تاریخچه و داستان بازی ها

داستان مورتال کمبت: ساب زیرو

Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero

در اولین قسمت از مجموعه داستان سری مورتال کمبت ، به سراغ معرفی جهان‌های حاضر در این مجموعه و پیشینه تعدادی از شخصیت‌های اصلی رفتیم. جهان‌هایی مثل : NetherRealm ، EarthRealm ، Outworld  و دیگر دنیاها وشخصیت‌هایی همچون : شینوک ، کوان چی ، شنگ سونگ ، Raiden ، Argus ، شائوکان ، سیندل. همچنین گفتیم پیش از حوادث قسمت اول مورتال کمبت این کاراکترها چه سرگذشتی داشتند. با این حال هنوز برای تعریف کردن داستان اتفاقات نسخه اول مورتال کمبت زود است و قبل از آن باید به سراغ داستان مشهور ساب زیرو و رقابتش با اسکورپین برویم. در دومین قسمت از مجموعه داستان سری مورتال کمبت به سراغ بازی Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero رفتیم که در سال 1997 برای پلی‌استیشن 1 و نینتندو 64 عرضه شد و با وجود گیم‌پلی نه چندان جذاب ، داستانش نقشی مهم را در lore مجموعه مورتال کمبت ایفا و بسیاری از حوادث مهم پیش از نسخه اول مورتال کمبت را بازگو می‌کند.

برای تماشای داستان بازی در یوتوب کلیک کنید

 Quan Chi نقشه ای برای رها کردن Shinnok از Netherrealm با استفاده از ابزارهای جادویی خود در سر داشت.  این جادوگر مکار می‌خواست با پیدا کردن سنگ طلسم شینوک این کار را به سرانجام برساند. کوان چی برای این کار با دو قیبله  قاتلان نینجا به توافق رسید ؛ دو قبیله با نام‌های  Lin Kuei و Shirai Ryuکه رقیب مستقیم یکدیگر بودند. این  دو قیبله بدون اطلاع خودشان باید در فرار کردن شینوک از  NetherRealm به کوان چی کمک می‌کردند در نتیجه هر قبیله یک نماینده را معرفی کرد. نماینده‌هایی که هر کدام مرگبارترین اسسیسن‌های قبیله‌شان به شمار می‌آمدند.

 Lin Kuei ، ساب زیرو را معرفی کرد که نام واقعی اش Bi-Han بود و Shirai Ryu ، اسکورپین را که نام واقعی‌اش «هانزو هاساشی» (Hanzo Hasashi) بود. هر دو این آدمکش‌ها پیش از این ماموریت سرنوشتی عجیب داشتند. ساب زیرو یا همان بی هان از معدود بازماندگان نژاد Cryomancers بود. نژادی که اصلیتشان به Edenia برمی‌گشت اما به دستور سیندل به Outworld تبعید شدند. با این‌حال Sub-Zero در قلمرو زمین و کشور چین متولد شد. در طرف مقابل هانزو هاساشی سرگذشتی متفاوت داشت.  پدر او عضو گروه  Shirai Ryu بوده بود اما فرزندش را از پیوستن به گروه منع کرده بود تا برخلاف خودش زندگی آرامی داشته باشد با اینحال هانزو یا همان اسکورپین  بر خلاف دستور پدرش به  Shirai Ryu پیوست.

 دو آدمکش قصه ما مامور شدند تا نقشه‌ای که در آن مکان سنگ طلسم مشخص شد را از معبد شائولین بدزدند. ساب زیرو پس از ورود به معبد و شکست راهبان با رقیب قدیمی خوش اسکورپین دیدار کرد. این دو بر سر نقشه با یکدیگر نبرد کردند و ساب زیرو موفق شد رقیبش را شکست دهد. ساب زیرو می‌توانست از جان هانزو بگذرد اما ترجیح داد او را بکشد. ساب زیرو نقشه را بدست آورد و کوان چی نیز بعنوان پاداش ساب زیرو ، خانواده Scorpion و اعضای قبیله Shirai Ryu را کشت و آنجا را به آتش کشید.

پس از آن Sub-Zero از طرف کوان چی مامور رد یابی سنگ طلسم شد و به Temple of Elements رفت و پس از شکست دادن رب النوع‌های باد ، زمین ، آب و آتش موفق شد سنگ طلسم را بدست آورد. ساب زیرو سنگ را به کوان چی تقدیم کرد و  پس از آن جادوگر پلید رهسپار سرزمین  Netherrealm  شد تا اربابش را به قدرت بازگرداند. پس این اتفاق Raiden به سراغ ساب زیرو رفت و برایش توضیح داد که چه اشتباه بزرگی کرده و عواقب کارش می‌تواند باعث به نابودی کشیدن EarthRealm شود. ساب زیر می گوید نه تا به حال اسمی از شینوک شنید و نه اید‌ه‌ای در مورد سرزمینی با نام NetherRealm دارد. با این حال ریدن برایش توضیح می‌دهد که او تنها کسی است که می‌تواند کوان چی را از عمل پلیدش باز دارد.

در نتیجه Sub-Zero هم به دنبال کوان چی و سنگ طلسم وارد NetherRealm شد. او در آنجا با اسکورپین که حالا در قالب روحی انتقام جو ظاهر شد بود ملاقات کرد. اسکورپین به خاطر کشتن خانواد‌ه‌اش او را شماتت کرد و این دو بار دیگر با هم مبارزه کردند. مبارز‌ه‌ای که در نهایت باز هم ساب زیرو برنده آن شد. ساب زیرو یا همان بی هان سپس  با نیروهای Shinnok مبارز کرد. این مبارزان شامل هیولاها  و گروه سه گانه قاتلین زن زیر دست Quan Chi یعنی Kia و Sareena و Jataaka می‌شدند. ساب زیرو همه آن‌ها را شکست داد و به جز Sareena همه آن‌ها را از بین برد.

در نهایت ساب زیرو به Quan Chi رسید تا سنگ طلسم را باز پس بگیرد. در اینجا کوان چی حقیقتی تلخ را برای او فاش کرد. تنها علتی که باعث شده ریدن ، ساب زیر را به اینجا بفرستد روح شیطانی او بوده. به همین علت نه خود ریدن و دیگر مبارزان بزرگ EarthRealm نمیتوانستند به دنبال سنگ طلسم به NetherRealm بروند و در این سرزمین تنها افرادی که روحی پلید دارند یا اعمالی شیطانی انجام دادند حضور دارند.

ساب زیرو با کمک Sareena ، کوان چی را از بین می برد. Sareena از او درخواست می کند که همراه او به زمین باز گردد اما شینوک او را به دام انداخته و مقابل ساب زیرو ظاهر می شود. بی هان یا همان ساب زیرو با یخ زدن شینوک ، سنگ طلسم را برداشته و پس از تبدیل شدن این رب النوع کهن به هیولا توسط پورتالی که ریدن ایجاد کرده به زمین بازمی گردد.

در اینجا Raiden تایید می‌کند که Sub-Zero چون فردی شیطان صفت بود می‌توانست به NetherRealm وارد شود. Sub-Zero با وجود آنکه Raiden به او گفته بود که هنوز می‌تواند روح خودش را نجات داده و سرنوشتش را تغییر بدهد، وفاداری به قبیله‌اش  Lin Kuei را سرلوحه ادامه کار خودش قرار داد. در پایان او با جادوگری دیگر با نام «شنگ سونگ» دیدار کرد ؛ جادوگری که او را مجاب می‌کند تا وارد مسابقات Mortal Kombat شود…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا