تاریخچه و داستان بازی ها

داستان‌های God of War | گرگ های دنیای نورس

رگنراک هسته اصلی و مرکزی سه گانه جدید خدای جنگ و به خصوص قسمت جدید این مجموعه است ؛ عنوانی که به گفته سونی اواخر سال 2021 عرضه می شود هرچند بعید است که ماجراجویی جدید کریتوس و آتریس زودتر از سال 2022 در اختیار گیمرهای عاشق God of War قرار بگیرد. رگنراک یا همان آخرالزمان دنیای نورس نکات عجیب و شنیدنی فراوانی دارد اما بهتر است پیش از بررسی خود حادثه به سراغ گرگ‌هایی برویم که آغازگر این اتفاق هستند. گرگ هایی که رازهای زیادی در مورد آن‌ها وجود دارد. اینکه چرا کریتوس را به نورس آورده اند ، آیا آتریس واقعا پدر آن‌هاست ؟ اودین چه نقشه‌ای برای کنترل آن‌ها دارد و سوالاتی دیگر که سعی داریم در این آیتم به آن‌ها پاسخ بدهیم. پس این شما و این هم داستان گرگ‌های رگنراک یعنی فنریر ، اسکول و هاتی.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

فنریر ، اسکول و هاتی سه گرگ بسیار بزرگ هستند ، گرگ‌هایی که جز معدود جاینت‌های زنده دنیای نورس به شمار می آیند. سه گرگی که بر اساس داستان کتاب God of War مسئول آوردن کریتوس خدای جنگ به دنیای نورس بودند. همانطور که پیش تر هم گفتیم این سه گرگ به همراه زنی ناشناس این وظیفه را برعهده داشتند و کریتوس تا پیش از دیدن دیوار نوشته  اسکول و هاتی در بازی نمی دانست هدف این سه گرگ چه بوده هرچند حالا حداقل اسم آن‌ها را می‌داند. برای شروع بهتر است سراغ فنریر برویم ، گرگی عظیم الجثه ، یکی از مشهورترین جاینت‌ها که دشمن خونی ایزدان ایسیرهاست. فنریر پدر اسکول و هاتی است که با نام  Hróðvitnir هم شناخته می شود. جالب اینکه شما هیچ گاه نام او را در God of WAR 2018 نمی شنوید اما میمیر در یکی دو جا داستان او را تعریف می کند اما به جای فنریر او را همان  Hróðvitnir صدا می زند.

شاید جالب ترین نکته در مورد فنریر این باشد که او فرزند لوکی است و در حقیقت با ورلد سرپنت برادر است. داستان نبرد او با ایسیرها بسیار قدیمی است  موضوعی که میمیر هم در بازی به آن اشاره می کند و با این تفاسیر سوال اینجاست که چگونه آتریس می تواند پدر او باشد. تئوری های زیادی همچون سفر در زمان در این مورد وجود دارد. با این حال صحبت در مورد آتریس یا همان لوکی در همین جا متوقف می کنیم تا در انتهای آیتم به حقایق جالبی در مورد او اشاره کنیم. بر اساس افسانه های نورس و چیزی که در بازی هم به آن اشاره می شود فنریر دشمن قسم خورده ایسیرهاست حتی بیشتر از دشمنی که ورلد سرپنت با ثور دارد. پدرش لوکی و مادرش Angrboða است. کاراکتری که در دیوار نوشته ورلد سرپنت به نامش اشاره می شود. ورلد سرپنت برادرش و هل ، حکمران هل هایم خواهرش است. گفته می شود خدایان ایسیر از هیچ کس به اندازه او نمی ترسیدند. او بسیار عظیم الجثه است و هر بار که بزرگ تر و عظیم تر می شد ، ترس بیشتری در دل ایسیرها می انداخت. برای همین ایزدان تلاش کردند با زنجیر او را به بند بکشند اما فنریر هر بار به راحتی تله اش را نابود می کرد. در نهایت اودین با کمک دورف ها زنجیری جادویی برایش اماده کردند تا او نتواند به ازگارد نزدیک شود و تا زمان رگنراک ازاد شود و بر اساس پیشگویی ها ادوین را بکشد. البته این کار با فداکاری تیر خدای جنگ نورس انجام شد و او برای به زنجیر کشیدن فنریر به واسطه ترس پدرش مجبور شد دست راست خود قربانی کند.

نکته جالب تر اینکه اسکل و هاتی پسران فنریر هستند ، دو گرگی که با گرفتن ارابه های ماه و خورشید رگنراک یا همان اخر الزمان دنیای نورس ، آن را اغاز خواهند کرد. بر گفته میمیر زمانی که این دو ، توله گرگ هایی کوچک بودند  ادوین از ترس فنریر ، ان ها را به گروگان گرفت و در ازگارد نگهشان داشت. اودین که می داند که رگنراک در هر صورت اتفاق می افتد به دنبال این است تا با جادو در هنگام رگنراک دو گرگ را کنترل کند تا برخلاف پیشگویی ها توسط فنریر و دیگر دشمنانش که باید به ان ها کریتوس را هم اضافه کرد کشته نشود. این دو همچنین نوه های لوکی به حساب می آیند. در هر صورت آتریس یا همان لوکی در بازی بسیاری از مشخصات لوکی اساطیر نورس را دارد. مثلا اینکه صدای حیوانات را می شنود. مثل زمانی که در ابتدای بازی متوجه دلیل ترس حیوان براک شد. یا اینکه پس از اینکه متوجه می شود یک ایزد است از کریتوس در مورد اینکه ایا می تواند به گرگ تبدیل شود سوال می پرسد. نکته جالب دیگر این است که به او شدت با گرگ ها احساس هم ذات پنداری می کند. نه تنها از پدرش در مورد گرگ شدن می پرسد بلکه در ابتدای بازی و پس از کشته دو گرگ توسط کریتوس به پدرش می گوید که ان ها تنها گرسنه بودند و تنها دلیل حمله کردنشان به کریتوس همین موضوع بود. همچنین روی دیوار نوشته انتهای بازی در یونتهایم نقاشی از اتریس به همراه سه گرگ وجود دارد که مشخصا به او ، فنریر  و اسکول و هاتی اشاره دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا