مراسم E3 امسال یعنی سال 2016 یکی از پرشایعهترین مراسمی بود که شاهد بودیم. شایعات بسیاری پیرامون کنسولهای بین نسلی دو شرکت مایکروسافت و سونی و همچنین کنسول جدید نینتندو با اسم رمز NX وجود داشت که در نهایت از بین این سه شرکت فقط مایکروسافت به معرفی رسمی کنسول با نام «پروژه اسکورپیو» پرداخت.
امسال نیز میتوان گفت عناوین بسیار زیاد، محبوب و زیبایی را در کنفرانسها شاهد بودیم. از نمایش پرهیجان «بتلفیلد 1» گرفته تا پردهبرداری از عنوان مورد انتظار و بسیار محبوب «خدای جنگ» و همچنین شماره جدیدی از «فورتزا هورایزن» که همگی دست به دست دادند تا یک E3 خوب و راضیکننده را شاهد باشیم.
تیم تحریریه سعی کرده 10 نمایش برتر مراسم امسال را رتبه بندی کند و با نوشتن مطلبی کوتاه به معرفی آنها بپردازد. در نظر داشته باشید که این این لیست بر اساس بازیهایی ترتیب داده شده که نمایش از گیمپلی و خود بازی داشتهاند. یعنی عناوینی که نمایش CG و … داشتهاند در این لیست لحاظ نشدهاند. امیدواریم مورد قبول شما عزیزان قرار بگیرد.
رتبه دهم
The Legend of Zelda: Breath of the Wild – جدیدترین شماره از سری افسانه زلدا (Breath of the Wild) را میتوان شروعی دوباره برای این فرنچایز محبوب و دوستداشتنی دانست. شماره جدیدی که با تغییرات بسیاری نسبت به عناوین قبلی پا به نمایشگاه E3 امسال گذاشت و با نمایش خیرهکننده خود بار دیگر ثابت کرد که ایدههای بکر نینتندو برای ادامه سری بیپایان است.
در شروع نمایش «لینک» در معبدی به نام «معبد رستاخیز» بیدار میشود؛ مکانی بسیار مرموز همراه با تکنولوژی ناشناخته. در همین جا کارگردان بازی به این نکته اشاره میکند که زلدای جدید اولین بازی در سری است که دارای المانهای Sci-Fi بوده و تکنولوژی نقش مهمی در وضعیت حال حاضر جهان بازی دارد. پس از خروج از معبد، لینک برای اولین بار پا به جهان مخروبه و اسرارآمیز بازی میگذارد. جهانی بسیار عظیم که دست بازیکن برای انجام هر کاری را باز میگذارد. طبق گفتههای «آئونوما» (کارگردان بازی) برخی از بازیکنان ممکن است بازی را به پایان رسانده ولی کماکان مسایل مهم داستانی همچون دلیل بیدار شدن لینک در آن معبد مرموز یا علت وضعیت کنونی جهان بازی را متوجه نشوند. به طور کلی داستان بازی حالتی سولز گونه به خود گرفته و هر چه بیشتر در جهان بازی به جستوجو و کاوش بپردازید بیشتر و بیشتر متوجه اتفاقات داستانی خواهید شد. همچنین آزادی عملی که بازی در اختیار شما میگذارد تا جایی پیش میرود که حتی اجازه میدهد در همان ابتدا به سراغ غول آخر بازی رفته و با شکست وی بازی را به اتمام برسانید! هر چند طبق گفتههای آئونوما علاوه بر سختی مضاعف این روش، در صورت انجام آن هیچ چیزی از دنیا و داستان بازی متوجه نخواهید شد. از دیگر تغییرات مهم بازی باید به صداپیشگی برای شخصیتهای بازی برای اولین بار در سری اشاره کرد که دلیل آن انتقال بهتر احساسات به بازیکن عنوان شده است. البته لینک همچون عناوین قبلی کماکان بدون کلام بوده و صدایی از او در طول بازی نخواهید شنید.
خارج از تغییرات ریز و درشت بازی، مطمئنا باید از دنیای عظیم و گسترده آن بعنوان ستاره نمایش بازی در E3 یاد کرد. یکپارچگی جهان بازی در کنار آزادی عملی که در اختیار شما میگذارد بهمراه تواناییهای جدید لینک صحنههای بسیار دیدنی را بوجود آورده است. مبارزه با غولی سنگی و عظیمالجثه به سبک Shadow of The Colossus و بالا رفتن از او، شکار حیوانات و جمعآوری مواد مورد نیاز برای درست کردن غذا، مبارزه با دستهای از «بوکوبلین»ها در تاریکی شب و استفاده از المانهای مخفی کاری، حل پازلهای بعضا پیچیده و فیزیکی بازی برای بدست آوردن آیتمی جدید یا باز کردن مسیری تازه، بالا رفتن از کوهی بلند و گوش فرا دادن به صدای پرندگان در کنار گرافیک تکنیکی و هنری فوقالعاده بازی، نمایش E3 زلدای جدید را تبدیل به یکی از بهترینهای این نمایشگاه کرده است و انتظار برای تجربه آن را برای طرفداران سری بیش از پیش سختتر.
رتبه نهم
Battlefield 1 – چندی پیش کمپانی دایس با انتشار تریلری از بتلفیلد ۱ رونمایی کرد. این تریلر که تحسین بسیاری از مخاطبان و بازیسازان را برانگیخت نوید یک موفقیت تازه را برای این سری میداد. اکنون پس از گذشت تقریبا یک ماه از انتشار تریلر اولیه، بتلفیلد ۱ در E3 2016 نمایشی عالی داشت و همانطور که انتظار میرفت توانست جزو برترین نمایشهای E3 باشد. بتلفیلد ۱ که اکنون در فضای جنگ جهانی است تمرکز بیشتری بر نبردهای هوایی داشته است و به وضوح میتوانستیم نقش هواپیماهای جنگی را در تریلر مشاهده کنیم که با همکاری یکدیگر بالونی را سرنگون میکنند. اما تمام بازی در نبردهای هوایی خلاصه نمیشود و نقش تانکها نیز در بازی بسیار پر رنگ شده است به گونهای که در هر طرف میدان جنگ که قدم میگذارید اثری از یک تانک و در طرف دیگر، سربازانی که در تلاش برای نابودی آن هستند را مشاهده میکنید. بمب افکنها و ضد هواییهایی که از هر طرف میدان جنگ را بمب باران کرده و حس خشونت و جنگ طلبی را در مخاطب ایجاد میکنند. اما اگر بخواهیم به بخش شوتر بازی نگاهی بیاندازیم به نظر نمیآید تغییر خاصی را در آن شاهد باشیم و احتمالا سازندگان همان فرمول موفق چند نسخه گذشته را تکمیل کرده و در بازی پیاده کردهاند. تخریب پذیری بازی بسیار بالا است و در تمام نمایش جزو نکات قابل توجه است؛ برای مثال تخریب خانههای اطراف محل تیراندازی بر اثر اصابت تیر و انفجار یک جنگ تمام عیار را به تصویر خواهد کشید. آب و هوای پویا و محیطهای گسترده و گوناگون نیز علاوه بر نزدیکتر کردن فضای بازی به جنگ جهانی آن را بسیار متنوعتر از گذشته کردهاند و از نقاط قوت نمایش به حساب میآمدند. تمام این ویژگیها باعث شدند تا باز هم بتلفیلد ۱ بتواند نمایشی بینقص داشته باشد و انتظارات را برآورده کند اما باید منتظر ماند و دید که کمپانی دایس تا چه اندازه میتواند در پیاده سازی این ویژگی ها موفق باشد. بتلفیلد ۱ در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد.
رتبه هشتم
Days Gone – مراسم E3 امسال یکی از دیدنیترین مراسمهای این چند سال اخیر بود. کنفرانسی مملو از بازیهای ریز و درشت با نمایشهای عالی. در میان تمام این نمایشهای هیجانانگیز، نمایش بازی Days Gone اثر جدید از استودیو Bend در کنفرانس سونی یکی از جذابترین نمایشها بود که تمام حاضرین در کنفرانس و بینندگان را به تحسین واداشت. استودیوی نام آشنایی که عنوان محبوبی چون Syphon Filter را در کارنامه خود دارد. این بار این استودیو با دست پر و یک بازی جدید به دنیای گیمرها برگشته است. یک بازی پسا-آخرالزمانی به همراه خیل عظیمی از موجودات عجیب و غریب که برای هجوم آوردن به شما آن هم به صورت گلهای از هیچ چیزی کوتاهی نمیکنند. اگر از طرفداران داستانهای پسا-آخرالزمانی و چنین موجوداتی هستید حتماً از نمایش بازی Days Gone در کنفرانس سونی به وجد آمدهاید. نمایشی که چیدمان زیبایی از خاطرات تلخ و شیرین کاراکتر بازی و راوی احساسات او بود. نمایش Days Gone نشان داد که با عنوانی خوشساخت روبرو خواهید بود. یک بازی اکشن – بقای دیدنی که در آن نه تنها باید با بازماندههای دنیایی آشفته مبارزه کنید بلکه خیل عظیمی از موجودات عجیب و غریب هم انتظار شما را میکشند تا شاید بتوانند با ذرهای از بدن شما احتیاج غذایی خود را برآورده کنند. آنها برای رسیدن به شما از هیچ تلاشی کوتاهی نمیکنند. از هر مانعی عبور میکنند و از هر بلندی بالا میروند. شما تا آخرین تیر درون خشاب اسلحه خود را خرج میکنید ولی آنها از روی جنازههای همنوعانشان هم عبور کرده و به سمت شما میآیند. این شما هستید و دنیایی بزرگ پر از خاطرات روزهای گذشته و خطرات روزهای پیش رو. نمایش هیجانانگیز دموی بازی در کنفرانس در کنار تریلر چشمنواز و گیرای بازی باعث شد تا عنوان Days Gone بتواند در فهرست مورد انتظارترین بازیهای بسیاری از گیمرها جایی برای خود دست و پا کند و خیلی از گیمرها از الان برای عرضه بازی لحظه شماری کنند.
رتبه هفتم
Detroit: Become Human – آیا شما اندرویدها (رباتهایی با ظاهر انسان) را میتوانید به عنوان یک موجود زنده قبول کنید و رفتاری همانند یک انسان با آنها داشته باشید؟ یا اینکه به نظر شما این موجودات چیزی فراتر از یک شی متحرک و بیاحساس نیستد؟ به نظر میرسد این پرسش، موضوع کلی و طرح اصلی داستان در بازی جدید دیوید کیج و تیمش باشد. موضوعی نو و بحث برانگیز که حتی میتواند مخالفان سرسخت کیج را نیز به وجد آورد. آنچه تاکنون از نمایشهای بازی مشخص شده چندان زیاد نیست اما به نظر میرسد دیترویت شما را در آیندهای نزدیک و در نقش تعدادی اندورید قرار میدهد. آن هم در جامعهای که اکثریت با دیدی حقارتبار به اندرویدها نگاه کرده و به نوعی آنها را تنها خدمتگزار و بردهی انسانها میبینند. همانند بازیهای قبلی استدوی کوانتیک دریم، دیترویت نیز دارای فضایی سیاه و خالی از امید است، جامعهای که به شما به دید یک شهروند درجه دو یا حتی یک شی نگاه میکند اما بار دیگر این انتخابهای گیمر است که روند داستان و اتفاقات اطراف را مشخص میکند. آنچه در E3 نشان داده شد ماموریت برای نجات یک دختر از دست اندرویدی دیگر بود. شاید در نگاه اول اکثریت اندروید را مقصر تشخیص داده و بدون معطلی برای نجات دخترک از دست وی، اقدام کنند اما دیترویت پیچیدگیهای بیشتری خواهد داشت. مخاطب میتواند با تحقیق در محل اطلاعات بیشتری را جمعآوری کند که مسلما به وی کمک خواهد کرد. هرچند در نهایت، این که ماموریت نجات چگونه به انجام برسد کاملا به شخص گیمر و انتخابهایش بستگی دارد. آیا شما حاضر میشوید برای نجات دختر بچهای، اندرویدی را فدا کنید یا سعی در نجات هر دوی آنها خواهید داشت؟ حتی ممکن است یک گیمر ناشی، عاجز از نجات آنها باشد یا دیگری با فدا کردن خود، جان دخترک را نجات دهد. بنابراین دیترویت میخواهد داستان خاص شما را در جامعهای ماشینی و بیرحم روایت کند و این داستان متفاوت از هرکس دیگری رقم میخورد.
بررسی بازی Detroit: Become Human
رتبه ششم
Horizon: Zero Dawn – در کنفرانس E3 سال گذشته سونی بود که «گوریلا گیمز»، سازنده سری «کیلزون»، خبر از ساخت فرنچایزی جدید به نام «Horizon Zero Dawn» را به همگان داد. عنوانی خوش رنگ و لعاب که در همان نمایش اندک به علت داشتن رباتها و دایناسورهایی آهنی، مبارزاتی هیجانانگیز و گرافیکی خیرهکننده توانست محبوبیت زیادی بدست آورد. بازی بر خلاف سابقه سازندگانش اینبار در سبک Action/RPG و Open Word قرار داشت. شخصیت اصلی بازی، «Aloy» دختر جوانی بود که خواهان کشف اسرار زمین و آنچه که بر آن اتفاق افتاده است بود و در این راه باید برای پرسشهایش، به دنبال پاسخ میرفت. حال یک سال از این ماجرا میگذرد و امسال نیز، سونی در کنفرانسش نمایش مفصلی را برای هورایزون در نظر گرفته بود. اولین چیزی که در بازی جلب توجه میکرد، گرافیک فوقالعاده آن بود. محیطهای سرسبز و رنگی، پوشش گیاهی که تمام زمین را پوشانده است با پس زمینه کوهستانی برفی، عالی به نظر میرسید و عطش تجربه آن را برای هر گیمری افزایش میداد. از گرافیک بازی که بگذریم، شیوهی مبارزات و موجودات بازی که رباتهایی حیواننما هستند، از دیگر نقاط مثبت نمایش به شمار میروند. مبارزات بازی که اغلب توسط تیروکمان صورت میگیرد، شامل چند بخش میشود. در بخش اول مبارزات، Aloy در تلاش است که با از بین بردن این رباتها، منابع آنان را بدست آورد. بخش دیگر مبارزات، شامل رام کردن این رباتها و استفاده از آنها به عنون وسیله نقلیه است. به گونهای که ابتدا با چند طناب آن را از حرکت باز میدارد و سپس با استفاده از سلاحی مخصوص، آن را رام میکند و در نقشه بزرگ بازی، به دنبال هدف خود به راه میافتد. در مسیر رسیدن به هدف نیز، دایناسورهای آهنی غولآسایی را در بازی میبینیم که فارغ از هر چیزی در حرکت هستند و نمایی زیبا را ایجاد میکنند. در انتهای نمایش نیز، مبارزهای جذاب بین Aloy و چند ربات سرسخت دیگر را شاهد هستیم. از المانهای نقش آفرینی بازی نیز، با توجه به گفته سازندگان، میتوان به سیستم Crafting و شخصی سازی کامل بازی و همچنین انتخاب دیالوگ در صحبت با دیگر شخصیتها اشاره کرد. البته این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که این انتخابها، در روند کلی داستان تغییری ایجاد نمیکند و فقط در فهم بهتر داستان کمکتان میکند. در پایان با توجه به آنچه که گفته شد، Horizon Zero Dawn توانست نمایش قابل قبولی را در E3 داشته باشد و همانند سال گذشته در لیست بهترین نمایشهای E3 از نگاه بازیسنتر قرار بگیرد.
رتبه پنجم
We Happy Few – «مردمان خوشحال تاریخی ندارند.»
نمایش بازی مستقل We Happy Few در E3 امسال با این جمله از لئو تولستوی آغاز شد، نمایشی غیرمنتظره و عجیب که نظر همه را در کنفرانس مایکروسافت به خود جلب کرد.
داستان بازی در انگلستان خیالی دهه شصت روی میدهد که در آن مردم کشور بهمنظور از یاد بردن خاطرات مهیب و وحشتناک جنگ جهانی دوم و کارهایی که برای شکست دادن آلمان انجام دادند، از دارویی به نام «جوی» (به معنای لذت) استفاده میکنند. آنهایی که از جوی استفاده میکنند دنیا را زیبا و بهعنوان یک یوتوپیا (آرمانشهر) میبینند اما کسانی که بهطور منظم از این قرص استفاده نمیکنند، دیدی واقعی داشته و آن را به همان شکل واقعی و کابوس وار اش میبینند و خاطرات دردناک جنگ به یاد آنها بازمیگردد.
در تریلر نشان دادهشده، همه اینها از دید یکی از شخصیتهای بازی به نام «آرتور هیستینگز» (Arthur Hastings) روایت میگردد، آرتور یک کارمند دولت است که وظیفهی سانسور کردن هرگونه مطلب از روزنامهها که ممکن است برای مردم ناخوشایند باشد را بر عهده دارد. وقتیکه اثر داروی جوی در او کم میشود، تصمیم میگیرد که قرص دیگری را نخورد و به این خاطر شروع به دیدن چیزهای عجیب و غریب میکند. بعد از این یک مامور پلیس را میبینیم که بهزور سرنگی را به جوانی معترض تزریق میکند که بعد از اثربخشی دارو، جوان آرام گرفته و رفتاری محبتآمیز از خود نشان میدهد. سپس وارد اتاقی میشویم که در آن جشن تولدی در جریان هست و از پیناتا یک موش مرده بیرون میآید که اطرافیان از دل و رودهاش بهعنوان شیرینی استفاده کرده و شروع به خوردن آن میکنند.
درنهایت، آرتور در پنهان کردن وضعیت خود ناموفق شده و همکارانش به او اتهام داونر بودن (Downer) میزنند، یعنی کسی که نمیخواهد از داروی جوی استفاده کند. بعد از این ماموران به دنبال آرتور میافتند و تریلر در این نقطه به پایان میرسد.
حال و هوای بازی در تریلر نشان داده شده ترکیبی از اتمسفر بایوشاک و بریتانیای پادارمان شهر فیلم A Clockwork Orange است. از دیگر منابع الهام میتوان به رمانهایی همچون «1984» جرج اورول یا همچنین «دنیای قشنگ نو» آلدوس هاکسلی اشاره کرد.
در کل، We Happy Few و موضوع داستان آن برای بازیها چیزی کاملا نو به نظر میرسد. در بازار کنونی، کمتر بازی را میتوان یافت که دارای چنین تم داستانی باشند.
مایکروسافت پس از پایان تریلر اعلام کرد که نسخهی Pre-Alpha بازی از طریق Xbox Games Preview در 26 جولای قابلدسترسی خواهد بود. اما تاریخ عرضهای هنوز مشخص نشده است.
رتبه چهارم
Gears of War 4 – بیست و پنج سال از وقایع نسخه سوم میگذرد. بار دیگر آخرالزمان گریبان سیاره «سِرا» را گرفته است. پس از نابودی لوکاستها، اکنون موجوداتی با نام «Swarm» امنیت سیاره را به خطر انداختهاند و تاثیرات مخرب جنگ و استفاده از بمب امولشن، جو سرا را بیرحم کرده و طوفانهایی هولناک با نام «WindFlare» آفریده است. اتمسفر Gears of War 4، به فضای بینظیر نسخه اول نزدیک شده و تنش در سراسر محیط آن حس میشود. قهرمان سهگانه، «مارکوس فنیکس» حال بازنشسته شده است و جای خود را به فرزندش، «جیمز» داده. برای انتقال بهتر تنشِ اتمسفر، همکاری در کمپین، به دو نفر کاهش پیدا کرده و در همین راستا «کیت» و «دلمونت»، شخصیت اصلی را همراهی خواهند کرد که بازیکن دوم، میتواند یکی را برای کنترل برگزیند. فرمول کلی گیمپلی بینقص GeoW که مایه الگوبرداری بسیاری از عناوین سوم شخص در نسل هفتم بود، تا حدودی دست نخورده بازگشته و تنها بهبودهایی جزیی را تجربه کرده است. اما پس از سالها، تنها تکیه بر سرمشق ارایه شده توسط «اپیکگیمز» در سهگانه پاسخگو نیست. اینجاست که نقش محوری فضا و آب و هوای جدید سرا، توسط توسعه دهنده جدید، «کوالیشن» به عنوان برگ برنده معرفی میشود. طوفانهایی بسیار قدرتمند که کاملا داینامیک طراحی شدهاند و برای هر شخص تجربهای خاص را خلق میکنند، در ارتباط با طراحی مرحله منحصر به فرد بازی که کنترل بخشی از محیط را به تصمیم شما میسپارد؛ ترفندهای کوالیشن برای برفراز نگه داشتن GeoW، در ژانر شوتر سوم شخص هستند. رابطه طوفان با طراحی مراحل و تعامل گیمر با هر دو قطب، پیوندی جالب را به وجود آوردهاند. برای مثال، هنگامی که درگیر مبارزه هستید، ممکن است به شکل ناگهانی WindFlare شکل بگیرد و باعث تخریب بخشی از محیط شود. خود این تخریب عملکردی دوگانه خواهد داشت، به این صورت که امکان دارد جانپناهی که پشتش کاور گرفتهاید را نابود کند یا با ویران کردن یک ساختمان، دشمنان شما را از پای درآورد. از طرفی بخشهایی در محیط طراحی شدهاند که با تیراندازی به سمتشان، میتوانید آنها را جدا ساخته و در جهت اهدافتان به کار گیرید. البته محیط مراحل به نمایش درآمده کمی بسته و محدود به نظر میرسید که امیدواریم تمام بازی به این بخشها ختم نشده باشد و مبارزات بزرگتری را شاهد باشیم. در هر صورت آوای ارهبرقی «لنسر»ها به گوش میرسد و یادآوری میکند که چرخدندهها همچنان میچرخند!
رتبه سوم
Dishonored 2 – سال ۲۰۱۲ استودیوی آرکین که سابقه نه چندان درخشانی با Dark Messiah در ذهن همه برجای گذاشته بود بازیای را به بازار عرضه کرد که یک شگفتی بزرگ بود. از اولین روزهای معرفی بازی اول ترکیب تم سایبر پانک و ویکتوریایی آن، طراحی جذاب شخصیتها و از همه مهمتر گیمپلی ترکیبی و آزادانه آن و داستان منعطفش نظرها را به خود جلب کرد. نتیجه یک شاهکار واقعی بود و به جرات میتوان Dishonored را وارث بزرگانی چون HL2 در ارایه یک سیر روایی نفس گیر در ترکیب با گیمپلیای کم نقص دانست.
حال چهار سال پس از آن روزها و پس از مدتها انتظار بتسدا و آرکین در نمایشگاه E3 وارث تاج و تخت Dishonered را به نمایش گذاشتند. دنیای بازی بی رحمتر و تاریکتر از قبل به نظر میرسد.
امیلی دیگر آن کودک بی پناه قبل نیست و بدل به کابوسی برای مدعیان میراثش شده است. کوروو هم از بازی قبل با تجاربی خون بار و یا مخفیانه، بسته به آنچه شما در Dishonored دوست داشتید بازگشته است.
گیم پلی بازی هم چنان بین اکشن و مخفیکاری در نوسان است. میتوانید حمام خون به راه بیاندازید و یا بدون ریختن خون از دماغ کسی اهداف را به انتها برسانید. همچنین Super Power های متنوعتر در ترکیب با Skill tree ارتقا یافته تضمین کننده عمق و تنوع بالای گیمپلی بازی هستند.
نمایش E3 یک ارتقای همه جانبه در بخشهای فنی را نیز به رخ میکشید.
همه چیز بهتر از شاهکار قبلی به نظر میرسد. اما حتی اگر سازندگان پیشرفتی هم نسبت به سابق نداشته باشند بازهم Dishonored 2 جواهری است که به هیچ وجه نباید از دست داد. از هم اکنون برای فرا رسیدن 16/11/11 لحظه شماری میکنیم.
رتبه دوم
Forza Horizon 3 – طبق سنت هر سال بازیسنتر، امسال هم شماره جدیدی از فورتزا در لیست ما قرار گرفتهاست. تیم پلیگراند این بار بازگشته تا با سفر به استرالیا، یکی از متنوعترین و زیباترین کشور های دنیا، تجربهای ناب و خاطره انگیز را در قالب فورتزا هورایزون ۳ ارایه دهد. اینبار برای اولین بار در سری، دارندگان PC هم میتوانند در کنار دارندگان Xbox One به تجربه بازی و البته تجربه کراسپلی با یکدیگر بپردازند. قابلیت کراسپلی باعث شده تا سازندگان بخش Co-Op پشتیبانی از چهار بازیکن را هم به این شماره اضافه کنند تا هر چه بیشتر به قدرتمند شدن و جذابیت بخش آنلاین کمک کنند. یکی از نقاط قوت سری هورایزون، آهنگهایی است که سازندگان بازی برای ایستگاههای رادیویی بازی انتخاب کردهاند، اما در این شماره آنها یک قدم رو به جلو برداشته و به لطف آپدیت جدید کنسول Xbox One این اجازه را به شما میدهند تا آهنگهای خود را وارد بازی کنید. در نمایشهای بازی شاهد پیشرفت قابل توجهای در جزئیات محیط بازی بودیم. مدلهای بیکیفیت و دو بعدی درختها در شماره قبل، اینبار جای خود را به مدلهای سه بعدی و با جزئیات دادهاند. تیم پلیگراند در این شماره از تکنولوژی جدیدی برای آسمان استرالیا استفاده کردهاست. به این صورت که آنها از ۲۴ هزار عکس واقعی برای به تصویر در آوردن آسمان استرالیا در این شماره استفاده کردهاند. از آسمان استرالیا گفتیم، از تنوع اقلیمی قابل توجه استرالیا هم بگوییم. در وصف وضعیت استرالیا میتوان گفت، هورایزون ۳ ترکیبی از محیط گرم و خشک شماره اول و محیط کوهستانی و جنگلی شماره دوم است. از نظر وسعت هم، نقشه این شماره دو برابر بزرگتر از شماره قبلی است. اما برای ماجراجویی در این سرزمین وسیع نیاز به اتومبیلهایی داریم که در شرایط مختلف اقلیمی، ما را همراهی کنند. به همین منظور تیمپلی گراند با قرار دادن بیش از ۳۵۰ اتومبیل در این شماره که اکثر کلاسها و مدلها از شرکتهای مختلف اتومبیلسازی را شامل میشوند، نیاز هر بازیکنی را تامین کردهاست. از سوپر اتومبیل «Lamborghini Centenario» گرفته تا اتومبیل باگی «Penhall Cholla» منتظر ما هستند تا با آنها پا به استرالیا بگذاریم. علاوه بر تمام ویژگیهای همیشگی سری مثل مسابقه با جت، قطار، باکت لیستها، چلنجها و … در این شماره به شما این اجازه داده خواهد شد تا مسابقات بازی را به دلخواه خود شخصیسازی کنید و به تغییر مسیر و اتومبیلهای مربوط به مسابقات بپردازید. برای ماجراجویی در استرالیا باید تا تاریخ ۲۷ ماه سپتامبر منتظر بمانیم.
رتبه نخست
God of War – چه چیزی بهتر از اینکه کنفرانس سونی در جریان E3 امسال با رونمایی از نسخه جدید آیپی محبوب God of War شروع شود؟ یکی از بهترین عناوین Hack & Slash تاریخ که چیزی حدود سه سال از انتشار آخرین نسخه آن تحت عنوانِ Ascension که یک اسپینآف برای سری محسوب میشد، میگذرد و استدیوی سانتا مونیکا در این مدت زمان مشغول کار بروی نسخه جدید این سری بوده است. طبق شایعاتِ درستی که مدتها قبل از کنفرانس سونی به گوش میرسید، بازی قرار است در مناطق اسکاندیناوی دنبال شود و شاید مهمترین نکته در مورد آن این باشد که سانتا مونیکا ساخت ریبوت این سری را در دستور کار قرار داده و میخواهد گیمرها را با کریتوسی متفاوت آشنا کند. در طول نمایش شاهد تغییرات ظاهری وی بودیم که نشان میداد کریتوس دیگر آن کاراکتر خشن قبلی نیست و روحیه آرامتری نسبت به گذشته پیدا کرده و این بار در تلاش است که پسرش را با خشونتهایی که در طبیعت وجود دارد آشنا کند. پسری که حتی از کشتن یک گوزن هم میترسد و در حالی که شاهد مبارزه پدرش با یک غول است، دست و پای خود را گم کرده و از کمک به کریتوس عاجز به نظر میرسد. شما قرار است در این نسخه با کریتوسی مواجه شوید که قصد دارد پسرش را از خشمی که او را سالها درگیر جنگ با خدایان کرده بود دور نگه دارد و وی را جوری تربیت کند که بتواند در سرزمینی که مملو از خشونت و خطر است، زنده بماند. وجود پسر کریتوس در این نسخه به گیمر حس یک “استاد یا راهنما” بودن را خواهد داد که علاوه بر خود، مسئولیت فرد دیگری را هم عهدهدار بوده و باید بتواند از وی مراقبت کند. در این نمایش ما شاهد صحنههایی از گیمپلی بازی هم هستیم و احتمالا شما هم همانند من به اولین چیزی که توجه کردید، زاویه دوربین بازی بود که تقریبا بر روی شانههای کریتوس قرار دارد. سلاح جدید خدای جنگ در این نسخه یک تبر خواهد بود و به طور قطع در کنار سلاحهای دیگر، آزادی عمل زیادی را به گیمر در طول مبارزه خواهد داد. طبق اطلاعات بدست آمده، ریبوت GoW دارای المانهای سبک نقشآفرینی نیز خواهد بود و البته سیستم مبارزه بازی دستخوش تغییرات آنچنانیای که شاید فکرش را کرده باشید، نخواهد شد و مکانیزمهای قبلی گیمپلی در بازی وجود خواهند داشت. پس GoW جدید را یک هک اند اسلش بدانید. ریبوت GoW در تاریخی نامعلوم به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر خواهد شد.