تاریخچه و داستان بازی ها

تاریخچه بازی Street Fighter

Street Fighter 1987 از همان ابتدا در سال 1987 در حالت آرکد ساخته شد. این نسخه توسط “تاکاشی نیشیاما” و “هیروشی ماتسوموتو” طراحی شده بود. بازیکن میتوانست، کنترل یک جنگجوی هنرمند به نام Ryu” “را بدست بگیرد و به رقابت در دنیای مسابقات جنگجویان، با پیمایش 5 شهر و جنگ با 10 حریف شرکت کند. بازیکن دیگر میتوانست هر موقع وارد رقابت شده و به جنگ Ryu توسط Ken” “، بپردازد. پیش از شروع مقاله از شما دعوت میکنیم بخش تاریخچه و داستان بازی ها را مشاهده کنید.

بازیکن میتوانست سه مدل جفتک و بوکس زدن(که با ملاک سرعت و قدرت تقسیم میشوند) را به همراه سه حرکت ویژه “نبرد آتشی”،”مشت اژدها” و “جفتک توفنده” ، تجربه کند. این ها با حرکت دادن ویژه کنترلر ها بوجود می آیند.
Street Fighter برای خیلی از سیستمهای کامپیوتری خانگی(مثل کامپیوتر) پرت شد. بعد ها بازی با نام Fighting Street برای کنسول TurboGrafx-CD، در سال 1988 عرضه شد. Street Fighter در Capcom Classics Collection: Remixed برای PSP و در Capcom Classics Collection Vol. 2 برایPlaystation2 و Xbox گنجانده شد.

Street Fighter II series 1991-1994

Street Fighter II دنیای جنگجو، در سال 1991 عرضه شد، ادامه حقیقتا اصلی Street Fighter بوده و بدنبال بازی ناموفق و ننگ عرضه شده بنام Final Fight، (یک بازی فایتینگ) در سال 1989، که رسما بعنوان یک گسترش دهنده ماشین آدم کشی برروی ZX Specturm و بقیه سیستمهای خانگی کامپیوتری دیگر، بکار گرفته شد بود. این نسخه یکی از اولین بازیهای آرکد برای سخت افزارهای کپکام با سیستم CP بود که توسط “آخیرا نیشیتانی”(ک) و “آخیرا یاسودا”(ک)، مسئولین سابق بازیهای Final Fight وForgotten Worlds طراحی شده است. عرضه این نسخه یک تحول و اثر غیرمنتظره بر بازی کردن گذاشت که شروع یک پدیده خارق العاده و غول آسایی را در صنعت بازی نوید میداد.
Street Fighter IIاولین بازی فایتینگ رو در رو(یک به یک) بود که به بازیکن ها اجازه انتخاب گزینه های مختلف را از کارکترهای گوناگون میداد، گزینه ای که تابحال سطوح مختلف عمق و ارزش یک بازی آرکد را ساخته است.هر کاراکتر با استیل خاص خود بهمراه 30 حرکت یا بیشتر و با داشتن 2 یا سه حرکت ویژه در بازی گنجانده شده اند.

در حالت Single Player بازیکن میتواند یک کارکتر را انتخاب کند و به دنبال آن با هفت کارکتر اصلی بازی، به طور مرتب به جنگ بپردازد تا اینکه به چهار رئیس نهایی بازی که قابل گزینش نیستند،رو در رو شود.تمام کارکترها در این حالت توسط CPU یا همان کامپیوتر کنترل میشوند.در حین بازی ، بازیکن دوم در هر زمانی توانایی ورود به بازی را دارد که بدنبال آن خروج از این حالت و رفتن به بخش دونفره است.

اولین بروزرسانی بازی Street Fighter II Champion Edition (Dash In Japan بود،که در این نسخه بازیکنان توانایی انتخاب 4 رئیس نهایی بازی که توسط کامپیوتر کنترل میشدند، را داشتند. همچنین دو بازیکن می توانستند شخصیت های یکسانی را انتخاب کنند که برای تمییز شخصیت ها رنگ لباس به طور متناوب تغییر میکرد.بروز رسانی بعدی بازی Street Fighter II Hyper Fighting (Dash Turbo In japan بود که در جواب نسخه های غیر قانونی تولید شده از بازی ، عرضه شد.این نسخه دارای گیم پلی روان تر و سریعتر نسبت به نسخه های پیشین خود بوده.همچنین دارای کارکترها با رنگهای گوناگون تر و حرکات جدیدتری بوده.
Super Street Fighter IIبازنگری سوم،به بازی گرافیک و تنوع موسیکال کامل تر و بهتری داد که بهمراه آن 4 کاکتر جدید معرفی شدند.( Cammy, Fei Long, Dee Jay and T.Hawk)

این نسخه به کارکترهای بازی اندام و چارچوب بندی انیمیشنی جدید و بهتری ارائه داد(مثلا ضربات مشت پرشی توسط “ساگات”)،حرکات ویژه جدید و بهتر(مثل وارونه شیطانی “بیسون”) و همچنین پیشرفت حرکات ویژه موجود در نسخه های قبلی(مثل شوریوکن” کن”).همچنین این نسخه اولین بازی آرکد برای سخت افزار کپکام با سیستم Cp 2 است.پنجمین و آخرین بخش سری آرکد با نام Super Street Fighter II Turbo در ژاپنX)منشر شد که گیم پلی آن نسبت به Hyper Fightingروانتر بوده است.همچنین یک سری حرکات جدید بنام سوپر کومبو بهمراه شخصیت مخفی بنام”آکوما” در این نسخه دیده میشد.

نسخه های ساخته شده Street Fighter II

بدنبال نسخه اصلی بازی بوده اند.نسخه اصلی بازی در سال 1992 برای سیستم های تفریحی Nintendo نیز پرت شد که در سال 2008 نسخه اصلی بازی برای ورژن SNES (Super Nintendo Entertainment System) بازهم پرفروشترین بازی کپکام بود.در ادامه فقط نسخه ژاپنی آن با نام Street Fighter II Dash برای کامپیوتر در سال 1993 عرضه شد.Hyper Fighting نیز با دو نام خانگی دیگر برای دو پلتفورم متفاوت در سال 1993عرضه شد.Street Fighter II Turbo برای SNES و Street Fighter II Special Champion Edition برای Sega Genesis.بدنبال آن در سال 1994 نسخه Super Street Fighter IIبرای SNES و Sega Genesis پرت شد.در سال 1994 نیز دوباره نسخه Super Street Fighter II Turboبرای 3DO Interactive Multiplayer و کامپیوتر توسط Gametek از رده خارج شده منتشر شد.در سال 1997 کپکام Street Fighter Collection را برای Playstation و Sega Saturn منتشر کرد(جمع آوری و مندرج کردن تمام نسخه های Super و Super Turbo با نام Street Fighter Alpha 2 Gold).

بدنبال این نسخه یک مجموعه دیگر بنام Street Fighter Collection 2 برای PlayStation و Saturn منتشر شد که مندرجات شامل آن عبارت بود از نسخه اصلی بازی ، Champion Edition و Hyper Fighting .در سال 2000 بازی با نام Super Street Fighter II X برای دریمکست منتشر شد که در این نسخه یک حالت آنلاین برای مبارزه های دو نفره تعبیه شده بود.در سال 2003 کپکام نسخه Hyper Street Fighting IIرا به صورت آرکد برای بزرگداشت پانزدهمین یادبود سالیانه این سری در ژاپن و آسیا منتشر کرد.در این نسخه مختلط،بازیکن توانایی انتخاب کارکتر از تمام شخصیت های پیشین این سری را دارد.همچنین Hyper در آمریکای شمالی بعنوان نسخه پال برای Playstation 2 و Xbox منتشر شد.در سال 2005 سه نسخه از سری Street Fighter Collection II با عنوان Capcom Classic Collectionبرای Playstation 2 و Xbox منتشر شد.نسخه Super Turbo بهمراه نسخه اصلی بازی در یک پک بنام Capcom Classic Collection Vol.2 در سال 2007 برای PS2 و Xbox منتشر شد.سرانجام در سال 2008 و در ماه نوامبر نسخه زیبایSuper Street Fighter II Turbo HD Remix که همان نسخه ارتقا یافته Super Street Fighter II Turboمیباشد در سیستم Xbox Live و Playstation Network قرار گرفت.

Street Fighter Alpha Series 1995-1998

 

Street Fighter Alpha: Warriors’ Dreams نسخه بعدی این سری بحساب میرود.بازی با همان استیل هنری به کار گرفته شده قبلی کپکام در بازیهایِ Darkstalkers و XMen : the Children of Atom به همراه مشخصات و کارکترهای انتخابی و تاثیر برده (با احجاف) از فیلم انیمیشنی Street Fighter II بوده است.در نسخه آلفا سیستم سوپر کمبو بازی با ارتقا و توسعه یافتن از سوپر توربو به مقیاس سوپر کومبو در سه سطح مختلف (اجازه استفاده از سوپر کوبوهای قوی تر) به همراه کومبوهای زنجیره ای (از بازی Darkstalkers) جالبتر شده بود.در بازی 10 کارکتر قابل انتخاب به همراه 3 کارکتر انتخاب نشدنی و آنلاکیبل گنجانده شده است.کارکترها از سری اصلی بازی و همچنین Final Fight برگزیده شده بودند.
Street Fighter Alpha 2با ویژگیهایی از جمله صحنه های معرکه جدید،موسیقی های جالب و متنوع و پایان های مختلف برای کارکترها(بعضی پایان ها در نسخه قبلی بوده) به همراه کنار گذاشتن سیستم زنجیره ای ،منتشر شد.در این نسخه همچنین تمام کارکترهای سری های قبلی (سیزده نفر) به همراه کارکترهای مخفی در نسخه های قبلی فهرست شده و برای گزینش آماده میباشند.Alpha 2 با ارتقا اندک سیستم آرکد Street Fighter Zero 2 با نام Street Fighter Alpha 2 Gold در ژاپن،آسیا و برزیل منتشر شد.این بازی در ژاپن Dash نام برده میشود.این نسخه به همراه کارکتر مخفی بنام Cammy بوده که قابلیت فهرست شدن در بین کارکترها را برای انتخاب شدن دارد.

سومین و آخرین نسخه Alpha ، Street Fighter Alpha 3 در سال 1998 بدنبال عرضه Street Fighter III روانه بازار شد.در این نسخه سه استیل معرکه گیری وجود دارد که بهمراه 28 کارکتر در بازی افزوده شده است.سه بازی Alpha 3,Alpha 2,Alpha 2 Goldبرای پلتفورم های Playstation,Sega Saturn,Sega Dreamcast,Super NES و کامپیوتر عرضه شد.البته این عنوان به خوبی توانست در همان سال عرضه نیز برای Game Boy Colorعرضه بشود.در ورژن کنسولهای خانگی این نسخه جنگجویان جدیدی با نامهای Guile ، Evil Ryu و Shin Akuma اضافه شده است که دو نفر نام بده شده از آخر در نسخه های آرکد به داستان بازی اضافه میشدند.نسخه دریمکست آن دوباره با سیستم آرکد و با نام Street Fighter Zero 3 Upper دوباره پرت شد.این نسخه نیز که در خارج از ژاپن با نام Alpha 3 معمولا یاد میشد ،برای Game Boy Advance نیز عرضه شد که در آن سه کارکت جدید اضافه شده اند.نسخه PSP با نام Alpha 3 MAX نیز عرضه شد که تمام کارکترهای نسخه GBA بهمراه Ingrid از Capcom Fighting Jam در آن حضور داشتند.

Street Fighter EX Series 1996-2001

در سال 1996 ،کپکام بهمراه Akira (شرکت تاسیس شده توسط طراح سابق Street Fighter II، آخیرا (ک)) به بخش سازی و ساخت سری بازی Street Fighter EX در حالت یک بازی 3 بعدی فایتینگ اقدام کرد.این بازی براساس پایه سخت افزاری ZN-1 در Playstation توسعه یافت.EX ترکیب و عملا جایگزین کردن استخوان بندی و قالب کارکتر های اصلی Street Fighterبا کارکترهای طراحی شده خود آخیرا(ک)، نظام میگیرد. بدنبال آن در سال 1997 نسخه ارتقاء یافته بازی با نام Street Fighter EXبهمراه لیست مفصل کارکترهای بازی منتشر شد.نسخه خانگی آن با کارکترها و ویژگیهای بیشتری در دسترس قرار گرفته بود.Street Fighter EX Plus Alpha نیز در همان سال برای Playstation عرضه شد.ادامه این نسخه در سال 1998 منتشر شد.این بازی با نام Street Fighter EX 2 و با پشتیبانی سیستم سخت افزاری ZN-2 عرضه شده بود.همچنین در این نسخه کومبوهای جدیدتر و متنوع تر به همرار فهرست کاملتر و مفصل تری از کارکترهای بازی افزوده شده بود.در ادامه این نسخه ،ارتقاء یافته آن با نام Street Fighter EX 2 Plus در سال 1999 منتشر شد .این نسخه تنها برای کنسول Playstation قابل دسترسی بود.به زودی نسخه بعدی بازی با نام Street Fighter EX 3 در سال 2001 برای Playstation 2 منتشر شد.که در سیستم این بازی حالت تیمی یا همان تگ تیم اضافه شده بود.بعضی از کارکترهای ساخته شده توسط آخیرا(ک) در این سری ،در بازیهای دیگر سازندگان گنجانده شدندواز جمله Namco ،که از Allen Sniderو Blair Dame در بازی آرکد خود بنمام Fighting Layerاستفاده کرده بود.

Street Fighter III Series 1997-1999,Street Fighter III

اولین بازی ساخته شده بر پایه سخت افزاری CPS3 بود،که به صورت آرکد و در سال 1997 توسعه یافت.در این نسخه تمام کارکترهای قبلی این سری بدور انداخته شدند.البته به جز Ryu و Ken .تمام کارکترها دوباره طراحی شدند که از آنها شخصیتهای جدیدی پدید آمد.Alex کارکتری که نقش و رهبر اصلی کاکترهای بازی است در مقابل Gill (که جایگزین Bison ،شرور اصلی بازی و حریف قبلی Ryu ) خواهد جنگید.در این نسخه حرکات جدید . قابل تحسینی دیده میشود.از جمله آنها به توانایی دفع و جاخالی دادن به ضربات حریف میتوان اشاره کـــرد.چندین ماه بعد نسخه ای برای تعدیل گیم پلی بازی و همچنین اضافه کردن دو کارکتر جدید به بازی با نام Giant Attack عرضه شد.در این نسخه به حضور طلایی Akuma و یک سری دورهای جایزه ای اشاره کرد.در سال 1999 و بدنبال نسخه دوم ،عرضه نسخه سوم و آخرین نسخه سری Street Fighter III را شاهد بودیم.نسخه سوم با نام Fight For The Future عرضه شد.مهمترین ویژگی این نسخه بازگشت Chun-Li به همراه چهار کارکتر جدید به این سری بود.دو عنوان اول Street Fighter III پس از گردآوردن آنها در یک پک ،با نام Double Impact برای دریمکست عرضه شد.همچنان نسخه سوم این سری تنها برای دریمکست عرضه شد که نسخه سوم بدلیل عملکرد و محبوبیت بالاتری که داشت به Street Fighter Anniversary Collection افزوده شد.بعدها این بازی در کالکشن مذکور برای Playstation 2 و Xbox منتشر شد.,Vs. series 1996-2002, 2008,کپکام در بازی های فایتینگی که ساخته بود،از لیسانس خریداری شده کارکترهای شرکتهای مختلف یا شرکت خود استفاده میکرد.در سال 1994 کپکام بازی را با لیسانس Marvel به نام X-Men : Chilsren Of The Atom عرضه کرد که در آن کارکتر محبوب سری Super Turbo،Akuma بعنوان کارکتر مهمان مخفی بود.

بدنبال آن در سال 1995 در بازی Marvel Super Heroes از Anita استفاده شده بود.Anita نیز از Night Warriors به این عنوان ملحق شده بود.پس از آن کپکام سومین بازی با لیسانس Marvel را با عنوان X-Men vs. Street Fighterدر سال 1996 عرضه کرد.این نسخه مسابقات هیجان انگیز بین دو کارکترهای بازیهای محبوب را در دنیا منتشر کرد.سیستم این جنگها بر اساس تیمهای دو نفره طراحی شده بود.کارکترهای Street Fighter از سری Alpha به این بازی یورش آورده بودند.بدنبال این بازی در Marvel Super Heroes vs. Street Fighter در سال 1997 منتشر شد.که از نام آن هم پیداست که در آن فهرست اسامی کارکترهای بازی Super Heroes وجود داشت.پس از آن Marvel vs. Capcom در سال 1998 عرضه شد که در آن تمام کارکترهای موجود در همه بازیهای کپکام،به رقابت با Marvel خواهند پرداخت.در سال 2000 نیز Marvel vs. Capcom 2 نیز بر اساس پایه سخت افزاری Naomi دریمکست ساخته شد.کپکام معمولا بازی های فایتینگ مشابهی را ساخته که شبیه به رقیب سازنده خود یعنی SNK عمل میکند.بازی که با نام Capcom vs. SNK ساخته شد حاوی کارکترهای سری Street Fighter و King of Fighterبوده است. در سال 2001 Capcom vs. SNK Pro و Capcom vs. SNK 2 منتشر شد.تمام این سه بازی با پایه سخت افزاری ناومی به خوبی سهخته شده بودند. در تاریخ 11 دسامبر 2008 کپکام بازی با عنوان Tatsunoko vs. Capcom منتشر کرد که در آن تمام کارکترهای این دو شرکت گنجانده شده بودند.

Street Fighter IV

در تاریخ 17 اکتــــــــبر 2007،درست 8 سال پس از عرضه Street Fighter III در جشنواره Capcom Gamers Day Event، کپکام Street Fighter IVرا معرفی کرد.این نسخه ادامه سری دوم بازی از بخش Turbo بوده که با بازگشت 12 جنگجوی جهانی اصلی بازی و رجعت Akuma کارکتر مخفی همراه خواهد بود.بازی با همان حالت 2 بعدی ولی با طراحی Cell Shade و رمگ بندی ژاپنی Sumi-e همراه خواهد بود.همچنین چند کارکتر جدید به داستان بازی که در واقع روایاتی در بین دو خط داستانی نسخه های Street Fighter II و III بوده اضافه میوشد.یکی از کارکنرها ،از رئسای این بازی بحساب می آید.سیستم Focus Attacking در بازی به همراه کومبو های توضیح داده شده فوق در سری Super Turboوجود خواهد داشت.اولترا کومبو نیز بخش جدیدی از تکنیکهای حرکتی کارکترها خواهد بود.سیستم سخت افزاری بازی بر پایه Taito Type X2 بوده که در ژاپن ساخته شده است.این بازی در نسخه های خانگی برای Playstation 3 و Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد.

Street Fighter Online: Mouse Generation 2008

در سال 2008 یک نسخه از این بازی منتشر شد که کنترل آن توسط موشواره کامپیوتر صورت میگیرد.ضربات و حرکت افراد دارای درجه بندی و چرخشهای خاصی است که به موجب آنها کارکتر عکس العمل نشان میدهد.این نسخه توسط دالتو منتشر شده است.

شخصیت های بازی استرین فایتر

Ryu リュウ

Ryu در تمام سریهای Street Fighter حضور داشته و خواهد داشد.او یک شخصیت اسطوره و بیاد ماندنی برای این عنوان تلقی میشود.حذف این مهره اساسی بازی از فهرست جنگجویان محال میباشد.اولین حضور او در واقع با ساخت اولین نسخه سری SF شروع شد.Skip Stellrecht دوبلر این شخصیت در فیلم انیمیشنی SF II و در نسخه SF II V بوده.Richard Casino نیز در نسخه آلفا این سری کار صدا گذاری بر این شخصیت را بعهده گرفت.در نسخه SFI A شخصی بنام Kyle Hebert به خوبی نقش صداگذاری بر روی این شخصیت را انجام داد.جرکات اکشن و استیل مبارزه او از Byron Mann کپی برداری شده است.Ryu در ژآپن بدنیا آمد و توانست در سبک جودو ، تکواندو و کاراته زبانزد زادگاه خود شود. گروه خون وی O میباشد.

Ken Masters ケン・マスターズ

Ken نیز از اصلی ترین کارکترهای بازی حساب میشود.وی توانست در تمام سری محبوب SF حضور خوب و پررنگی داشته باشد.شروع وی نیز با Ryu بود و از اولین نسخه این سری حضور خود را پر رنگ کرد.او یکی از سخترین و جدی ترین رقیبان Ryu بوده و خواهد بود.تا بحال چندین بار این دو شخصیت در مقابل همدیگر قرار گرفتند.Eddie Frierson در فیلم انیمیشنی SF II دوبلر این شخصیت بود.در چند فیلم انیمیشنی دیگر از این سری Scott Mcneil صداگذاری بر روی این شخصیت را عهده دار شده بود.Steven Blum در نسخه آلفا و انیمیشنی آن به بهترین صورت ممکن کار صداگذاری بر کن را بعده گرفته بود.همچنین Longdon در بازی نسخه IV کار دوبلری برای Ken را بعهده خواهد داشت.رزم و سبکهایی که وی در زادگاه خود ایالات متحده آمریکا آموزش دیده بود نیز از Damian Chapa کپی برداری شده بود.سبک مهم وی مهارت در هنر به قتل رساندن و ترور حریف بوده است.نوع خون وی در این سری مشخص نبوده.

Gen 元

,Gen شخصیتی بدنیا آمده در کشور چین است که با تمام قدرت رزم خود توانست به اولین تورنمت این سری راه پیدا کند.Wtaru Takagi و Vic Mignogna از دوبلرهای این شخصیت در تمام سری های بوده که نفر دوم قرار است در نسخه عرضه نشده یعنی نسخه IV کار صدا گذاری بر Gen را به عهده بگیرد.Gen شخصیتی مغرور و خود راضی نشان میداد.وی اغلب راههای ضربه زدن به Ryu و دوستانش را دنبال میکرد.ولی او همیشه ناموفق بوده و توسط حریفان خود شکست میخورده.اولین حضور وی در نسخه اول بازی به چشم میخورد.پر رنگترین حضور او در نسخه آلفا 2 بود که محور اصلی داستان بعد از Ryu بود.سبک وی همان سبک Mourning یا ماتم گیری بود که این سبک توسط استاد جکی چان نیز آموزش داده میشود.

Sagat サガット

خوش هیکل ترین عضو سری SF که توسط Shinichiro Miki صداگذاری میشود.وی نیز موفق به حضور در تمام سری های این بازی شد.ساگات شخصیتی بود تنومند اما عقب مانده.او یک شخصیت سست عنصر بارآمده بود.بخاطر همین نمیتوانست از قدرت خود بخوبی استفاده کند.اغلب فریب رئسای شرور خود را میخوردو به دردسر می افتد.حال سوال پیش می آید که هنرمند بدل کار این غول پیکر کی میتونه باشه؟ Wes Studi .او یک مرد تنومند هیکل دار میباشد.هنرهای رزمی و خیابانی چاشنی کپی برداری از وس بوده است.ساگات در خیابانهای تایلند به شر میبرد که توسط Bison به این سری جنجالی کشانده شد.بیسون به او سبک “موآی تای” را آموزش داد.سبکی بسیار سنگین و خشن.ضرباتی مهیب و قدرتی.سبکی همانند بروس در تکن 5!سنگسن ترین حرکت ویژه بازی بر روی او جوابگو نیست.یعنی او توانایی دفاع ضربه شوریوکن إ ریو را داراست!او در یک نسخه بعنوان رئیس مرحله نهایی برگزیده شده بود که شکست دادن آن کار بیار دشواری بود.البته این کار واسه وحید خیلی آسونه!حرکت ویژه و مشهور او بنام قتل عام ببر بسیار خطرناک بود!او چشم راست خود را هنگام جنگ با پدر Dan یعنی Go Hibiki از دست داد.

Blanka ブランカ

یک بالرگ موذی!عمله ای که زیر دست Dan Hibiki فعالیت میکند.او در مقابل زانگیف ایستاد تا از تخریب سازمان تبهکارانه و مجرم Shadaloo جلوگیری کند.او قبل از اینکه همدست Bison شود در سازمان تبهکاران Shadaloo و برای Dan جنایاتی انجام میداد.اما پس از شکست Bison ،بلانکا ، دان و ساکورا در صدد تخریب سلاح روان گردان Bison درآمدند.این کارکتر در سریهای EX I,II,III قابل بازی بود.همچنین نسخه کپکام در مقابل SNK 2 و 1 حضور داشت.او نیز توسط Scott McNeil صداگذاری میشود.استیل حرکات وی از Robert Mammone کپی برداری شده بود.بلانکا متولد کشور برزیل و آموخته های او جز حرکتهای وحشیانه و شکهای الکتریکی نیود.رقابت همیشگی وی با زانگیف دیدنی است.

Zangief ザンギエフ

زانگیف کسی است که توانست برای اولین بار در SF II حضور بسیار عالی داشته باشد.تنها مبارزی که توانست با پشت سر گذاشتن بالرگ و دان به سازمان تبهکاران برسد. سیستم حرکات وی کشتی مخبوط شخصی روسی بهمراه کشتی حرفه ای آمرکایی بود که از روی اندام Andrew کپی برداری شده بود.این شخص متولد روسیه و از دوستان قدیمی رئیس جمهور روسیه که به در خواست وی به مسابقات این سری راه پیدا کرد.گورباچوو برای اعمال اهداف خود ،زانگیف را به جنگ با دن و Bison فرستاد تا به سلاح خود دست پیدا کند.گارد مشهور وی با نام تپه ران چرخشی” از هر ضربه ای دفاع میکند و علاوه بر دفاع ریترن شدیدی به حریف وارد میشود.کار صدا گذاری بر روی این شخصیت توسط William Johnson انجام میشود.این شخصیت باز هم به قدرت ساگات نمیرسد اما از هوشریا،سرعت و زکاوت بهتری برخوردار است.

Chun-Li チュンリー

لی را نیز میتوان از محوری ترین شخصیت های این سری بحساب آورد.او نتوانست حضور خود را در سری اول این بازی بدست آورد و سرانجام پس از نشستها و طراحی هایی که آخیرا(ک) از وی انجام داده بود توانست برای اولین بار در نسخه SF II حضور پیدا کند.Lia Sargent صداگذار زن،کار دوبلری لین شخصیت را به عهده گرفت.او در کشور پر جمعیت چین در خانواده ای ثروتمند بدنیا آمد.همچنسن او به سبک هنرهای مختلط چینی مسلط بوده و توانست مهارت خود را در سری دوم این بازی به خوبی نشان دهد.داستان او با تحقیق کردن بدنبال علت کشته شدن پدرش توسط Bison شروع میشود.بدلیل یک سری مشکلات و دنباله روی ها ، لی نتوانست در نسخه II به کار پلیسی خود ادامه دهد.اما سرانجام بعد از انتشار نسخه Super II توانست پس از دنبال کردن علل مرگ پدر خود به کار پلیسی خود ادامه دهد.او از طرفداران و دوستان سرسخت Ryu است که او را در جهت رسیدن به هدفش کمک میکند.ضربه مشهور او با نام “لگد چرخشی پرنده” زیاد قدرت نداشت اما سرعت خوبی برای فرار از چنگ حریف بود.

Edmond Honda エドモンド 本田

قدرتمندترین کشتی گیر سومو ژاپنی که توانست در سری دوم این مسابقات حضوری کمرنک داشته باشد.صدای کلفت و جالب وی به دوبلری Richard Epcar یکی از ویژگی های بارز وی علاوه بر شکم بزرگ او میباشد.کشتی سومو یک نوع کشتی آزاد وزن است که حریف تنها با ید حریف مقابل را تا میتواند هل میدهد تا هنگامی که حریف از رینگ کشتی خارج شود.یکی از القاب وی یوکوزونا میباشد که این لقب بعدها سرآمد شد . در کشتی کج نیز شخصیتی بنام یوکوزونا وجود دارد که شباهت شدیدی با إدموند دارد.حرکات ناموزون إدموند از Peter Navy کپی برداری شده است.وی با ظاهری جالب و بیاد ماندنی که رسم سومو ژاپن هست وارد میشود.مثلا او همیشه با بازتن بند آبی یا قرمز به همراه چانمجی که به دور موهای سر خود بسته وارد میشود.چهره او به سبک کومادوری رنگ آمیرزی شده که نشانی از کابوکی ژاپن بحساب می آید.او یکی از 8 کارکتر اصلی بازی بشمار میرود که در کنار Ryu به جنگ علیه شروران میپردازد.از ضربات سنگین و مهیب او میتوان به سوپر کومبو های زیر اشاره کرد:
فوجی اوروشی،سوپر زوتسوکی،هیاکو رتسو هاریته و …

Guile ガイル

نام کامل این شخصیت William F . Guile میباشد.وی یک سرهنگ نظامی خارج شده از ارتش میباشد که به هیچ وجه در هیچ یک از سری بازیهای SF حضور نداشت.او فقط در فیلمهای انیمیشنی حضور پررنگی دارد.مچنین در کتابهاب کومیک SF از او یاد شده است.سبک جنگاوری او از ترکیب رزمایش ها و آموزش های دریافت شده در ارتش به همراه کشتی حرفه ای بدست می آید.صداگذاری بر روی این شخصیت توسط Michael Donovan انجام میگیرد.شاید برای شما جالب باشد هنر پیشه ای که بلد کاری ها از روی وی برای این کارکتر کپی برداری شده است،Jean-Claude Van Damme باشد.همان فرانکی خودمان!واقعا افتخاری هم برای وان دان و هم برای کپکام است که این دو نام مشهور در صنعت رسانه دست به دست هم داده اند.Guile در ایلات متحده آمریکا متولد شده است.

Dhalsim ダルシム

ذالسیم شخصیتی عجیب با مهارتهای خاصی طراحی شده است.او با سبک اسرار آمیز یوگا به جنگ حریفان خود می آید.او بادستان کشی که از هند به این مسابقات آمده است،براحتی میتواند حریفان خود را از فواصل دور K.O(ناک آوت) کند.ضربه معروف وی بنام توفان یوگا بسیار مهیب و قدرتی است.ضربه ای که با قدرت بالرگ و سوپر کومبو وی برابری میکند.سوپر کومبویی بنام جهنم یوگا نیز وجود دارد که آتشی بس سوزان به دشمنان خود پرتاب میکند.همانند شانگ تسونگ در کمبات.اندام و حرکات وی توسط بدلکار معروف سینمای شرقی Roshan Seth کپی برداری شده است.این شخصیت در داستان بازی یک جنگجو بی طرف است که فقط بعنوان سد مسیر برای دو گروه ظاهر میشود.او نیز اولین حضور خود را در سری SF در نسخه دوم شروع کرد.,Street Fighter,Street Fighter,یا بطور مختصر  SF ، یکی از سری بازی های محبوب فایتینگ در بین مردم محسوب میشود. بازی که حس رقابت را در سرتاسر جهان، برای جنگ رودرو، بهمراه حرکات ویژه هر جنگجو بوجود آورده است. کپکام، اولین نسخه بازی از این سری پرطرفدار را، در آگوست سال 1987 عرضه کرد.

مندرجات تاریخچه :

  •  توسعه و تاریخچه بازی
  • Street Fighter (1987
  • Street Fighter II series (1991-1994
  • Street Fighter Alpha series (1995-1998
  • Street Fighter EX series (1996-2001
  • Street Fighter III series (1997-1999
  • Vs. series (1996-2002, 2008
  • Street Fighter IV (2008
  • Street Fighter Online: Mouse Generation (2008
  • کارکترهای بازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا