تاریخچه و داستان بازی ها

داستان بازی Metal Gear 1987

یازده سال پس از وقایع فانتوم پین در سال 1995، قدرت‌های غربی اطلاعاتی را به دست آوردند که نشان می‌داد در پایگاهی با نام Outer Heaven سلاح کشتار جمعی در دست ساخت است. پایگاهی که در آفریقای جنوبی قرار گرفته. دولت آمریکا برای نفوذ به این پایگاه و کسب اطلاعات بیشتر به سراغ گروهی از نیروهای ویژه با نام FOXHOUND می‌رود که توسط بیگ‌باس سرباز افسانه‌ای هدایت می‌شوند. این گروه از سوی دولت آمریکا وظیفه پیدا می‌کند که با نفوذ به آتر هیون هر سلاحی که ممکن است تبدیل به تهدیدی علیه غرب شود را نابود کنند. در وهله اول Gray Fox به عنوان بهترین مامور FOXHOUND وظیفه پیدا می‌کند که این عملیات را به سرانجام برساند. گری فاکس با موفقیت به Outer Heaven نفوذ کرده و مشغول جمع‌آوری اطلاعات است که توسط نیروهای این پایگاه دستگیر می‌شود. برخی از اطلاعات کسب شده از سوی گری فاکس به FOXHOUND ارسال می‌شود اما آخرین ارتباط او با گفتن «Metal Gear…» نیمه‌کاره قطع می‌شود.

برای مشاهده داستان ویدیویی بازی در یوتوب کلیک کنید

چند روز بعد از شکست عملیات N312، نوبت به نیروی تازه کار FOXHOUND یعنی سالید اسنیک می‌رسد تا برای دریافت اطلاعات اولین ماموریت خود به دیدار با بیگ باس برود. بیگ باس شرایط و اتفاقات پیش آمده برای گری فاکس را توضیح داده و به سالید اسنیک دستور می‌دهد که خود را برای عملیات N313 آماده کند. هدف اصلی ماموریت او، نجات فاکس و پیدا کردن حقیقت پشت پرده Metal Gear است. اسنیک از مسیری دشوار وارد بخشی از پایگاه Outer Heaven شده و در همان ابتدا بیگ باس با ارتباط بی‌سیم به او می‌گوید که این ماموریت بدون شک سخت‌ترین تجربه‌ای است تاکنون در میدان نبرد به خود دیده. اسنیک با موفقیت به Outer Heaven نفوذ کرده و در جریان حرکت خود با گروهی از زندانی‌ها روبرو می‌شود. در این میان این زندانی‌ها اسنیک با کایل اشنایدر ملاقات می‌کند که به عنوان رهبر گروه مقاومت آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. اشنایدر اطلاعاتی را از محل سلول فاکس در اختیار اسنیک قرار می‌دهد و قهرمان بازی نهایتا با موفقیت محل زندانی شدن دیگر نیروی FOXHOUND را پیدا می‌کند. گری فاکس نهایتا به اسنیک توضیح می‌دهد که Metal Gear در اصل جنگ‌افزاری پیشرفته است که امکان شلیک موشک هسته‌ای از هر سطحی را در اختیار دارد. متال گیر هنوز به شکل نهایی فعال نشده و در پایگاه باقی مانده اما تنها دکتر دراگو پتروویچ مدنار، سازنده آن می‌داند که چگونه می‌توان این سلاح را نابود کرد. اسنیک برای پیدا کردن گری فاکس مجبور شده تا خود را به نیروهای Outer Heaven، تسلیم کند و به همین واسطه در جریان فرار از زندان هیچ‌کدام از تجهیزاتش را به همراه ندارد.

در راه فرار اسنیک با Shotmaker یکی از نیروهای ویژه Outer Heaven روبرو شده و مجبور می‌شود تا به عقب بازگشته و بعد از پیدا کردن تجهیزاتش به سراغ او برود. در این میان اسنیک متوجه می‌شود که یک فرستنده نیز در وسایلش وجود دارد و آن را نیز نابود می‌کند.
اسنیک در ابتدا Shotmaker را شکست داده و در ادامه با دیگر نیروی ویژه این پایگاه یعنی Machingun Kid روبرو شده و او را هم از پیش بر می‌دارد. نهایتا بعد از چند مبارزه نفس‌گیر و درگیر شدن با هلیکوپتر نظامی Hind D، اسنیک موفق به پیدا کردن محل دکتر مدنار شده اما در همان لحظه با سلولی خالی روبرو می‌شود. اسنیک با گرفتن اطلاعات از نیروهای Outer Heaven متوجه وضعیت دکتر مدنار شده و برای پیدا کردن او به ساختمان شماره دو می‌رود. در این مسیر اسنیک با یک تانک مبارزه کرده و نهایتا متوجه می‌شود که تعداد زیادی نیروی نظامی در مقابل ساختمان دو قرار گرفته و عملا نفوذ به آن را غیرممکن کرده‌اند. نیروهای Outer Heaven از نفوذ FOXHOUND باخبر شده و وضعیت امنیتی را در حالت ویژه قرار داده‌اند. بیگ‌باس با اسنیک تماس گرفته و به او توضیح می‌دهد که برای نفوذ به این ساختمان باید خود را شبیه نیروهای دشمن کند و از این پس با فرکانس 120.13 با او تماس می‌گیرد. نقشه جدید بیگ‌باس کارساز است و اسنیک با موفقیت وارد ساختمان دو شده و نهایتا دکتر مدنار را پیدا می‌کند. اینجاست که مشخص می‌شود فرد پیش روی او در اصل یک بدل است و همان لحظه تله خودکشی فعال می‌شود. اسنیک از انفجار شکل گرفته جان سالم به در می‌برد و در ادامه راه خود برای پیدا کردن دکتر مدنار با نیروهای قدرتمندی مبارزه می‌کند. اسنیک با موفقیت دکتر مدنار را پیدا کرده اما او توضیح می‌دهد که تنها به شرط نجات دخترش Ellen، نحوه از بین بردن متال گیر را شرح می‌دهد. اسنیک به زیرزمین ساختمان یک برگشته و با الن روبرو می شود که به او توضیح می‌دهد پدرش برخلاف میلش مجبور به ساخت متال گیر شده.

اسنیک برای بار دیگر به سراغ دکتر مدنار رفته و او به قهرمان بازی اطلاع می‌دهد که Metal Gear TX-55 در طبقه صدم زیرزمین ساختمان شماره سه قرار دارد و برای از بین بردن آن باید مواد منفجره با ترتیب خاصی روی پایه‌های آن قرار گیرد. اسنیک برای به پایان رساندن ماموریت خود باید با تعداد زیادی از قدرتمندترین نیروهای Outer Heaven مواجه شود اما عجیب‌ترین موضوع برای او رفتار متفاوتی است که بیگ باس از خود به نمایش می‌گذارد. در مسیر رسیدن به محل قرارگیری متال گیر، بیگ‌باس اطلاعات غلطی را در اختیار اسنیک قرار می‌دهد تا او گمراه کند و نهایتا دستور لغو ماموریت را اعلام می‌کند. سالید اسنیک خود را به طبقه صد زیرزمین ساختمان شماره سه می‌رساند اما متوجه می‌شود که برای ورود به محل قرارگیری متال گیر نیاز به یک کارت مخصوص دارد. تماس اسنیک با جنیفر یکی از نیروهای مقاومت که پیش‌تر توسط او آزاد شده بود، آشکار می‌کند که کارت مخصوص در ساختمان شماره دو قرار دارد. اینبار از طریق لوله‌های انتقال آب، اسنیک به ساختمان شماره دو رفته و با Dirty Duck مبارزه‌ای سخت را پشت سر می‌گذارد. کارت مخصوص در اختیار Dirty Duck بود و حالا اسنیک با گرفتن آن، فاصله زیادی تا رسیدن به متال گیر ندارد. اسنیک به طبقه صدم زیرزمین ساختمان شماره سه برمی‌گردد اما به شکلی غیرمنتظره اشنایدر با او تماس می‌گیرد. اشنایدر قصد دارد حقیقتی عجیب را درباره رهبر Outer Heaven بازگو کند اما ارتباطش نیمه‌کاره قطع می‌شود.

اسنیک تمام موانع را پشت سر گذاشته و بالاخره به محل قرارگیری متال گیر می‌رسد. طبق دستور دکتر مدنار مواد منفجره را به آن متصل کرده و نهایتا موفق به نابودی آن می‌شود. در همین لحظه فرایند نابودی خودکار پایگاه شروع به کار می‌کند و اسنیک که به دنبال فرار از منطقه است، بالاخره با رهبر ناشناس Outer Heaven رودررو می‌شود که کسی نیست جز بیگ‌ باس ! بیگ باس آشکار می‌کند که اسنیک تنها برای دریافت اطلاعات دروغین به این ماموریت فرستاده شده اما عملکرد او باعث شد تا نقشه‌های بیگ باس طبق برنامه جلو نرود. حالا بیگ باس که خود را شکست خورده می‌بیند، قسم می‌خورد که تنها نمرده و اسنیک را هم از بین می‌برد. اسنیک در مبارزه سخت موفق به شکست بیگ‌باس شده و چند ثانیه مانده تا نابودی پایگاه، از Outer Heaven فرار می‌کند. سالید اسنیک با مرکز FOXHOUND تماس گرفته و اعلام می‌کند، متال گیر از بین رفته و ماموریت N313 با موفقیت انجام شد. فردای آن روز ایستگاه رادیویی KNK در آفریقای جنوبی برای پوشش اتفاقات صورت گرفته خبر از رخ دادن زلزله‌ای در منطقه گالزبرگ می‌دهد.

برای سال‌ها تفکر عمومی این بود که سالید اسنیک در انتهای Metal Gear با بیگ‌باس مبارزه کرده و او را از پا درآورده اما نهایتا عرضه MGS5‌ ثابت کرد که مبارزه نهایی این بازی با بدل بیگ باس یعنی Venom Snake بوده. سرانجام عملیات N313 با دستور ناتو برای بمباران Outer Heaven همراه می‌شود تا تمامی باقی مانده‌های سلاح‌های هسته‌ای نابود شود. گفته می‌شود که این بمباران منجر به انفجارهای هسته‌‌ای دیگری در منطقه شده اما واقعیت ماجرا برای همیشه از دید رسانه‌ها و مردم مخفی شد. پایگاه Outer Heaven به شکل کامل از بین می‌رود اما از میان نیروهای آن تعداد اندکی زنده می‌مانند. افرادی که توسط بیگ باس واقعی نجات پیدا می‌کنند. جالب است که در میان این افراد چهره‌هایی همچون اشنایدر نیز حضور دارند که برای سال‌ها در مقابل بیگ باس قرار داشتند اما حالا و با دیدن رفتار قدرت‌های غربی به جنبش او پیوسته‌اند. بیگ باس قسم می‌خورد که برای بار دیگر با سالید اسنیک ملاقات می‌کند و در این نقطه داستان Metal Gear به پایان می‌رسد.

داستانی که نشان می‌دهد ونوم اسنیک، درست مانند بسیاری از نزدیکان بیگ باس، در مسیر تحقق رویاهای باس جان خود را فدا کردند. سربازی که برای سال‌ها نقش بیگ باس را ایفا می‌کرد و نهایتا توسط فرستاده او کشته شد. بیگ‌باس برای پنهان کردن هویت ونوم اسنیک به آمریکا برگشت و هدایت FOXHOUND را برعهده گرفت اما موفقیت‌های سالید اسنیک همه چیز را خراب کرد. حالا بیگ باس باید کشوری دیگر را برای سربازهای بدون مرز شکل دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا