آموزش های کاربردی

آموزش افزایش امنیت اکانت پلی استیشن

برای مشاهده ویدیو آموزش افزایش امنیت اکانت پلی استیشن در یوتوب کلیک کنید.

در این ویدئو می‌خواهیم نحوه افزایش امنیت اکانت پلی استیشن نتورک را یاد بدهیم. امن نگاه داشتن اکانت باعث محافظت از خریدهای دیجیتالی شما مانند بازی‌ها، ویدئو‌ها و اشتراک های غیر رایگان و همچنین پولی که در کیف پول اکانت شماست میشود.

به همین علت داشتن یک پسورد مناسب و صحیح از اهمیت خیلی زیادی داره. پسورد خودتون رو هرگز با اشخاص دیگه به اشتراک نگذارید.

پسورد های مناسب و که از امنیت بالای برخوردار هستنن عبارتند از:

یک جمله و یا ترکیبی از کلمات

از کلمات ساده و فراگیر مانند نام خواننده و یا گروه مورد علاقه، قسمتی از یک آهنک معروف و اطلاعات شخصی خودتون که سایرین آن‌ها را میدانند و یا به راحتی امکان تشخیص آن‌ها رو دارند استفاده نکنید.

میتوانید از ابزارهای ساخت و نگاه داری پسورد یعنی Password manager استفاده کنید. که حروف و اعدادی را به صورت اتفاقی برای شما ایجاد میکنند.

پیشنهاد میکنیم ویدئو مربوط آموزش تغییر پسورد اکانت پلی استیشن و همچنین فعال سازی ورود 2 مرحله ای اکانت پلی استیشن که امنیت اکانت شما را ارتقا میدهند را مشاهده کنید.

در ادامه مراحل ایجاد پسورد بر روی اکانت پلی استیشن را مشاهده خواهید کرد. این کار باعث میشه اگر از یک کنسول به صورت اشتراکی استفاده میکنید. ورود به اکانت با وارد کردن پسورد انجام بشه.

برای انجام این کار وارد تنظیمات، Login Settings شوید و سپس گزینه [Login Passcode Management] را انتخاب کنید.

در ردیف اول یک پسورد 4 رقمی انتخاب کنید و در ردیف دوم برای تایید، آن را مجددا تکرار کنید. کنسول این پسورد را در هنگام ورود به اکانت پلی استیشن دریافت خواهد کرد.

اگر از پسورد نمیخواهید استفاده کنید کافی است هر بار بعد از استفاده از کنسول از اکانت خودتان خارج شوید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات سپس Account Management شوید و گزینه Sign out را انتخاب کنید.

اگر از طریق کامپیوتری که متعلق به شما نیست وارد اکانت خود شده‌اید، بعد از انجام کار، حتما از اکانت خود خارج شوید و بعد مروگر را ببندید.

برای خروج از اکانت پلی استیشتن خود از کنسول PS3 ای که متعلق به شما نیست به این صورت باید عمل کنید.

وارد PlayStation Network شوید، گزینه Account Management را انتخاب و کلید مثلث را فشار دهید و در نهایت گزینه Sign out را انتخاب کنید.

بعد از انجام این کار Sign in را انتخاب کنید و کلید ضربدر را فشار دهید و گزینه های انتخاب شده در کنار Sign in Automatically و save password را حذف کنید.

همچنین میتوانید درخواست پسورد قبل از انجام خرید در فروشگاه پلی استیشن را فعال کنید. این روش مناسبی برای محافظت از اعتبار موجود در کیف پول شما است.

برای انجام این کار در پلی استیشن 4 وارد تنظیمات، Account Management و سپسس Account Information، Wallet شوید. و گزینه Purchase Settings را انتخاب کنید.

گزینه [Require Password at Checkout] را روی Yes تنظیم کنید و  با فشردن کلید Confirm این گزینه را فعال کنید.

فعال سازی این تنظیمات از طریق وب سایت پلی استیشن هم امکان پذیر است.

وارد اکانت خودتون بشید، منوی سمت راست رو باز کنید ، ابتدا اکانت و بعد از آن wallet را انتخاب کنید. صفحه را اسکرول کنید تا به Wallet Settings برسید و روی کلید Edit کلید کنید تا به تنظیمات مربوط به فعال سازی این گزینه دسترسی پیدا کنید.

در صورتی که این گزینه را فعال کنید همواره در زمان خرید باید پسورد انتخاب شده برای اکانت را وارد کنید. حتی اگر وارد اکانت خودتان هم شده باشید بعد از فعال سازی این گزینه در هنگام خرید مجددا پسورد از شما پرسیده میشود.

اگر فکر میکنید اکانت شما به قدر کافی امن نیست در قدم اول پسورد خود را تغییر دهید. آموزش این کار در بین ویدیو های این بخش موجود است.

در این مطلب افزایش امنیت اکانت پلی استیشن را آموزش میدهیم. این کار باعث محافظت از بازی‌های دیجیتالی و اشتراک های غیر رایگان شما میشود

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا