تاریخچه و داستان بازی ها

داستان سری بازی بتمن

قطعا استودیوی Rocksteady با خلق بازیهای Arkham Asylum و Arkham City از کمیکهای بتمن، بازیهایی را که از کمیکها اقتباس می شدند را وارد سطح جدیدی کرد. بازیهایی که با داستان پیچیده و جذاب و گیم پلی پویای خود توانستند موفقیتهای زیادی کسب کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مفصل داستان هر دوی این بازیها و همچنین بیوگرافی مختصری از شخصیتهایی که در حین مقاله از آنها نام برده می شود، بپردازیم. به دلیل اینکه این مقاله به تفصیل به داستان هر دو بازی Batman: Arkham Asylum و Batman: Arkham City پرداخته است، توصیه می شود چنانچه هنوز این بازیها را تجربه نکرده اید( که قطعا اشتباه بزرگی مرتکب شده اید) فعلا از خواندن این مقاله صرف نظر کنید. همچنین پیش از آغاز مقاله پیشنهاد میکنیم در صورتی که از علاقه‌مندان به تاریخچه و داستان بازی ها هستید حتما این قسمت در سایت را مشاهده کنید.

داستان بازی Batman Arkham Asylum

مرکز مراقبتهای ویژه

پس از دستگیری جوکر در تالار شهر گاتهام، وی توسط بتمن در Batmobile به سمت تیمارستان آرکام اسکورت میشود.
همزمان با اتفاقاتی که در تالار شهر رخ داد، به دلیل آتش سوزی مرموزی در زندان Blackgate بیشتر زندانیان آنجا به تیمارستان آرکام انتقال یافتند، که در میان آنها تعداد زیادی از افراد جوکر نیز حضور داشتند.
وقتی بتمن و جوکر به تیمارستان رسیدند نیروهای امنیتی جوکر را به یک برانکار ایستاده بستند و او را به سمت مرکز مراقبتهای ویژه راهی کردند. بتمن نیز پرسنل امنیتی و جوکر را به سمت سلولهای نگه داری همراهی کرد ولی آنجا پرسنل آرکام به بتمن اجازه ندادند جلوتر برود. هنگامی که جوکر توسط رییس پلیس گوردون برای سلولش ثبت نام میشد، خودش را از بند نگهبانان رهاند و به کمک Harley Quinn از چنگ بتمن گریخت.
بتمن که اجازه ورود به آن منطقه را نداشت با شکستن یکی از شیشه ها وارد یکی از سلولها شد. بعد از ورود بتمن به منطقه سلولهای نگه داری،جوکر اولین تله خود را کار گذاشت. او درهای سلولها را باز کرد و درنتیجه محکومان Blackgate به سمت بتمن هجوم آوردند. بعد از مواجه ای کوتاه بین مجرمان و بتمن، جوکر یکی از درهای امنیتی را غیر فعال کرد تا به بتمن اجازه دهد مسیر او را دنبال کند، علی رغم نظر رییس پلیس گوردون که این موضوع را یک تله میدانست.

بتمن از یک پلکان بالا میرود و به سمت مسیر فرار جوکر پیش میرود. پس از ترک کردن سلولهای نگه داری وارد راهروی پردازش میشود و مشاهده میکند که راهرو پر از نگهبانان زخمی و یا کشته شده است. یکی از نگهبانان نجات یافته بتمن را به سمت راهروی طبقه پایین راهنمایی میکند.
بتمن وارد خوابگاه بیماران میشود و در آنجا با دو نفر از نگهبانان ملاقات میکند که به او اطلاع میدهند که Victor Zsasz یکی از نگهبانان را به گروگان گرفته و اگر کسی نزدیک او شود نگهبان را خواهد کشت.
سپس بتمن از طریق آویزان کردن خود به یکی از مجسمه های بالای دیوار Zsasz را تسلیم کرد.
ناگهان بتمن پیامی از طرف Harley Quinn دریافت کرد با این مضمون که وی سرپرست و رییس تیمارستان یعنی Quincy Sharp را به گروگان گرفته است. Harley Quinn با اینکه میداند بتمن در بخش خوابگاه به دام افتاده است اما بتمن به سمت راهروی پردازش فرار میکند و وارد ناحیه رفع آلودگی میشود که در آنجا تعدادی از پرسنل آرکام در اتاقی به دام افتهاند که جوکر در آن گاز سمی پخش کرده است. بعد از پاک سازی اتاقها از سم بتمن به راه خود ادامه میدهد و مسیر فلشهای سبزی که بر روی زمین نقش بسته اند را دنبال میکند. او به دنبال جوکر وارد اتاق انتقال درمان امن میشود و بایکی از زندانیهای تغییر یافته ی زندان Blackgate مواجه میشود و بعد مبارزه ای کوتاه بتمن او را شکست میدهد. جوکر به بالای یک سلول امنیتی متحرک فرار میکند و از آنجا پیامی به بتمن مخابره میکند، که یکی از ماموران امنیتی به نام Frank Boles که جوکر را در هنگام ورودش به آرکام اسکورت میکرد در حقیقت یکی از افراد جوکر است و در حال حاضر نیز گوردون را به اسارت گرفته و اگر بتمن در تلاش برای به دنبال کردن جوکر گیر بیافتد گوردون کشته خواهد شد.
بتمن از طریق یک اسکنر بر روی نقابش رد بخار الکلی را که مربوط به Frank Boles هست را دنبال میکند. وقتی در طبقه بالا به نزدیکی آسانسوری که در آن یکی از ماموران امنیتی حضور دارد نزدیک میشود Harley Quinn ظاهر شده و آسانسور را منفجر میکند به امید اینکه بتواند بتمن را در همان طبقه پایین به دام بیاندازد. اما بتمن موفق شد از طریق اسکلت ساختمان در اطراف خود فرار کند. بعد از مواجه با چند مجرم دیگر بتمن وارد بخش انتقال سلولها شد و برای اولین بار با گروهی از مجرمان مسلح مواجه شد که ماموران امنیتی را شکست داده و کنترل آن ناحیه را به دست گرفته بودند. بتمن آنها را به صورت مخفیانه از پای درمی آورد، اما قبل از تالار ورودی تعداد دیگری از این افراد مسلح که در لابی مراقبتهای ویژه در حال گشت زنی بودند را نیز شکست داد، و از طریق پلکانی وارد راهروی دیگری شد که در آن با جسد Frank Boles مواجه شد که بر روی برانکار بسته شده بود. این یعنی پایان ردپایی که بتمن دنبال میکرد. در همین هنگام Riddler سیستم ارتباط رادیویی بین بتمن و Oracle را قطع کرده و از طریق آن شروع به پرسیدن معماهایی میکرد که بتمن میبایست در سطح جزیره آنها را حل کند. بعد از حل کردن اولین معمای Riddler، یکی از نگهبانان دری را که به سمت راهروی تاسیسات باز میشد برای شوالیه تاریکی باز کرد.

شرق آرکام و به دنبال ردپای گوردون

هنگامی بتمن مرکز مراقبتهای ویژه را به سمت شرق آرکام ترک میکند متوجه میشود که Batmobile توسط افراد Harley Quinn مورد حمله قرار گرفته است. برای جلوگیری از به خطر افتادن جان گوردون،بتمن به Oracle دستور میدهد تا سیستم دفاعی اتوماتیک Batmobile را غیر فعال سازد و نیز تصمیم میگیرد تا خود راهی بخش شمالی جزیره یعنی جایی که Batmobile پارک شده برود.
بتمن به سمت یک تونل ارتباطی بین شرق و شمال آرکام در حال حرکت است. هنگامی که وارد یک محوطه کوچکتر می شود متوجه یک آمبولانس خراب که در کنار آن یک مامور امنیتی کاور گرفته است می شود؛ و به بتمن اطلاع میدهد که در آن سوی آمبولانس مجرمان مسلح Blackgate حضور دارند و بتمن نیز این مجرمان را از پا درمی آورد. سپس به سمت محل پارک Batmobile میرود و مشاهده میکند که افراد Harley Quinn سعی در تخریب آن دارند. وی به سرعت آنها را شکست میدهد و رد تنباکویی را پیدا میکند که توسط گوردون برای بتمن به جا مانده تا او را به بخش غربی جزیره که توسط افراد جوکر تسخیر شده است راهنمایی کند.
بعد از شکست دادن دو تن از افراد جوکر که سعی در نوسازی مرکز ملاقاتها مطابق میل جوکر را داشتند،بتمن نگهبان نا آرام و نگرانی را که سعی در پنهان شدن در برج دیدبانی داشت پیدا میکند؛ که به او اطلاع میدهد وی از دست مجرمانی فرار کرده است که بخش مراقبتهای پزشکی حضور دارند.

بخش مراقبتهای پزشکی

بتمن بعد از وارد شدن به بخش مراقبتهای پزشکی با Harley Quinn و گوردون مواجه میشود، اما به دلیل یک دیواره امنیتی حائل نمیتواند به آنها نزدیک شود؛ در نتیجه مجبور میشود از طریق دسترسی تاسیسات بر روی سقف ساختمان راه دیگری پیدا کند. او سپس از طریق سیستم تهویه وارد آسایشگاه میشود. بتمن در آنجا 5 تن از زندانیهای Blackgate که چهار تن از دکترها را به گروگان گرفته بودند شکست میدهد. بتمن در بین راه خود در این بخش، تعداد بیشتری از دکترها و کارکنان را نجات می دهد؛ از جمله دکتر Penelope Young. همچنین در بخش معاینه بیماران، بتمن با یکی از ماموران امنیتی به نام Aaron Cash به همراه دکتری به نام Kellerman مواجه میشود که توسط سه تن از مجرمان Blackgate در اتاقی که در آن گاز سمی پخش شده است به دام افتاده اند. بعد از تخلیه گازها از طریق سیستم تهویه، بتمن راهی بخش جراحی میشود و در آنجا نیز دکتر دیگری را از چنگ افراد جوکر نجات میدهد. بتمن دوباره به آسایشگاه باز میگردد و در آنجا دکتر Young به او میگوید که نگران امنیت نوشته ها و مدارک تحقیقاتی خود است در نتیجه دکتر به همراه Aaron Cash راهی عمارت اصلی آرکام میشوند. بتمن نیز به دنبال گوردون از طریق آسانسور وارد طبقه پایینتر یعنی بخش نگه داری اجساد میشود.
پس از ورود به بخش نگه داری اجساد بتمن در پاسی از ثانیه چشمش به Scarecrow میافتد که تعدای از مجرمان را در اتاقی حبس کرده که در آن گاز ترس خود را پخش کرده است. در همان لحظه خود بتمن نیز به تدریج تحت تاثیر گاز ترس قرار میگرفت.
ابتدا جسد گوردون را در یک راهروی خالی مشاهده کرد و سپس ملاقاتی مخوف با جنازه های والدینش در بخش نگه داری اجساد. بعد از آن شوالیه تاریکی خود را در یک صحنه کابوس وارانه در مخروبه های تیمارستان آرکام مشاهده میکند که توسط Scarecrow غول پیکری تحت کنترل است که نگاهی آتشین دارد و بتمن باید از آن نگاه دوری کند. سپس بتمن خود را به یک پروژکتور که بر روی آن علامت بتمن حک شده میرساند و نور آن را بر Scarecrow میتاباند و او را از بین میبرد.
بتمن پس از کابوسهایی که تحت تاثیر گاز ترس Scarecrow مشاهده کرده بود در بخش نگه داری اجساد به هوش می آید. بتمن آنجا را ترک میکند و متوجه میشود که گاز ترس باعث شده بود تا چیزی را باور کند که حقیقت نداشت، جسدی که بتمن تصور میکرد مربوط به گوردون باشد در حقیقت جسد یکی از نگهبانان بوده است و مطلع می شود که گوردون هنوز زنده و تحت مراقبت Harley Quinn است. سپس بتمن ردی را دنبال میکند که توسط جوکر برای وی ایجاد شده، تا او را به سمت بازی بعدی خود راهنمایی کند. جوکر به بتمن میگوید که برای اینکه وارد اتاق نگه داری گوردون شود بایستی به صورت نامحسوس و مخفیانه از میان چهار نفر از افراد جوکر که نگهبانی اتاق را بر عهده دارند گذر کند و اگر هر کدام از آن چهار نفر بتمن را مشاهده کنند گوردون کشته خواهد شد. پس از موفقیت بتمن از این تله، جوکر توجه بتمن را به سورپرایزی جلب میکند که برای او در اتاق قبلی در نظر گرفته است.

بیمار X

درون اتاق، بتمن Bane را میبیند که به تعدادی پمپ وصل شده و در حال تخلیه زهر خود است. بتمن میفهمد که در ویدئوهایی که درباره پروژه تایتانِ دکتر Young در راهروی بالایی بخش مراقبتهای پزشکی پخش میشد منظور از بیمار X همان Bane است. جوکر پمپها را روشن میکند و زهر بدن Bane را پر میکند که باعث میشود خود را از بند رها و به بتمن حمله کند و او را به سمت دیواری که مجاور شوفاژخانه است هل بدهد. پس نبردی نفس گیر، بتمن با استفاده از Grappling Gun خود را بر روی سقف شوفاژخانه میرساند که به دلیل نبرد ضعیف شده است، و در نتیجه بر روی Bane تخریب میشود اما دوباره از از زیر آوار بیرون می آید و آماده حمله ی دوباره به بتمن می شود، اما بتمن Batmobile را احضار کرده که با سرعت زیادی به سمت Bane در حال حرکت هست و او را درون آبهای تیره ی خلیج آرکام پرتاب می کند.
سپس بتمن، رئیس پلیس گوردون را به سمت لنگرگاه در غرب آرکام میبرد و او را به قایقهای نیروهای پلیسی که برای کمک به آنجا آمده بودند می رساند.

به سمت غار خفاش

بعد از خارج شدن از یکی از غارها بنمن به سمت پایین گلاید میکند و وارد یکی از مخفیگاههای خود یعنی غار خفاش می شود که سالها پیش در زیر سطح جزیره ساخته بوده است. بتمن به کمک کامپیوترهای درون غار متوجه می شود که دکتر Young در گذشته بر روی زهر درون بدن Bane مطالعه می کرده است تا به کمک آن بتواند فرمولی مشابه اما قوی تر به نام تایتان بسازد که از طریق آن بتواد استقامت بیماران داخل تیمارستان را تقویت کند. و همچنین متوجه می شود که جوکر می خواهد از این فرمول برا مقاصدی شوم استفاده کند. در نتیجه بتمن تصمیم می گیرد به سمت عمارت اصلی آرکام برود تا زودتر از جوکر به مدارک و تحقیقات دکتر Young دست بیابد.

درون انشعابات فاضلاب اصلی

بتمن به کمک Batclaw از مخفیگاه غار خفاش خارج می شود و از طریق غارهای آرکام وارد مجرای فاضلاب قدیمی جزیره می شود و متوجه می شود که تعدادی از افراد جوکر در این مجراها برای مقابله با بتمن حضور دارند. بعد از شکست دادن آنان، بتمن وارد انشعابات مجرای فاضلاب اصلی می شود که تالار بزرگ و قدیمی است که از ستونها و طبقات و پلکانهای پیچ در پیچی تشکیل شده است. بتمن از این قسمت راهی کشف نشده به سمت سطح آرکام شمالی پیدا می کند و مشاهده میکند که افراد جوکر به اسلحه های اسنایپر و قدرتمندی دست یافته اند؛ و وی پس از شکست دادن تعدادی از این افراد مسلح وارد بخش شرقی آرکام می شود، که تحت کنترل جوکر و افراد اوست، و زندانیان مسلح پس از شلیک به نگهبانان، کنترل برجهای دیده بانی را نیز به دست گرفته اند.

به دنبال دکتر Young

پس از ورود به عمارت اصلی آرکام، بتمن با عده دیگری از زندانیان مسلح دست و پنجه نرم می کند و تعداد دیگری از کارکنان و نگهبانان را از چنگ آنان رها می کند. همچنین تعدادی از افراد جوکر به خود دستگاهی متصل کرده اند که بر اثر تغییر ناگهانی ضربان قبل آژیر خطر را به صدا در می آورد.
بتمن پس از نجات Aaron Cash و نگهبان دیگری وارد دفتر دکتر Young می شود و متوجه میشود که دکتر Young قبلا مدارک را به همراه خود برده است. سپس بتمن از طریق اثر انگشت وی، رد او را تا کتابخانه میگیرد و متوجه می شود که دکتر Young مدارک را در کتابخانه مخفی کرده است. بتمن مدارک را نابود می سازد اما جوکر دکتر Young را به اسارت گرفته و قصد دارد از طریق شکنجه او فرمول تایتان را به دست آورد.
بتمن دوباره توسط Scarecrow مسموم می شود و پس از کابوسی ترسناک درباره والدینش، بار دیگر خود را در مقابلScarecrow غول پیکر می بیند. بعد از رهایی از اثرات گاز ترس به همان روش قبلی، بتمن Zsasz را در دفترQuincy Sharp مشاهده می کند که با چاقویی دکتر Young را به گروگان گرفته است. بتمن به کمک Batarang موفق می شود Zsasz را شکست داده و Young را رها سازد. سپس Young به بتمن می گوید که جوکر به فرمول تایتان دست پیدا کرده است و همچنین درباره آزمایشگاهی در باغهای گیاه شناسی سخن می گوید. سپس Young به سمت گاوصندوق Quincy Sharp می رود تا کدهای امنیتی را به دست آورد اما جوکر قبلا اینکار را انجام داده و همچنین درون گاوصندوق مواد منفجره کار گذاشته است. دکتر Young بر اثر انفجار کشته می شود. سپس Harley Quinn با نیش و کنایه به بتمن می گوید که هنوز هم Quincy Sharp را در اسارت خود دارد. سپس بتمن رد Harley Quinn را به سمت بازداشتگاه آرکام می گیرد.

بازداشتگاه آرکام

بتمن در داخل یکی از سلولهای بازداشتگاه Poison Ivy را مشاهده می کند که از بتمن تقاضا می کند او را آزاد سازد زیرا احساس می کند گیاهانش در رنج و عذاب هستند، اما بتمن به او می گوید که کارهای مهم تری دارد. در سلولهای بعدی Clayface با تغییر شکل خود به Aaron Cash، گوردون و شارپ سعی می کند بتمن را گول بزند تا او را از بند رها سازد اما موفق نمی شود. بتمن به دنبال Harley Quinn وارد برج امنیتی می شود اما از طریق مانیتورها مشاهده می کند که Harley Quinn در مقابل سلول Poison Ivy ایستاده و در حال تمسخر اوست و Poison Ivy را آزاد می سازد. در همین حال جوکر با بتمن تماس می گیرد و به او می گوید که چیزی برای او آماده کرده که تا شروع مهمانی اصلی سرگرم بماند و سپس درهای سلولها را باز کرده و دیوانگان آرکام را از سلولهایشان آزاد می سازد. بتمن وارد اتاق بزرگی که کف آن الکتریسیته جریان دارد می شود. Harley Quinn نیز در اتاق حضور دارد و قصد دارد بتمن را در اینجا به قتل برساند اما موفق نمی شود. پس از شکست Harley Quinn، جوکر به او می گوید که او را نجات نخواهد داد و نام او را از لیست مهمانی خط خواهد زد. Harley Quinn خشمگین سعی میکند تا دوباره به بتمن حمله کند اما موفق نمی شود و بتمن او را در یکی از سلولها زندانی می کند و به طور غیر مستقیم از صحبتهایش متوجه می شود که جوکر، تاسیساتی برای ساخت تایتان در باغهای گیاه شناسی ایجاد کرده است.

باغهای گیاه شناسی

بتمن که حالا نقشه جوکر را برای تولید ارتشی از تایتانها می داند وارد تاسیسات ساخت فرمول شده و پس از مبارزه با دو نفر از افراد جوکر که از طریق ورود فرمول به بندشان تغییر یافته اند، تاسیسات را نابود می سازد و تصمیم می گیرد تا پادزهری برای بقیه کسانی که فرمول وارد بدنشان شده است پیدا کند.
بتمن اعتقاد دارد به دلیل اینکه فرمول تایتان از گیاهانی که تغییرات ژنتیکی در آنها صورت گرفته است ساخته شده، احتمالا Poison Ivy می تواند در پیدا کردن پادزهر به او کمک کند. ابتدا Poison Ivy با کمک به بتمن مخالفت می کند اما پس از آنکه بتمن به او می گوید که اگر همکاری نکند تمام گیاهان در آرکام رو نابودی پیش خواهند رفت، Poison Ivy به بتمن می گوید تنها راه برای پیدا کردن پادزهر به کمک نوعی هاگ نادر خواهد بود که تنها در مجراهای فاضلاب و مخفیگاه Killer Croc پیدا می شود.

بازگشت به بخش مراقبتهای ویژه

بتمن از باغها خارج می شود و جوکر به او اعلام میکند که مقداری از سرم تایتان را به Poison Ivy تزریق کرده است. این موضوع باعث می شود تا در اصلی خروج با درختچه ای پوشانده شود د نتیجه بتمن از طریق کانالهای تهویه از ساختمان خارج می شود. جوکر که از رخ ندادن اتفاق خاصی متعجب شده است مقدار بیشتری از سرم را به Poison Ivy تزریق میکند به امید آن که بتواند او را تبدیل به غولی گیاهی به ارتفاع 12 متر کند اما موفق نمی شود، تاثیر سرم بر روی Poison Ivy متفاوت است و گیاهان تغییر یافته سرتاسر جزیره و دیوارهای ساختمانها را می پوشاند و گلهای پیازی در همه جا می روید که دانه های مرگباری را پخش می کنند.
بتمن وارد عمارت اصلی آرکام می شود و در آنجا Aaron Cash به او می گوید که تنها یک راه مخفی از طریق بخش مراقبتهای ویژه به سمت مخفیگاه Killer Croc وجود دارد. بتمن راه خود را آغاز می کند اما صداهای عجیبی می شوند و ناگهان توهمی او را فرا میگیرد. صحنه هایی که در هنگام ورودش به آرکام و تحویل جوکر اتفاق افتاده بود دوباره تکرار می شود اما اینبار به شکلی متفاوت. این بار بتمن به برانکار ایستاده بسته شده است و جوکر در حال اسکورت او است. سپس جوکر به او شلیک میکند. بار دیگر بتمن در فضای کابوس واری که Scarecrow ایجاد کرده بود بیدار می شود و پس از شکست دادن او، Scarecrow باز هم به او سم تزریق میکند که باعث می شود بتمن افراد جوکر را به شکل اسکلت ببیند. بتمن باز هم از حالت توهم خارج می شود و Scarecrow که از استقامت بتمن متعجب شده باز هم مقداری سم به او تزریق میکند و به او می گوید که این مقدار سم برای دیوانگی 10 نفر کافی است و سپس به سمت آسانسوری فرار می کند و تصمیم میگیرد تا سم خود را درون منبع آب شهر گاتهام بریزد.

مخفیگاه Killer Croc

Scarecrow کنار لبه ی رودخانه ایستاده و بتمن را تهدید می کند که اگر جلو بیاید سم را وارد آب میکند که باعث می شود کل شهر گاتهام تحت تاثیر سم قرار گیرند. ناگهان Killer Croc از رودخانه خارج می شود و Scarecrow را می رباید و در حالی که سعی میکند او را ببلعد بتمن گلوی او را با Batarang مورد اصابت قرار می دهد که باعث می شود Scarecrow را در آب رها سازد. بتمن در داخل فاضلاب راه خود را ادامه می دهد و با اینکه بارها توسط Killer Croc مورد حمله قرار می گیرد اما موفق می شود هاگهای مورد نیاز برای پادزهر را بدست آورد. بتمن که در حال خارج شدن از فاضلاب است که ناگهان دوباره مورد حمله Killer Croc که اورا به سمت دیواره تونل هل می دهد قرار می گیرد. بتمن سطح ضعیف تونل را با ژل انفجاری نابود میکند و Killer Croc در حالی که به سمت او می دود از درون این سوراخ به پایین و درون رودخانه پرتاب می شود.
بتمن به غار خفاش باز میگردد و به کمک هاگها پادزهر را تولید میکند اما به علت هجوم گیاهان تغییر یافته Ivy به درون غار و نابود شدن کامپیوترها توسط آنها نمی تواند تعداد بیشتری پادزهر تولید کند. بتمن موفق می شود از شر گیاهان رها شده و به سطح زمین باز گردد، و متوجه می شود که جوکر قصد دارد منبع آب گاتهام را با تایتان آلوده سازد. بتمن تصمیم می گیرد تا با نابود سازی سه ایستگاه پمپ که توسط افراد جوکر نگهبانی می شود، جوکر را در انجام این نقشه ناکام بسازد.

نبرد با Ivy

بتمن به باغهای گیاه شناسی باز میگردد تا مقداری پادزهر به Poison Ivy بدهد اما Ivy به او می گوید که بر خلاف آنچه که قبلا فکر میکرده، فرمول تایتان باعث شده تا او و گیاهانش قوی تر شوند سپس Ivy گیاهی عظیم الجثه از درون زمین خارج می کند و خود را به آن گیاه متصل می سازد تا با بتمن بجنگد. Ivy همچنین تعدادی از نگهبانان آرکام که بتمن قبلا آنها را نجات داده بود را از طریق نوعی گیاه تحت کنترل خود قرار داده و از آنها در مبارزه با بتمن استفاده می کند. بتمن موفق می شود Ivy را شکست دهد و او و گیاه غول پیکرش به درون زمین باز میگردند.

آغاز مهمانی

پس از خارج شدن از باغها بتمن متوجه آتش بازی در آسمان و شروع مهمانی جوکر می شود. بتمن به سمت مرکز ملاقتها می رود که به روش جوکر تزیین شده است و زندانیان Blackgate به بتمن به عنوان میهمان ویژه خوش آمد می گویند. درون ساختمان بتمن، جوکر را ملاقت می کند اما بین آن دو دیواره شیشه ای قرار دارد. جوکر کلاهی که در حقیقت یک تلویزیون است بر سر دارد، جوکر می گوید که مهمانی با یک انفجار آغاز خواهد شد سپس تلویزیون را از سرش خارج میکند و بر روی صندلی قرار می دهد. تلویزیون شروع به شمارش معکوس میکند و پس از پایان شمارش منفجر می شود که باعث شکست دیوار شیشه ای حائل و بی هوشی موقت بتمن می شود. سپس بتمن بر می خیزد و از دیواره ای که شیشه آن شکسته بود وارد اتاق بزرگی می شود که جوکر در آن حضور دارد.
جوکر بر روی صندلی ای که در زیر آن مجسمه های زیادی قرار دارند نشسته است. سپس به افرادش و دو تن از ماموران پلیسی که به آنها سم تایتان تزریق شده است، دستور حمله به بتمن را می دهد. پس از اینکه بتمن آنها را شکست داد، جوکر، گوردون را به بتمن نشان می دهد که از طنابی آویزان است سپس جوکر با تفنگی که تیر آن سرنگی از سم تایتان است به سمت گوردون شلیک می کند اما بتمن به سمت مسیر تیر خود را پرتاب میکند و تیر به او اصابت می کند. جوکر به بتمن که سعی میکند مانع تغییر یافتن خود شود می گوید که او مهمانی را خراب کرده است و سپس تفنگ را به سمت گلوی خود نشانه میگیرد و شلیک می کند.
10 دقیقه بعد هلیکوپترهای شبکه های خبری بر فراز آرکام پرواز می کنند تا گزارش ویژه ای از وضعیت اضطراری آنجا مخابره کنند. جوکر که تحت تاثیر سم تایتان به شکل هولناکی تغییر یافته است بتمن را در چنگ خود گرفته و از درون ساختمان خارج می شود. بر خلاف اکثر کسانی که تحت تاثیر سم تایتان قرار می گیرند، جوکر هوش و حواس خود را از دست نداده و به بتمن می گوید که در برابر سم مقاومت نکند اما بتمن در مقابل پادزهر را به خود تزریق می کند. جوکر به سطح بالاتر می پرد و به افرادش دستور حمله می دهد. سپس بتمن به کمک Batclaw جوکر را که در حال خودنمایی به هلیکوپترهای خبری بود را از پشت به دام می اندازد و را به سطح زمین می کوباند. پس از تخریب کف زمین، جوکر به درون مداری که در آن الکتریسیته جریان دارد برخورد می کند اما دوباره از آنجا بالا می آید و خود را به سطح می رساند و به بتمن می گوید که همچنان پیروز میدان است اما بتمن مقداری از ژل انفجاری به بدن و انگشتان خود که به خوبی با زره حفاظت شده اند اسپری میکند و به سمت جوکر می دود و به او می گوید که هیچ وقت اجازه نخواهد داد که او پیروز شود، سپس مشت محکمی به صورت جوکر می کوبد و همزمان ژل را هم منفجر می کند. جوکر بی هوش شده و به عقب پرتاب می شود.

کار یک قهرمان هیچ وقت تمام نمی شود

پس از خارج شدن از مرکز ملاقاتها گوردون به بتمن می گوید که اثر سم تایتان بر روی جوکر و افرادش به تدریج در حال از بین رفتن است و آنها در حال انتقال به سلولهایشان هستند. همچنین گوردون به بتمن اطلاع می دهد که Two Face در حال حمله به گاتهام است سپس بتمن به کمک Batwing از آرکام خارج می شود.

داستان بازی Batman Arkham City

یک سال پس از وقایع تیمارستان آرکام، بروس وین در حال برگزاری کنفرانس خبری پیرامون خطرات شهر آرکام و اینکه این شهر در حقیقت یک بمب ساعتی است، می باشد.Hugo Strange که یک قدم جلوتر از بروس وین است، تمامی خبرنگاران آن کنفرانس را در دام می اندازد و آنها را به شهر آرکام می فرستد.
Strange از بروس تشکر می کند که کار دستگیری را برایش آسان تر کرده، و به او می گوید که به کمک بتمن عملیات Protocol 10 طبق نقشه پیش خواهد رفت.
بروس موفق می شود تا یک چیپ ارتباطی را از یکی از نگهبانان TYGER برباید اما پس از شکست دادن تعدادی از نگهبانان، وی در چنگ پنگوئن و افرادش می افتد.پنگوئن قصد دارد تا انتقام خانواده اش را از بروس وین بگیرد اما بروس موفق می شود او و افرادش را شکست دهد. سپس بروس به آلفرد می گوید تا لباس بتمن را به کمک Batplane به شهر آرکام بفرستد.
پس از آماده شدن بتمن، وی به کمک چیپی که از نگهبانان به دست آورده بود موفق می شود ارتباطات رادویی را هک کند و متوجه می شود که Catwoman توسط Two Face در ساختمان سابق دادگاه به دام افتاده است و Two Face قصد دارد تا او را اعدام کند. بتمن که اعتقاد دارد Catwoman درباره اتفاقات در حال وقوع در آرکام اطلاعات بیشتری دارد تصمیم می گیرد تا او را نجات دهد. پس از مهار Two Face و نجات Catwoman، وی به بتمن می گوید که او نمی داند Strange قصد انجام چه کاری را دارد، اما مطمئن است که این موضوع ارتباطی با جوکر دارد.در همان لحظه جوکر با اسلحه اسنایپر تیری به سمت Catwoman شلیک می کند که به لطف عکس العمل سریع بتمن تیر خطا می رود.پس از آن بتمن و Catwoman راه خود را جدا می کنند.

بتمن رد تیر شلیک شده را به سمت کلیسایی که در سمت مقابل ساختمان دادگاه واقع شده است دنبال می کند و پس از ورود به کلیسا با گروهی از نگهبانان از جمله Aaron Cash، افرادی از تیم پزشکی که به گروگان گرفته شده اند و Harley Quinn مواجه می شود. Harley به بتمن می گوید که حال جوکر خوب نیست و بتمن نمی تواند او را ملاقات کند، سپس کلیسا را ترک میکند. بتمن بلافاصله گروگان‌گیرها را از پا درمی آورد و تیم پزشکی را نجات می دهد. بتمن سپس وارد برج کلیسا می شود که احتمالا محل شلیک تیر بوده است و در آنجا جوکر با ظاهری ناخوش در داخل تلویزیونی ظاهر می شود. سپس برج توسط بمبی که جوکر در آنجا کار گذاشته بود منفجر می شود. بتمن رد جوکر را به سمت تاسیسات آهنگری شهر آرکام دنبال می کند.

پس وارد شدن به دفتر جوکر، بتمن Harley Quinn را مشاهده می کند که در حال گریه کردن بر سر ویلچری است که جسد جوکر بر روی آن قرار دارد. اما آن جسد تله ای بیش نبوده و بتمن در دام جوکر و Harley می افتد. بتمن تصور می کند که مریضی جوکر بهبود یافته است اما جوکر صورت زخمی اش را به او نشان داده و خلاف این موضوع را به بتمن ثابت می کند. سپس جوکر به بتمن می گوید که مقداری از خون مسموم خود را به بتمن نیز تزریق کرده است و همچنین این خون را به بیمارستانهای گاتهام نیز منتقل کرده است.بتمن تصور می کند انتقال این خون مسموم به بیمارستانهای گاتهام در حقیقت همان Protocol 10 است اما جوکر به او می گوید که تا به حال چیزی درباره Protocol 10 نشنیده است. سپس جوکر از بتمن میخواهد که برای نجات هر دوی آنها و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری از طریق خونهای آلوده در بیمارستانها، هر چه سریع تر پادزهر را پیدا کند سپس بتمن را بر روی ویلچری که او را به آن بسته است به سمت پنجره هل می دهد و او را به بیرون پرتاب می کند.

جوکر همچنین اطلاعات دیگری درباره پادزهر به بتمن می دهد و همچنین به بتمن می گوید که او قبلاً برای پیدا کردن پادزهر از Mr. Freeze اخاذی کرده بود اما در حال حاضر خبری از او ندارد. بتمن رد Mr. Freeze را به سمت ساختمان سابق پلیس گاتهام دنبال می کند اما متوجه می شود که Freeze در موزه قدیمی توسط پنگوئن به اسارت گرفته شده است.

بتمن وارد موزه شده و متوجه می شود که بر خلاف توصیه ی وی، رئیس پلیس گوردون تعدادی از افراد پلیس را وارد شهر آرکام کرده است و در حال حاضر نیز تمامی آن افراد در اسارت پنگوئن به سر می برند. بتمن موفق می شود گروگانها را آزاد کند و همچنین لباس مخصوص Mr. Freeze را نیز به او باز گرداند.Mr. Freeze چیپی را به بتمن می دهد که به او کمک می کند تا پنگوئن که اسلحه Mr. Freeze را دست گرفته است شکست دهد. اما پنگوئن موفق می شود بتمن را به درون زیر زمین Iceberg Lounge پرتاب کند، جایی که Solomon Grundy در آن حضور دارد.

بتمن پس از شکست دادن Solomon Grundy، ماموران پلیسی که قبلاً نجات داده بود را مسئول نگه داری و مراقبت از پنگوئن می کند. سپس برای بدست آوردن پادزهر با Mr. Freeze صحبت می کند و او به بتمن می گوید که پادزهر هنوز تکمیل نشده است و نیاز به آنزیمی دارد که وی قادر به ساختن آن نیست. بتمن متوجه می شود که این آنزیم در خون راس الغول وجود دارد.

بتمن راه خود را به سمت Wonder City و مقر انجمن آدمکشان پیش می گیرد. بتمن در راه با رابین مواجه می شود و نمونه ای از خون خود را به او داده و می گوید که اگر Mr. Freeze موفق به ساخت پادزهر نشود هر کسی که حامل خون آلوده باشد در عرض 24 ساعت کشته خواهد شد. تاثیرات خون مسموم جوکر بر بتمن نیز به تدریج نمایان می شود و بتمن متوجه می شود که چند ساعتی بیشتر زنده نخواهد ماند.

پس از وارد شدن به مقر انجمن آدمکشان و صحبت با راس الغول، بتمن که انتخاب دیگری ندارد، پیشنهاد راس الغول برای جانشینی وی برای ریاست انجمن آدمکشان را قبول می کند. برای شروع مراسم عضویت او در انجمن، بتمن مقداری از معجونی موسوم به خون اهریمن را می نوشد که باعث تقویت حالت جسمانی او می شود اما مریضی او را درمان نمی کند. پس از گذراندن مراحلی از امتحانات، بتمن در مرحله پایانی باید با راس الغول مواجه شود، و وی به بتمن می گوید که بتمن باید او را بکشد. بتمن با این موضوع مخالفت می کند اما مجبور به مبارزه با راس الغول می شود و پس از شکست دادن او، راس الغول، تالیا را به گروگان گرفته و بتمن را تهدید می کند که اگر او را نکشد تالیا را که تنها عشق بتمن هست خواهد کشت. بتمن موفق می شود به کمک Batarang تالیا را از چنگ راس الغول رها سازد و سپس نمونه خونی که برای پادزهر نیاز داشت را راس الغول می گیرد.تالیا که هم از رفتار پدر خود و هم از دروغ گویی بتمن(درباره عضویت در انجمن که تنها به برای بدست آوردن نمونه خون راس الغول بوده است) آزرده شده با عصبانیت آنجا را ترک می کند. راس الغول به بتمن می گوید علت اینکه وی به دنبال جانشینی برای خود می گردد این است که استفاده بیش از حد وی از چاه لازاروس ذهن و بدن او را تغییر داده است و هر دفعه پس از استفاده از چاه، ترسی از اتفاقاتی که قرار است بیافتد او را فرا می گیرد. بتمن به راس الغول می گوید که باید اعتیاد خود به چاه لازاروس را ترک کند وگرنه او خودش این کار را به زور برای راس الغول انجام خواهد داد. بتمن که زمان کافی برای دنبال کردن تالیا ندارد، راهی آزمایشگاههای ساختمان قدیمی پلیس می شود تا نمونه خون را بهMr. Freeze تحویل دهد.

پس از تحویل نمونه خون، Mr. Freeze موفق به ساخت پادزهر می شود اما به بتمن می گوید که به شرطی پادزهر را به او تحویل خواهد داد که بتمن همسر وی(Nora Fries) را از چنگ جوکر، که او را برای اخاذی از Mr. Freeze به اسارت گرفته است رها سازد. بحث بین آن دو به مبارزه ختم می شود و در نهایت بتمن موفق می شود Mr. Freeze را شکست دهد اما آن دو متوجه می شوند که در حین مبارزه، Harley Quinn به آنجا آمده و موفق به دزدیدن پادزهر شده است. Mr. Freeze قول کمک به بتمن را می دهد به امید آن که بتواند از این طریق همسر خود را از چنگ جوکر رها سازد.

بتمن در راه خود به سمت مخفیگاه جوکر، با گروهی از خبرنگاران مواجه می شود که در مبارزه ای بین افراد جوکر و افراد پنگوئن به دام افتاده اند.بتمن موفق می شود این خبرنگاران را نجات دهد اما متوجه می شود که این اتفاق تله ای بوده برای بدست آوردن زمان بیشتر برای فرار Harley Quinn از چنگ بتمن.
پس از وارد شدن بتمن به مخفیگاه جوکر، Oracle با بتمن تماس گرفته و به او اطلاع می دهد که Hugo Strange خواستار یک دیدار اضطراری برای آغاز Protocol 10 شده است همچنین ادعا کرده است که وی موفق به متوقف کردن پخش شدن اسحه های غیر قانونی در شهر آرکام نشده است و ساکنان آرکام خود را برای حملاتی سازمان یافته آماده می کنند. در نتیجه وی اجازه فعال کردن Protocol 10 را در 30 دقیقه آینده به دست آورده است.

بتمن موفق می شود تعدادی از افراد جوکر که به او حمله کردند را شکست دهد اما ناگهان یکی از موشکهای Protocol 10 به آن ساختمان برخورد کرده و بتمن را نیز در زیر آوار دفن می کند.در همان لحظه تالیا الغول در آنجا ظاهر شده و به جوکر پیشنهاد می دهد که در ازای زنده گذاشتن بتمن به جوکر زندگی جاویدان خواهد بخشید. جوکر موافقت می کند، در همین حین تالیا یکی از دستگاههای ردیاب بتمن را به خود وصل می کند تا بتمن را به سمت خود راهنمایی کند.

Catwoman بتمن را از زیر آوار نجات داده و بتمن متوجه می شود که Protocol 10 در حقیقت یک سری حملات موشکی به شهر آرکام می باشد، و هدف این بوده است که تمام خلافکاران گاتهام را در شهر آرکام جمع کرده و سپس به کمک Protocol 10 همه آنها نابود کند.بتمن به آلفرد و Oracle دستور می دهد تا سیستمهای برج عجایب (مقر Hugo Strange و محل کنترل Protocol 10) را هک کنند تا Protocol 10 متوقف شود تا بتمن نیز در همین حین بتواند تالیا را نجات دهد.اما آلفرد و Oracle با این موضوع مخالفت کرده و از بتمن می خواهند که خود او ابتدا Protocol 10 را متوقف سازد.بتمن موافقت می کند و پس از هک کردن هلیکوپترهایی که بر فراز آرکام در حال حملات موشکی هستند، موفق می شود چیپ اصلی کنترل را بدست آورده و به کمک آن وارد برج عجایب شده تا با Hugo Strange مواجه شود.

بتمن که حال وارد برج شده و افراد Strange را شکست داده است با خود Strange مواجه می شود، که به بتمن می گوید که مقصر پیدایش این تعداد خلافکار قدرتمند خود بتمن است و وی محیطی را را ایجاد کرده که در آن خلافکاران از کنترل خارج شده اند و مانند طاعونی در طی زمان تغییر و پیشرفت کرده اند اما هیچ وقت به طور کامل با آنها مقابله نشده است مگر تا به الان و به کمک Protocol 10. بتمن به Oracle اجازه دسترسی به سیستمهای Protocol 10 را داده و از این طریق آن را غیر فعال میکند. در همین لحظه راس الغول وارد شده و معلوم می شود که وی مغز متفکر پشت تمامی این اتفاقات و نقشه ها بوده است.مدتها قبل هنگامی که Strange هویت بتمن را به راس الغول فاش کرده بود، راس الغول به Strange این فرصت را داد تا با به انجام رساندن Protocol 10 خود را ثابت کند اما حالا که وی شکست خورده است، راس الغول با شمشیر خود از پشت ضربه ای به Strange میزند. Strange که در حال مرگ است Protocol 11 را فعال می کند که نتیجه آن نابود شدن و انفجار برج عجایب است.در هنگام سقوط از برج، بتمن سعی می کند تا راس الغول را نجات دهد اما وی شمشیرش را در بدن خود فرو می کند و همچنین سعی می کند تا ضربه ای نیز به بتمن بزند اما موفق نمی شود و تنها خودش کشته می شود.

جوکر به بتمن اعلام می کند که تالیا را به تئاتر Monarch برده است و قصد دارد او را بکشد.
بتمن پس از آنکه وارد سالن تئاتر می شود، از حال جسمی جوکر و سلامت ظاهری وی متعجب می شود. جوکر با اسلحه ای تالیا را به گروگان گرفته است اما ناگهان تالیا با مهارت خود، جوکر را خلع سلاح کرده و شمشیر خود را در شکم او فرو میکند. سپس تالیا به بتمن می گوید که وی پادزهر را از Harley Quinn دزدیده است. ناگهان بتمن متوجه جزییات داستان که مانند تکه های پازلی به کنار هم می نشینند می شود، در تمام این مدت پای دو جوکر در میان بوده است، یک جوکر سالم و یک جوکر مریض احوال که در حقیقت همان جوکر اصلی است. جوکراصلی با چهره ناخوش خود و سرفه کنان در طبقه بالای سالن ظاهر شده و با شلیک تیری تالیا را به قتل می رساند. همچنین معلوم می شود جوکر سالم نیز در حقیقت Clayface بوده که در تمام این مدت با جوکر همکاری می کرده است. سپس وی پادزهر را از کنار جسد تالیا برمی دارد.

بتمن به کمک بمبهای یخی که Mr. Freeze قبلا به او داده بود و همچنین شمشیر تالیا سعی در شکست دادن Clayface دارد اما در همان حال جوکر مواد منفجره ای که در کف سالن مخفی کرده است را منفجر می کند و مبارزه بین بتمن و Clayface در زیر زمین و در کنار چاه لازاروسی که جوکر به دنبال آن بود ادامه میابد. بالاخره بتمن موفق به شکست دادن Clayface شده و پادزهر را چنگ او در می آورد و مقداری از آن را برای درمان خود استفاده می کند.

در همان حال جوکر که در حال مرگ است و قصد استفاده از پادزهر و چاه لازاروس را دارد وارد اتاق می شود اما بتمن شمشیر تالیا را به داخل یکی از دستگاههای الکتریکی مرتبط با چاه پرتاب میکند و در نتیجه چاه نابود می شود. سپس جوکر با چاقویی به شانه بتمن ضربه می زند و در نتیجه باقی مانده پادزهر از دست او افتاده و بر روی زمین سرازیر می شود.جوکر سعی می کند تا از همین باقی مانده استفاده کند اما موفق نمی شود. بتمن رو به جوکر که حال نفسهای آخر خود را می کشد می کند و می گوید که با در نظر داشتن تمام کارهایی که جوکر تا به حال انجام داده بود وی باز هم میخواست که با پادزهر او را نجات دهد. جوکر به بتمن می گوید که حرف او خنده دار است! جوکر در حالی که به همین حرف بتمن می خندید آرام آرام جان داد. بتمن جسد جوکر را بلند کرده و به بیرون دروازه شهر آرکام جایی که خودروهای پلیس گاتهام به فرماندهی گوردون حضور دارد می برد و بر روی یکی از آن خودروها قرار داده و بدون هیچ صحبتی آنجا را ترک می کند.

بیوگرافی شخصیت‌ های بتمن

Batman/Bruce Wayne

هنگامی که پدر و مادر ثروتمند بروس وین در کوچه ی پشت سالن تئاتر Monarch به ضرب گلوله به قتل رسیدند وی پسر بچه ای بیش نبود، و بعد از آن در کنار آلفرد خدمتکار وفادار خانوادگی خود بزرگ شد. او پس از به قتل رسیدن والدینش تصمیم می گیرد تا شهر گاتهام را از وجود خلافکاران پاک سازد.وی سالها تمرینات زیادی در زمینه هنرهای رزمی، کشف جرم و فنون کارآگاهی، روانشناسی مجرمان و آماده سازی ذهنی و روحی خود انجام داد و به دلیل ترسی که از خفاشها داشت تصمیم گرفت تا از نماد خفاش برای خود و شکار دشمناننش استفاده کند. وی به دلیل ثروت هنگفتی که در اختیار دارد قادر به ساخت ابزار و ادوات مختلفی برای مبارزه با دشمنانش می باشد. او همچنین مخفیگاهی به نام Batcave یا غار خفاش در نزدیکی عمارت خانوادگی خود ساخته است که در حقیقت مخفی گاه اصلی بتمن به حساب می آید.

Bane

پدر او یک انقلابی، و ضد یکی از دولتهای آمریکای مرکزی بود. او محکوم به زندانی شدن در زندان Santa Prisca شده بود، اما موفق به فرار از آنجا می شود.دولت محلی نیز تصمیم می گیرد تا پسر او یعنی Bane، که نوزادی بیش نبود را زندانی کرده تا محکومیت پدرش را تحمل کند. وی در آن زندان بزرگ شده و در طول این مدت موفق می شود تا قدرت زیادی در زمینه تمرکز اعصاب خود کسب کند. پس از سالها وی از زندان آزاد می شود و تحت آزمایشات نظامی که بر پایه نوعی ماده که باعث افزایش قدرت بدنی در انسانها می شود قرار می گیرد. در طول این مدت اکثر کسانی که تحت آزمایش قرار گرفته بودند جان می بازند، اما Bane به کمک ذهن قدرتمند و روحیه قوی خود موفق شد از این آزمایشها جان سالم به در برد و از منطقه ای که آزمایشها در آنجا انجام می شد فرار کند.بعدها برای آن که ارزش خود را ثابت کند، تصمیم به جستجوی برای یافتن بتمن می گیرد و پس از مبارزه ای سخت، او کمر بتمن را می شکند. بتمن پس از پایان یافتن دوران نقاهتش دوباره با Bane رو در رو می شود و به کمک قطع کردن مجراهایی که به بدن Bane ماده زهر مانندی که باعث قدرت بدنی او می شود، موفق به شکست دادن Bane می شود.
پس از مدتی او به تیمارستان آرکام منتقل می شود و به صورت مخفیانه تحت آزمایشات دکتر Young که قصد داشت بر پایه زهر موجود در بدن Bane ماده قوی تری به نام فرمول Titan تهیه کند قرار می گیرد.
Bane در شهر آرکام در یک کارخانه قدیمی تولید اسباب بازی مخفی شده است و پس از آن که بتمن او را پیدا میکند، به بتمن می گوید که او به دنبال 12 عدد از مخزنهای فرمول تایتان است که افراد جوکر به آنجا آورده اند.همچنین Bane پیشنهاد می کتد که وی و بتمن به کمک هم سعی در پیدا کردن این مخزنها نمایند و بتمن نیز موافقت می کند.پس از آنکه بتمن 6 عدد از مخزنها که در اطراف شهر آرکام مخفی بودند را نابود کرد به پیش Bane باز می گردد و او به بتمن می گوید که هرگز قصد نداشت آن مخزنها را نابود کند و از این که بتمن 6 عدد از آنها را از بین برده خشمگین شده و به او حمله می کند.بتمن او را شکست داده و در پشت میله های فلزی در کارخانه زندانی میکند و مابقی مخزنهایی که Bane جمع آوری کرده بود را نیز نابود میکند.

Catwoman/Selina Kyle

Selina Kyle هنگامی که کودکی بیش نبود پس از خودکشی پدر و مادرش تصمیم می گیرد به جای بزرگ شدن در یتیم خانه، در خیابانهای ناآرام گاتهام زندگی کند و با مهارتهای خود در زمینه مخفی کاری و هنرهای رزمی و ژیمناستیک و همچنین جذابیت ظاهری خود، موفق به سرقت اشیا قیمتی زیادی شد. رابطه او با بتمن همواره در کش و قوس فراوان قرار داشته و بعضا با بتمن همکاری و در مواردی دیگر بر علیه او اعمالی را انجام داده است. قبل از وقایع شهر آرکام Catwoman بتمن را از چنگ افرادHugo Strange که قصد دستگیری او را داشتند نجات داده و همچنین پیمان اتحادی با Poison Ivy برقرار می کند. هنگامی که تمامی خلافکاران گاتهام در حال انتقال به شهر آرکام بودند تنها سه نفر توانسته بودند از چنگ افراد Strange گریخته و همچنان در گاتهام باقی بمانند:Catwoman،Batman و Two Face. اما افراد Strange به کمک Two Face موفق می شوند مخفی گاه Catwoman را پیدا کرده و به وسایل او دست برد بزنند اما خود Selina به کمک بتمن از این مخمصه نجات پیدا می کند و به سراغ مخفی گاه Two Face می رود اما در همین حین افراد Strange به آنجا حمله کرده و هم Catwoman و هم Two Face را دستگیر و روانه شهر آرکام می کنند. Strange که هم خانه ای و دوست صمیمی و قدیمی Selina را به گروگان گرفته است به کمک این ابزار موفق می شود Catwoman را تحت آزمایشات روانی خود قرار دهد.
پس از پایان آزمایشها و رهایی از چنگ Strange ، وی تصمیم به پیدا کردن نقشه یک صندوقچه مخفی ارزشمند می گیرد، که در دست Two Face بوده اما Catwoman موفق نمی شود نقشه ها را بیابد و Two Face تصمیم می گیرد تا او را اعدام کند اما بتمن Catwoman را هم از چنگ Two Face و هم شلیک اسلحه ای از طرف جوکر نجات می دهد. Catwoman سپس موفق می شود به کمک Poison Ivy وارد مخفی گاهی که صندوقچه در آن قرار دارد شود و آن را برباید.در همین حین متوجه می شود که بتمن در مخفی گاه جوکر به دام افتاده و احتمالاً کشته شده است در نتیجه صندوقچه را در آپارتمان قدیمی خود مخفی کرده و به کمک او می رود، و بتمن را از زیر آوار نجات می دهد.وی بعداً متوجه می شود که صندوقچه توسط Two Face و افرادش دزدیده شده است. در نتیجه تصمیم می گیرد تا آن را از چنگ آنها در بیاورد.

Clayface

نام اصلی او Basil Karlo می باشد و مدتها بازیگر سینما بوده است، اما پس از آن که متوجه شد یکی از نقشهای کلاسیک او در یکی از فیلمهایش توسط بازیگر دیگری در حال بازسازی است، جنون او را فرا می گیرد و پس از برگزیدن نام Clayface(نام نقشی که در آن فیلم بازی می کرد) تعدادی از دست اندرکاران آن فیلم را به قتل رساند.سپس عضو گروهی موسوم به Mud Pack می شود، گروهی متشکل از افرادی با قدرت تغییر شکل! پس از مدتی او به این گروه پشت کرده و با حیله گری و شکست دادن تعدادی از آنها موفق می شود تا عصاره ای که در بدن آنها وجود داشت و باعث تغییر شکلشان می شد را به بدن خود تزریق کند و تبدیل به ابر انسانی با قدرت تغییر شکل، به شکل دیگر افراد و همچنین مسموم کردن دیگران با لمس آنها شود. پس از وقایع تیمارستان آرکام و حاکم شدن پلیس بر وضعیت آنجا، یکی از ماموران پلیس گول تغییر چهره Clayface به Quicy Sharp را می خورد و بر حسب اشتباه او را آزاد می کند. Clayface موفق می شود به سادگی و مخفیانه وارد شهر آرکام شود.سپس تصمیم می گیرد تا با جوکر برای انجام نقشه های مخوفش همکاری کند.

Harley Quinn

نام اصلی وی Harleen Quinzel است. او پیش تر یکی از دکترهای روانشناس شاغل در تیمارستان آرکام بوده، اما پس از هم نشینی کوتاهی که با جوکر در تیمارستان داشت، شیفته او شده و تصمیم می گیرد به او کمک کند. سپس نام خود را نیز به Harley Quinn(معادل مونث برای جوکر) تغییر می دهد.وی دارای خصوصیات رفتاری نامتعادلی بوده و قدرت بدنی خارق العاده ای دارد.وی یکی از افرادی بود که به جوکر کمک کرد تا از چنگ ماموران امنیتی تیمارستان آرکام فرار کند تا بتواند کنترل تیمارستان را در دست بگیرد. پس از اتفاقات تیمارستان آرکام وی موفق می شود به صورت مخفیانه و از طریق یک قایق وارد شهر آرکام شده تا به جوکر مریض کمک کند.
پس از مرگ جوکر، Harley Quinn به کمک افراد خود تعدادی از ماموران پلیس را به گروگان می گیرد تا انتقام مرگ جوکر را بگیرد. بتمن به مخفی گاه او می رود و سعی میکند تا آنها را نجات دهد اما خود او نیز به دام می افتد، اما سپس رابین موفق می شود او را رها ساخته و Harley Quinn را شکست و تسلیم پلیس کند.

Hugo Strange

او یک روانشناس موفق و قهار می باشد که مطالعات زیادی نیز در زمینه ژنتیک داشته است. اما سالها زمان خود را صرف مطالعه بر روی بتمن و رفتارهای او می کند و بالاخره موفق می شود هویت واقعی بتمن را کشف کند، و به کمک این موضوع و همچنین نفوذ سیاسی خود و حتی کمک به دشمنان بتمن سعی می کند تا او را شکست دهد. وی پس از آنکه مهمترین راز بتمن را کشف می کند، تصمیم می گیرد تا اطلاعاتش را با فرد دیگری که از راز بتمن خبر دارد در میان بگذارد؛ راس الغول.
راس الغول که متوجه اطلاعات بالای Strange و همچنین پایبندی او به آرمانهای عقیدتی خودش می شود او را به مقام جانشینی خود می رساند. Strange پس از مطالعات طولانی موفق می شود ایده ساخت شهر آرکام را مطرح کند تا به کمک آن بتوان کلیه خلافکاران گاتهام از جمله بتمن را نابود کرد.

James Gordon

او مدتها یکی از افسران رده بالای پلیس گاتهام بود اما پس از آن که با بتمن ارتباط و اتحاد برقرار کرد توانست موفقیت زیادی در زمینه مبارزه با خلافکاران کسب کند، که باعث شد به مقام رییس پلیسی نایل شود. او همواره یکی از متحدان و دوستان نزدیک بتمن باقی مانده است.

Killer Croc

نام اصلی او Waylon Jones می باشد و با نوعی خاص و نادر از بیماری به دنیا آمده است که از باعث می شود پوست او رنگی متمایل به سبز شبیه به پوست خزندگان داشته باشد. او توسط خاله خود که از بیماری روانی و اعتیاد رنج می برد بزرگ شد و از کودکی به دلیل ظاهر خود مورد آزار و اذیت همگان قرار می گرفت. او برای مدتی تحت اسم مستعار Killer Croc برای یک سیرک کار می کرد اما گذر زمان و کودکی سخت او باعث شد تا روحیه خشن وی تقویت شود. خشونت و خشم فوران کرده در وجود او و همچنین ظاهر ترسناکش باعث شد تا او به هیولایی بی رحم و یکی از خطرناک ترین خلافکاران گاتهام تبدیل شود.

Mr. Freeze

نام اصلی او دکتر Victor Fries بوده و مدتها دانشمندی شناخته شده و قابل احترام بود. پس از آن که همسر او مبتلا به نوعی بیماری خطرناک و نادر می شود، وی تصمیم می گیرد تا همسر خود را به صورت موقت به حالت منجمد در بیاورد تا زمان لازم برای پیدا کردن درمان را داشته باشد اما بدن منجمد شده همسرش توسط رییس او یعنی فردی به نام Ferris Boyle دزدیده می شود. در همین حین به علت آزماشهایی که دکتر Fries برای منجمد کردن همسرش انجام داده بود باعث شده بود تا خودش نیز دچار تغییرات ظاهری و رفتاری شده و تبدیل به شخصیت Mr. Freezeـی شود که ما میشناسیم، یک تبهکار بی رحم با هدف نجات همسر خود و کشتن هر کسی که مانع او شود! با اینکه بتمن بعدها همسر Mr. Freeze را از چنگ کسانی که او را به گروگان گرفته بودند نجات می دهد اما به دلیل آن که بتمن مانع این شد که Mr. Freeze آنها را بکشد وی کینه ای از بتمن به دل گرفته است.

Oracle

وی در حقیقت دختر رییس پلیس گوردون است و نامش Barbara Grodon می باشد و به دلیل آن که پدرش مخالف عضویت او در پلیس بود، مدتها در کنار بتمن به مبارزه با خلافکاران پرداخت اما پس از آنکه در اتفاقی ناگوار جوکر به ستون فقرات او شلیک کرد، Barbara از کمر به پایین فلج شده و دیگر قادر به این نبود که بتمن را به صورت فیزیکی در ماموریتهایش همراهی کند در نتیجه تصمیم می گیرد که به صورت غیر حضوری و از طریق ارتباط رادویی بتمن را با کمکهای اطلاعاتی پشتیبانی کند.

Poison Ivy

نام اصلی او Pamela Isley و سابقاً گیاه شناس بوده است.اما پس از آن که در آزمایشهایی که به اصرار یکی از استادان خود شرکت کرد دچار تغییرات زیادی شد و کلروفیل به جای خون در رگهای او جریان یافت. او نسبت به تمامی بیماریهای میکروبی و سمها مصون است و با گیاهان به مانند مادری مهربان رفتار می کند.
در شهر آرکام، او به Catwoman که قبلاً از هم پیمانانش بوده، به دلیل اینکه تعدادی از گیاهانی که باید از آنها مراقبت می کرد از بین رفته بودند، حمله می کند اما Catwoman او را راضی می کند تا به او کمک کند که بتواند به مخفی گاه Strange دست پیدا کند، تا هم صندوقچه را بدزدد و هم یکی از آن گیاهانی که هنوز سالم مانده اند، و در آن مخفی گاه وجود دارد را بدست آورد اما پس از آن که Catwoman وارد مخفی گاه شد آن گیاه را نابود می کند، و سپس به مخفی گاه Poison Ivy بازگشته و Hugo Strange را بابت مرگ آن گیاه مقصر معرفی کرد.سپس Poison Ivy با عصبانیت اعلام می کند که انتقام سختی از Strange و کل بشریت خواهد گرفت.

Quincy Sharp

او به مدت 3 سال رییس تیمارستان آرکام بود و علاقه زیادی نیز داشت که بتواند به مقام شهرداری گاتهام دست یابد. پس از آن که Strange طرح خود را برای شهر آرکام اجرایی کرد از Quincy Sharp به عنوان ابزاری سیاسی استفاده کرد و او را به عنوان شهردار آرکام معرفی کرد اما بعدها او را از مقامش عزل و زندانی کرد. پس از اتفاقات شهر آرکام پلیس او را به دلیل جنایاتی که در تیمارستان آرکام و گرفتن جان بیماران انجام داده بود دستگیر کرد.

Ra`s Al Ghul,Head of the Demon

و یا به عربی راس الغول رهبر انجمن آدمکشان(انجمن سایه ها در بعضی کامیکها یا فیلمها) دارای اندیشه های بزرگ و آرمانهایی عظیم برای از بین بردن هر گونه جرم و آلودگی در جهان، در اواخر قرن نوزدهم به شهر گاتهام قدم گذاشت. وی فردی خوش قیافه، داری قدرت بدنی بالا و مهارت فوق العاده در زمینه هنرهای رزمی و بهره مند از هوشی سرشار می باشد. او از قبل با نوعی ماده عجیب و نایاب که قدرت جاودانگی داشت، به نام Lazarus آشنا بود. اما از اثرات واقعی و دقیق آن اطلاعی نداشت. او در گاتهام با Solomon Grundy مواجه می شود و تصمیم می گیرد اثرات Lazarus را بر روی او آزمایش کند و پس از مدتها و آزمایشهای فراوان و دردناک بر روی Solomon، راس الغول متوجه شد که Lazarus خاصیت جاودانگی و افزایش طول عمر را دارد و قدرتش با جریان یافتن الکتریسیته در آن افزایش می یابد.
راس الغول پس از آن که موفق شد در گاتهام شهرت و نفوذ خود را افزایش دهد، تصمیم به ساخت پروژه عظیمی که از نظر تکنولوژی از زمان خود بسیار جلوتر بود به نام Wonder City و برج بزرگی از میان آن به نام Wonder Tower و یا برج عجایب کرد. او تعداد زیادی برده از کشور خود به گاتهام آورد و ساخت Wonder City را آغاز کرد و از Lazarus که قابلیت به کاربردن به عنوان نوعی ماده ی سوخت پاک را نیز داشت در Wonder City استفاده کرد. او در سطوح زیرین Wonder City چشمه هایی از Lazarus ایجاد کرد تا از آنها برای جاودانگی خود و همچنین سوخت آنجا استفاده نماید و همچنین از نوعی سیستم پیشرفته و مخفی در ساخت برج عجایب استفاده کرده بود که باعث می شد در صورت بروز صاعقه، برج عجایب، الکتریسیته موجود را به درون چشمه ها منتقل کند و باعث تقویت آنها شود. همچنین خلافکاران گاتهام و بعضا افراد بی گناه به صورت مخفیانه به Wonder City منتقل می شدند و به قتل می رسیدند و یا تحت شکنجه قرار می گرفتند. به مرور زمان اثرات جانبی حضور چشمه های Lazarus بر روی ساکنان Wonder City نمایان شد و باعث تاثیرات روانی منفی و بروز خشونت در آنها می شود، به همین دلیل دادگاه تازه تاسیس گاتهام دستور تعطیلی Wonder City ، دستگیری راس الغول و انتقال ساکنان آنجا به تیمارستان آرکام را صادر کرد. Wonder City تعطیل شد اما راس الغول موفق شد از مخمصه فرار کند.
پس از سالها او با بتمن مواجه شده و آرمانها و اهداف او و هم سویی اش با اهداف وی، راس الغول را شیفته اعمال بتمن کرده و تصور می کرد که بتمن می تواند جانشین او باشد اما بتمن راس الغول را مانند بقیه مجرمان، مجنون می پنداشت. پس از آن که راس الغول به عنوان اولین نفر از هویت واقعی بتمن با خبر می شود برای حفظ روحیه و شخصیت قهرمانی بتمن این موضوع را افشا نمی کند. اما بتمن مخالف اعمال انجام شده توسط راس الغول بوده و همواره او را از به انجام رساندن نقشه هاش باز می دارد و پشنهادات او مبنی بر قبول کردن مقام جانشینی راس الغول را رد می کند. تا اینکه دکتر Hugo Strange به نزد راس الغول رفته و اطلاعات خود را در اختیار او قرار می دهد و این اطلاعات راس الغول را تحت تاثیر قرار داده و تصمیم می گیرد به Strange شانسی بدهد تا هم بتواند به وی برای از بین بردن کامل جرم و جنایت در گاتهام کمک کند و هم بتواند مقام جانشینی خودش را بدست آورد، در نتیجه کمکهای قابل توجهی به او در زمینه ساخت و راه اندازی شهر آرکام و نقشه Protocol 10 می کند اما همانطور که می دانیم در حین وقایع شهر آرکام او توسط بتمن کشته شد.

Talia Al Ghul

او دختر راس الغول و مدتها معشوقه، دوست و دشمن بتمن بوده است. وی به عنوان مقام شماره دوم هدایت انجمن آدمکشان مطرح است.

Jonathan Crane

Scarecrow که در کودکی مورد بد رفتاریهای زیادی قرار گرفته بود تصمیم گرفت از طریق مطالعه روانشناسی و بیوشیمی با ترسها و اثرات منفی که بر روی روح و روان او باقی مانده بود مقابله کند اما پس از آن که از افراد زنده به عنوان نمونه در آزمایشهای خود برای ساخت گاز ترس استفاده کرد او را از دانشگاه اخراج کردند و از آن به بعد وی نام خود را به Scarecrow(مترسک) تغییر داده و از گاز ترس و وحشت ساخته خودش به عنوان سلاح استفاده کرد.

Solomon Grundy

نام اصلی او Cyrus Gold است. او یک قاتل حرفه ای است که افراد زیادی را در اواخر قرن نوزدهم در گاتهام به قتل رسانده. اما هنگامی که برای فرار از قانون در مخفی گاهی پنهان شده بود توسط راس الغول پیدا شده و به سرنوشتی سیاه تر از مرگ دچار شد. راس الغول او را تحت آزمایشهای خود برای کشف خاصیت و اثرات واقعی و دقیق ماده Lazarus قرار داد و این آزمایشها باعث شد تا حافظه او کاملا از بین رفته و تبدیل به موجودی عظیم الجثه و خشن و نامیرا شود. پس از تعطیلی Wonder City وی موفق به فرار می شود و برای مدتی در سیرک کار می کند. پس از گذر سالها، پنگوئن او را در زیر Iceberg Lounge خود پیدا می کند و افرادی که برای او تبدیل به مهره سوخته می شدند و یا وفاداری شان از بین می رفت را به خورد او می داد. در وقایع شهر آرکام بتمن با او مواجه شده و موفق به شکست دادن او می شود اما اینکه او واقعا مرده است یا نه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

Victor Zsasz

او در خانواده ای مرفه و ثروتمند بزرگ شد اما پس از مرگ والدینش و همچنین از دست دادن تقریبا تمام سرمایه اش در قمار، امید به زندگی را به طور کامل از دست داد و رو به پوچی گرایید و تصور می کرد که انسانها صرفا موجوداتی زامبی مانند هستند که در زندگی به دام افتاده اند، در نتیجه تصمیم گرفت هر چه قدر که می تواند آدم به قتل برساند تا آنها را از این درد و رنج رها سازد. او هر کس را که به قتل می رساند یک زخم بر روی بدن خود برای آن فرد حک می کند. او احساسی آمیخته از ترس و نفرت از بتمن دارد و برای مرگ او یک جای مخصوص برای زخم در بدن خود اختصاص داده است. او هر کس را که در شهر آرکام به تماسهای تلفنی اش از تلفنهای عمومی پاسخ بدهد به قتل می رساند اما بتمن موفق شد مخفی گاه او را پیدا، و وی را در آنجا حبس کند.

Two-Face

نام او Harvey Dent و یک وکیل مدافع موفق و مشهور و از دوستان نزدیک بروس وین بود. او همچنین در تلاش بود تا بتواند به مقام شهردار گاتهام نیز دست پیدا کند. اما پس از آن که یکی از خلافکاران بر روی نیمی از صورت وی اسید پاشید باعث شد تا روح و روان او به هم بریزد و ترس او را فراگیرد و همچنین سکه شانس او که دو سوی یکسان داشت را تبدیل به سکه ای با دو روی متفاوت کند و او را تبدیل به مجرمی خطرناک کرد. او از این سکه برای تصمیم گیریهای مهمش از جمله درباره مرگ یا زندگی محکومان خود استفاده می کند. او و افرادش در شهر آرکام از دشمنان سر سخت پنگوئن و جوکر و افرادشان هستند.

The Riddler

نام اصلی او Edward Nigma می باشد. او همواره در تصور این است که ذهن و هوش او نسبت به بقیه انسانها برتر است و نیز علاقه عجیبی به طرح چیستانها و معما دارد، و بیشتر نقشه های او برای انجام جنایاتش از طریق حل این معماها کشف می شود. او همچنین از معدود کسانی است که از هویت واقعی بتمن اطلاع دارد. گرچه او را در تیمارستان آرکام نمیبینیم اما احتمالا او در آنجا حضور دارد و وی همچنین تعداد بسیار زیادی معما و تله مرگ برای بتمن در این تیمارستان کار گذاشته است تا بتمن آنها را حل کند. وی در شهر آرکام نیز حضور داشته و آنجا نیز تعداد زیادی معما و تله برای بتمن کار گذاشته و چندین نفر را نیز در تله های مرگ خطرناکی به گروگان گرفته است که بتمن با ردیابی فرکانس صدای Riddler قادر است مخفی گاههای او را پیدا و گروگانها را رها سازد.

The Penguin

نام اصلی و کامل او Oswald Chesterfield Cobblepot می باشد. وی از کودکی به دلیل جثه کوچک و بینی عقابی و ظاهر نامتعارفش مورد آزار و تمسخر اطرافیانش قرار می گرفت. وی از گذشته کینه بزرگی از بروس وین و خانواده اش به دلیل ورشکسته کردن خانواده خودش در بیزینس هتل داری دارد. او پس از مرگ والدینش تصمیم گرفت وارد دنیای خلافکاران شود اما گروهی که وی قصد ورود به آن را داشت، وی را به دلیل جثه اش نپذیرفتند، در نتیجه او با چتر خود که درون آن اسلحه ای وجود دارد اکثریت اعضای آن گروه و رییسان اش را کشت که باعث شد بقیه اعضا از سر ترس و ناچاری او را به عنوان رییس بپذیرند و لقب پنگوئن را به او دادند. وی سپس اقدام به خرید Iceberg Lounge که یک اقامتگاه و قمارخانه بزرگ بود کرد تا فعالیت اقتصادی زیرزمینی خود را گسترش دهد. اگر فردی در هنگام قمار در Iceberg Lounge قادر به پرداخت قرضهایش نبود او را شکنجه داده و یا می کشتند، در یکی از همین درگیری ها فردی ته بطری را به سمت صورت پنگوئن پرتاب کرد که باعث شد در حدقه چشم او فرو رود و به دلیل این که خارج کردن این شیشه می توانست برای جان پنگوئن بسیار خطرناک باشد وی از این عمل خودداری کرد و عقیده داشت این شیشه به چهره او حالتی یونیک و خاص می بخشد همچنین او دستور داد هر دو چشم فرد مهاجم را خارج کرده و او را در ساعات شلوغی گاتهام در خیابانها رها سازند. پس از شروع ساخت شهر آرکام و دیوار کشی اطراف آن، پنگوئن از خارج شدن از آنجا خودداری نمود و همراه با افرادش همچنان در Iceberg Lounge باقی ماند. وی بر خلاف اکثریت دشمنان بتمن از سلامت عقلی کامل برخوردار است.

The Joker

همه او را به خوبی می شناسیم. معروفترین، خطرناک ترین و مخوف ترین دشمن بتمن. او کاملا از نظر روانی غیر متعادل و غیر قابل پیش بینی بوده و علاقه زیادی به ایجاد هرج و مرج دارد. از گذشته او اطلاعات دقیق و یکسانی وجود ندارد اما در معروفترین داستان درباره گذشته او متوجه می شویم که او مجری فکاهی انفرادی بود که همسر باردار خود را از دست می دهد و در همین حین به گروهی از خلافکاران کمک می کند تا وارد کارخانه ساخت مواد شیمیایی شوند که او قبلاً در آنجا کار می کرده اما بر اثر اتفاقاتی او درون پسابی از مواد شیمیایی نامعلوم می افتد که باعث می شود صورت او تغییر شکل و رنگ داده و همچنین ذهن او را تخت تاثیر منفی قرار دهد. همچنین در داستانی دیگر می خوانیم که پس گذراندن کودکی بسیار سخت و همچنین از دست دادن همسرش، جنون او را فرا گرفته و صورت خود را به این صورت آرایش می کند. در هر صورت همین که اطلاعات کمی از گذشته او داریم و بیشتر او را با اعمال دیوانه وار و خطرناکش می شناسیم جوکر را به یکی از مخوف ترین و در عین حال محبوب ترین شخصیتها تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا