bluff
  • Hot Air Skyway
  • Cortex Castle
  • N.Gin Labs
  • Oxide Station
  • Inferno Island
  • Jungle Boogie
  • Clockwork Wumpa
  • Android Alley
  • Electron Avenue
  • Deep Sea Driving
  • Thunder Struck
  • Tiny Temple
  • Meteor Gorge
  • Barin Ruins
  • Out Of Time
  • Assembly Lane
  • Hyper Spaceway
  • Retro Stadium
برای دریافت این تروفی باید تمام شخصیت‌های بازی را آزاد کنید.
در ادامه تمام شخصیت‌ها و روش آزاد کردن آنها را مشاهده می‌کنید :
  1.  Ripper Roo : با شکست این شخصیت در N Sanity Beach آن را آزاد خواهید کرد. (بخش Adventure)
  2.  To eat to Eat : با شکست این شخصیت در The Lost Ruins آن را آزاد خواهید کرد. (بخش Adventure)
  3. Komodo Joe : با شکست این شخصیت در The Glacier Park آن را آزاد خواهید کرد. (بخش Adventure)
  4. Pinstripe : با شکست این شخصیت در Citadel city آن را آزاد خواهید کرد. (بخش Adventure)
  5. Fake Crash : با اتمام Purple Gem Cup و بدست آوردن الماس بنفش این شخصیت را آزاد خواهید کرد.
  6. Nitros Oxide : با شکست این شخصیت در Citadel city آن را آزاد خواهید کرد. (بخش Adventure)
  7. N. Tracks : با ثبت رکورد بهتری نسبت به رکوردهای این شخصیت در تمام  Time Trialها ، آن را آزاد خواهید کرد.
برای دریافت این تروفی باید در تمام طول مسیر از پاوراسلایدینگ استفاده کنید.
مسیر Coco Park بدلیل فضای زیاد بهترین مکان برای انجام اینکار است و بهترین شخصیت برای انجام اینکار Papu Papu یا Tiny Tiger است.
برای دریافت این تروفی به راهنمای تروفی بعدی مراجعه کنید.
شخصیت Nitros Oxide در تمام 31 مسیر بخش Time Trial زمان‌ نسبتاً سختی را به اسم خود ثبت کرده است؛ شما برای دریافت این تروفی باید رکورد بهتری را نسبت به این زمان ثبت کنید.
با انجام اینکار تروفی The New Time-Master را هم بدست خواهید آورد.
برای بار دوم شخصیت Nitros Oxide را شکست دهید.
برای اینکه بتوانید بار دوم با Nitros Oxide مسابقه دهید باید تمام Relic Challengeهای بازی را انجام دهید. این چالش شامل دو مسیر Turbo Track و Slide Coliseum هم می‌شود که در ابتدا در دسترس نیستند.
برای انجام Relic Challenge مسیر Turbo Track ده Relic جمع‌آوری کنید. همچنین برای انجام Relic Challenge مسیر Slide Coliseum در ابتدا باید 5 الماس بازی را بدست آورید. (راهنمای انجام تمام Relic Challenge‌ها و Gem Cupها در همین مطلب موجود می‌باشد)
بعد از انجام تمام کارهای ذکر شده ، تروفی پلتینیوم برای شما آزاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا