همه چیز در مورد پلی استیشن 5

راهنمای خرید پلی استیشن 5

آنچه می‌خوانید لیستی از سوالات متداول (FAQ) مربوط به کنسول پلی استیشن 5 است که به مرور زمان به روز رسانی می‌شود. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید.


سخت‌افزار کنسول


 

تاریخ انتشار و قیمت کنسول PlayStation 5 بر اساس جدول زیر خواهد بود:

تنها تفاوت نسخه استاندارد با نسخه Digital وجود درایو Blu-ray Ultra HD در نسخه استاندارد است. نسخه Digital مجهز به درایو نیست.

نسخه استاندارد دارای یک درایو Blu-ray Ultra HD است که به شما امکان می‌دهد دیسکهای بلوری PS5 و PS4 و همچنین فرمت‌های دیگر مدیا که بر روی Blu-Ray Ultra HD، Blu-ray معمولی و DVD ذخیره شده‌اند را اجرا کنید.

در طرف دیگر نسخه‌ی Digital فاقد هرگونه درایو بوده و تنها می‌توان بازی‌ها را به صورت دیجیتال از فروشگاه پلی‌استیشن (یا دیگر فروشگاه‌ها) خریداری و روی کنسول نصب کرد. همچنین امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند PlayStation Plus و PlayStation Now هم بر روی نسخه‌ی Digital وجود دارد.

علاوه بر این 99% از بیش از 4000 عنوان منتشر شده برای PS4 با هر دو نسخه‌ی استاندارد و دیجیتال سازگاری دارند. دارندگان نسخه‌ی دیجیتال باید بازیهای PS4 را از فروشگاه پلی‌استیشن دانلود کنند اما دارندگان نسخه‌ی استاندارد می‌توانند از دیسک بلوری بازی‌های PS4 نیز استفاده کنند.


 تنها تفاوت بین این دو نسخه وجود درایو Blu-ray در نسخه استاندارد است و از نظر قدرت سخت‌افزاری کاملا مشابه یکدیگر هستند.


نسخه‌ی استاندارد حدود 4.5 کیلوگرم وزن داشته و طول آن 39 سانتیمتر،  ارتفاع آن 10.4 سانتیمتر و عرض آن 26 سانتیمتر است.

نسخه‌ی دیجیتال اما حدود 3.9 کیلوگرم وزن داشته و با طول و ارتفاع مشابه، عرض آن کمی کمتر از نسخه‌ی دیجیتال و 9.2 سانتیمتر است.


بله. هر دو نسخه‌ی کنسول PS5 با استفاده از پایه‌ای که در جعبه کنسول قرار دارد می‌توانند هم به صورت افقی و هم به صورت ایستاده قرار بگیرند.

 


در زمان لانچ فقط 1 طرح و رنگ برای کنسول وجود دارد.



خیر. منبع تغذیه کنسول PS5 در داخل آن تعبیه شده است.


نسخه‌ی استاندارد یا دیجیتال کنسول PS5

یک عدد کنترلر بی‌سیم DualSense

کابل شارژ برای کنترلر بی‌سیم (USB Type-C to Type A)

کابل HDMI (v2.1)

کابل برق

پایه برای قرار دادن کنسول به صورت عمودی یا افقی

دفترچه راهنما

علاوه بر این، بر روی هر دو نسخه‌ی کنسول بازی Astro’s Playroom نصب شده است. این بازی پلتفرمر به بازیکنان اجازه می‌دهد چهار دنیای مختلف را تجربه کرده و با ویژگیهای منحصر به فرد کنترلر DualSense بیشتر آشنا شوند.


حافظه‌ی بسیار سریع SSD


 

حافظه‌ی بسیار سریع SSD کنسول PS5 با این هدف ساخته شده که هرچه بیشتر موانع را از سر راه بازیکنان بردارد؛ به ویژه صفحات بارگذاری طولانی را. با استفاده از حافظه‌ی SSD کنسول PS5، دست بازیسازها برای خلق دنیاهای بسیار بزرگ و با جزئیات بسیار بیشتر باز بوده و دیگر خبری از محدودیت‌های نسل قبل نخواهد بود. علاوه بر از بین بردن صفحات بارگذاری طولانی، SSD جدید PS5 این امکان را برای بازیسازها و بازیکنان فراهم می‌کند تا بتوانند در دنیاهای بسیار وسیع، با سرعت بسیار بالا Fast Travel داشته باشند. همه‌ی این‌ها به این معناست که در نهایت بازیکنان بیشتر مشغول بازی کردن خواهند بود تا صبر کردن برای بارگذاری بازی.


حافظه‌ی SSD کنسول PS5 با پهنای باند 5.5 گیگابایت بر ثانیه، و به لطف طراحی بسیار پیشرفته‌ای که دارد، با هدف کوتاه‌تر کردن زمان بارگذاری بازیها ساخته شده و به سازندگان اجازه می‌دهد تا با سرعت بسیار بالا به دیتای بازیها دسترسی داشته باشند.

به باور ما، این ویژگی یک گام بزرگ رو به جلو در زمینه‌ی دسترسی سازندگان به دیتا محسوب می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا بتوانند دنیاهای بسیار بزرگتر و پرجزئیات‌تر از هر آنچه تابحال دیده‌ایم را خلق کنند.


مانند پلی استیشن 4، کنسول PS5 نیز از ویژگی Preferred Install بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد انتخاب کنند که کدام بخش از بازی ابتدا بر روی سیستم نصب شود. این ویژگی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند دسترسی به کدام بخش از بازی برایشان اولویت دارد. به عنوان مثال بازیکنان می‌توانند بر مبنای نیاز خود فقط بخش تک‌نفره یا چندنفره‌ی بازی رو روی کنسولشان نصب کنند.

در بعضی از بازیهای PS5، بازیکنان این توانایی را دارند که بخش‌هایی از بازی را از روی کنسول پاک کرده تا بتوانند فضای بیشتری بر روی SSD کنسول داشته باشند. در نهایت تصمیم‌گیری در این مورد بستگی زیادی به سازندگان بازی‌ها دارد، اما این ویژگی با هدف بهره‌برداری هرچه بهینه‌تر از فضای SSD کنسول اضافه شده است.

علاوه بر این دانلود و نصب کردن آپدیت‌های بازیها در کنسول PS5 در مجموع نسبت به کنسول PS4 سریع‌تر خواهد بود چرا که حجم و محتوای آپدیت‌ها بهتر مدیریت می‌شوند.

همچنین ویژگی جدید اضافه شده به اپلیکیشن موبایل PlayStation به دارندگان کنسول اجازه می‌دهد که از طریق گوشی موبایل خود حافظه‌ی SSD کنسول را مدیریت کنند.


خیر. بازیکنان نمی‌توانند بازیهای PS5 را به فلش مموری منتقل کنند. بازیها‌ی PS5 برای اجرا شدن باید بر روی حافظه‌ی SSD کنسول نصب شده باشند. امکان ذخیره (و نه اجرا کردن) بازی‌های PS5 بر روی فلش مموری در آپدیت‌های بعدی بررسی خواهند شد.

با این حال همچنان امکان اجرا بازیهای PS4 که بر روی فلش مموری ذخیره شده‌اند بر روی PS5 وجود دارد.


کنسول PS5 از وجود یک پورت برای اضافه کردن SSDهای M.2 بهره می‌برد که در آینده به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با خرید و نصب این نوع SSD، فضای بیشتری برای نصب و اجرای بازی‌های PS5 داشته باشند.

این امکان در آینده و از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری به کنسول PS5 اضافه می‌شود و همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه چه نوع از SSDهای M.2 پشتیبانی می‌شوند هم منتشر خواهد شد.


SSDهای M.2 نوع بسیار سریعی از SSD هستند که در آینده از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری بر روی هر دو نسخه‌ی کنسول PS5 قابل نصب خواهند بود و می‌توانند فضای مورد نیاز برای ذخیره و اجرای بازی‌ها را افزایش دهند.


بله. اطلاعات بیشتر در مورد حداقل سرعت و قابلیت‌های SSD مورد نیاز برای نصب روی کنسول PS5 در آینده منتشر خواهد شد.


خیر. اگر قصد خرید SSD صرفا برای استفاده در کنسول PS5 را دارید، توصیه‌ی ما این است که تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه نوع SSDهایی پشتیبانی می‌شوند صبر کنید.


صدای سه‌بعدی


 

تکنولوژی Tempest انجین مخصوص کنسول PS5 برای ارائه‌ی صدای سه‌بعدی است. این تکنولوژی صدا را با کیفیت بسیار تولید کرده و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از هدست‌های مخصوص PS5، حس غوطه‌ور شدن در دنیای بازی را تجربه کنند.


بازی‌ها از راه‌های مختلفی از این تکنولوژی بهره می‌برند که بیشتر بسته به نیازهای سازندگان دارد. به عنوان مثال می‌توان به شنیده شدن صدای عبور تیر کمان از پشت سر و یا صدای راه رفتن فردی در اتاق دیگر اشاره کرد.


بله. به لطف تکنولوژی Tempest صدا در PS5 ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند. ویژگیهای دقیق هر بازی بستگی به سازندگان داشته و هر بازی با دیگری متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی سازندگان ابزار و توانایی‌های بسیار بیشتری نسبت به کنسول PS4 در اختیار خواهند داشت.


هدست بی‌سیم PULSE 3D با هدف استفاده‌ی بهینه از تکنولوژی صدای PS5 ساخته شده است. این هدست با طراحی جدید، میکروفون مجهز به نویز گیر، و ابزار کنترل در دسترس، تجربه‌ی محنصر به فردی را ارائه می‌کند.

بازیکنان همچنین می‌توانند با هدست‌های قدیمی خود (در صورت سازگار بودن با PS5) از تکنولوژی صدای سه‌بعدی استفاده کنند. هدست‌های مختلف می‌توانند از طریق پورت USB مستقیما به کنسول و یا از طریق جک 3.5 میلیمتری به کنترلر DualSense متصل شوند.


در زمان لانچ خیر، اما با آپدیت‌های بعدی اضافه می‌شود.


استفاده از هدست استریو سازگار با PS5 بهترین راه بهره‌مندی از این تکنولوژی است، چرا که این تکنولوژی می‌تواند صداهای مختلف را به صورت جداگانه به هر گوش منتقل کند. همچنین با توجه اینکه گوش هر انسان با انسان دیگر متفاوت است، امکان ساخت پروفایل‌ با تنظیمات خاص برای بهبود هرچه بیشتر این تجربه وجود دارد.


کارت گرافیک، پردازنده و حافظه


 


کارت گرافیک کنسول PS5 از تکنولوژی Ray Tracing به صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند و سازندگان راه‌های بسیاری برای استفاده از آن خواهند داشت.

به طور خلاصه، Ray Tracing تاثیر نور روی سطوح و اشیاء را با هدف خلق جزئیات بیشتر شبیه‌سازی می‌کند. سازندگان می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی افکت‌های آب، شیشه، شکستگی نور، سایه‌ها و سطوح را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک کنند.


اطلاعات تکمیلی


 

دکمه‌ی پاور برای خاموش یا روشن کردن کنسول روی هر دو نسخه قرار دارد، و نسخه‌ی استاندارد علاوه بر آن از دکمه‌ی خروج برای خارج کردن دیسک بلوری نیز بهره می‌برد.


هدف ما این بوده که کنسول PS5 از PS4 کم سرو صدا تر باشد، و برای رسیدن به این هدف از روش‌های جدیدی برای خنک‌ کردن و انتقال برق به اجزای کنسول استفاده کرده‌ایم.


بله. زمانی که کنسول در حالت استراحت قرار می‌گیرد، تصویر خاموش شده و چراغ اطلاع‌رسانی وضعیت به رنگ نارنجی در می‌آید. کنسول در این حالت برق کمتری مصرف می‌کند اما می‌توانید تنظیم کنید که در این حالت دانلود بازی‌ها یا شارژ کنترلر انجام شود. حالت استراحت به صورت دیفالت فعال است.


برای تهویه هوای مناسب، نکات زیر بهتر است رعایت شوند:

کنسول حداقل 10 سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد.

کنسول را روی فرش یا موکت قرار ندهید.

کنسول را در جای باریک و بسته قرار ندهید.

کنسول را با پارچه نپوشانید.

اجازه ندهید گرد و غبار روی دریچه‌های تهویه انباشت شوند. می‌توانید با استفاده از جارو برقی گرد و غبار را پاک کنید.


خیر. داشتن تلویزیون 4K الزامی نیست. رزولوشن‌های 720p، 1080i، 1080p و 2160p پشتیبانی می‌شوند. در زمان اتصال به نمایشگر 4K، کنسول PS5 می‌تواند حداکثر تا 2160p (فول اچ‌دی) خروجی بدهد. همچنین کنسول PS5 در زمان لانچ با رزولوشن 8K نیز سازگار است و از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری می‌تواند 8K (در صورت فراهم بودن محتوا و نرم‌افزارهای مورد نیاز) خروجی بدهد.


 بله. کنسول PS5 از HDR10 پشتیبانی می‌کند.


بله. بازیکنان می‌توانند با استفاده از پورت خروجی HDMI سیستم صوتی خود را به کنسول PS5 متصل کنند.


Dolby Digital (max 5.1ch)

Dolby Digital Plus (max 7.1ch)

Dolby TrueHD (max 7.1ch)

DTS (max 5.1ch)

DTS-HD High Resolution Audio (max 7.1ch)

DTS-HD Master Audio (max 7.1ch)

AAC (max 5.1ch)

Linear PCM (max 7.1ch)

  Dolby ATMOS and DTS:X available for Blu-ray and Ultra HD Blu-ray disc video (when connected to a supported device)


توصیه‌ی ما استفاده از کابلی است که درون جعبه‌ی کنسول قرار دارد، اما به طور کلی کابل‌های بسیار سریع (Ultra High Speed) که از HDMI2.1 پشتیبانی کنند مناسب خواهند بود.


بله. کنسول PS5 از HDMI2.1 پشتیبانی می‌کند، و HDMI2.1 از 4K 120Hz. با این حال تلویزیون‌هایی که از HDMI2.1 پشتیبانی می‌کنند هنوز به صورت گسترده در بازار موجود نیستند.


بله. کنسول PS5 به صورت سخت‌افزاری و از طریق HDMI2.1 از VRR (Refresh Rate متغیر) پشتیبانی می‌کند. آپدیت نرم‌افزاری که در آینده منتشر خواهد شد به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در صورتی که تلویزیون و بازی مورد نظرشان با این قابلیت سازگار باشند، از آن استفاده کنند.


کنترلر بی‌سیم DualSense


 

کنترلر DualSense کنسول PS5 راه‌هایی که بازیکنان می‌توانند با بازی ارتباط برقرار کنند را افزایش می‌دهد. از ویژگیهای مهم این کنترلر می‌توان به Haptic Feedback و Adaptive Triggers اشاره کرد. هر دوی این ویژگیها با هدف تاثیر بر حس لامسه به کنترلر جدید سونی اضافه شده‌اند و کمک می‌کنند بازیکن هرچه بیشتر با دنیای بازی ارتباط برقرار کند.


ابعاد کنترلر DualSense به ترتیب 160 میلیمتر، 66 میلیمتر و 106 میلیمتر برای طول، ارتفاع و عرض بوده و وزن آن حدود 280 گرم است.


تکنولوژی نسل جدید Haptic Feedback جایگزین ویژگی قدیمی‌تر Rumble شده و به بازیکنان اجازه می‌دهد ارتباط فیزیکی بیشتری با بازی داشته باشند. انتظار ما این است که سازندگان راه‌های زیاد و خلاقانه‌ای را برای استفاده‌ی هرچه بهتر از این ویژگی خاص پیدا کنند، از غرق کردن بازیکن در دنیای بازی گرفته تا منتقل کردن شرایط گیم‌پلی به بازیکن. لازم به ذکر است که بازیکنان در صورت تمایل می‌توانند ویژگی Haptic Feedback را غیر فعال کرده و یا از شدت آن بکاهند.


در تکنولوژی Rumble، دو موتور کوچک باعث لرزیدن یا تکان خوردن کنترلر می‌شدند، اما در تکنولوژی Haptic Feedback این دو موتور جای خود را به دو محرک داده‌اند که نتیجه‌ی آن لرزش‌های سریعتر، دقیق‌تر و بسیار ملموس‌تر است. تاثیر تکنولوژی Haptic می‌تواند به یک تکان بسیار ضعیف در قسمت خاصی از کنترلر محدود شده و یا تاثیر فیزیکی بسیار بزرگتری را به بازیکن منتقل کند.

زمانی که بازیهای PS4 را روی PS5 بازی می‌کنید، محرک‌های کنترلر جدید رفتار تکنولوژی Rumble را شبیه‌سازی می‌کنند. بازیکنانی که تمایل دارند همچنان با ویژگی Rumble بازی کنند، می‌توانند از کنترلر DualShock استفاده کنند.

برای بهترین تجربه‌ی واقعیت مجازی، استفاده از کنترلرهای DualShock توصیه می‌شود. همچنین بعضی از بازی‌ها ممکن است به کنترلر Move نیازمند باشند.

انجام بازی‌های PS5 فقط با کنترلر DualSense امکان‌پذیر است.


از نمونه‌های موجود در بازی‌های حال حاضر کنسول PS5 می‌توان به حس کردن برخورد شمشیرها به یکدیگر در Demon’s Soul یا حس کردن سطحی که Astro در بازی Astro’s Playroom روی آن می‌دود، اشاره کرد.


Triggerهای جدید کنترلر DualSense که در دکمه‌های L2 و R2 تعبیه شده‌اند می‌توانند واکنش‌های کاملا واقعی را در هنگام بازی کردن شبیه‌سازی کنند. به عنوان مثال زمانی که با استفاده از R2 یا L2 کمانِ تیر و کمان را می‌کشید، Triggerهای کنترلر DualSense می‌توانند عمل کشیدن کمان را با تغییر حساسیت آن دکمه شبیه‌سازی کنند؛ و یا زمانی که در یک بازی ریسینگ ترمز می‌کنید، Triggerهای کنترلر بسته به حالت ماشین می‌توانند عملکرد متفاوتی داشته باشند. سازندگان می‌توانند میزان حساسیت هر Trigger را به صورت جداگانه برنامه‌نویسی کنند و ما انتظار داریم روش‌های بسیار خلاقانه‌ای برای استفاده از این تکنولوژی جدید در بازی‌های آینده به کار گرفته شوند.

بازیکنان می‌توانند در صورت تمایل این ویژگی را غیر فعال و یا از شدت آن بکاهند. همچنین اگر یک بازی از این تکنولوژی پشتیبانی نکند، Triggerها رفتاری مانند Triggerهای کنترلر DualShock خواهند داشت.


به لطف فرکانس بالاتر و پیشرفت‌های صوتی، اسپیکرهای کنترلر DualSense صداهای واضح‌تری در مقایسه با اسپیکرهای کنترلر DualShock تولید می‌کنند. طی سال‌های گذشته سازندگان با استفاده از اسپیکرهای کنترلر DualShock موفق شدند تجربیات واقع‌گرایانه‌تری را به بازیکنان منتقل کنند و ما انتظار داریم این روند با کنترلرهای DualSense ادامه یافته و حتی بهبود یابد.


بله، کنترلر DualSense به میکروفون مجهز است و راهی مناسب برای صحبت کردن کوتاه مدت با دوستانتان در حین بازی را ارائه می‌دهد. اما اگر تصمیم به صحبت کردن طولانی مدت در زمان بازی کردن را دارید، بهتر است از هدست استفاده کنید.

دکمه‌ی Mute در جلوی کنترلر به بازیکنان اجازه می‌دهد تا میکروفون را خاموش یا روشن کنند. فشار کوتاه باعث خاموش یا روشن شدن میکروفون کنترلر و همچنین میکروفون هدست می‌شود در حالیکه نگه داشتن دکمه باعث قطع شدن ورودی میکروفون و تمامی خروجی‌های صدای کنسول می‌شود.


بله. مانند کنترلر PS4، در کنترلر جدید نیز جَک ورودی هدست تعبیه شده روی آن به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هدست، هدفون یا Earbud خود را متصل کنند.


بله. بازیکنان می‌توانند با استفاده از فرمان‌های صوتی از طریق میکروفون کنترلر یا میکروفون هدست، تایپ کرده و یا جملاتی را برای جستجو وارد کنند. در زمان لانچ زبان‌های ژاپنی، انگلیسی، اسپانیایی، اسپانیایی آمریکای لاتین، فرانسوی، فرانسوی کانادا، ایتالیایی و آلمانی پشتیبانی می‌شوند.


بله. کنترلر DualSense به حسگر حرکتی شش محوره مجهز است. (سه محور چرخش سنج و سه محور شتاب سنج)


صفحه لمسی کنترلر DualSense کمی بزرگتر شده و برای بازیکنان قابل دسترس‌تر است. این صفحه لمسی همچنین دارای یک نوار نورانی است که می تواند برای نشان دادن وضعیت کنترلر مورد استفاده قرار گیرد و یا رنگ های مختلفی را برای نشان دادن وضعیت گیم‌پلی نمایش دهد، چیزی که ممکن است با کنترلر DualShock 4 هم تجربه کرده باشید.


بله. دکمه تولید کردن (Create) که جایگزین دکمه اشتراک گذاری شده است، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا محتوای تولید شده توسط خودشان را با دیگران به اشتراک گذاشته و یا به تنهایی از آنها لذت ببرند.


بله. بله ، کنترلر بی سیم DualSense مجهز به Light Bar بوده که رو به بازیکن قرار دارد. برای بازی‌های PS4 که به Light Bar رو به جلو نیاز دارند و بر روی PS5 قابل بازی هستند، بازیکنان باید از کنترلر DualShock 4 استفاده کنند. برای بهترین تجربه‌ی واقعیت مجازی در PS5 توصیه می‌کنیم از کنترلر DualShock 4 استفاده کنید. همچنین بعضی از بازی‌ها ممکن است به کنترلرهای حرکتی Move نیاز داشته باشند یا با کنترلر VR Aim سازگار باشند.

Light Bar کنترلر DualSense در دو طرف صفحه لمسی قرار دارد و می‌تواند رنگ‌های مختلفی را برای نشان دادن وضعیت بازی نمایش دهد، همان چیزی که ممکن است با کنترلر DualShock 4 نیز تجربه کرده باشید.


Input Latency در کنترلر DualSense در مقایسه با کنترلر DualShock 4 بهینه شده است.


بله، بازیکنان می‌توانند شدت قابلیت‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers را تغییر داده و یا خاموش کنند، کاربرد دکمه‌های کنترلر را تغییر دهند، و با استفاده از میکروفون کنترلر و فرمان‌های صوتی، عمل جستجو را راحت‌تر انجام دهند.


کنترلر DualSense به دو روش عمده قابل شارژ است. یکی از طریق درگاه USB Type-C که بازیکنان می‌توانند با استفاده از کابل USB موجود در جعبه به PS5 (یا یک دستگاه شارژ سازگار) متصل شوند، و دیگری ایستگاه شارژ DualSense که به صورت جداگانه فروخته می‌شود و می‌تواند همزمان دو کنترلر را شارژ کند.


در اکثر مواقع، انتظار می‌رود که عمر باتری مشابه کنترلر DualShock 4 باشد. زمان شارژ مجدد هنگام اتصال به PS5 یا ایستگاه شارژ DualSense تقریباً سه ساعت تخمین زده می‌شود.


حداکثر چهار کنترلر DualSense می‌توانند به صورت همزمان به یک PS5 متصل شوند.


بله، کنترلر DualSense در حالت بی‌سیم با استفاده از بلوتوث 5.1 و در حالت “سیم‌دار” با اتصال مستقیم به PS5 با استفاده از کابل USB (موجود در جعبه کنسول) کار می‌کند.


در آینده رنگ‌های بیشتری موجود خواهند بود. در حال حاضر اطلاعاتی در این زمینه نداریم.


خیر. کنترلر DualSense با کنسول PS4 سازگار نیست.


 برای انجام بازی‌های PS4 روی کنسول PS5، بازیکنان می‌توانند از هر دو کنترلر DualSense و DualShock 4 استفاده کنند. انجام بازی‌های PS5 تنها با کنترلر DualSense ممکن است چرا که بازی‌های PS5 با هدف بهره‌مندی از امکانات ویژه‌ی این کنترلر ساخته می‌شوند. برای بهترین تجربه‌ی واقعیت مجازی در PS5 توصیه می‌کنیم از کنترلر DualShock 4 استفاده کنید. همچنین بعضی از بازی‌ها ممکن است به کنترلرهای حرکتی Move نیاز داشته باشند یا با کنترلر VR Aim سازگار باشند. همچنین بازی‌های واقعیت مجازی به به دوربین (PS Camera) و آداپتور دوربین نیاز دارند.


بازیکنان از طریق کابل USB می‌توانند کنترلر DualSense را به PC متصل کرده و با آن بازی کنند.


کنترلرهای مخصوص که برای کنسول PS4 طراحی و لایسنس شده‌اند، مانند فرمان‌های اتوموبیلرانی یا جوی‌استیک‌های آرکید، در صورتی که بازی‌های PS4 یا PS5 از آنها پشتیبانی کنند، روی PS5 کار خواهند کرد. کنترلرهایی مثل Astro C40 TR و SCUF Vantage برای انجام بازی‌های PS4 روی کنسول PS5 مشکلی نخواهند داشت، اما امکان انجام بازی‌های PS5 با آنها وجود ندارد.


متصل کردن کنترلر DualSense به کنسول PS5 بسیار ساده است. تنها کافیست کنترلر را با کابل USB به کنسول متصل کرده و سپس کنترلر را روشن کنید.


هر هدستی که قابلیت اتصال از طریق جک ورودی را داشته باشد پشتیبانی می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل