آموزش های کاربردیایکس باکس وانپلی استیشن 4کامپیوتر

آموزش لوداوت کالاف دیوتی وارزون | Loadout

راهنمای LoadOuts ، GunSmith و FieldUpgrades

کالاف دیوتی وارزون یکی از بازی های پرطرفدار سبک بتل رویال بوده که به صورت رایگان در دسترس همه ی دوست داران این سبک و بخصوص علاقه مندان مجموعه کالاف دیوتی قرار گرفته است، این عنوان تاکنون توانسته بیشتر از 75 میلیون بازیکن را جذب کند. درواقع وارزون ترکیبی از گیم پلی سری کالاف دیوتی و مجموعه ای از نوآوری ها در سبک بتل رویال است. حال به بهانه ی کاهش مشکلِ پکت لاس برای بازیکنان ایرانی، به سراغ آموزش این بازی رفته ایم. اگر شما هم از مشتاقان بازیهای سبک بتل رویال هستید با بازیسنتر در راهنمای Call of Duty Warzone همراه باشید.

عکس بازی کالاف دیوتی وارزون

برای مشاهده آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

لوداوت چیست؟

یکی از قسمت های کلیدی گیم پلی کالاف دیوتی وارزون لوداوت ها (LoadOut) هستند، عبارتی که احتمالاً کمابیش با آن آشنایی دارید، هر لوداوت در واقع مجموعِ تعدادی از تجهیزات ،قابلیتها و سلاح ها خواهد بود که از پیش آنها را شخصی سازی کرده و در لیست لوداوت های دلخواه خود قرار داده اید، نحوه استفاده از لوداوت ها بسته به گیم مُدی که قصد دارید آنرا بازی کنید کمی متفاوت هستند، برای مثال در مولتی پلیر Call of Duty Modern Warfare و همینطور مد Plunder از Warzone قادر خواهید بود در جریان بازی هر لحظه که نیاز دارید لوداوتِ خود را از میان لیست لوداوت ها انتخاب و با آن لوداوت اسپاون شوید.

اما در بتل رویال شرایط متفاوت است ، در این مد باید منتظر دو دراپ لود اوتی که توسط پشتیبانی هوایی بصورت رندوم در نقشه رها می‌شوند بمانید، دراپ اول، اوایل بازی در حدود 15 ثانیه قبل از بسته شدن دایره اول، و دراپ دوم، اواخر بازی حدود 45 ثانیه مانده به بسته شدن دایره پنجم رها می‌شود. هر دو لوداوت دراپ در فاصله حدودی کمتر از 200 متری موقعیت شما و البته همیشه داخل دایره رها می‌شوند ، لوداوت ها همچنین از طریق Buy Stationها در ازای پول نقدی که از طریق لوت یا ماموریت های جانبی (یا همان Contracts) داخل نقشه بدست آورده اید نیز قابل خریداری هستند. توجه داشته باشید که لوداوت شما فقط برای تیم شما قابل استفاده بوده و تیم دشمن توانایی استفاده از آن را ندارد.

لوداوت دراپ اول، اوایل بازی در حدود 15 ثانیه قبل از بسته شدن دایره اول، و دراپ دوم، اواخر بازی حدود 45 ثانیه مانده به بسته شدن دایره پنجم رها میشود.

چرا لوداوت مهم است؟

 در جریان بازی کالاف دیوتی قادر خواهید بود انواع سلاح ها ، نارنجک ها و دیگر تجهیزات را در محیط بازی لوت کنید، یا برخی از آنها را از BuyStation ها در نقشه بازی تهیه کنید، اما توجه داشته باشید که پرک ها (Perks) یا قابلیت های شما، فقط از طریقِ لوداوت ها در دسترس هستند، بنابراین لازم است برای ارتقای بازی خود و پیروزی در Verdansk از لوداوت ها استفاده کنید.

Call of Duty Warzone Guide
“Custom LoadOuts”

Edit LoadOuts

کارکرد لوداوت ها به این صورت است که شما پیش از بازی سه پرک یا قابلیت انتخابی خود را در کنار دو سلاح شخصی سازی شده ، یک نارنجک و یک تاکتیکال در یک لوداوت جا دهید و سپس در جریان بازی از آنها استفاده کنید.

Call of Duty Warzone | Weapons Menu
“Weapons Menu”

سربرگ Weapons مهمترین بخشی است که در منوی کالاف دیوتی وارزون با آن سر و کار خواهید داشت، برای دسترسی به لوداوت ها وارد این سربرگ شده و به بخش Edit LoadOut مراجعه می‌کنیم.

Call of Duty Warzone Guide
“Edit LoadOuts Menu”

دراین قسمت ، 10 کاستوم لوداوت برای ویرایش خواهید داشت هنگامی که یکی از کاستوم لوداوت ها را انتخاب کنید قادر خواهید بود آنرا به دلخواه خود شخصی سازی کنید، هر لوداوت شامل این بخش ها می‌باشد :

  • Primary Weapon : سلاح اصلی شما برای مقابله با دشمنان، این سلاح می‌تواند از بین انوع Assault Rifle ، SMG، Shotgun، LMG، Marksman Rifle، Sniper و Melee یا همان Shield باشد.
    از مهترین سلاح هایی که در بخش بتل رویال محبوب هستند می‌توان به M4A1 ، M13 ، Guru و A-MAX اشاره کرد.
  • Secondary Weapon : این سلاح بعنوان سلاح دوم یا پشتیبان شما عمل خواهد کرد، در حالت عادی این سلاح می‌تواند از بین انواع HandGun (ها) ، launcher (ها) یا چاقو ها باشد. اما با کمک پرک Overkill خواهید توانست از بین Primary Weapon ها نیز انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اکثریت سلاح های انتخابی شما قابلیت شخصی سازی قسمت های مختلف از جمله خشاب ، لوله، اسکوپ ، ماشه و دیگر اجزای اسلحه را خواهند داشت که بنا به سبک بازی شما می‌توانند تغییر کنند. این مبحث را در بخش GunSmith توضیح خواهیم داد.

  • Perk ها (Perks) : Operator Perk ها درواقع کیف های کوچکی هستند که یک نشان روی آنها دیده‌ می‌شود و قابلیتهای فراوانی برای کارکتر شما فراهم خواهد آورد. پرک ها در سه دسته تقسیم بندی شده اند که از هر دسته فقط یکی قابل انتخاب است.
  • Lethal : انواع نارنجک ها و تجهیزاتی که در برای صدمه زدن یا کشتن دشمن استفاده خواهد شد در این قسمت قرار می‌گیرد. C4 ، Thermite و Molotove از موارد پرکاربرد هستند.
  • Tactical : تجهیزات تاکتیکال عموماً کشنده نیستند و معمولاً برای گیج کردن ، متوقف کردن یا شناسایی دشمنان استفاده می‌شوند. HeartBeat Sensor از پراستفاده ترین آنهاست.

به علت مفصل بودن مبحث پرک، توضیحات پرک ها ، Lethal و Tactical را در قسمت بعدی آموزش توضیح داده شده است.

GunSmith

Call of Duty Warzone | LoadOut Menu
“GunSmith”

برای شخصی سازی سلاح ها پس از آنکه سلاح مورد نظر خود را انتخاب کردید ، روی گزینه GunSmith کلیک کنید تا وارد منوی شخصی سازی بشوید، منوی GunSmith دارای دوسربرگ است :

  • سربرگ Attachments : در این سربرگ قادر خواهید بود اجزای مختلف اسلحه را تغییر داده و تقویت کنید، بعنوان مثال برای یک Assault Rifle،شما قسمت های  Muzzle، Laser،Optic،Stock، RearGrip،Magazine، underbarrel و barrel را خواهید داشت. قسمت Weapon Perk تغییری در ظاهر سلاح شما ایجاد نمی‌کند اما یک ویژگی اضافی به انتخاب شما به اسلحه افزوده خواهد شد مانند تعویض کردن سریعتر خشاب یا قدرت Melee بیشتر .

در این سربرگ همچنین با عبارت Equipped مواجه خواهید شد که حداکثر اجزایی که می‌توانید در یک اسلحه تغییر دهید را نشان ‌می‌دهد. در واقع اگر بخواهید بیشتر از 5 تغییر انجام دهید با پیغام Swap Attachment مواجه خواهید شد که از شما می‌خواهد قطعه مورد نظر را با یکی از اجزای قبلی تعویض کنید.

Call of Duty Warzone GunSmith
“GunSmith Menu”

با کمک نموداری که در کادر پایین صفحه نمایش داده می‌شود می‌توانید نتیجه تغییرات ایجاد شده در سلاح خود را مشاهده کنید.

  • Accuracy: دقت اسلحه را نشان خواهد داد.
  • Damage: میزان صدمه ای که هنگام اصابت به دشمن وارد می‌کند.
  • Range: میزان مسافتی که شلیک شما دقت و اثرگذاری خواهد داشت.
  • Fire Rate: نرخ شلیک گلوله ها یا همان فاصله زمانی بین هر شلیک پشت سر هم
  • Mobility: مقداری که میتوانید بطور موثر و مناسب حرکت کنید.
  • Control: مقدار نوسان و لگدی که سلاح خواهد داشت و مقدار کنترل شما روی آن
Call of Duty Warzone Guide
“Stats”
  • سربرگ Customize : در این سربرگ می‌توانید تغییرات ظاهری مختلف را در اسلحه خود اعمال کنید از جمله اسکین ، استیکر و Charm (چارم) . این موارد تاثیری در گیم پلی بازی نخواهند داشت. همچنین می‌توانید نشانگر (Reticle) اسکوپی که در منو Attachments انتخاب کرده اید نیز شخصی سازی کنید.
    برای باز شدن بخش Reticle ابتدا از قسمت Attachments یک Optic انتخاب کنید.

Field Upgrades

“Weapons Menu”

از دیگر گزینه های مهم منو Weapons می‌توان به Field Upgradeها اشاره کرد، Field Upgrade ها تجهیزات پشتیبانی قابل شارژ شما هستند ، این تجهیزات در مد بتل رویال فقط از طریق لوت کردن یا از طریق BuyStation ها در نقشه قابل دستیابی هستند ، در ادامه به شرح کوتاه Field Upgrade ها می‌پردازیم :

  • Munitions Box : یک جعبه مهماتِ سلاح و نارنجک در اختیار شما و تیم تان قرار می‌دهد.
    همچنین یک Field Upgrade نیز برای Armor Plate ها در وارزون وجود دارد.
  • Recon Drone : یک پهپاد کنترلی است که قادرید در فواصل کوتاه از آن برای شناسایی دشمن استفاده کنید.
  • Dead Silence : برای مدت کوتاهی صدای پای شما بسیار ناچیز خواهد بود.
  • Stopping Power Rounds : یک خشاب با فشنگ های قوی تر در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • Trophy System : یک سیستم خودکار برای مقابله با موادمنفجره یا تاکتیکالی که به سمت شما شلیک یا پرتاب می‌شوند. تروفی سیستم قابلیت نصب بر روی خودرو برای مقابله با C4 و RPG را داراست.
  • Deployable Cover : یک سپر کوچک برای نصب و کاورگیری در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Tactical Insertion : با کمک آن می‌توانید محل Spawn بعدی خود را مشخص کنید. این وسیله فقط در مد پلاندر و مولتی پلیر قابل دسترسی است.
  • EMP Drone : یک پهپاد انفجاری است که به محض برخورد تجهیزات الکترونیکی برای مدت کوتاهی از کار خواهد انداخت.
  • Weapon Drop : یک جعبه سلاح از بوسیله پهپاد دریافت می‌کنید که به کمک آن قادرید اسلحه خود را آپگرید کنید یا یک اسلحه دیگر دریافت کنید.
  •  همچنین در مد پلاندر Cash Deposit Balloon را می‌توانید از BuyStation یا از طریق لوت کردن در نقشه وردانسک بدست آوردید و پول نقد همراه خود را به آن منتقل کنید.
    از بین Field Upgrade ها شاید بتوان Dead Silence و Trophy System را از موارد پراستفاده میان پلیرهای وارزون نامید. جهت استفاده از Field Upgrade ها به RechargeTime آنها نیز دقت کنید.

تا اینجا با نحوه کارکرد کلی و استفاده از لوداوت ها ، شخصی سازی سلاح ها و Field Upgrade ها آشنا شدیم، برای آشنایی بیشتر با کال آف دیوتی وازون دیگر ویدیو های بازیسنتر را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا