تاریخچه و داستان بازی ها

داستان سری بازی Killzone

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه بازی کیلزون 2 تصمیم بر این گرفتیم که مقاله‌ای مربوط به داستان کلی سری بازی های Killzone تهیه کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله در 4 بخش قسمت بندی شده است که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.اگر از دوستداران تاریخچه و داستان بازی ها این بخش را در سایت مشاهده کنید.

قسمت اول

2055-2128 – Terran Era – انحطاط: (2055)

کمبود نفت در دنیا موجب تفکیک کشورها و جنگ بر سر کنترل منابع باقی‌مانده و خسارت و خرابی‌های بسیاری در زمین می‌شود. جنگی که با شلیک بی رحمانه سلاح های اتمی به سوی مردم و مناطق مسکونی همراه بود. هنگامی که جنگ‌ها به پایان رسید و کمی آرامش در زمین برقرار شد، این مساله روشن شد که انسان‌ها باید راه جدیدی برای بقایشان و به دست آوردن مواد خام، پیدا کنند.

طرح مهاجرت به سیارات: (2060-2090)

با تمام شدن اکثر منابع طبیعی زمین و بقای نژاد انسان در گرو آنها، مساله ساکن شدن در دیگر سیارات ضروری به نظر می‌رسید.
بالاخره تصمیم برای مهاجرت به دیگر سیارات قطعی شد و ائتلافی از ثروتمندترین شرکت‌ها و دولت‌های جهان با نام United Colonial Nations به اختصار UNC، تشکیل شد و شروع به برنامه ریزی برای آینده کردند.

برای مهاجرت و ساکن شدن در دیگر سیارات، ابتدا اقداماتی باید انجام شود که موارد زیر را شامل می‌شود:
• شناسایی سیاراتی که مناسب سکونت هستند.
• ساخت تکنولوژی جدید نیروی محرکه فضایی که با آن بتوان با سرعتی نزدیک سرعت نور به سیارات دیگر سفر کرد. “Ice-Nod”
• ساخت Cryotechnology (تکنولوژی که با استفاده از آن در طی مسیر مسافران فضا را به خواب عمیقی فرو می‌برد)
• ساخت ناوگان‌های عظیم کشتی‌های فضایی
• سفر به سیارات
• ساخت زیربناهای جامعه در سیارات جدید
o شبکه‌های عبور و مرور (جاده‌ها، راه آهن، تونل‌ها)
o تولید کننده‌های انرژی و سیستم پخش کننده آنها
o سیستم‌های ارتباطی
o مسکن سازی
o ساخت کارخانه‌ها و ماشین آلات

اتمام این عملیات در حدود 30 سال به طول انجامید.

در حالی که UCN علاقه زیادی به انحصاری ساختن این پروژه‌ها به دلیل سود بیشتر، داشت ولی به بقیه کمپانی‌ها و دولت‌ها نیز اجازه می‌داد تا زیر نظر UCN و بر طبق قوانین سفت و سختی، بر روی پروژه‌های خودشان سرمایه گذاری کنند. بدین صورت شرکت‌های بزرگ و ثروتمند کار بر روی پروژه‌های شخصی خود را آغاز کردند. در بین این شرکت‌ها، کمپانی Helghan نیز حضور داشت که سرمایه گذاری عظیمی در بخش انرژی و پالایش صعنتی انجام داده بود.

حکومت جهانی برای ترغیب شرکت‌ها به سرمایه گذاری در پروژه‌‌های مهاجرت به سیارات، مجوزهای لازم را تحت معیار‌های سخت گیرانه صادر ‌کرد و هرگونه نقض این قوانین تخلف بزرگی محسوب می‌شود که کوچکترین مجازات آن جریمه‌های نقدی است. در صورت ادامه نقض قوانین از سوی شرکت‌ها، مجازات‌های سنگین‌تری از جمله اخراج شدن از UCN و حتی عملیات نظامی دربر دارد.

اکتشاف: (2095-2010)

کشتی‌های فضایی زمین را به مقصد منظومه‌ها مختلف ترک می‌کنند.
در حالی که پروژه مهاجرت در مراحل اولیه خود به سر میبرد و احتیاج به فعالیت‌های زیادی دارد، UCN هنوز موفق به اداره صحیح این پروژه و همچنین مدیریت مسائل داخلی این شرکت به عنوان یک شرکت بزرگ و تازه تاسیس، نشده است. در یک کلمه، آنها در باتلاق گیر افتادن. آنها تنها بر جریمه‌‌های مالی و تهدید نظامی برای نظم بخشیدن به این پروژه‌ها، تکیه می‌کنند.

نیروهای دفاعی UCN

UCN دارای نیروی دفاعی متشکل از نیروهای داوطلب از سراسر مناطق مستعمره خود، بود… اگر چه هر کدام از مستعمرات برای خودشان نیروهای مسلح جداگانه داشتند اما ارتش UCN همیشه پیشرفته‌ترین و بهترین تعلیم‌های نظامی را در اختیار داشت، تنها مشکلی که ارتش UCN داشت مساله کمبود نیرو بود.
نیروهای نظامی UCN در اغلب مواقع به عنوان بهترین راه حل برای خاتمه مشکلات این شرکت محسوب می‌شد.

UCN و پیمایش منظومه Alpha Centauri: (سال 2111)

اولین کشتی‌های فضایی که حدود 10 سال پیش زمین را ترک کرده بودند به منطومه Alpha Centauri رسیدند. این منظومه قطب اصلی بین زمین و بقیه سیارات و کلونی‌ها است. بنابراین این منطقه قطعاً در سال‌های آینده اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.
در ابتدا دو سیاره برای پروژه مهاجرت و کلونی سازی انتخاب شدند: یک سیاره سنگلاخی در نزدیکی Alpha Centauri A و دیگری یک سیاره مانند بهشت در نزدیکی Alpha Centauri B

UCN حق استعمار کل منظومه Alpha Centauri را به نام خود کرد و بر اساس امتیاز نامه خود، اجازه سرمایه گذاری در این منطقه را به دیگر شرکت‌ها نداد.

تشکیل ارتش متحد مستعمراتی UCA: (سال 2113)

ستاد نیروهای دفاعی UCN به دلیل ناشایستگی، فساد و عدم کفایت اداری منحل شد. و این مساله سر آغازی برای تشکیل UCA بود که حالا دیگر به عنوان تنها نیروی نظامی قانونی بر روی زمین و سیارات استعماری به محسوب می‌شد.
نیروی دریای UCA به عنوان اولین شاخه از UCA فعالیت خود را آغاز کرد.

نشانه: (2116)

گروهی از کشتی‌های فضایی شامل 6 کشتی Archon, Triumph, Pacifica, Jericho, Seraph و Harbinger در طی یک جرقه خورشیدی به کلی از روی رادار محو می‌شوند. تلاش برای ارتباط مجدد با آنها به جایی نمی‌رسد. در حالیکه آخرین مکالمات آنها حاکی از خرابی شدید در سیستم کشتی‌ها بود، احتمال داده شد که تمام آن کشتی‌ها از بین رفته‌اند.

از دست دادن این کشتی‌ها موجب ضرر مالی بزرگی برای UCN شد به طوری‌که آنها دیگر توان راه اندازی و سرمایه گذاری بزرگی در آن حد نداشتند و همچنین با این ضرر احتمال داشت مستعمرات کوچکتر را نیز از دست بدهند. UCN که چاره دیگری نداشت، حق سکونت در منظومه Alpha Centauri را به مزایده گذاشت. بعد از رقابت سخت بین شرکت‌ها بر سر این مزایده بالاخره کمپانی Helghan برنده این مزایده شد. پس از مزایده ادعاهای زیادی مبنی بر تخلف و رشوه خواری، وجود داشت که بیشتر به این خاطر قوت می‌گرفتند که Helghan به تازگی ناوگان کشتی‌های فضاییش را آماده کرده بود، اما در آخر چیزی ثابت نشد.
نکته مهمی که باعث موفقیت Helghan در این مزایده شد، اعتبارات و تامین مالی از سوی (IBG (Interplanetary Banking Guild بود که در عوض 10 درصد از سود استعمار این منظومه به IBG تعلق می‌گرفت.

سفر Helghan به Alpha Centauri: (سال 2128)

مهاجرت به این منظومه سفر سختی برای Helghan بود. اگرچه تونل‌های Ice-Nod خوب کار می‌کرد ولی “عالی” نبودند و همین مساله باعث شد 2 درصد از جمعیت Helghan در طول سفر بمیرند. آنها سیاره نزدیک‌تر که میحط سنگلاخی داشت را “Helghan” نام گذاری کردند. با وجود اینکه سیاره Helghan دارای منابع فراوان انرژی بود ولی دانشمندان متوجه شدند که eco-system آن مناسب زندگی نیست و قطعا زندگی بر روی این سیاره را دشوار خواهد بود. به هر حال آنها یک ایستگاه فضایی پیش ساخته را در مدار Helghan قرار دادند که افراد داوطلب به منظور استخراج منابع از سیاره و تولید انرژی در آن فعالیت داشتند. بقیه کشتی‌های فضایی به سمت سیاره دوم که دست کمی از بهشت نداشت بود حرکت کردند.
آنها اسم این سیاره را “Vekta” گذاشتند.

بر طبق نام رییس کمپانی Helghan,Early Vektan Era – 2129-2155

سکونت در Vekta: (سال 2129)

اولین کشتی‌ها به Vekta میرسند. در طی سال‌های 2129 تا 2140 در حدود 12 مستعمره در سیارات مختلف برپا شد. در بین این سیارات، Vekta بیشتر از همه شبیه به زمین بود. این سیاره دارای زمین‌های مساعد کشاورزی، مناظر طبیعی و جنگل‌های فوق العاده زیبا بود. کشاورزی در این سیاره به سرعت رشد کرد و محصولات آن به حدی رسید که برای تمام ساکنین آن کافی بود.

سکونت در منظومه Altair: (سال 2133)

مستعمره(کلونی) Gyre در مجاورت منظومه Altair تاسیس می‌شود. Gyre کوچک‌تر و سردتر از Vekta است و بیشتر سطح آن را اقیانوس‌ها تشکیل دادند که میلیون‌ها جزیره کوچک از آنها سر بر آوردند.

تشکیل ISA

در حالی که اولین کلونی‌ها در حال ساخت بودند، UCA به این مساله پی برد که که ارتباطات این اجازه را نمی‌دهد که از یک فرماندهی مرکزی به طور کار‌آمد امنیت سیارات را تامین کند. UCN برای افزایش کارایی ستاد(ISA (Interplanetary Strategic Alliance را تاسیس کرد. طرحی که به کلونی‌های مختلف اجازه می‌دهد تا از سیستم دفاعی متحد بهره‌مند شوند. UCN وظیفه پشتیبانی، تمرین دهی و تجهیزات این نیرو‌ها را بر عهده دارد، در حالیکه هر کدام از حکومت‌های مستعمرات باید سرمایه و نیروی انسانی مورد نیاز ISA را تامین کنند. وظایف ISA شامل جمع آوردی درآمد‌ها و برقراری امنیت و آرامش در کلونی‌ها است. فرماندهی‌های ISA مستقیم توسط UCN اداره می‌شوند و زیر نظر ارتش UCA نیستند. همچنین تمامی این فرماندهی‌ها از یکدیگر مستقل هستند.

ISA Altair و ISA Alpha Centauri جزو اولین فرماندهی‌هایی بودند که تاسیس شدند.

استعمار Vekta پایدار ماند: (2135)

با وجود دوران بسیار سخت در سال‌های اولیه و همچنین مواقعی زیادی که کل کلونی در شرف از بین رفتن بود، ولی Helghan بالاخره موفق شد کلونی Vekta را تثبیت کند. به علاوه ایستگاه فضایی که در نزدیکی سیاره Helghan قرار داده بودند، به خوبی در موقعیتی قرار گرفته است که به کشتی‌هایی که به منظومه Alpha Centauri می‌آمدند سرویس دهد. این کشتی‌ها برای سوخت گیری، تامین مواد و نگه‌داری به این ایستگاه می‌آمدند. تانکر‌ها نیز به حمل و نقل مواد معدنی و منابع حیاتی انرژی از Helghan به سمت زمین مشغول شدند. از این فعالیت‌ها سود زیادی نصیب Helghan میشد.

تشکیل سرپرستی Helghan: (سال 2138)

تکنولوژی ارتباط به اندازه‌ای پیشرفت می‌کند که ارتباط مستقیم بین سیاره Helghan و Vekta میسر می‌شود. دولت Vekta سرپرستی سیاره Helghan را بر عهده میگیرد و به این تربیت دو سیاره به طور مستقیم از Vekta اداره می‌شوند. مالیات‌ها و انرژی‌های Helghan دیگر بدون نیاز به ISA به سمت Vekta سرازیر می‌شوند. و همین‌طور Vekta نیز مواد عذایی بهتر و … را به Helghan می‌فرستاد. درصد اشتغال در این دو سیاره به 95 درصد می‌رسد و تاثیر به سزایی در روحیه مردم می‌گذارد. نشانه جدیدی ساخته می‌شود که سمبلی برای روابط مستقل بین Vekta و Helghan باشد. این علامت دارای 3 کمان به هم پیوسته بود که نشان‌گر صلح، عدالت و آزادی بودند.

سرپرستی Helghan اولین نیروی نظامی قانونی خودش را تشکیل داد که جزوی از ISA یا UCN/UCA نبود. این نیروها کوچک بودند و دارای سلاح‌های زیادی نبودند. آنها بیشتر امور مربوط به گمرک، پلیس و مراسم تشریفاتی را انجام می‌دادند. با این وجود بازهم ISA این نیروها را به چشم رقیب و یک تحدید می‌دید و محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای بر تعداد نیروها و تجهیزات آنها اعمال می‌کرد. همچنین تمام افسران ارتش Helghan باید از طرف ISA انتخاب می‌شدند.

زیربنای Helghan کامل شد: (2149)

بیشتر زیربناهای این صنعت تاکنون کامل شدند، از توربین‌ها گرفته تا پردازنده‌های عظیم در خرابه‌های Helghan. کمپانی Helghan حالا دارای قدرت و سرمایه عظیمی است که از فروش انرژی به کشتی‌ها عابر، به بقیه کلونی‌ها و زمین، به دست آمده است. دیگر حضور آنها در زمین بسیار کم شده و بیشتر اموال و دفاتر آنها در Vekta است.

تشکیل حکومت Helghan: (سال 2152)

به دلیل افزایش پیچیدگی مدیریت مستعمرات بر روی دو سیاره Helghan و Vekta، کمپانی Helghan تصمیم گرفت تا خودش را به عنوان حکومت این منطقه معرفی کند (civil administration). این امتیاز به آنها اجازه می‌داد تا تمامی وظایف سازمان محلی ISA را در دست خود بگیرند، از جمله جمع آوری مالیات از مردم. آنها همچنین تمامی سرویس‌های اجتماعی را مجدداً سازمان دهی کردند. هر چند آنها هنوز هم با قوانین ISA در مورد ساخت کشتی‌ها و تاسیس کلونی‌های جدید، محدود بوند.

خرید Helghan و Vekta: (سال 2155)

دولت Helghan در هر بودجه مقدار بسیار زیادی مالیات مازاد بر نیاز بدست می‌آورد و آنها را برای موارد ضروری یا حادثه‌های احتمالی ذخیره می‌کرد. در سال 2155 ذخیره مالی آنها به قدری رسید که پیشنهاد خرید تمامی حقوق Alpha Centauri را به ISA داد. این مساله باعث می‌شد که Helghan دیگر مجبور به پرداخت 10 درصد از درآمد خود به زمین نباشند. این 10 درصد شامل هزینه‌های عمومی و پرداخت حق عضویت در ISA می‌شود.

UCN که در شرایط معمولی به طور قطع این پیشنهاد را رد می‌کرد، در حال حاظر از کمبود سرمایه رنج می‌برد و ساخت و ساز بقیه کلونی‌ها برای آنها هزینه‌های سنگینی دارد. در این شرایط ایده دریافت مقدار زیادی پول نقد بدون پرداخت هزینه‌های اضافه، چنان وسوسه کننده بود که UCN نتوانست از آن بگذرد و سر انجام مجلس سنای UCN رای به قبول کردن پیشنهاد Helghan داد.

قسمت دوم

Platinum Era – 2156-2199

دوران طلایی: (2156)

حالا Helghan به طور کلی اختیارات منظومه Alpha Centauri را به دست گرفته است و نام آن را به منظومه Helghan تغییر داد. آنها مالیات‌ها را خودشان دریافت می‌کردند و آزاد بودند تا هر گونه مایل هستند بر روی کلونی‌های خود سرمایه گذاری کنند. در این دوران رشد اقتصادی و صنعتی در حد بسیار مطلوبی است. پالایشگاه‌های مختلفی در Helghan ساخته و توسعه داده می‌شود، کارخانه کشتی سازی Helghan نیز به بزرگترین‌ترین مرکز ساخت کشتی‌های فضایی در خارج از منظومه شمسی تبدیل می‌شود.

منظومه Helghan یک منظومه مرکزی است که زمین را به به تمام مستعمراتش وصل می‌کند و همه کشتی‌ها برای رفتن به هر مقصدی باید از این منظومه عبور کنند. حکومت Helghan از همه کشتی‌ها مبلغی را به ظاهر برای کنترل ترافیک، گمرک، جستجو و نجات دادن و بقیه سرویس‌ها دریافت می‌کند ولی درواقع اینها تعرفه گمرکی بود که Helghan برای تمامی تجارات در سرتاسر کهکشان دریافت می‌کرد.
کشتی‌های منظومه Helghan دارای حق اقامت بودند و دیگر ملزم به پرداخت بسیاری از هزینه‌ها نبودند. این امکانات بسیاری از کمپانی‌های ترابری را تشویق به مهاجرت به منظومه Helghan می‌کرد.

تنش: (2198)

با گذشت زمان UCN بیشتر نگران سلطه Helghan بر روی مسافرت و تجارت فضایی، می‌شود. Helghan حتی از طریق دیگر فعالیت‌های کلونی سازی که خود UCN صاحب اختیار آنها بود مقدار بسیار زیادی پول به دست می‌آوردند که این مساله باعث خشم UCN شده بود. در جواب؛ UCN کنترل سخت‌تری بر روی مالیات و تعرفه‌های گمرکی اعمال می‌کند و میزان مالیات کشتی‌ها و کلونی‌ها را افزایش می‌دهد. آنها این پول‌ها را در جهت توسعه UCA استفاده می‌کنند. نیروی دریایی UCA بودجه جدیدی دریافت می‌کند. برای اولین بار نیروی دریایی UCA کشتی‌های عظیم جنگی می‌سازد که اساساً برای حمله به ناوگان ISA در دیگر کلونی‌ها طراحی شده بود.

بر طبق این قانون‌های جدید، بسیاری از امتیازاتی که در طی خرید Helghan/Vekta به کمپانی Helghan اهدا شده بود باطل می‌شدند، از جمله حق در اختیار داشتن ناوگان و دریافت مالیات از کشتی‌ها. حکومت Helghan با این مساله مخالفت می‌کند اما موافقت می‌کند تا مذاکرات رده بالا برای حل این مساله برگذار شود. در Vekta نیز مردم مرفه و کمپانی‌های ثروتمند به حکومت Helghan فشار می‌آورند که زیر بار این قانون جدید نرود.

تجزیه طلبی: (2199)

با وجود تلاش‌های مکرر برای رسیدن به توافق، مذاکرات بین حکومت Helghan و زمین به هیچ نتیجه رضایت بخشی نرسید. زمین به طور مستقیم اعلام می‌کند که Helghan باید از آنها اطاعت کنند ولی حکومت Helghan در جواب از عضویت UCN خارج می‌شود و خود را یک کلونی مستقل معرفی می‌کند.

UCN در تلافی این مساله خواهان اعمال تحریم‌های سنگین بر Helghan می‌شود ولی این مساله می‌تواند به ضرر UCN تمام شود زیرا Helghan به راحتی می‌توانست از عبور کشتی‌ها فضایی و رسیدن آنها به زمین جلوگیری کند با توجه به اینکه زمین بدون منابع انرژی که از مستعمرات بدست می‌آورد، نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. تصمیم بر این شد که نیروی دریایی UCA یک ناوگان قدرتمند را به منظومه Helghan بفرستد تا کنترل منطقه عبور کشتی‌های فضایی را در اختیار بگیرد و از مبادله کالا بین زمین و بقیه کلونی‌ها حفاظت کند. این مساله همچنین UCN را قادر می‌ساخت تا Helghan را محاصره کند و مساله را حل و فصل کند.

First Extrasolar War – 2199-2204

عملیات نظامی Helghan: (سال 2200)

در حالیکه اوضاع بدتر و بدتر می‌شد، حکومت Helghan در ابتدا تصمیم به متحد شدن با نیروی محلی ISA گرفت اما بعد تصمیم خود را عوض کرد و اقدام به بیرون کردن نیروهای ISA از دو سیاره Helghan و Vekta کرد. نیروهای ISA نیز با نیروهای مهلک خود و همچنین چندین زد و خورد در دو سیاره، جواب این حرکت Helghan را داد. نیروهای Helghan با وجود برتری عددی نسبت به نیروهای ISA، خوب مسلح نشده بودند و بی تجربگی در بین آنها محسوس بود. همین امر باعث شد بسیاری از نیروهای ISA به راحتی فرار کنند و کشتی‌ها فضایی آنها دست به عملیات انتحاری بزنند.

اولین جنگ خارج از زمین: (2201)

ناوگان ارتش UCA که سال 2199 حرکت خودش را آغاز کرده بود به منظومه Helghan میرسد و با نیروهای محلی ISA متحد می‌شود و به سرعت برای تصرف نقطه عبور کشتی‌ها حرکت می‌کنند. نیروهای اصلی این ناوگان به سمت سیاره Helghan حرکت می‌کنند تا آن را محاصره کنند اما ناوگان حکومت Helghan نیز برای جلوگیری از این کار به نیروهای UCA حمله می‌کند.
واضح بود که کشتی‌ها جنگی Helghan نمی‌تواند به ناو‌های عظیم UCA صدمه بزنند. جنگ این ناوها تبدیل که قتل عام می‌شود و تقریبا همه کشتی‌های Helghan نابود می‌شوند و یا از کار می‌افتند. همچنین سیستم orbital نیز طی رویداد مرموزی ویران می‌شود.

UCA ادعا می‌کند که نیروهای Helghan ساکن در آن ایستگاه به سیاره Helghan فرار کردند و ایستگاه را منفجر کردند که به دست نیروهای UCA نیوفتند. حکومت Helghan نیز ادعا می‌کند که UCA عمدا به این ایستگاه حمله کرده است. داستان واقعی هیچ وقت مشخص نشد اما طی این حادثه حکومت Helghan به طور رسمی بر علیه UCN اعلان جنگ داد.

ارتش UCA دریافت که اعزام نیرو برای جنگ در سیاره Helghan کار بیهوده‌ای است. تصمیم بر این شد که یک ناوگان کشیک را در نزدیکی سیاره Helghan مستقر کنند و بقیه به سمت Vekta بروند.

پایان جنگ: (2202)

نیروهای ترکیب شده ISA و UCA به Vekta می‌رسند و به سرعت کنترل بقیه نیروهای گمرکی Helghan را نیز به دست می‌گیرند. در ابتدا حکومت Helghan تهدید کرد که تا آخرین نفر خواهند جنگید اما پس از چندیدن بمباران متعدد آنها به ناچار تسلیم می‌شوند. فرمانداری Helghan بسته و تمام مقامات ارشد و همچنین مدیران کمپانی Helghan دستگیر می‌شوند. بسیاری هم به مخفی گاه‌ها فرار می‌کنند.

هنگامی که یکی از کشتی‌ها از Alpha Centauri به زمین می‌رسد و خبر را می‌رساند، مجلس سنای UCN به بحث و مذارکره درباره این مساله می‌پردازد. آنها به این نتیجه می‌رسند که ISA به یک کلونی در آن نزدیکی نیاز دارد که اعمال Helghan را زیر نظر بگیرد و از دردسر آنها در آینده جلوگیری کند، تصمیمی که چیزی بیشتر از یکی دزدی آشکار تحت نام دیپلماسی بود! به هر حال نیروهای محلی ISA کنترل فرماندهی Vekta را به دست می‌گیرند و کشتی‌های فضایی شروع به انتقال مردم وفادار UCN از زمین به Vekta می‌کنند. اثرات ناگوار سرکشی از قوانین UCN در ذهن بقیه کلونی ماند و باعث شد تا دیگر هیچ کلونی از قوانین مالیاتی UCN سرپیچی نکند.

مقاومت: (2204-2202)

Helghanهای افراطی یک گروه تروریستی تشکیل می‌دهند تا به ISA نشان دهند که اشغال Vekta برای آنها گران تمام خواهد شد. گرچه اکثر افراد Helghan که در Vekta بودند فقط می‌خواستند زندگی خود را با آرامش ادامه دهند اما تعدادی از مردم نیز به این گروه تروریستی کمک می‌کردند. بمب گذاری‌ها، حملات و تیر اندازی‌ها به سوی نیروهای UCA حاظر در منطقه تبدیل به یک کار روزمره شد. Vekta دیگر یک بهشت معصوم نبود.

قسمت سوم

Early Helghan Era – 2204-2340

مهاجرت(The Exodus): (سال‌های 2204-2210)

فرمان‌دار کل Vekta در پاسخ به حملات تروریستی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد، جمعیت Helghan که در Vekta زندگی می‌کردند را محدودتر می‌کرد و بر آنها سخت می‌گرفت. سر انجام از روی ناچاری خانواده‌های ثروتمند Helghan چندید کشتی‌ فضایی قدیمی را خریدند و آنها را تعمیر کردند تا دوباره قابل استفاده شوند. آنها نماینده‌ای را تایین کردند تا با فرماندار کل مذاکره کند و اجازه مهاجرت از Vekta به سیاره Helghan را بگیرد تا با همکاری افرادی که از ایستگاه فضایی به Helghan فرار کرده بودند این سیاره را از نو بسازند. فرماندار با درخواست آنها موافق کرد و مهاجرت میلیون‌ها جمعیت ناراضی Helghan به سمت کلونی‌ها Helghan آغاز شد.

نه ISA و نه UCN هیچکدام مایل به سرمایه گذاری در کلونی‌های Helghan نبودند و ترجیح دادند که Helghan را به حال خودش رها کنند تا نجات یابد یا از بین برود. برای قانونمند کردن این عملیات، UCN حکومت Helghan را به عنوان یک دولت مستقل رسما شناخت و سیاره Helghan را قلمرو آنها اعلام کرد. البته Helghan هنوز تحت محاصره و محدودیت‌های ISA قرار داشت تا زمانی که روابط دیپلماتیک به حالت عادی خود بازگردند.

مستقر شدن در Helghan: (سال‌های 2215-2220)

زندگی متروک در Helghan با زندگی در بهشت Vekta قابل مقایسه نیست. آمار تلفات به دلیل بیماری، خسارت از طوفان و گرسنگی بسیار زیاد است. به هر حال در طول 10 سال آمار مرگ و میر به دلیل سازگار شدن با محیط کاهش پیدا می‌کند. به تدریج تمدنی از میان اردوگاه مهاجران طلوع می‌کند و فعالیت‌های صنعتی و تولید غذا مجدداً آغاز می‌شود.

مشقت‌ها: (2220)

در سال 2220 برای اولین بار سران کمپ‌های مهاجران دور هم جمع شدند تا فرمانداری Helghan را دوباره تشکیل دهند. 90 درصد آنها موافقت کردند که منابع و مشاغل خود را با یکدیگر تقسیم کنند تا با همکاری هم جامعه خود را دوباره بسازند.

ناراحتی‌های جسمی و بیماری‌ها در سرتاسر کلونی قابل مشاهده بود. نیروی جاذبه زیاد، تشعشات مرموز و طوفان‌ها اثرهای جدی در طول عمر انسان‌های ساکن آن منطقه دارد. خبری از کمک‌های دارویی از سوی ISA نیست و کارخانه‌های بومی نیز بسیار قدیمی هستند. پوشیدن ماسک برای کسانی که در فضای باز کار می‌کنند اجباری می‌شود و همین عمل نشانگر شغل و حرفه افراد شد. حتی برای کسانی که ماسک می‌پوشیدن “سوزش ریه” (بیماری که اهالی سیاره آن را به این نام می‌خواندند) دلیل اصلی مرگ در Helghan در سن 30 سال به بالا بود.

در طرف مثبت قضیه، منابع عظیم معدنی در این سیاره کشف شد و در پی آن کار در معدن به رایج‌ترین شغل در Helaghn تبدیل شد.

ICSA به سمت Helghan می‌آید: (2223)

در شرایطی‌که کلونی‌های Helghan در حال بازسازی حکومت Helghan و تامین زیربناها و تاسیسات ضروری زندگی بودند، موسسه ICSA به آنها پیشنهاد عضویت و پشتیبانی داد. ICSA ورژن بی طرف ISA است و هدف آن پشتیبانی و کمک به کلونی‌های مستقل است. با اینکه ICSA درخواست خیلی کمی از Helghan داشت و در عوض پیشنهاد کمک‌های فراوانی به آنها داد ولی Helghanها که نسبت به همه خارجی‌ها بدبین شده بودند، پیشنهاد ICSA را شدیدا رد می‌کنند.

The Early Helghan Era: (سال‌های 2223-2305)

مجوز‌های تجاری که ISA برای Helghan وضع کرده بود، آنها را مجبور می‌کرد که در شرایط نامطلوب به تجارت بپردازند و رشد اقتصادیشان نیز با وجود رشد صادرات معدنی بسیار کند پیش می‌رود. زندگی برای اکثر مردم Helghan سخت، رنج آور و کوتاه است. اما آنها هنوز در تلاش برای فائق آمدن بر کمبود غذا و شرایط و محیط بد این سیاره هستند. سختی‌های مکرر به تدریج محو می‌شود و مردم Helghan موفق به سپری کردن این شرایط سخت می‌شوند ولی هرچه بیشتر شرایط آنها بهبود می‌یابد، آنها بیشتر از محدودیت‌هایی که ISA برایشان وضع کرده، عصبانی می‌شوند.

ساخت شبکه دفاعی ISA شروع می‌شود: (2304)

نیروهای ISA ثروتمند‌تر برای بدست آوردن یک ناوگان عظیم شروع به ساخت شبکه دفاعی پرجزییات خود می‌کنند. فرمانداری نیروهای ISA در Vekta نیز برای تمرکز بر روی ساخت شبکه دفاعی خود تصمیم می‌گیرد تا به محاصره Helghan خاتمه دهد.

وارثان: (2305)

نسل سوم مردم Helghan متولد می‌شوند. آنها تا حدودی جهش یافته بودند و تقریبا با شرایط سیاره تطبیق یافته بودند. بدن آنها با نیروی جاذبه زیاد، تطبیق داشت همچنین ریه‌ها و سلول‌هایشان نیز با آلودگی و تشعشعات سیاره سازگاری داشت.

Scolar Visari متولد می‌شود: (2207)

مردی که روزی حاکم مطلق Helghan خواهد شد در یک خانواده ثروتمد و ناسیونالیست متولد می‌شود. در حالی که شایعه شده بود او از نوادگان یکی از مدیران اولیه کمپانی Helghan است در همان سنین کم نیز نشانه‌هایی از یک فرد متفکر و رهبر را در خود داشت.

تنزل عظیم: (2330-2350)

امتیاز انحصاری Vekta در تجارت با Helghan باعث رشد اقتصادی بزرگی برای Vekta می‌شود. البته در قبال سرمایه گذاری مجدد در Helghan.
با افزایش جمعیت Helghan، مقدار بیشتری از سرمایه آنها صرف تامین غذا و محافظت از تمدنشان می‌شود. این امر موجب چندین حادثه صنعتی می‌شود با توجه با اینکه ماشین الات گران قیمت برای کار کردن در شرایط سخت سیاره Helghan به طور کافی سرویس نمی‌شوند، در نتیجه Helghan مبلغ زیادی را برای تعمیر و تعویض قطعات این ماشین آلات می‌پردازد که همین امر باعث می‌شود طی 20 سال Helghan با رکود اقتصادی شدیدی مواجه شود.

اقتصاد دانان Helghan، بهره برداران Vekta را مقصر این رکود اقتصادی می‌دانند. Vekta نیز مشکلات خودش را دارد، با متلاشی شدن بازار سیاه و پر منفعتش در تجارت مواد معدنی Helghan آنها دیگر نمی‌توانند مواد اولیه را بدون زحمت برای خود ذخیره کنند.

برای اولین بار از سال 2220 به بعد، شهروندان Helghan از گرسنگی تلف می‌شوند.,Helghast Era – 2340-2357,قیام Visari: (سال‌های 2340-2347)

با وجود وضع نامساعد اقتصادی و روحیه بسیار ضعیف مردم Helghan، فردی با سخنان و نظرات قابل توجه برمی‌خیزد! Scolar Visar اول… کسی که در آخر ادعای رهبری Helghan را کرد. عقاید او ساده و متقاعد کننده هستند: مردم Helghan سابقاً به عنوان انسان وارد این سیاره شدند اما آنها دیگر انسان نیستند. آنها متفاوتند، عوض شده‌اند.
در طول سفرشان از لحاظ قیافه و ظاهر تغییر کردند!
با سکونت در این سیاره بیگانه از لحاظ فیزیکی تغییر کردند!
با تحمل سخت‌های زندگی در این سیاره از لحاظ روحی تغییر کردند!
دولتی که آنها را به اینجا رسانده فقط می‌تواند برایشان ساختمان تهیه کند؛ نمی‌تواند به آنها رمقی ببخشد، نمی‌تواند دلیلی برای ادامه زندگی به آنها بدهد و نمی‌تواند به طور کامل بزرگی و عظمت این تغییر شکل را بیان کند. Visari ادعا کرد: دنیا ما را تغییر داده و حالا نوبت ماست که آن را تغییر دهیم.

مهارت‌های Visari در سخنرانی و شخصیت رباینده او، توجه بسیاری از مردم ناراضی Helghan را به هدف و انگیزه او جلب می‌کند. سخنان او در بین مردم مانند آتش رخنه می‌کند و آنها را به سوی یک شناخت سوق می‌دهد: اینکه آنان یک ملت واحد هستند و در برابر تمام متجاوزان متحد هستند. و شاید مهم‌تر از آن، Visari اولین کسی است که هویت “Helghast” را به عنوان یک نژاد جدید و برتر بر همه نژادها تعریف کرد، چیزی که بعدها به شعار اصلی Helghast تبدیل شد. او شروع به سخنرانی درباره قدرت نظامی کرد، قدر مطلقی که به زودی به نشان Helghast تبدیل می‌شود. مهم‌تر از آن، او ارزش‌های ماسک پوشیدن را که یک زمانی نشانه موقعیت اجتماعی پایینی بود به قسمتی از هویت Helghast تبدیل کرد. Visari به مردم می‌گوید در تاریخ آنان چیز شرم آوری وجود ندارد و پوشیدن ماسک پیمان Helghast برای شجاعت و شهامت آنها است. مردم Helghan اعم از ثروتمند و فقیر به دور او صف آرایی می‌کنند.

آغاز Helghast: (سال 2347)

Visari در سخنرانی‌هایش عبارت Helghast را ابداع کرد. ریشه این عبارت از کلمه قدیمی انگلیسی “gast” به معنای روح است که اشاره بر ترس زیاد دارد. او می‌گفت Helghastها دیگر مثل سابق نیستند، آنها دیگر از نژاد انسان و بی روح نیستند. زندگی آنها در Helghan و رنج‌های که کشیدن آنها را به یک نژاد جدید تبدیل کرده، تنها نژاد زنده دنیا!!

Visari وانمود به انجام عملیاتی می‌کند تا پشتیبانی مردم را بدست بیاورد. او به همراه شورش مردم یک کودتای نظامی برپا می‌کند تا بتواند به مقام رهبری Helghan برسد. او قدرت را از حکومت Helghan می‌گیرد و از ارتش درخواست می‌کند تا اجازه دهد به مدت 10 سال قدرت را بدون مزاحمت در دست بگیرد تا Helghast را به یک قدرت مستقل تبدیل کند. به عنوان بخشی از هدفش، Visari شروع به توسعه ارتش Helghast می‌کند. وجه دیگر انقلاب Helghast، انقلاب فرهنگی بود که توسط خود Visari هدایت شد و قصد آن تغییر نمای جامعه Helghan بود. وی در سال 2349 استفاده از حروف انگلیسی در نوشته‌ها را ممنوع کرد و به جای آن الفبای مخصوص Helghast را ابداع کرد. تلاش برای تعویض کامل زبان بنا به دشواری‌های منطقی به نتیجه‌ای نرسید. به عنوان آخرین تاثیر نیز پرچم قدیمی Helghan با یک پرچم ساده‌تر و خشن‌تر تعویض شد. مثلت Helghast پرچم رسمی Helghan شد، 3 پیکان که سمبل وظیفه، اطاعت و وفاداری است، نشان‌گر ارزش‌های جدید جامعه Helghast شد.

اقتصاد جدید Helghan: (سال 2350)

Helghast در شروع با قاچاچ‌های ناچیز شروع به تجارت با تامین کنندگان بازار سیاه می‌کنند و رفته رفته این تجارت‌ها بیشتر و بزرگتر می‌شود تا جایی که آنان تحریمی که ISA بر Helghan اعمال کرده بود را شکستند و به طور کامل به تجارت با بازار سیاه پرداختند. بیشتر خریدهای انرژی از بازار Vekta انجام می‌شود ولی Visari به تدریج ماموران خرید را به تامین انرژی مستقیم از Helghan ترغیب می‌کند. ناوگان تنزل یافته ISA نیز قدرت جلوگیری از تجارت‌های Helghan را ندارد، همچنین چندین حزب در Vekta مساله تحریم Helghan را زیر سوال می‌برند که آیا در این موقعیت تحریم لازم است یا خیر. Helghast‌ها ایستگاه حمل و نقل خود را از نو می‌سازند اگر چه نسبت به گذشته در سطح متاعدل‌تری بود. حالا تجارت واقعی شروع می‌شود. Helghast با ICSA قرار دادی در ضمینه انرژی و منابع می‌بندد و بدین صورت افسردگی در این سیاره به طور کامل از بین می‌رود.
این معامله بازده بسیار خوبی داشت و هر دو طرف سود زیادی از آن می‌بردند.

فرمندار ISA بودجه نیروی دریایی را افزایش نمی‌دهد تا قدرت آن را در یک سطح قرار دهد.

شروع ساخت دومین پایگاه دفاعی: (2356)

فرمانداری ISA که از پیشرفت ارتش Helghast نگران شده بود، دستور ساخت یک پایگاه دیگر را می‌دهد تا مکمل شبکه دفاعی 52 ساله Vekta باشد.
جنرال Stuart Adams به مقام فرماندهی شبکه دفاعی ISA منسوب می‌شود.

قسمت چهارم

Second Extrasolar War – 2357-2360

نقشه تهاجم: (2357) آغاز Killzone 1

 

Scolar Visari استراتژی جسورانه خودش را طرح ریزی می‌کند. هدف او تغییر شیوه دولت مداری Helghan و همچنین تصرف Vekta و بازگرداندن آن تحت سلطه Helghan بود. او با نادیده گرفتن قدرت‌ها و نیروهای ISA و UCN، اشتیاق Helghast‌ها برای انتقام را شعلع ور کرد. فرماندهی ارشد Helghast گول طعمه را می‌خورد و در جنگ پیش رو به Visari اعلام وفاداری می‌کند و به او وعده می‌دهد در صورت موفق شدن به مقام امپراتوری Helghan خواهد رسید.

نقشه Visari ساده بود:
1. استفاده از Stuart Adams، ژنرال خائن ISA، برای از کار انداختن پایگاه‌های دفاعی مداری
2. استفاده از Dwight Stratson، ژنرال خائن ISA، برای دستیابی به اطلاعات و فریب دادن ارتش ISA برای خارج شدن از شهرها.
3. هجوم بردن به Vekta تحت فرماندهی ژنرال Joseph Lente در زمانی که پایگاه‌های دفاعی مداری از کار افتاده اند.
4. فعال سازی دوباره پایگاه‌های دفاعی برای دفاع از Vekta در برابر ناوگان‌های پشتیبانی از سوی UCA.
5. اعلام تسلط Helghast بر کل منظومه و تقاضای صلح با UCN در حالی که UCA در حال از دست دادن ناوگانش است.
6. استفاده از منابع دو سیاره Vekta و Helghan و همچنین تکنولوژی‌های باقی مانده از ناوگان UCA برای ساخت ناوگان Helghast که قادر به دفاع از منظومه در برابر حملات UCA باشد.
7. اخذ مجدد مالیات از کشتی‌های فضایی که از این منظومه عبور می‌کنند.
8. محاصره زمین و تسلیم ساختن UCN
9. تسخیر کارخانه‌های کشتی سازی UCN و پایگاه‌های دفاعی. رها کردن جمعیت زمین به حال خودشان تا از گشنگی طلف شوند. ساخت یک ناوگان عظیم برای برتری نسبت به تمامی مستعمرات.

اعلان دومین جنگ: (اوایل آگوست 2357)

نقشه Visari مثل یک ساعت کار می‌کند. ژنرال Adams و Stratson خبر می‌دهند که نقشه‌های آنها به خوبی اجرا شده است. Visari اکثر ناوگارن خود را برای مبارزه با نیروی دریایی ISA می‌فرستد و یک ناوگان را هم برای حمله به Vekta اعزام می‌کند.

اخطارهای اولیه از سوی نیروهای اطلاعاتی UCA فرستاده می‌شود اما این خبر در زمان مناسب به ISA نمی‌رسد تا از خون ریزی‌ها جلو گیری کند. اعزای UCN متفقاً به اعزام یک ناوگان عظیم جنگی برای کمک Vekta رای می‌دهند تا از بی ثبات شدن منطقه جلوگیری کنند.

Lente شکست می‌خورد: (آواخر اگوست 2357)

پایان Killzone 1

این تهاجم موجب وارد شدن صدمات زیادی به هر دو طرف شد. تنها با کمک 4 قهرمان به رهبری Jan Templar بود که شهر Vekta سقوط نکرد. Helghast شکست خورد اما هنوز هم تعداد زیادی از نیروهای آن در Vekta باقی مانده‌اند. ژنرال Lente توسط رییس ثابقش، سرهنگ Gregor Hakha، کشته شد. پایگاه دفاعی مداری برای جلوگیری از حمله Helghast به ناوگان کمکی UCA توسط Templar و خدمه‌اش نابود شد و در جریان آن ژنرال Adams نیز که با خیانت به ISA باعث حمله Helghast به Vekta شد، کشته شد. ژنرال Stratson موفق شد بر خیانت‌های خود سرپوش بگذارد.

ژنرال Metrac فرمانده نیروهای Helghast در Vekta شد:

(سپتامبر 2357) آغاز Killzone: Liberation

مجلس ISA ساخت دومین پایگاه دفاعی مداری را متوقف می‌سازد به دلیل اینکه اولین پایگاه قبلا توسط Helghast اشغال شده بود. ژنرال Stratson برنامه اتمی را تدارک می‌بینید تا باقی مانده نیروهای Helghast را از Vekta پاکسازی کند. سلاح‌های اتمی در پایگاه Rayhoven در دست ساخت بودند اما استفاده از آنها نیازمند مجوز از سوی مجلس ISA بود. زیرا سلاح‌های اتمی همیشه به عنوان سلاح‌های ناپسندیده جلوه می‌کردند و اثرات سیاسی در اختیار داشتن این سلاح‌ها بسیار بد بود چه برسد به استفاده از آنها.

ژنرال هلگاست، Armin Metrac به سیاره Vekta می‌رسد و فرماندهی نیروهای باقی مانده Helghast را در دست می‌گیرد. آنها با تشکیل یک دژ نظامی در جنوب Vekta دوباره شروع به حمله و پیشروی می‌کنند.

پایگاه Rayhoven سقوط کرد، اما تهاجم شکست خورد:

(اوایل اکتبر 2357) پایان Killzone: Liberation

ژنرال Metrac به پایگاه ISA در Rayhoven، جایی که مجلس ISA در حال تصمیم گیری درباره استفاده از صلاح اتمی بود، حمله کرد.

در همین حال کاپیتان Jan Templar برای تقویت نیروها به Rayhoven فرستاده شد. او با کمک Rico Velasquez پایگاه Metrac را ار بین برد. همچنین نقشه‌های ژنرال Stratson نیز فاش شدند. او به همراه ژنرال Adams با Helghast همکاری می‌کرد و حالا Helghast سلاح‌های اتمی که توسط Starton ساخته شده بودند به همراه چندین سلاح پیشرفته که از پایگاه تحقیقاتی دکترEvelyn Batton دزدیده شده بودند، را در اختیار دارد.

پایان نبرد در Vekta: (ژانویه 2358)

نیروهای باقی مانده Helghast در Vekta عقب نشینی می‌کنند و به وسیله bounty hunterها نیروها و اجناس خود را به Helghan بازمی‌گردانند.

تیم گروهبان Velasquez ماموریت دارند تا اطلاعات حیاتی ISA را از یک فضا پیمای فراری Helghast پس بگیرد. آنها در حین ماموریت متوجه می‌شوند که ژنرال Metrac و نیروهایش قصد دارند دوباره با ضربه‌های مهلکی به Vekta حمله کنند. آخرین نبردها در Vekta نیز در دشت‌های شمالی ادامه داشت.

بالاخره تمام نیروهای Helghast در Vekta نابود شدند. ناوگان UCA که اوضاع را متعادل کرده، به سمت زمین باز‌می‌گردد و چندین دستور را برای ISA وضع می‌کند:

• از سر گرفتن محاصره Helghan، اما هیچ عمل تهاجم آمیزی انجام ندهد.
• همکاری کامل با تیم قاضی‌هایی که برای رسیدگی به این موضوع به منطقه می‌آیند.

مجلس Vekta: (مارچ 2358)

با نابودی نیروهای Helghan در Vekta اجلاسی در شهر Vekta برپا می‌شود تا درباره چگونگی جنگ علیه Helghast تصمیم بگیرد. این مجلس لیست اولیوت‌های خود را اعلام کرد:

• برچیدن Helghast به عنوان یک تهدید نظامی
• دستگیری Visari برای محاکمه عمومی
• برپا کردن یک حکومت در Helghan که آسان‌تر قابل کنترل باشد

این اولیت‌ها به وضوح ناقض دستورات UCA قبل از ترک منطقه بود، اما مجلس ISA متوجه این موضوع بود که UCN تصمیمات گذشته خود مبنی بر رفتار با Helghast را باعث بوجو آمدن این اوضاع می‌داند.

عملیات Archangel آغاز می‌شود: (سپتامبر 2358)

ناوگان ISA به سمت Helghan حرکت می‌کنند تا به زودی پیچیده‌ترین عملیات نظامی در تاریخ بشر را آغاز کنند.

تهاجم به Helghan آغاز می‌شود: (نوامبر 2359)

دوازده گروه جنگنده به Helghan می‌رسند. در بین آنها گروه Mandrake نیز حضور داشت که شامل 1 لشکر از ISA و 12 لشکر از لژیون‌ها بود. کشتی جنگی ISA به نام New Sun تحت فرماندهی سرهنگ Jan Templar به عنوان سردسته جنگ محسوب می‌شود. وظیفه Mandrake پیش‌روی در Pyrrhus و تسخیر شهر است که از این طریق بتوانند Visari را از پیشرفت باز دارند.
شهر Pyrrhus از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است، زیرا این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای Helghan و همچنین مرکز تجارت این سیاره است.

کشتی‌های ISA و Helghast در مدار این سیاره به یکدیگر حمله می‌کنند. ناوگان‌های ISA برتری چشم‌گیری نسبت به Helghast دارند و به سرعت موفق به برپا کردن محاصره مداری Helghast می‌شوند.

در این موقعیت مجلس ISA دوباره تصمیم خود برای سرپیچی از دستورات UCA را اعلام می‌کند و تهاجم خود را شروع می‌کنند. کانال‌ها برای پیشروی نیروها پاک سازی می‌شوند و راه برای حمله باز می‌شود. مذاکره به هیچ وجه ممکن نیست. Visari اعلام می‌کند که تمام جمعیت Helghan مهاجمان را بیرون خواهند کرد. ISA نیز می‌داند که باید تهاجم را به سرعت تکمیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا