صحرایی بی آب و علف و پهناور، باد موحشی که هر لحظه بیشتر میوزد و با بی رحمی سنگ ریزهها را با خود حمل میکند و آنها را به بدنه سنگها و کاکتوسهایی میسابد که در آن گستره وسیع، انگار تنها نشانه از زندگانی هستند و دو مبارز و قانون شکن در میانه این پهنه و دست به هفت تیر که هر لحظه زمان مرگ به آنها نزدیک و نزدیکتر میشود. چند دقیقه بعد صدای زنگ برای آغاز دوئل آنها نواخته میشود.. این جملهها کلاسیکترین پنداری است که همه ما از یک محصول که در دنیای وسترن در جریان است، داریم. سالها از این دست محصولات در مدیاهای مختلف مشاهده کردهایم، شنیدهایم، خواندهایم یا حتی بازی کردهایم. امسال سال به خصوصی است و همه ما میدانیم چرا! ویژگی تعامل پذیری که در مدیا بازی شاهد آن هستیم، تقریبا در هیچ جای دیگر پیدا نمیشود و همین عامل، میتواند دلیلی بر جامع بودن این صنعت، باشد. به عنوان فوق العاده مورد انتظار «Red Dead Redemption 2» به راحتی میتوان لقب گستردهترین و کاملترین تجربه دنیای غرب وحشی در تمام مدیاها را داد و همان طور که در تریلر اخیر مشاهده کردیم، سطح تعامل پذیری مخاطب با دنیای بازی به شدت بالا است. این اواخر حسابی بحث پیرامون این عنوان بسیار داغ بوده و همین دو روز پیش شرکت «Rockstar Games» با هوشمندی تمام، در مدت زمان چند ساعتهای از هرکدام از اعضای گروه «The Van Der Linde» تصویری به همراه دیالوگی، منتشر کرد که آن دیالوگها تناسب خاصی با شخصیت آن کاراکتر داشتند و اگر کمی به آنها دقت کنید، احتمالا تا حدودی میتوانید به تیپ شخصیتی آن کاراکترها پی ببرید. بعد از آن نیز راکستار اطلاعاتی درباره این کاراکترها منتشر کرد که میتواند نقش خیلی خوبی در آشنایی شما با این 23 عضو گروه The Van Der Linde داشته باشد. به تازگی وبسایت «Hollywood Reporter» به صورت اختصاصی با آقای «Josh Bass» کارگردان هنری در «Rockstar San Diego» و آقای «Aaron Garbut» کارگردان هنری در «Rockstar North» صحبتی داشته و این دو نفر به سوالات داغ پیرامون این عنوان مورد انتظار و گروه قانون شکن در هسته اصلی داستان این عنوان، پاسخهای جالبی ارائه کردهاند. با این مقاله ترجمهای با وبسایت بازیسنتر همراه باشید.
اول از همه باید گفت که شرکت راکستار برای بازگشت به دنیای غرب وحشی در ماه اکتبر آماده میشود و عنوان Red Dead Redemption 2 قرار است بعد از عنوان موفق Red Dead Redemption که در سال 2010 منتشر شد، انتشار یابد. این عنوان جدید نقش پیش درآمد (Prequel) دارد که حوادث آن 12 سال قبل از عنوان Red Dead Redemption دنبال میشود و مرکز توجه خود بر روی گروه بد نام The Van Der Linde قرار داده است.
آقای Josh Bass میگوید:
حضور Dutch در Red Dead Redemption و تاثیری که او بر روی اتفاقات داشت، یک الهام بزرگ برای محیط و مسیر Red Dead Redemption 2 بود. همه ما میخواستیم تا بیشتر درباره او و گروهاش بدانیم؛ حضور در بین آن گروه چگونه است؟ چه چیزی آنها را به سمت اتفاقات Red Dead Redemption هدایت کرد؟ چه اتفاقی در این مسیر برای آنها افتاد؟
کسانی که نسخه قبل را بازی کرده باشند، شخصیت Dutch Van Der Linde را حتما به یاد دارند، رهبر گروهی که تقریبا چنین نامی دارد و همچنین نقش یکی از شخصیتهای منفی اصلی در نسخه قبلی را ایفا میکرد. چند چهره آشنای دیگر نیز در بازی حضور دارند، مثل John Marston که در اینجا بسیار جوانتر است.
در عنوان Red Dead Redemption 2 شما آن گروه را میبینید، شامل مارستون، در اوج بدختیشان، در همان لحظه همه چیز شروع به فروپاشی میکند. داستان این عنوان بر روی آرتور مورگان تمرکز میکند، مورد اعتمادترین کارگزار کاراکتر داچ. او وقتی که یک پسر جوان بود، توسط داچ در داخل این گروه پذیرفته شد، آرتور گروه را خانواده در نظر میگیرد، داچ به اندازه کافی به زندگی او هدف داده و گروه به عنوان یک عامل مثبت و پایدار در زندگی وی بوده است.
پلات اصلی داستانی عنوان قبلی بر روی ماموریت جان مارستون تمرکز داشت که به دنبال از پای در آوردن اعضای سابق گروه و متوقف کردن داچ از به وجود آوردن یک قدرت جدید بود. در حالی که عنوان جدید تمرکز خود را بر روی روزهایی گذاشته که هنوز گروه کار خودش را انجام میداده است.
آقای Josh Bass توضیح میدهد:
همه چیز در حال تغییر است، فضای زیادی برای زندگی به روش گنگی در دنیای که به سرعت در حال مدرنیزه شدن است، وجود ندارد. از طریق چشمهای آرتور، شما میبینید اتفاقات تاثیر بدی روی گروه دارد، همانطور که آنها مجبور به فرار در ایالتهای آمریکا هستند و در حالی که در همین زمان، کنترل داچ بر روی گروه به سمت و سوی اشتباهی میرود.
آقای Aaron Garbut ادامه میدهد:
ما قصد داریم یک قطعه گسترده از زندگی آمریکایی در سال 1899 را به تصویر بکشیم، ملتی که به سرعت در حال صنعتی شدن است که به زودی دیدگاه خود را بر روی صحنه جهانی دارد و هر کار ممکنی را برای مدرنیزه شدن، انجام میدهد. این یک چشم انداز بی رحم با یک پیشینه بدون احساس مسئولیت اخلاقی است، اما همچنین پر از فرصت است. یکی از رضایت بخشترین جنبههای ساخت دنیایی با چنین محدوده و مقیاسی، توانایی تجربه طیف گستردهای از اتفاقات داستانی و شخصیتهای متفاوت، در سفر پیش روی خود در آن زمان است. سفر این گروه و محدوده شگفت انگیز بازی، فضایی میسازد تا همه جنبههای این تغییر قرن آمریکا در یک راه معنی دار و اساسی لمس شود.
راکستار که برای ساخت دنیاهای عظیم و دنیایی که بتوان در آن غرق شد شهرت دارد، تمرکز زیادی بر این موضوع داشته که در عنوان Red Dead Redemption 2، جهان باز آن یک بازتاب از آن بازه زمانی باشد، همچنین محیطی عمیقتر و زنده برای بازیکنان که با آن تعامل داشته باشند.
آقای Aaron Garbut میگوید:
ما در حال تلاش برای ساخت جهانی هستیم که همزمان گسترده و عمیق باشد. ما همیشه تلاش کردهایم تا جهانهایی بسازیم که به همان اندازه که در بازیها هستند، احساس مکانها را دهند و قادر بودهایم تا از آخرین تکنولوژیها استفاده کنیم تا آن ایده را در راههایی که قبلا هرگز صرف نکردهایم، پیش ببریم.
جالب است که این تنها شامل محیط فیزیکی اطراف نمیشود، بلکه همچنین مردمی که در آن زندگی میکنند را در بر میگیرد. آقای Garbut ادامه میدهد:
تضاد بین فقیر و پولدار، ناتوان و توانا و بین تمدن و سرزمین غیر متمدن و غیر مسکونی، واقعا برای ما معنی خاصی داشت. ما در تلاش هستیم تا یک دنیا خلق کنیم؛ جایی که همه چیز پیوستگی بیشتری دارد، بنابراین اعمال بازیکن و روشی که جهان بازی به اعمال شما واکنش نشان میدهد، هر دو استوار احساس میشوند، فرقی نمیکند که چه کاری انجام داده یا در چه جایی انجامش میدهید. این دنیا باثبات و زنده است، اما همچنین به روشهای حساب شده و دقیقتر که برای جهانی که هنوز هم بیشتر برای رفتن به اطراف از اسب یا پای پیاده استفاده میشود، معنی دهد. شما میتوانید با یک متصدی بار در یک سالن داستان رد و بدل کنید، مشکل خود را با یک مرد قانون حل کنید، قطاری بدزدید یا به سادگی دراورهای یک خانه مزرعهای قدیمی را به امید پیدا کردن پول یا فقط پیدا کردن غذا برای زنده ماندن اعضای گروه، جستجو کنید و انتقال یکپارچه بین این چیزها در راههایی صورت میگیرد که هم سرگرم کننده است و هم با آرتور به عنوان یک کاراکتر، سازگار است.
تا کنون مشخص شده است که آرتور مورگان شخصیت اصلی قابل بازی این عنوان خواهد بود، اما با توجه به موفقیت عنوان قبلی راکستار «Grand Theft Auto V» با داشتن سه شخصیت قابل بازی، تعدادی کنجکاو بودند که در اینجا هم رویکرد مشابهای به کار گرفته خواهد شد یا خیر.
آقای Josh Bass شرح میدهد:
عوض کردن بین شخصیتها در عنوان GTA V معنی میداد و بسیار سرگرم کننده بود. مشغول بودن با یک کاراکتر برای این ساختار و روایت وسترن مناسبتر است. آرتور همراه با بقیه اعضای گروه The Van Der Linde زندگی و مبارزه میکند و آنها گروهی از شخصیتها با روابط نسبت به هم و با آرتور هستند، اما این داستان آرتور است و ما بازیکنان را به صورت کامل در نقش آرتور قرار میدهیم، همانطور که او و گروهاش با جهانی که به سرعت در حال تغییر کردن است، سر و کار دارند. ما فکر میکنیم مردم واقعا احساس بودن در این گروه را دوست خواهند داشت، این شبیه هیچ چیزی نیست که ما قبلا انجام داده باشیم.
GTA V یک معیار بسیار بالایی را برای شرکت ما تنظیم کرد، اما حتی دو نسخه PS4 و Xbox One این عنوان، بر مبنای مفاهیم فنی عصر PS3 بودند. عنوان Red Dead Redemption 2 اولین بازی ما برای نسل جدید سخت افزار است و فرصتی به تیم ما داد تا هر جنبهای از رویکرد ما به طراحی در بازی ارتقا پیدا کند، از گرافیک و نورپردازی تا هوش مصنوعی (AI)، آب و هوا، صدا، انیمیشنهای صورت و بدن و برخی دیگر. ما از آن قدرت استفاده کردیم تا دنیایی خلق کنیم که از نظر عمق، تعامل و پایداری، فراتر از هر چیزی رود که قبلا انجام دادهایم.
آقای Aaron Garbut اضافه میکند:
این حس زندگی است که این عنوان را متفاوت میکند. وقتی شما برای اولین بار وارد یک شهر میشوید و مردم شهر را میبینید که در حال انجام کار خود هستند؛ در حال خانه ساختن، فروش کاغذ یا گردش در بیرون از خانه، شما میتوانید فورا بگویید که ما هرگز تجربه چنین جزئیاتی در یک عنوان جهان باز را نداشتهایم. جایی که شما یک ساختمان کوچک روی یک تپه میبینید و میدانید که در آنجا چیز جالبی برایتان وجود دارد، شاید شما به زور وارد شوید و یک چیز جالب پیدا کنید، یا صاحب آن را ملاقات کنید و با موقعیت بدی روبرو شوید. من فکر میکنم آن موقع است که شما میتوانید بگویید این قلمرو جدید است، وقتی که حتی مطمئن نیستید چیزی که انجام دادهاید یک ماموریت است یا نه. وقتی تمام بخشهای سیستمیک این جهان با محتوای اسکریپت شده ما در راههای درست، گرد هم میآیند، این به نوعی باور نکردنی است.
این سطح از غوطه وری به نظر میرسد بزرگترین هدفشان باشد، وی ادامه میدهد:
هدف اصلی ما برانگیختن بازیکن بود، به نحوی که فراموش کند در حال بازی کردن یک عنوان است، بلکه همواره خاطرهای از یک مکان و دنیای خاص داشته باشد. این همان چیزی است که من شخصا در این پروژه آن را هدایت کردم، حالا ما در پایان راه هستیم، من سالها هر روز در این جهان زندگی کردهام و دلم برای آن تنگ میشود، اما من این را با خاطرات یک مکان که در آن زندگی کردهام، رها میکنم. این بسیار شگفت انگیز است.
این عنوان در تاریخ 26 اکتبر 2018 برای دو پلتفرم PS4 و Xbox One انتشار خواهد یافت و تا کنون به صورت رسمی درباره عرضه نسخه PC این عنوان صحبت نشده است. به هر حال ممکن است همانند GTA V بعدا شاهد انتشار آن روی PC باشیم.
اگر از علاقه مندان این عنوان هستید بررسی بازی Red Dead Redemption 2 را از دست ندهید.