تاریخچه و داستان بازی ها

داستان بازی Dishonored

زمانی که استودیو Arkane بازی جدیدی را تحت عنوان Dishonored منتشر کرد که کمتر کسی انتظار موفقیت بالای آن را داشت. تریلر ها و نمایش های بازی نمایانگر عنوانی نوآورانه بودند که گرچه از نظر گرافیک در مقابل سایر غول های اول شخص حرفی برای گفتن نداشت، اما داشتن داستانی قوی، شخصیت پردازی مناسب، طراحی هنری عالی و بعضا منحصر به فرد که به نوعی استایل خاصی به بازی بخشید، آزادی عمل  بالا در بازی که به لطف قدرت ها و مسیر های متنوع در بازی امکان به وقوع پیوستن سرنوشت  های متفاوتی را برای شخصیت ها میسر می ساخت و استفاده از بازیگران حرفه به عنوان صدا پیشه های بازی، منجر شد تا این عنوان بتواند ضمن کسب نظر مساعد اکثریت سایت ها ،  مجلات  و منتقدان مورد اقبال بازیباز ها نیز قرار بگیرد و فروش خود را نیز تضمین کند. موفقیت این عنوان حتی استودیو سازنده و طراحان آن را نیز شگفت زده کرد تا جایی که قول تبدیل شدن این عنوان را به یک سری دادند. در ادامه نگاهی داریم به دنیا و شخصیت های این بازی و برخی از نکاتی که شاید کمتر در مسیر بازی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته باشد. پیش از شروع مقاله خاطر نشان می کنم که این متن حاوی داستان بازی و معرفی شخصیت ها است، بنابراین در صورتی که تاکنون موفق به انجام بازی نشده اید، از خواندن ادامه متن خودداری کنید. پیش از شروع مقاله میتوانید بخش تاریخچه و داستان بازی ها را برای مشاهده دیگر عناوین بررسی کنید.

معرفی بازی و ساختار طراحی بازی

Dishonored بازی اول شخص در سبک اکشن مخفی کاری است و توسط استودیو Arkane ساخته شده است و ناشر آن Bethesda Softworks است. Harvey Smith که در پروژه ساخت بازی های System Shock ، Deus Ex و Deus Ex: Invisible War نقش داشته است و Raphael Colantonio موسس استودیو که در ساخت بازی هایی نظیر Arx Fatalis ،Dark Messiah: Might and Magic و Bioshock 2 همکاری داشته است، هر دو طراحان و خالقان عنوان Dishonored هستند.
Viktor Antonov طراح بصری بازی است که به خاطر همکاری در ساخت Half-Life 2 و طراحی اکثر تکنولوژی‌های به تصویر کشیده شده در شهر City 17 ، شناخته می شود. به گفته Antonov بازی الهام گرفته از استایل‌های هنری ، کتاب‌ها و آرت ورک‌ها می باشد و به نوعی این بازی استایل خاص خود را خلق کرده است و به مانند تابلویی نقاشی می ماند.
,طراحی بازی ,تیم هنری طراح بازی درخواست‌های زیادی را در طی مرحله تولید بازی دریافت می کردند که هر کدام از آن‌ها ایده جدیدی در راه بسط محیط و دنیای بازی بودند. شهر Dunwall به گونه ای معاصر و سرد به تصویر کشیده شده است که الهام گرفته از لندن و ادینبرو در طی قرن 19 و 20 میلادی می باشد. در ابتدای تولید بازی قرار بود تا بازی در حال و هوای لندن سال 1666 به وقوع بپیوندد.
Harvey Smith طراح بازی دلیل این که چرا این سال به عنوان یک دوره تاریخی انتخاب شده است می گوید: “این سال آخرین سال شیوع طاعون بود و سالی بود که آتش سوزی بزرگ در لندن به وقوع پیوست ، که موجب به پایان رسیدن طاعون و سوزانده شدن محله های فقیر نشین شهر شد. در چنین دنیایی تنش موج می زند و به همین دلیل شرایط دنیای بازی نیز خطرناک جلوه می کند. به همین دلیل است که می بینیم که مردم زیاددر خیابان ها و بازار ها رفت و آمد نمی کنند. ”

Antonov مدیر طراحی بصری بازی در مورد تصویر ذهنی خود از لندن می گوید: “کلان شهری که کثیف و آلوده است و هرج و مرج شدیدی بر آن حاکم است و بنابراین هم ظاهری آشنا و هم عجیب برای اروپاییان و آمریکاییان دارد.” وی در مورد اهمیت آشنایی با فرهنگ های مختلف می گوید: ” زمانی که قصد ساخت یک عنوان خیالی را دارید باید با مردمان بسیاری در ارتباط باشید.” وی هم چنین عنوان می کند که تماشای مکان ها و معماری شهر ادینبرو در طراحی و معماری دنیای بازی بسیار کمک کرد که البته تلفیقی نیز با ظواهر آینده گرایانه داشت.
Viktor Antonov و Sebastien Mitton کارگردان هنری بازی به ادینبرو و لندن سفر کردند و عکسهای بسیاری از مکان های مختلف این شهر ، مردم و نماد های آن جا گرفتند. Sebastien Mitton در باره تجربه این سفر ها می گوید: “ما تلاش کردیم تا شهر را از دید یک موش به تصویر بکشیم و گفتیم اگر از یک نقطه دید شهر کوچکی داشتیم، چه زوایای دید دیگری را می توانیم جستجو کنیم؟”
در ابتدا قرار بود تا دنیای بازی در ژاپن قرون وسطی شکل بگیرد، اما این ایده به زودی کنار گذاشته شد چون پای بازار عرضه بازی و شناخت فرهنگی در میان بود که در مورد آخر اکثر اعضای تیم سازنده اطلاعات بیشتری نسبت به فرهنگ اروپایی داشتند.
طراحی شخصیت های بازی الهام گرفته شده از کتاب ها و ماجرا های دزدان دریایی مانند کتاب Captain Blood نوشته سال 1922، بود. در زمینه آناتومی شخصیت های بازی تلاش شد تا چهره ها بیان گر چهر های بریتانیایی باشد و با این حال بتوان حالت واقع گرایانه را در آن ها یافت. Antonov و Mitton هم چنین یک طراح فرش روسی را نیز به استخدام در آوردند تا برخی از نقاشی های بازی را طراحی کند.
قلب (The Heart) یکی از آیتم ها گیم پلی بازی است و به وسیله ابزارهای تکنولوژیکی و نیرو های جادویی بهینه شده است تا به بازیباز در جهت رسیدن به برخی از آیتم ها در بازی کمک کند. قلب در مسیر بازی به بازیباز اطلاع می دهد که تصمیمات وی در مورد استفاده از خشونت یا عدم به کارگیری خشونت چه تاثیری در سرنوشت بازی دارد. به نوعی قلب به بازیباز در مورد مکان ها یا اشخاص رفتار ها و روحیات درونی آن ها اطلاعاتی می دهد که در تصمیم گیری های بازیباز موثر است. قلب در ابتدا با هدف تشخیص اهداف ترور طراحی شده بود تا به وسیله لرزش خود یا با صدا حاصل از خود، بازیباز را به سوی اهداف ترورش هدایت کند. سپس تیم طراحی تصمیم گرفت تا قلب رابه عنوان موجودی زنده که احساسات دارد، شکل دهد.
پس از این که بازی توسط برخی از از بازیباز ها تست شد، تیم طراحی تصمیم گرفت تا به قلب نوعی قابلیت جهت یابی بدهد. در نهایت طراحی قلب به گونه ای پیش رفت که صحبت های آن توانست بخش هایی از پازل های داستانی و ابعاد شخصیتی افراد را شکل دهد.
The Hound Pit pub که عملا به عنوان یکی از مهمترین مکان شهر Dunwall در بازی توسط بازیباز بارها در جهت جابجایی به نقاط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، در ابتدا ساختاری بزرگتری داشت. تیم طراحی بازی برای این مکان ضمن حفظ فضای بزرگ بیرونی سعی کرد برای فضاهای داخلی نیز محیطی منظم تر و جمع و جور تر را شکل دهد. نمای خارجی این مکان نشان دهنده معماری متعلق به دوره ادواردی( دوره ای در انگلستان به فاصله سال های 1901 و 1910 تحت حکومت پادشاه Edward VII) است به علاوه محیط های داخلی حالتی تو در تو و با پله های بسیار و چندین اتاق است.

معرفی دنیای بازی Dishonored

دنیایی که بازی Dishonored در آن جریان دارد تقریبا به طور کامل به واسطه آب فراگرفته شده است. از یک طرف the Isles که مجموعه ای از جزایر است که در شمال غربی این دنیا واقع است و از طرف دیگر Pandyssian Continent قرار دارد که سرزمین وسیعی می باشد که در قسمت جنوب شرقی این جزایر جا دارد.
داستان شخصیت Corvo در شهر Dunwall پایتخت جزیره Gristol رخ می دهد که این جزیره نیز مرکز مجموعه جزایر the Isles است. قطب اصلی این شهر The Hound Pits است، کافه ای که در یک منطقه قرنطینه قرار دارد. که شخصیت اصلی مکررا در میان ماموریت ها به این مکان باز می گردد.
محیط بازی به عمد به گونه ای به تصویر کشیده شده است که با تماشای تابلوها و پلاکارد ها بتوان با داستان بازی ارتباط برقرار کرد. بناهای باشکوهی در مکان های مختلف بازی قرار دارد در حالی که پوشیده شده با ظاهر آجری و قرمز رنگ هستند. محله های قدیمی شهر که با انبوهی از زباله ها در بستر خیابان ها پوشیده شده است و دست آخر اجسادی که باید به دریا ریخته شوند. دنیای بازی Dishonored به گونه ای طراحی شده است که گوشه گوشه بازی اطلاعات اندکی در مورد دنیای بازی در اختیار بازیباز قرار می دهد در حالی که این اجازه را به بازیباز می دهد تا بتواند به روشی معنادار و منطقی با این دنیا ارتباط برقرار کند.

The Pandyssian Continent

این منطقه تحت عنوان قاره دور (Far Continent) نیز شناخته می شود. این قاره بزرگترین سرزمین در دنیای بازی Dishonored می باشد. اکثر مناطق این قاره خالی از سکنه می باشد.

جزییات

مشابه با شهر Dunwall، این قاره زمانی مکان تمدنی باستانی بوده است که معابد و زیارتگاه های خود را ساختند و اکثراً از این مکان های برای تمرین قدرت های جادویی موجود در charm ها و rune ها بهره می بردند. بیشتر جمعیت این قاره اکنون از ساکنان جزایر صنعتی دوری می کنند. بر طبق قانون مذهبی (Abbey of the Everyman) که مذهب اصلی در مجمع الجزایر است، افراد قاره Pandyssia انسانهایی دون پایه و خشن هستند که در مراسم های عجیب بدعت گرایانه شرکت می کنند.
حیات وحش Pandyssia نیز به شکلی عجیب و غریب می باشد و حتی دانشمندان بزرگ فلسفه طبیعی هم چون Anton Sokolov از مشاهده ماهی هایی بزرگ سمی که از آب بیرون می آمدند، در طی سفرشان سخن گفته اند. هم چنین گزارش هایی از مشاهده موجودات بزرگ و بالدار در این سرزمین شده است. شاید مشهور ترین نمونه از موجودات این سرزمین موش هایی که تحت عنوان (Pandyssian bull rat) شناخته می شوند، باشند که بدن یک انسان را در چند ثانیه می خورند. این موش ها عامل انتقال طاعون به شهر Dunwall بودند.
اکنون دیگر به مانند گذشته سفر های اکتشافی توسط ساکنان مجمع الجزایر صورت نمی گیرد. حتی با وجود تکنولوژی‌های جدید باید فاصله بسیار زیادی را تا این سرزمین طی کرد. هم چنین اکوسیستمی عجیب و خشن به علاوه وضعیت زمین نامساعد امکان بهره وری از این سرزمین را کم کرده است. اکثر سفر های اکتشافی به این سرزمین با فاجعه روبرو شده است به ندرت افرادی جان سالم به در برده اند از جمله مشهور ترین این افراد می توان به Vera Moray و Anton Sokolov اشاره کرد.

The Empire of the Isles

این مجموعه جزایر تحت حکومتی پادشاهی و مشروطه اداره می شود که حکم رانی آن را پادشاه یا ملکه به عهده دارد. در کنار این جایگاه، دولتی پارلمانی هم قرار دارد که حکم قانون گذار را دارد. در غیاب پادشاه یا ملکه، لرد نایب السلطنه (Lord Regent) حکومت را تا زمانی که ملکه یا پادشاه جدید تاجگذاری کند به عهده دارد.

تقویم

تقویم سالانه در مجمع الجزایر شامل سیزده ماه می شود که هر ماه شامل بیست و هشت روز است . سال جدید زمانی آغاز می شود ساعت نجومی توسط ناظر عالی مذهبی (High Overseer)، دوباره تنظیم گردد.
ماه های سال عبارتند از:
The Month of Earth
The Month of Seeds
The Month of Nets
The Month of Rain
The Month of Winds
The Month of Darkness
The Month of High Cold
The Month of Ice
The Month of Hearths
The Month of Harvest
The Month of Timber
The Month of Clans
The Month of Songs

قلمرو

این امپراطوری شامل چهار جزیره بزرگ می شود و چند جزیره کوچک را نیز در برمی گیرد. جزایر اصلی شامل Tyvia ، Serkonos، Gristol و Morley می شود. در حالی که Gristol حکم مرکز حکومت پادشاهی را دارد.

تاریخچه

در زمانی نامشخص Gristol حکومت های پیرامونی خود را به تصرف در آورد تا the Empire of Isles را شکل دهد، در حالی که Morley آخرین بخش از این متصرفات بود. قیام در Morley چند سال بعد از انضمام این جزیره به امپراطوری شکل گرفت که در نهایت نتیجه این درگیری به نفع امپراطوری به اتمام رسید. با این حال بسیاری از ساکنان Morley هم چنان احساسات جدایی طلبانه خود را حفظ کرده اند.
امپراطوری بارها تلاش کرد تا Pandyssian Continent را به تصرف خود در بیاورد. تلاش هایی صورت گرفت تا شهری در این قاره ساخته شود که هماورد Dunwall باشد. با وجود این تلاش ها تمام سرمایه گذاری ها برای استعمار این قاره با شکست مواجه شد. Anton Sokolov رهبری گروهی را برای سفر به Pandyssia برعهده گرفت و در مسیر سفر تلاش کردند تا از حمله دزدان دریایی که در مجمع الجزایر Serkonan بودند، دور بمانند. در طی سفر بخش عمده ای از گروه به قصد رسیدن به این قاره کشته شدند و خود Sokolov بعد از ناپدید شدن کاپیتان کشتی هدایت سفر را به عهده گرفت. سفر Vera Moray و همسرش نیز پیشتر از سفر Sokolov شکل گرفته بود.

دولت

در حالی که Gristol در مرکز امپراطوری قرار دارد، باقی جزایر عملاً مستقل هستند و به وسیله سران حکومت محلی اداره می‌شوند. رسماً پادشاه یا ملکه رهبر حکومت و دولت در امپراطوری است و از طرفی قدرت سیاسی بسیار زیادی در اختیار دارد. نهاد قانون گذاری در امپراطوری مجلس است که به واسطه آن پادشاه و ملکه سیاست های خود را بر اساس قوانین تصویب شده آن ها اجرایی می کنند. هر یک از جزایر امپراطوری از نظر حکمرانی ، روابط تجاری و دیپلماتیک خود با باقی جوامع، روش خاص خود را اعمال می کند. سلسله حاکم فعلی Kaldwins هستند که در خلال اتفاقات بازی قدرت در اختیار ملکه Jessamine Kaldwin و دخترش Emily Kaldwin قرار دارد. در شرایطی که حکمران برای نشستن بر روی تخت پادشاهی بسیار جوان باشد یا نتوان جانشین مناسب را تعیین کرد نایب السلطنه (Lord Regent) به عنوان جانشین موقت در سمت حاکم قرار می گیرد.

قانون

در خلال اتفاقات بازی شهر Dunwall تحت حکومت نظامی اداره می شود که که بر طبق آن قوانین شدیدی در مورد رفت و آمد به اجرا در می آید. تقریباً اکثر منابع جیره بندی می شود که موجب افزایش مرگ و میر می گردد. و نگهبانان شهر در هنگام اجرای دستورات نایب حکومت (Lord Regent) از مصونیت قانونی برخوردار هستند. در قالب قوانین عرفی در جامعه شهروندان باید پیرو قوانین مذهبی باشند.

مذهب

مذهب رسمی در امپراطوری Abbey of the Everyman نام دارد که به وسیله High Overseer اجرایی می شود. تحت این اختیارات، High Overseer حق قضایی برای دستگیری و تعقیب هر شهروندی که متهم به پرستش the Outsiderاست یا انجام هر عملی مانند جمع آوری Runes و bone charm، را دارا می باشد. پیروان این مذهب می بایست هفت اصول اصلی را که The Seven Strictures نامیده می شوند را رعایت کنند و آموزه های مذهبی خود را از کتاب Litany on the White Cliff برداشت کنند.
,جزایر ,Tyvia

این جزیره شمالی ترین جزیره در مجمع الجزایر به شمار می آید. وضعیت آب و هوایی این منطقه سرد است و زمین های آن نامساعد است.

فرهنگ

فرهنگ مردمان این سرزمین بیشتر بر مبنا زنده ماندن استوار شده است. در حالی که این جزیره وضعیت آب و هوایی سرد و اکوسیستمی خشن دارد، ساکنان آن به هنر آشپزی شناخته می شوند. غذا های سرزمین Tyvian از جمله گوشت نهنگ و شراب ها به اکثر نقاط مجمع الجزایر فرستاده می شوند، و توسط طبقات اشرافی و مردم عادی مورد استفاده قرار می گیرند. هنر مردمان این سرزمین فقط به آشپزی خلاصه نمی شود و در زمینه معماری و فشن و مد نیز تبحر دارند. وضعیت سرزمین Tyvian نشانگر این است که مردمان این جزیره بیشتر مستقل و حالتی انزوا طلب دارند.

Morley

Morley در شمال مجمع الجزایر قرار دارد و وضعیت آب و هوایی آن به شدت دلگیر است و مردمی سخت کوش دارد. این جزیره در داستان بازی Dishonored نقش خاصی را ایفا نمی کند. تاریخ این سرزمین همرا با نبرد ها و آشوب های بسیاری بوده که طرف مقابل آن را حکومت پادشاهی و ساکنان Gristol بوده اند و اسناد و نوشته های مرتبط با آن وقایع در داخل بازی قابل رویت است.

مردم

بر خلاف شرایط آب و هوایی دلگیر و غم انگیز این جزیره مردم Morley افرادی با روحیه و خلاق هستند. با تاریخچه ای غنی که شامل شعرا، موسیقی دانان و فلاسفه می شود. این احتمال وجود دارد که Morley هم چون Gristol دارای طبقه بندی ها مختلف میان اقشار جامعه نباشد. این مساله در کتاب های موجود در بازی اشاره شده است که روشنفکران و هنرمندان را حتی در میان طبقات فرودست جامعه می توان یافت. مردم Morley افرادی مستقل هستند که شاید بتوان دلیل آن را قیام مردم Morley بر علیه حکومت پادشاهی دانست.

فرهنگ

مردم Morley به خاطر فرهنگ غذایی خود مشهورند. مردم این سرزمن جشن ملی تحت عنوان Festival of Churners دارند که در آن به رقص و پایکوبی می پردازند و نمایشگر آداب و رسوم این منطقه است.

The Morley Insurrection (قیام مردم Morley )

این قیام یک شورش خشونت آمیز بود که به منظور جلوگیری از پیوستن Morley به حکومت های تحت سلطه پادشاهی بود. نبرد میان ساکنان Morley و Gristol اکثراً در دریا به وقوع می پیوست. در خلال این شورش حکومت پادشاهی جزیره Kingsparrow Island را به منظور مقابله با حملات مجهز کرد. هم چنین Dunwall Tower نیز به روشی مشابه مجهز شد. در تاریخچه نبرد های دریایی Gristol اشاره شده است که پیروزی قوای Gristol بر Morley به خاطر برتری نیروهای دریایی بود.
شورشیان Morley نیز تاکتیک های تهاجمی خاص خود را داشتند و از سیستم و خطوط فاضلاب شهری Dunwall برای نفوذ و حمله به حکومت پادشاهی استفاده می کردند. هم چنین بارها تلاش هایی برای ترور پادشاه و ملکه صورت گرفت که در نتیجه منجر شد تا حکومت سمتی جدید تحت عنوان محافظ سلطنتی(the Royal Protector) را به وجود بیاورد.
بعد از پایان جنگ و پیروزی قوای پادشاهی مردم این سرزمین هم چنان روحیه استقلال طلبی خود را حفظ کردند.

Serkonos

این جزیره در قسمت جنوبی مجمع الجزایر قرار دارد و آب و هوایی گرم دارد. این جزیره به عنوان جواهر(Jewel of the South) جنوب شناخته می شود که دارای نسیمی گرم و سواحلی پهناور است.

فرهنگ

جزیره Serkonos به خاطر غذا های خود مطرح و البته چاشنی های غذایی مطرح است. مردمان این سرزمین به خاطر رقص های محلی خود مشهورند و این آداب را از سنین کم به کودکان آموزش می دهند. آداب و رسوم اشرافی این مردم توسط ساکنان Dunwall اجرا می شود و تقریبا کپی برداری از رفتار و رسوم مردمان Serkonos است.
هر دو شخصیت Corvo Attano و Daud متولد این سرزمین هستند. Corvo اولین محافظ سلطنتی است که از منطقه Serkonos به این سمت رسیده است.

Gristol

این جزیره پوشیده از تپه های بسیار است و و در میان مجموعه جزایر پیرامونی خود قرار دارد و مرکز حکومت پادشاهی Empire of the Isles است. جزیره Gristol در برگیرنده شش شهر است که Baleton، Driscol، Dunwall، Potterstead، Redmoor و Whitecliff می باشند. مرکز این جزیره شهر Dunwall است که محلی تاریک و دلگیر است و اصلی ترین محل رخداد های بازی است.

صنعت

در حالی که پایه اصلی اقتصاد این جامعه بر مبنای شکار نهنگ ها بود، تکنیک های بهره وری از روغن نهنگ توسط Esmond Roseburrow ابداع شد و پیشرفت های تکنولوژیکی که به کمک Anton Sokolov به وجود آمد، موجبات شکل گیری انقلاب صنعتی را پدید آورد. در میان مجمع الجزایر، Gristol تبدیل به قلب صنعتی منطقه شد و چندین کارخانه اصلی از جمله Greaves Lightning Oil در این منطقه قرار دارد.

فرهنگ

وجود فاصله طبقاتی میان اقشار جامعه در این جزیره حایز اهمیت است، گرچه احتمال دارد که شیوع طاعون موجب افزایش این فاصله شده باشد. بعضی از موسسات مانند the Rudshore Financial District به نظر می رسد که به شهروندان Dunwall وعده تضمین شرایط اقتصادی داده بودند، اما با شیوع طاعون فاصله فرهنگی و طبقاتی جوامع بیشتر از پیش شد.
طبقات فرو دست جامعه بیشتر به صورت عمل گرا (pragmatic) و بعضاً خرافاتی شناخته می شوند در حالی که طبقات بالا دست جامعه عمدتا اشرافی و از نظر فرهنگی نیز غنی تر بودند. این که آیا چنین تقسیم بندی مختص به شهر Dunwall است یا در سایر شهر های Gristol نیز رایج است نامعلوم می باشد. علاوه بر این نگاه فرهنگی در جامعه به نظر می رسد معطوف به جنس ، جنسیت و مذهب باشد در حالی که زنان از بعضی مشاغل خاص محروم می باشند.هم چنین پایبندی به قوانین مذهبی به صورت گسترده ای به اجرا گذاشته می شود .

Dunwall

Dunwall پایتخت جزیره Gristol می باشد که محل استقرار حکومت پادشاهی است. ماهی گیری صنعتی بخش عمده از صنعت این شهر را شامل می شود. کشتی های شکار نهنگ در بندر این شهر پهلو می گیرند و مقادیر زیادی از روغن نهنگ را که موجب چرخش اقتصادی شهر است را به همراه می آورند

جزییات شهر

مکان فعلی که شهر در آن بنا شده است زمانی خانه تمدن های باستانی بوده است که به دلایل نامعلومی ویران شده است. یک هزار سال پیش از اتفاقات بازی مردمان آن تمدن the Outsider را می پرستیدند و اولین کسانی بودند که بر روی استخوان های نهنگ نشان آن را می نوشتند. اکنون بسیاری از این استخوان های هکاکی شده (ruins) پیدا شده اند.
خود شهر نیز به واسطه رود خانه Wrenhaven تقسیم شده است، رود وسیعی که شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و به دریا می ریزد. جزیره Kingsparrow جایی است که رود به دریا می ریزد. این جزیره تنها جزیره ای ست که در شهر Dunwall واقع شده است.

 

طاعون بیماری بدخیم و کشنده ای که در اصل از قاره Pandyssian به شهر Dunwall رسید، بسیاری از مردم این شهر را کشت. پس از به قتل رسیدن ملکه Jessamine Kaldwin (که به دنبال جلوگیری از اثرات بیماری با حداقل تلفات بود) ناامیدی در شهر موجب شورش و هرج و مرج شد. پس از به قدرت رسیدن Hiram Burrows در مسند نایب حکومت، حکومت Dunwall به طور گسترده ای دست به سرکوب مخالفان زد.
اکنون Walls of Light ها که سیستمی الکتریکی هستند در ورودی های مختلف شهر قرار دارند، وظیفه محافظت از مناطق قرنطینه شده را دارا می باشند. و نگهبانان در خیابان های Dunwall گشت می زنند هم چنین مقررات سفت و سختی برای رفت و آمد برقرار است که از گرگ و میش شب تا سپیده دم مانع از رفت و آمد می شود. گروه های ارازل و اوباش در سرتاسر شهر از وضعیت به وجود آمد سو استفاده می کنند. با سخت شدن شرایط لازم برای زندگی و سلامت شهروندان تنها افرادی که سرمایه کافی داشته باشند می توانند elixir (اکسیر) مورد نیاز را برای بهبود وضعیت سلامت خود تهیه کنند در حالی که طبقات بالا دست جامعه همیشه elixir لازم برای دفع طاعون را به همراه دارند. با این شرایط ، فساد در شهر افزایش می یابد.

مکان های مهم Distillery District

Dunwall این منطقه در امتداد خیابان John Clavering واقع است که در ابتدا به وسیله پلی به منطقه دیگر وصل شده بود، با این حال این پل نابود شد. بخش عمده ای از این منطقه آلوده شده است. مناطق اطراف خیابان را خانه های اشرافی پر کرده اند در حالی که خیابان های پشتی جای قرار گرفتن کارخانه ها است و توسط گروهی از ارازل تحت عنوان The Bottle Street Gang اداره می شود. کارخانه تقطیر ویسکی شهر (The Dunwall Whiskey Distillery) در این منطقه است.

Holger Square

این میدان محل دفتر ناظر عالی(High Overseer) شهر است که مرکز قانون گذاری مذهبی در شهر نیز است. در این مکان تصمیمات مهم دینی گرفته می شود و جلسات رسمی نیز در این مکان صورت می گیرد. به علاوه روش های جدید مقابله با بدعت گرایان و آموزش سگ ها نیز در این مکان انجام می گیرد. هم چنین خاکستر های ناظران قبلی نیز در این مکان نگهداری می شود.

The Golden Cat

روسپی خانه اصلی شهر که ظاهر آن در تضاد کامل با شهر Dunwall است. بیشتر دخترانی که در این مکان هستند بر خلاف میل خود به این مکان آورده شده اند و اکثرا فرزندان نامشروع یا فرزندانی هستند که خانواده های آن ها خواهانشان نبودند. این مکان توسط Madame Prudence اداره می شود.

Kaldwin’s Bridge

این پل بر روی رودخانه Wrenhaven قرار دارد و توسط پادشاه Kaldwin ساخته شده است. بخش عمده ای از پل را خانه ها و آپارتمان هایی تشکیل داده است که در دو طرف پل قرار دارند.در مرکز پل ، یک پل متحرک آسانسور مانند وجود دارد که اجازه عبور قایق ها را می دهد. خانه Anton Sokolov رئیس The Academy of Natural Philosophy بر روی این پل قرار دارد.

Estate District

منطقه ای ثروتمند نشین و متعلق به طبقات اشرافی شهر است. در این مکان عمارت Boyle که به خانواده Boyle متعلق است، قرار دارد. این خانواده اغلب جشن های خود را در باغ این ملک برپا می کنند.

Dunwall Tower

مکانی که سال ها خانه پادشاه و ملکه بوده است. این منطقه به زندان Coldridge متصل است، جایی که شناخته شده ترین خلاف کاران شهر Dunwall در آن قرا دارند. در طول حکومت نایب حکومت (Lord Regent) این برج به شدت اصلاح شد. ,The Flooded District

این منطقه زمانی به نام Rudshore Waterfront شناخته می شد. این مکان در ابتدا منطقه ای پر رونق و صنعتی بود، مکانی برای بازرگانان شهر و محل یکی از شرکت های صید نهنگ (Greaves Whaling House) نیز بود، اما زمانی که سد رودخانه در اثر غفلت فرو ریخت این مکان به جایی برای افراد مبتلا به طاعون و گروه های مرموز آدمکش بدل شد. حکومت تحت فرمان نایب السلطنه (Lord Regent) از این مکان استفاد خاصی کرد و با تبعید کردن افراد آلوده به طاعون به این منطقه این محل را با قرنطینه کردن، از باقی نقاط شهر جدا کرد.

Dunwall Sewers

در اعماق شهر مسیر های فاضلاب قرار دارد، منطقه ای پر پیچ و خم که تشکیل شده از معابر زیر زمینی می باشد. این مکان ها اکثرا آب گرفته شده هستند.این مکان اغلب خانه فقرا است و البته افراد بیمار و مبتلا به طاعون نیز در این مناطق زیادند. به علاوه اکثرا اجساد را در این مکان می اندازند.

Hound Pits Pub

این مکان یک کافه است که توسط Farley Havelock اداره می شود و در واقع قطب اصلی در بازی Dishonored به شمار می رود. این مکان مرکز تجمع گروه وفاداران به پادشاهی است. Corvo Attano از این مکان به عنوان محلی برای آماده شدن پیش انجام ماموریت خود استفاده می کند. ساختمان کافه سیصد سال عمر دارد، طبقه سوم این مکان غیر قابل دسترس است و درها و پنجره های این طبقه با آجر پوشیده شده است.

Kingsparrow Island

تنها جزیره واقع در ساحل Dunwall می باشد. در طی زمان قیام Morley از این مکان به عنوان یک سنگر نظامی استفاده می شد. در طی زمان حکومت نایب (Lord Regent) این مکان بیشتر از قبل حالت نظامی به خود گرفت.

Slaughterhouse Row

منطقه ای صنعتی که در امتداد رود خانه Wrenhaven واقع است. این منطقه در DLC بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall قرار دارد. در ابتدا این کشتار گاه با توجه به بو و زباله ای که از آن جا حاصل می شد، فاصله خود را با سایر مناطق مجاور خود حفظ کرده بود ولی بعدها تقاضا برای روغن نهنگ به خاطر ابداعات Roseburrow و پشرفت های تکنولوژیکی که حاصل تحقیقات Sokolov بود، افزایش پیدا کرد. در نتیجه افزایش کشتارها در این کشتارگاه ، مردم مناطق اطراف به خاطر بوی بد حاصل شده در این منطقه تصمیم به جابجایی گرفتند. بنابراین این کشتارگاه امکان پیدا کرد که از حداکثر پتانسیل ایمن منطقه جهت گسترش مکان کارخانه استفاده کند. این منطقه مکان قرار گرفتن کشتار گاه Rothwild است که یکی اصلی ترین کشتارگاه های موجود در شهر Dunwall است و تحت تملک Bundry Rothwild می باشد و به وسیله نگهبانان شهر و قصاب ها حفاظت می شود.

Legal District

این منطقه در DLC بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall جای دارد. دلیل نام گذاری این منطقه وجود دفاتر حقوقی بسیار در این منطقه است. این منطقه مکان قرار گرفتن بسیاری از قصر ها و املاک اشرافی است که از جمله آن می توان به ملک Arnold Timsh اشاره کرد. این منطقه مکانی اشرافی نشین و مختص طبقات ثروتمند شهر است و مشابه با Estate District است با این حال فضا و جوا آن مانند بقیه نقاط شهر به شدت غم انگیز و دل گیر است. برخلاف بقیه نقاط شهر ، این مکان عاری از هر گونه جسد است و هیچ جسدی را نمی توان در خیابان ها پیدا کرد ولی با این حال مکانی پر از جرم و جنایت است. اکثر این جرایم مرتبط با گروه خلاف کار Hatters است.

Drapers Ward

این منطقه در آخرین بسته الحاقی بازی تحت عنوان The Brigmore Witches جای دارد. این منطقه مکان کارخانه های نساجی و اسکله های قایقرانی است و هر دو گروه خلاف کار Hatters و Dead Eels در برخی از مکان های این منطقه تسلط دارند. این منطقه پیش از شیوع طاعون مکان بسیاری از بوتیک ها و مغازه های خرده فروشی بوده است.

Clocktower

از همه نشانه های شهر Dunwall، برج ساعت چه در بازی و چه به عنوان نمایی از شهر برای معرفی ، بیشتر از همه به چشم می آید. این برج از بندرگاه قابل رویت است. برج ساعت تقریبا از اکثر نقاط شهر قابل رویت است اما تنها کسانی که در منطقه Estate District قرار دارند می توانند ساعت را بر روی برج بخوانند. این برج الهام گرفته شده از برج ساعت لندن (Big Ben) است.,ساختار شهری Dunwall,جامعه,شهر Dunwall به خاطر فاصله طبقاتی اقشار جامعه و بیگانه ستیزیش معروف است. افراد پایین دست جامعه که از طاعون جان سالم به در برده اند هم چنان مطرود و ستم دیده هستند. اشراف در صدر جامعه قرار دارند و برخی از آن ها به خانواده هایی هم چون Carmines،Inchmouths، Boyles و Pendletons متعلق هستند. پایبندی به قوانین مذهبی (Abbey of the Everyman) به شدت گسترده است، با این حال فرقه های پیرو the Outsider در گوشه کنار شهر هستند. طبقات پایین دست جامعه اکثرا از غذا های کنسرو شده و جیره بندی استفاده می کنند در حالی که اشراف غذا های گران قیمت استفاده می‌کنند.,معماری,شهر Dunwall نمونه های بسیاری از معماری ها را در خود جای داده است در حالی که برخی از بنا های شهر ظاهری مشابه با معماری دوران ویکتوریایی بریتانیا و معماری کلاسیک را دارند که تاریخچه برخی از آن ها به دوران انقلاب صنعتی باز می گردد. برخی مکان ها مانند Dunwall Tower ظاهری گوتیک دارند، دفتر High Overseer ظاهری آینده گرایانه(futurism) دارد و یادآور هنر تزیینی(deco) است ، بنای Golden Cat طراحی برگرفته از هنر نو(Art Nouveau) دارد، املاک بویل (Boyle Mansion) به شدت ظاهری ویکتوریایی دارد. اکثر بناهای شهر ظاهری ویکتوریایی دارد که با اندکی تغییر در گوشه گوشه شهر قالب رویت هستند. ,قانون,نگهبانان شهر Dunwall نیروی اصلی مجری قانون در سطح شهر هستند که خود نیز به سه دسته نگهبانان رده پایین(Lower Watch)، محافظین (the Guards) و افسران (the Officers) تقسیم می شوند و البته در کنار این سه رده نیرویی ویژه نیز تحت عنوان Tallboy هستند. ناظرین مذهبی نیز بیشتر وظیفه مقابله با جرایم مرتبط با ارتداد را دارند. با وجود این گروه های خلاف کار و ارازل و اوباش در شهر به رشد فعالیت خود ادامه می دهند. ,تکنولوژی,شهر Dunwall یکی از مهمترین مکان های صنعتی در مجمع الجزایر است که کارخانه های بسیاری در آن جای دارد، صنایع تکنولوژیکی بسیاری در این شهر واقع شده است. چراغ های الکتریکی و سیستم های گرمایشی تقریبا به اکثرا خانه پای خود را باز کرده است. در حالی که برای اهداف امنیتی قوس های اکتریکی(arc pylons) و دیوار های برقی (walls of light) رفت و آمد در مناطق بخصوصی را کنترل می کنند. شاید یکی از مشهور ترین نشانه های تکنولوژیکی در سطح شهر سربازان مسلح به تیر های آتشین (tallboy) باشند که بر روی پاهای بزرگی راه می روند. اکثر این وسایل و سیستم ها انرژی خود را از روغن نهنگ بدست می آورند.

The Void

The Void دنیایی موازی با دنیای بازی است که قلمرو Outsider به شمار می رود. این مکان به شکل جزایری شناور نمایان می شود. ارتباطی میان دنیای Dishonored و The Void برقرار است و اتفاقاتی که در دنیای واقعی بازی رخ می دهد به شکل نمودی ثابت در این دنیا قابل مشاهده هستند، به طور مثال قتل ملکه Jessamine Kaldwin و ربوده شدنEmily Kaldwin توسط برادران Pendleton از این دست اتفاقات هستند که در این دنیای موازی قابل مشاهده هستند . پایان بازی نیز به نوعی در این دنیا روایت می شود. بر اساس گفته ها می توان The Void را به نوعی دنیای پس از مرگ به حساب آورد و گفته های قلب (Heart) پیرامون فضای Void این مطلب را تا حدودی تایید می کند.

در بازی Corvo Attano فقط در خواب به این دنیا وارد می شود در حالی که هر دو شخصیت Daud و Delilah می توانند به صورت فیزیکی به این دنیا وارد شوند.

معرفی شخصیت های بازی Dishonored

Corvo Attano

Corvo Attano شخصیت اصلی داستان بازی Dishonored است. او محافظ شخصی ملکه Jessamine Kaldwin است. پس از قتل ملکه، مقام خود را به عنوان محافظ سلطنتی از دست داد و به دستور نایب جدید حکومت Hiram Burrows به جرم قتل ملکه و ربودن دختر ملکه و وارث تخت پادشاهی یعنی Emily Kaldwin، به زندان افتاد. وی سپس به عنوان یک آدمکش به خدمت گروهی از وفادان تاج و تخت با نام The Loyalist Conspiracy در می آید. او با کشتن Burrows نایب حکومت و سپس پاک کردن نام خود از اتهام کشتن ملکه، انتقام ملکه را می گیرد و Emily دختر وی را دوباره به تخت پادشاهی می نشاند.

بیوگرافی

شخصیت Corvo متولد Serkonos است، جزیره که در قسمت جنوبی مجمع الجزایر پادشاهی (Empire of the Isles) واقع است. وی هم چنین نخستین محافظ سلطنتی است که متولد مکانی غیر از جزیره Gristol است. اطلاعات زیادی در مورد دوران ابتدایی زندگی وی در دست نیست، در بازی عنوان شده است که وی به منظور حفظ جان ملکه و اشخاصی که وجه دیپلماتیک دارند به استخدام در آمده است، اما برخی نکات از جمله سن وی و این که چگونه به مقام محافظ سلطنتی رسید مشخص نیست. هم چنین اشاره شده است که وی متولد یک خانواده اصیل نبوده است و موقعیت اجتماعی خود را به واسطه سمت محافظ سلطنتی به دست آورده است.
Corvo رابطه صمیمانه ای با Emily دارد، در طی بازی شاهد هستیم که وی به Emily تکنیک های دفاعی را آموزش می دهد. برخی از ساکنان شهر Dunwall معتقد بودند که ملکه Jessamine عاشق Corvo بوده است، علاوه بر این که Corvo محافظ سلطنتی ملکه باشد، رابطه ای عاطفی نیز میان این دو برقرار بوده است.
در یکی از نوشته های Farley Havelock عنوان می شود که Emily ممکن است دختر Corvo بوده باشد. رفتار Emily نسبت به Corvo نشان می دهد که امیلی Corvo را به عنوان پدر خود در نظر می گیرد. با این حال هر گونه ارتباط بیولوژیکی بین این دو به عمد مبهم باقی می ماند.

تجهیزات و مهارت ها

شخصیت Corvo قابلیت های رزمی و مهارت های مخفی کاری بسیار بالایی دارد. Corvo قادر است از ابزار های وسایل مکانیکی غیر معمولی استفاده کند که به وی در مواقعی که نیاز به مخفی کاری است یا در زمان برخود با دشمنان کمک می کند. وی هم چنین در زمینه استفاده از سلاح هایی با برد زیاد و سلاح های سرد، مانند شمشیر و کمان مهارت بسیار بالایی دارد.
به علاوه در اولین برخورد Corvo با the Outsider قابلیت های ماوراطبیعه به او داده می شود. این قابلیت ها به وی امکان می دهد تا سریع تر بدود و از ارتفاع بالا تری بپرد و قابلیت های مخفی کاری و تکنینک های هجومی را برای وی به همراه می آورد.
منحصر به فرد ترین وسیله قابل حملی که Corvo به همراه دارد یک قلب است که به وسیله the Outsider به وی داده شده است. در کنار آن ماسک ویژه ای نیز به وسیله Piero Joplin برای وی ساخته شده است.

The Outsider

The Outsider شخصیت ماوراطبیعه است که گفته می شود نیمی شیطان و نیمی فرشته است و ظاهری مبهم دارد. او به شکل جوانی با موهای قهوه ای و چشمانی سیاه در مقابل Corvo Attano ظاهر می شود. بسیاری از مردم وی را می پرستند . هر چند چنین اقدامی طبق قانون مذهبی Abbey of the Everyman، ارتداد محسوب می شود و مجازات بسیار سنگینی مانند مصادره اموال و اعدام را به همراه دارد. به نظر می رسد که وی منبع تمام نیرو های جادویی در دنیای بازی باشد و معبد های وی در سرتاسر مجمع الجزایر پیدا می شود.

بیوگرافی

در نظر مردم The Outsider فرد جالبی است و چه در قالب رویا و چه به صورت فیزیکی می شود با او ارتباط برقرار کرد. از جمله کسانی که به صورت مستقیم با The Outsider در ارتباط بوده اند می شود می توان به Corvo Attano،Granny Rag ، Piero Joplin، Daud و پسر بچه ای ناشناس اشاره کرد. هم چنین به نظر می رسد که وی در مقابل Emily Kaldwin نیز ظاهر شده است. در حالی که the Outsider از اتفاقات دنیای فانی با خبر و آگاه است با این حال وی بی طرف باقی می ماند. وی برای مجموعه قدرت های ماورایی که در اختیار افراد قرار می دهد شرایطی قائل نمی شود و به نظر نمی رسد که عواملی هم چون سلسله مراتب و میزان تلاشی که برای رسیدن به این قدرت ها توسط افراد مختلف صورت می گیرد، نقشی در کسب این نیرو ها داشته باشد. Corvo نشان The Outsider را بدون اینکه به دنبال کسب آن بوده باشد به دست آورد در حالی که Anton Sokolov فارق از مجموعه تلاش های بسیاری که برای ارتباط با The Outsider انجام داد هرگز نتوانست مورد توجه The Outsider قرار بگیرد. کسانی که The Outsider برای در اختیار گرفتن نشان خود توسط آن ها انتخاب می کند باید در برخی زمینه ها رفتاری برای وی جالب به نظر برسند. به طور مثال وی عنوان می کند که اگر Sokolov خواهان دیدن او است کافی است کمی در نگاه وی جالب به نظر آید در حالی که به مراتب عنوان می کند که چطور Corvo و رفتارش مورد تحسین وی قرار گرفته است. سایر افرادی که نشان Outsider را به همراه دارند از جمله Daud و Granny در بازی، بسته به انتخاب Corvo قابل کشته شدن هستند و این مساله تغییر در موقعیت وی در نزد Outsider نمی کند.

Jessamine Kaldwin

Jessamine Kaldwin ملکه امپراتوری مجمع الجزایر (Empire of Isles) بود، که به وسیله آدم کشی به نام Daud و به دستور Hiram Burrows به قتل رسید. پیش از مرگ وی شاهد دزدیده شدن دخترش Emily Kaldwin توسط آدمکشان Daud بود. وقتی وی در حال مرگ است از Corvo Attano می خواهد تا از دخترش محافظت کند و او را از دست آدم ربایان نجات دهد. پس از مرگ وی بخاطر اینکه Corvo تنها کسی بود که بر سر جنازه ملکه ایستاده بود و بخاطر شرایطی که در آن قرار داشت به جرم قتل ملکه و دزدیدن فرزند او به خیانت محکوم و بازداشت شد.

بیوگرافی

Jessamine Kaldwin دختر ملکه Euhorn Kaldwin بود و دومین حاکم از سلسله خانوادگی Kaldwin بود. وی زمانی به قدرت رسید که حاکم قبلی صاحب فرزند پسری نشد. با وجود اینکه دوران پدر Jessamine Kaldwin حکومت صلح و کامیابی نسبی بر جامعه حاکم بود اما در زمانJessamine توطئه ها و درگیری های سیاسی در امپراتوری به وقوع پیوست. Jessamine Kaldwin با خود عهد کرد که حکمرانی دلسووز و رئوف باشد و هر کاری برای کاهش درد و رنج مردم انجام دهد. وی در خواست ازدواج Hiram Burrows را رد کرد و هم چنین برنامه هایی هم چون قرنطینه و مبارزه با گسترش طاعون از بندر گاه به جزایر و حکومت های دیگر را اجرایی کرد. وی هم چنین به دیگران بسیار اعتماد می کرد در حالی که همین اعتماد بیش از حد چشمان وی را در برابر نقشه ها و دسیسه های Hiram Burrows بسته بود.
این باور وجود داشت که the Outsider قلب او را پس از مرگ برداشته بود و به کمک تجهیزات مکانیکی که Piero Joplin مهیا کرده بود، ظاهری جدید به آن داده بود، به گونه ای که این قلب روح ملکه را در خود جای داده بود و به عنوان هدیه ای به Corvo اعطا شده بود تا در مسیر مبارزه اش به کمک وی بیایید. زمانی که Corvo قلب را فعال می کند صدا و خاطرات ملکه دوباره به هم در قالب این قلب می پیوندند. این مساله بعد ها توسط طراحان بازی تایید شد که این قلب در واقع متعلق به ملکه Jessamine Kaldwin بوده است.
Jessamine Kaldwin رابطه نزدیکی با Corvo Attano در بازی داشت. متن هایی در داخل بازی به این نکته اشاره می کند که از زمان تولد Emily وی به عنوان محافظ سلطنتی برگزیده شده است. برخی از ساکنان شهر Dunwall از جمله Farley Havelock، Treavor Pendleton و Lydia Brooklaine بر این اعتقاد هستند که Corvo علاوه بر سمت محافظ سلطنتی عاشق ملکه نیز بوده است و Emily در واقع دختر وی است. ملکه Jessamine در میان مردم سرزمین خود و زیردستانش هم منفور و هم محبوب بوده است و این مساله در خلال صحبت های اشخاص مختلف در بازی قابل شنیدن هست.

Emily Kaldwin

,Emily Kaldwin وارث تخت پادشاهی Gristol و تنها دختر ملکه Jessamine Kaldwin است که پس از قتل ملکه توسط آدمکشان Daud دزدیده می شود که به موجب آن محافظ سلطنتی یعنی Corvo Attano به جرم دزدیدن وی محکوم می شود. گروهی از وفادان به تاج و تخت تصمیم می گیرند که Emily را دوباره به قدرت برگردانند. رفتار و شخصیت Emily به شدت تحت تاثیر عملکرد Corvo است. Corvo به عنوان کسی که جایگاهی پدری برای Emily دارد با نابود کردن اهدافش نه تنها رفتار Emily را تغییر می دهد بلکه در تصمیم گیری های وی در زمینه حکومت بر امپراتوری در آینده نیز تاثیر گذار است.
شخصیت
Emily در ابتدا به عنوان دختری معصوم و نوجوان در بازی معرفی می شود که رابطه قوی و صمیمی با Corvo Attano دارد. پس از مرگ مادرش رفتار وی نیز تغییر می کند با این حال هنوز نیز خصایص کودکانه خود را در ارتباطش با Corvo و Callista حفظ می کند.

Daud

شخصیت Daud بیشتر به خاطر حضور در بسته دانلودی بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches مشهور است و به عنوان رهبر گروهی از آدمکشان که با نام Whalers شناخته می شوند که محدوده ماموریت های آن ها در Dunwall است. وی قاتل ملکه Jessamine Kaldwin و عامل دزدیده شدن دخترش Emily است. وی یکی از مهمترین اهدافی است که Corvo در بازی به دنبال کشتن وی است و هم چنین شخصیت اصلی در دو DLC بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches می باشد.

بیوگرافی

اطلاعات زیادی در مورد دوران ابتدایی زندگی او در دسترس نیست با این حال شایع است که مادر وی از جزیره Pandyssian آمده است و هم چون Corvo اصلیتش از جزیره Serkonos است. در یکی از متن های داخل بازی بیان می شود که بر خلاف شایعات پیرامون مادرش که عنوان شده بود او یک جادوگر است و نشان the Outsider را به همراه دارد، مادرش صرفا فردی ماهر در زمینه ساخت سموم و مواد توهم زا بوده است و نسبت به دیگران ظالمانه برخورد می کرده است. قلب این مساله را افشا می کند که در دوران کودکی Daud ، قابلیت های فیزکی و توانمندی هایش مورد توجه فردی مرموز قرار می گیرد که در نهایت موجود ربوده شدن وی می شود. بعدها در خلال کتاب Rumors and Sighting: Daud عنوان می شود که بین این زمان و دوران اتفاقات بازی Dishonored، شخصیت Daud به شهر Dunwall می آید و شروع به کسب نام و شهرت برای خود می کند. هم چنین این کتاب اشاره دارد که وی مکرراً به سایر جزایر سفر می کرده است تا معابد Outsider را پیدا کند که بعد ها خود وی نیز در خلال بازی و رودررو شدن با Corvo این مساله را عنوان می کند.

چگونگی انتخاب وی توسط Outsider

بعد از جستجو در معابد مختلف Outsider در سایر جزایر، Daud تبدیل به یک آدمکش ناشناس می شود و نه تنها به خاطر مهارتهایش بلکه به خاطر قدرت های جادویی اش به شخصیتی ترسناک بدل می شود. برخی از هشت قدرت جادویی وی عبارتند از Blink، Bend Time، Summon Assassin، Pull و Arcane Bond که این امکان را به وی می دهد تا مقداری از قدرت های خود را به آدمکشانش بدهد. Daud از این قدرت ها برای خود و استخدام آدمکشانی که به گروهش می پیوندند (Whalers) استفاده می کند. در همین بازه زمانی است که وی با Billie Lurk که در آینده جانشین دوم گروه بدل می شود، آشنا می شود. سرانجام آوازه و شهرت وی و گروهش در شهر Dunwall می پیچد تا این که Hiram Burrows از قدرت های آن ها در موارد مختلف استفاده می کند، در نهایت وی Daud و گروهش را برای قتل ملکه و دزدیدن دخترش استخدام می کند. با وجود علاقه ابتدایی که Outsider به Daud داشت با این حال پس از اتفاقات بازی Dishonored شخصیت Outsider علاقه خود را به Daud از دست می دهد و تعامل وی با Daud در سرتاسر بازی The Knife of Dunwall حالتی خصمانه و استهزا آمیز دارد.

Whalers

گروه آدمکشان( با نام مستعار Whalers )، گروهی از قاتلین هستند که تحت رهبری Daud می باشند و مقر آن ها در شهر Dunwall در منطقه Flooded District قرار دارد. آن ها همگی ماسک های صنعتی به صورت خود دارند که احتمالا به منظور جلوگیری از شیوع طاعون درمیان خود از آن استفاده می کنند. قبل از این که آن ها به استخدام Daud در بیایند، آن ها یا مزدور بوده اند یا پسران خیابانی و یا پناهنده بوده اند. آن ها چندین بار به Corvo حمله می کنند و از طرفی عامل قتل ملکه Jessamine Kaldwin بودند. این آدمکشان دو حالت دارند که یا تازه کار می باشند و در این صورت لباسی سبز و کثیف به تن می کنند و یا آدمکشان حرفه ای هستند که لباسی تیره و متمایل به آبی به تن می کنند و همگی یک نوع شمشیر و ماسک را حمل می کنند.

Billie Lurk

,Billie Lurk دومین فرمانده گروه آدمکش Whalers پس از Daud می باشد. او کسی بود که در تک تک ماموریت ها به کمک Daud می آمد و به وی در پیدا کردن کشتی Delilah کمک کرد.

بیوگرافی

Billie Lurk در کودکی فرزندی ناخواسته و مورد آزار قرار گرفته بود به همین علت در سن کم خانه خود را رها کرد و با ترور و دزدی زندگی می کند تا از کودک آزاران و افراد ناسالم در امان بماند. وی آرزو داشت زمانی این کار را رها کند و تبدیل به یک فرمانده کشتی شود. Billie Lurk به شخصیتی منفور در شهر بدل شد. مدتی بعد پس از کشتن فردی شیک پوش که بعد ها مشخص می شود دوک Serkonos بوده است وی تبدیل به مجرم تحت تعقیب می شود که افراد مختلف در صدد دستگیری وی هستند. در یکی از شب ها وی شاهد سه ترور پشت سر هم توسط Daud است و بلافاصله تحت تاثیر مهارت Daud قرار می گیرد و سپس به تعقیب وی می پردازد. Daud با اطلاع از این که Billie در تعقیب وی است اجازه می دهد تا او به محل عملیات های گروه بیایید که در واقع یک مدرسه قدیمی است. Daud پیش از این شاهد مهارت ها و شجاعت وی بوده است و به همین خاطر از جان وی میگذرد و تصمیم می گیرد تا او را تعلیم بدهد.

Samuel Beechworth

,Samuel Beechworth قایقرانی است که در گروه وفادارن به تاج و تخت (the Loyalist Conspiracy) کار می کند و وظیفه بردن Corvo Attano به نقاط مختلف شهر را دارد.

بیوگرافی

اطلاعات زیادی در مورد زندگی وی در خارج از گروه Loyalist در دسترس نیست. او خود عنوان کرده است که پدرش خواهان آن بود که وی به جمع ناظران مذهبی بپیوندد اما این گونه کار ها با اخلاقیات وی سازگاری نداشت و بعد ها در نیروی دریایی به خدمت Farley Havelock در می آید. وی عنوان می کند که به نیت Farley Havelock شک دارد. او هم گفته بود که زمانی همسری داشته است و قلب نیز این مورد را می گوید که وی برای فراموش کردن عشق ناامید کننده خود به دریا رفته است و با این کار موفق به فراموش کردن آن خاطرات شده است. بر طبق گفته های قلب، وی سرتاسر روخانه Wrenhaven و تمام شاخه های آن را به خوبی می شناسد. Samuel هم چنین زخم های بر بدن خود دارد که بر جا مانده از موجودی ناشناس است که با وی برخورد داشته است.

Farley Havelock

,Farley Havelock شخصیتی است که در بازی Dishonored شاهد حضور وی هستیم. وی سابقاً دریاسالار نیروی دریایی Gristol بوده است و البته به خاطر امتناع از هدایت کشتی تحت فرماندهی نایب حکومت (Hiram Burrows)، از سمت خود خلع می شود. وی با همکاری Treavor Pendleton و Teague Martin گروهی تحت عنوان The Loyalist Conspiracy را خلق می کند که به دنبال به تخت نشاندن دوباره Emily Kaldwin هستند. وی پس از مرگ ملکه به منظور سرنگون کردن نایب حکومت Hiram Burrows، با کمک Teague Martin موجبات فرار Corvo را از زندان مهیا می کند. و به او ماموریت هایی در جهت نابود کردن اشخاصی را می دهد که راه را برای گروه Loyalist Conspiracy در جهت بازگرداندن Emily به تخت پادشاهی، هموار می کند.

Treavor Pendleton

لرد Treavor Pendleton شخصیتی است که در بازی اصلی شاهد حضور وی هستیم. فردی از یک خانواده اشرافی که به کمک ارتباطات خود با دیگران به گروه وفادارن سلطنتی کمک می رساند تا از نفوذ بیشتر Hiram Burrow جلوگیری کنند.

بیوگرافی

Treavor Pendleton سومین و کوچکترین برادر در خانواده Pendleton می باشد و اطلاعات کمی پیرامون دوران کودکی وی ارتباط والدینش با وی وجود دارد. او در یکی از نوار های صوتی ضبط شده از خود، در بازی عنوان می کند که در کودکی نامادری نفرت انگیزی داشته است و زمانی که وی فقط سیزده سال داشته خانواده را رها می کند و پدرش را در غم و اندوه بسیار قرار می دهد. به نظر می رسد که درهمان زمان بوده است که لرد Pendleton دارایی های خود را به نام دو پسر دیگرش Custis و Morgan Pendleton می کند. Treavor Pendleton در دوران جوانی خود عذاب های بسیاری را به واسطه برادران بزرگترش متحمل می شود. رفتارهای بد برادرانش با وی تا زمان بزرگ سالی وی ادامه داشت تا این که در یکی از سفرهایی که به منظور شکار انجام دادند نزدیک بود توسط برادرانش کشته شود.
در دوران نوجوانی خانواده های Pendleton و Boyle رابطه نزدیکی باهم داشتند و Treavor Pendleton در یکی از نوارهای صوتی خود می گوید که وی از سن سیزده سالگی Waverly Boyle را می شناخته است و به نظر می رسد که وی به او علاقمند بوده است. او پس از مدتی دوستیش با Waverly Boyle را قطع می کند. Treavor Pendleton هم چنین از نظر سلامتی وضعیت نامساعدی داشته است و قلب (Heart) این نکته را در مورد وی بیان می کند که Treavor مبتلا به عفونت های پوستی است و نسبت به نور حساس می باشد.
Treavor Pendleton به جهت به دست آوردن رای مجلس به Corvo دستور می دهد که هر دو برادر خود را بکشد تا بدین جهت رای آن ها را در مجلس تصاحب کند. در نامه ای که بعدها از او پیدا می شود مشخص می گردد که هدف نهایی وی توقف قوانینی است که به موجب آن باعث کاهش به خطر افتادن جایگاه اقشار ثروتمند Dunwall می شود.

Teague Martin

Teague Martin یکی از ناظرین مذهبی قوانین (Abbey of the Everyman) بوده است که بعدها به خدمت گروه وفادان سلطنتی (Loyalists) در می آید که زمینه ساز فرار Corvo از زندان Coldridge می شود. گرچه او بعداً توسط سایر ناظرین مذهبی دستگیر می شود.

بیوگرافی

Corvo در خلال ماموریت ترور Campbell، Martin را به زنجیر کشیده شده در مقابل دفتر ناظر عالی مذهبی می بیند که در حال شکنجه شدن توسط یکی دیگر از ناظرین مذهبی به نام Jasper است. بعد از اینکه Corvo وی را کنار می زند، باید Teague Martin را آزاد کند قبل از این که بخواهد به سراغ ترور برود. پس از این که Teague Martin آزاد شد، وی به Hound Pits Pub می رود و شروع به همکاری با گروه می کند. وی بیشتر وقت خود را در Hound Pits Pub مشغول گفتگو با Havelock و Pendleton می باشد. وی پس از آن به کمک اطلاعاتی که Campbell به واسطه باج خواهی از افراد مختلف نگه می داشت، به سمت ناظر عالی مذهبی می رسد. وی هم چنین تمام شواهد مرتبط با توطئه گروه Loyalist بر علیه حکومت جدید را نابود می کند، سپس به همراه Havelock و Pendleton به جزیرهKingsparrow می رود.

Pendleton Twins

برادران دو قلویPendleton ، Morgan Pendleton و Custis Pendleton نام داشتند.Custis Pendleton و Morgan Pendleton از اعضای مجلس Gristol هستند و هر دو در شهر Dunwall زندگی می کند. آن ها برادران بزرگتر Treavor Pendleton هستند. و هر دو سهم اربابی بر دارایی های خاندان خود دارند و صاحب برده ها و ثروت بسیاری هستند که خانوادهPendleton ( که خود زمانی از پایه گذاران شهر بودند) برای آن ها به ارث گذاشته اند. این دو برادر حامیان سرسخت نایب حکومت Hiram Burrows هستند. رای آن ها در مجلس قدرت نفی بقیه آرا را دارد و برای Hiram Burrows این امکان را به وجود می آورد که وی سیاست های خود را به تصویب برساند. آن ها یکی از اهداف مورد نظر برای ترور شدن توسط گروه Loyalist Conspiracy هستند. زمانی که آن ها نابود شدند مجلسTreavor Pendleton را به عنوان جانشین برای دو برادر کشته شده قرار می دهد و در نتیجه وی می تواند از رای خود هم چون برادرانش برای نفی آرای سایرین استفاده کند. برادران هم چنین Emily Kaldwin را در عمارت the Golden Cat زندانی کرده بودند. Morgan را می توان همراه با برادرش Custis در طی مرحله ای که منجر به ترور آن دو می شود در عمارت the Golden Cat پیدا کرد.

Hiram Burrows

Hiram Burrows که اکنون به عنوان نایب حکومت شناخته می شود مغز طراح کودتا بر علیه ملکه بود و در این راه از کمک Thaddeus Campbell نیز بهره گرفت. برای سرپوش گذاشتن بر عمل خود، وی Corvo Attano را که محافظ سلطنتی بود به عنوان قاتل ملکه معرفی کرد که در نهایت موجب زندانی شدن وی گشت. حکومت وی ظالم و فاسد بود که منجر به شروع قیام های مردمی در شهر Dunwall بر علیه وی شد. این نارضایتی ها زمانی شدت گرفت که Corvo شروع به از میان بردن هم پیمانان وی کرد. این اعمال موجب شد تا وی نتواند هزینه لازم برای نگهبان شهر را مهیا کند و از کنترل آن ها ناتوان شد. Hiram Burrows در این زمان مقصر مشکلات شهر را ملکه سابق عنوان کرد و بی نظمی را به علت رفتار های مردم دانست. Corvo مامور می شود که وی را در طی ماموریت Return to the Tower، ترور کند.

بیوگرافی

قبل از به عهده گرفتن سمت نایب حکومت توسط Hiram Burrows، وی رئیس گروه جاسوسان سلطنتی بود. به این ترتیب وی با مصونیت از مجازات و نظارت کمی که بر روی کارهایش صورت می گرفت، اقداماتش را انجام می داد. وی فعالیت های جاسوسی خود را بر علیه گروه های خلاف کار شهر Dunwall از جمله Bottle Street Gang به انجام می رساند و تمام نقشه های خود را بدون اطلاع ملکه عملی می کرد . قلب(Heart) این مساله را آشکار می کند که Hiram Burrows از یک نیاز مبرم برای تحت تسلط در آوردن همه امور در لوای قدرت خود، رنج می برد که این مشخصه در نوشته های مرتبط با وی خود را نشان می دهد. سال ها قبل از اتفاقات بازی وی شروع به انجام تحقیقاتی به منظور ریشه کن کردن خائنین در حکومت کرد، که او را در تقابل با ملکه قرار داد. او بعد ها عنوان کرد که ملکه شخصی بود که به راحتی به دیگران اعتماد می کرد و همین خصیصه منجر شد تا وی نسبت به کارهایی که خائنین صورت می دهند بی تفاوت باشد.
Hiram Burrows نسبت به آن چه که عدم نگرانی ملکه نسبت به امنیت و نظم می پنداشت، ناراحت بود. وی عنوان می کند که ملکه بیشتر علاقه داشت تا وقت خود را با محافظ سلطنتی اش بگذراند وی هم چنین با شیوه ی بزرگ شدن و تربیت Emily نیز مخالف بود. در طی ماموریت Return to the Tower نسخه صوتی ضبط شده ای از Hiram Burrows شنیده می شود که نشان می دهد که شیوع طاعون توسط وی صورت گرفته است. او و همراهانش موش های آلود را از Pandyssian continent آورده بودند و سپس به مناطق فقیر نشین شهر منتقل کرده بودند تا با آلوده کردن این مناطق ریشه فقر را بخشکانند گرچه به سرعت کنترل طاعون از دست خارج می شود.
Hiram Burrows از این که نقشه وی توسط ملکه آشکار شود می ترسید که بعد ها ملکه به وی دستور می دهد تا در مورد علل شیوع بیماری تحقیق کند. او سپس با آدمکشی به نام Daud نقشه ای برای قتل ملکه طرح ریزی می کند تا پس از این عمل بتواند کنترل حکومت را به دست بگیرد و آینده ای که خود برای این امپراتوری متصور بود را عملی کند.
Lady Boyle معشوقه وی بود و بر اساس نوشته های Burrows ، Boyle سال ها حامی مالی وی بوده است

City Watch

,City Watch نگهبانان شهر هستند که وظیفه کنترل جمعیت و حفظ صلح را در Dunwall برعهده دارند. به غیر از یک دوره کوتاه در ابتدای بازی، آن ها دشمن Corvo می باشند و رفتاری خصمانه و توام با احساس تهدید نسبت به او دارند.

Tallboys

Tallboys نیرو های ویژه ای می باشند که مجهز به پاهای بلند مکانیکی هستند که موجب می شود از خطر موش های حامل طاعون در امان باشند. به علاوه آن ها از زره محکمی بهره می برند که در هنگام درگیری از آن ها محافظت می کند. هر یک از Tallboy مجهز به کمانی هستند . شلیک کردن به تانکر نگهداری سوخت نهنگ که در پشت آن ها است موجب انفجار Tallboys می شود.

Thaddeus Campbell

Thaddeus Campbell ناظر عالی اجرا قوانین مذهبی (Abbey of the Everyman) می باشد و هم پیمان Hiram Burrows در نقشه سرنگونی ملکه Jessamine Kaldwin بوده است.

بیوگرافی

برخلاف جایگاه والایی که وی در زمینه اجرای قوانین مذهبی داشته است و خود را محدود به آن می کرده است، خود وی در زندگی شخصیش شخصیتی منحرف و منحط بوده است. قلب (Heart) عنوان می کند که وی هر روز هفت فرمان مذهبی که خود اجراگر آن بوده است را می شکسته است. شایعات پیرامون زندگی شخصی وی به نظر در میان مردم بسیار شنیده می شده است، بعد ها Samuel Beechworth در خلال بازی عنوان می کند: “من در جایگاهی نیستم که بخواهم نظر بدهم ، اما افرادی که وجه مذهبی دارند نباید به مانند بارون ها زندگی کنند”. Thaddeus Campbell به طور منظم متوسل به باج گیری از افراد مختلف به منظور رسیدن به اهداف خود می شد Teague Martin این مساله را اقرار می کند که Campbellقادر بود که به مقامی بالاتر از ناظر عالی مذهبی برسد. همچنین Campbell برای حفظ مقام خود حاضر می شد تا افراد مختلفی را که قصد تهدید یا باج گیری از وی را داشتند، بکشد. وقتی Corvo به منظور کشتن Campbell فرستاده می شود، وی دستور می گیرد تا نامه ها و مقالات Campbell را نیز به همراه بیاورد تا در آینده Teague Martin بتواند با استفاده از آن ها به مقام بالایی در جایگاه هدایت قوانین مذهبی در جامعه برسد.

Warfare Overseers

Warfare Overseers یا به اختصار Overseers نیروهای نظامی حافظ قوانین مذهبی Abbey of the Everyman هستند که قسم خورده اند تا با کسانی که احتمال همکاریشان با Outsider می رود، مبارزه کنند. در زمان حکم رانی Hiram Burrows ، ناظران مذهبی در اجتماع به خاطر خشونتشان، باعث وحشت مردم می شدند و به خاطر تعصب شان نیز مورد نفرت نگهبانان شهر (City Watch) بودند. مقر آن ها دفتر ناظر عالی مذهبی بود که رهبری این سمت نیز بر عهده Thaddeus Campbell بود.

Lady Boyle

Lady Boyle یکی از اشراف زادگان شهر Dunwall است و معشوقه Hiram Burrows می باشد و از نظر نظامی حامی مالی او بوده است. او از افراد باز نفوذ در شهر Dunwall می باشد و جشن های اشرافی را در ملک شخصی خود در منطقه مرفه نشین Estate District برگذار می کند. هویت اصلی معشوقه Hiram Burrows (Lady Boyle واقعی) در بازی مشخص نیست و بسته به هر بار انجام این ماموریت می تواند متفاوت باشد. او می تواند هر یک از سه خواهر Boyle به نام های Waverly، Esma و Lydia باشد.

Waverly

زنی ثروتمند که جوانترین در بین خواهران Boyle است. او صاحب ملک Boyle و بیوه لرد Boyle است. وی شخصیتی پارانوئید تر و جدی تر از سایر خواهرانش دارد او مرتباً عنوان می کند که زندگیش در خطر است که نشان دهنده این است که وی سال ها با ترس زندگی کرده است و البته این مورد با مشخصاتی که Corvo’ از Lady Boyle واقعی در دست دارد هم خوانی می کند.

Esma

وی شخصیتی عجیب دارد و رفتار هایش در نزد خواهرانش عجیب و غریب می نماید. Waverly می گوید که وی زیاد مست می کند، در حالی که قلب (Heart) عنوان می کند که وی این کار را برای فراموش کردن گذشته خود انجام می دهد در طی بررسی هایی که بعدا انجام می شود مشخص می شود که وی زمانی صاحب دختری می شود که مراحل زایمان آن بچه مشقت بار به پایان می رسد.

Lydia

Lydia بیشتر تمایل به موسیقی دارد و سال ها در تلاش بود تا همسری موسیقیدان و علاقه مند به موسیقی در شهر Dunwall برای خود بیابد. قلب(Heart) عنوان می کند که Lydia یکی از بزرگترین موسیقیدانان جزیره Gristol است که توانمندی بسیاری در این زمینه دارد.
,Esmond Roseburrow,Esmond Roseburrow یک فیلسوف علوم طبیعی بود که به خاطر کشف روش بهره وری از روغن نهنگ به عنوان منبع انرژی و شکل دهی به انقلاب صنعتی در شهر Dunwall شناخته شده است. وی در ابتدا دانشمندی بود که ایده هایش در سایر جزایر منطقه مورد قبول قرار نمی گرفت، همین مساله وی را به فقر کشاند و بنابراین در محل های نگهداری نهنگ ها در شهر Dunwall سکنا گزید. زمانی که وی مشاهده کرد چطور روغن نهنگ موجب شعله ورتر شدن آتش می شود ، به پتانسیل بالای این ماده در جهت استفاده به عنوان یک سوخت در صنایع پی برد.

کشف وی ، او را از فردی فقیر و ناتوان به پایه گذار انقلاب صنعتی تبدیل کرد و موجبات فراهم شدن انبوهی از پیشرفت های تکنولوژیکی را در مجمع الجزایر به همراه داشت. از یک چراغ الکتریکی معمولی تا ماشین های ریلی و کشتی ها که موتورهایشان با این سوخت کار می کرد. وی کارخانه خود را تحت عنوان (Roseburrow Industries ) در شهر ایجاد کرد که اکنون دیگر به قطب صنعتی در امپراطوری بدل شده بود. به دنبال این موفقیت ها وی حامی اصلی Anton Sokolov بود که او نیز وسایل و تجهیزات تکنولوژیکی بسیاری را به واسطه روغن نهنگ اختراع کرد. همین مساله به مرور موجب گسترش فعالیت های علمی در جهت توسعه صنایع نظامی و سلاح های جدید شد که بعضاً از جانب حکومت برای کنترل جمعیت و مردم استفاده می شد. Esmond Roseburrow هرگز با این صنایع نظامی و سلاح ها که به واسطه فعالیت های Anton Sokolov ساخته می شد موافق نبود و روز های پایانی عمر خود را در نامیدی سپری کرد. وی با احساس گناهی که به واسطه رنج مردم حاصل شده بود، تصمیم گرفت در دفتر خود با خودکشی به زندگیش پایان دهد.

Piero Joplin

Piero Joplin یک دانشمند علوم طبیعی است و به عنوان یک مخترع خالق اکسیر ضد طاعونی است که به نام Piero’s Spiritual Remedy شناخته می شود و بعد ها یک Arc Pylon پیشرفته خلق می کند. وی عضوی از وفاداران سلطنتی (Loyalist Conspiracy) است که محل کار او در the Hound Pits Pub می باشد. وی هم چنین سازنده ماسک Corvo نیز میباشد که به هنگام آشنایی این دو به Corvo می دهد. وی در بازی وظیفه تامین سلاح ها و تجهیزات برای Corvo را بر عهده دارد.

بیوگرافی

Piero جوانترین فردی است که تا به حال به عضویت آکادمی علوم طبیعی در آمده است که عملکردش باعث تحریک Anton Sokolov شده بود. در طی زمان قبل از اتفاقات بازی Anton Sokolov موجبات اخراج Piero را به وجود آورد و همین مساله باعث ایجاد کدورت و ایجاد رقابت شدیدی بین این دو شد. Piero معتقد است اگر به خاطر Anton Sokolov نبود وی به مقام ارشد در آکادمی دست می یافت. وی هم چنین عنوان می کند که Sokolov چندین مورد از دستور العمل های اختراعاتش را از جمله فرمول ساخت اکسیر را از وی دزدیده است. Piero قبل از ساخت ماسک در خواب رویایی کودکی را دید که در حال مرگ است و این رویا او را به فردی پریشان بدل کرد که در نهایت کار برایش غیر ممکن شد. Piero سپس در خواب هاله ای از مه را دید که در آن جا فردی را که به گمانش مرگ بود، مشاهده کرد. به دنبال این رویا که نشان دهنده Outsider بود وی شروع به ساخت ماسکی کرد که بعد ها به Corvo رسید . قبل از به اتمام رساندن کار ساخت ماسک وی کمان و شمشیر را نیز برای Corvo ساخت. قلب(Heart) این نکته را در مورد وی بیان می کند که Outsider شب هنگام به خواب Piero می آید و در رویا به اون روش ساخت وسایل جدیدی را الهام می کند

Anton Sokolov

Anton Sokolov رئیس آکادمی علوم طبیعی است و به عنوان فیزیکدان سلطنتی به ملکه و سپس نایب حکومت کمک می کرد. به علاوه وی یک نقاش ماهر نیز می باشد. او هم چنین مکتشف و مخترع بسیاری از تکنولوژی هایی است که در شهر یافت می شود. او خالق اکسیر Sokolov’s Elixir می باشد که باعث افزایش سلامتی و جلوگیری از تاثیرات خطرناک بیماری طاعون می شود.

بیوگرافی

Anton Sokolov از جزیره Tyvia به Dunwall مهاجرت کرده بود و به عنوان یک نقاش و مجسمه ساز برای اشراف در شهر Dunwall کار می کرد. Vera Moray عنوان می کند که Anton Sokolov تابلوی وی را زمانی که هنوز فردی بسیار جوان بود کشیده است. وی هم چنین مهمترین اشخاص در جامعه را به تصویر کشیده است. کشیده شدن تصویر و نقاشی چهره برای اشراف به یک مد تبدیل شده بود و آن ها علاقمند بودند که در ازای پرداخت مقداری سکه چهره اشان توسط وی کشیده شود. Anton Sokolov نیز علارغم تحقیری که بعضاً از جانب آن ها صورت می گرفت این نقاشی ها را به انجام می رساند.
او بعد ها شروع به گسترش فعالیت های خود در رشته های مختلف می کند . در ابتدای بازی وی به عنوان نقاش، مجسمه ساز ، دانشمند( با تخصص در زمینه کالبد شناسی و ستاره شناسی)، مخترع، نویسنده، مکتشف و فیلسوف شناخته می شود. پس از کشف پتانسیل بالای روغن نهنگ به عنوان منبع انرژی، Sokolov به همراه Esmond Roseburrow دست به ساخت وسایل تکنولوژیکی بسیاری زد که موجبات شروع انقلاب صنعتی در Dunwall را به همراه داشت.

Vera Moray

Vera Moray یا (Granny Rags) زمانی یکی از اشراف بود. پس از جستجوی اکتشافی وی به Pandyssian Continent که موجب مریضی وی شد، او سپس به سمت جادوی سایه روی اورد و به تدریج به سمت جنون کشیده شد. در خلال اتفاقات بازی وی یک پیرزن بی خانمان و نابینا است که غالبا توسط سایرین مورد اذیت و آزار قرار می گیرد. گرچه وی به ظاهر سالخورد و بی بضاعت و ناتوان است اما در درون، وی فردی با باطنی تاریک است. وی شخصی قدرتمند است و به نظر می رسد جادوگری باشد که درجه ای از جاودانگی را دارا می باشد. همچون Corvo ، او نیز نیروهای خود را از Outsider گرفته است.

بیوگرافی

ده ها سال پیش از اتفاقات بازی، Vera همسر لرد Preston Moray رئیس خاندان Moray ( که در آن زمان از نظر ثروت همرده Perth، Inchmouth ، Carmine و Boyle بوده است) بود. Outsider در مورد Vera می گوید که او زمانی شخصی مشهور بوده است و درخواست های بسیاری برای ازدواج با او توسط افراد متشخص از جمله پادشاه صورت گرفته است. او بعد ها خود عنوان می کند که از میان دوستان بسیارش، او تنها کسی بود که تصویرش توسط Anton Sokolov کشیده شده بود. زمانی که او ازدواج کرد به همراه همسرش سفری طولانی را آغاز کرد، که بعد ها به مقصد قاره Pandyssia رهنمون شد. سفر با مرگ و جنون همراه شد و این اتفاقات زمانی رخ داد که Vera شروع به تحقیق پیرامون اقوام باستانی Pandyssia کرد. به نظر می رسد که در همان زمان بود که Outsider در مقابل وی ظاهر شد. این تحقیق موجب جنون و دیوانگی وی شد و بعد ها باعث کوری وی گشت در همان زمان بود که وی به درجه ای از جاودانگی رسید. شرایط نامساعد و تاسف بار وی در بازگشت از سفر موجب شد که او جایگاه خود در میان طبقه اشراف را از دست بدهد و به مرو به فردی بی خانمان که در خیابان ها زندگی می کند تبدیل شود.

Slackjaw

Slackjaw رهبر گروهی از اوباش شهر تحت عنوان Bottle Street Gang می باشد. او یکی از تحت تعقیب ترین افراد شهر است که جایزه بالایی برای دستگیری وی توسط نگهبانان شهر در نظر گرفته شده است.

بیوگرافی

وی در جوانی به سرعت در میان گروه های خلاف کار شهر جای پای خود را باز می کند و آوازه اش در شهر می پیچد. تحت رهبری وی گروه خلافکار Bottle Street Gang و به کمک Black Sally یکی دیگر از رهبران گرو ه های خلاف کار شهر که Slackjaw رابطه نزدیکی با وی داشت، توانستند رهبران بسیاری از گروه های قدرتمند دیگر در شهر را از پای در آورند و گروه Bottle Street Gang در زمان ریاست وی توانست به جایگاه بالایی نسبت به سایر گروه های خلاف کار شهر برسد. قلب(Heart) در مورد وی می گوید که او فرزندی نامشروع از یک زن روسپی و یک پرنس بوده است ولی خود او در مورد خانواده اش چیزی نمی داند و هرگز نیز در مورد آن ها چیزی نخواهد فهمید.

The Bottle Street Gang

,The Bottle Street Gang قدرتمندترین گروه خلافکار در شهر Dunwall می باشد. آن ها توانستند گروه Hatters را که قصد تصاحب منطقه Distillery District را داشت شکست بدهند. این گروه تحت رهبری Slackjaw است که خود او نیز از کارخانه ویسکی سازی شهر (Dunwall Whiskey Distillery) که محلی برای ساخت اکسیر به شمار می رود، به عنوان مقر استفاده می کند. در حالی که اعضای این گروه همگی دشمن Corvo به شمار می روند ولی آن ها در طی ماموریت House of Pleasure به Corvo حمله نمی کنند مگر این که وی به آن ها حمله کند.

Lizzy Stride

Lizzy Stride با نام اصلی Elizabeth “Lizzy” Stride رهبر گروه خلاف کار Dead Eels gang است. او به عنوان زنی خشن توصیف شده است. گروه خلاف کار وی اکثراً در رودخانه Wrenhaven به دزدی از کشتی های تجاری که به بندر Dunwall می آیند، می پردازند. او کشتی خود را تحت عنوان Undine دارد.

بیوگرافی

وی اصالتاً متولد Morley است. وی درسن پایین از این جزیره نقل مکان کرده است. Lizzy سپس با تغییر قیافه خود به شکل یک پسر در می آورد تا بتواند در عرشه یکی از کشتی های نیروی دریایی کار کند. با این حال هویت وی به سرعت توسط پزشک کشتی که قصد مداوای زخم وی را داشته است برملا می شود، ولی او پیش از این که پزشک به کسی چیزی در این مورد بگوید او را می کشد. در طی شورشی که در کشتی صورت می گیرد بسیاری از پسران کشتی با خدمه کشتی درگیر می شوند که بعد ها بعضی از آن ها اعدام می گردند. Lizzy و برخی از این پسران که جان سالم به در برده بودند تصمیم می گیرند تا از کشتی فرار کنند. او پس از مدتی به شهر Dunwall می آید و گروهی از خلافکاران را تحت عنوان Dead Eels gang در رودخانه Wrenhaven سازماندهی می کند.

Dead Eels Gang

Dead Eels Gang گروهی خلاف کار است که در شهر Dunwall و در منطقه Drapers Ward حضور دارند. آن ها در آخرین بسته دانلود بازی تحت عنوان The Brigmore Witches حضور دارند، که به Daud کمک می کنند تا Delilah Copperspoon را پیدا کند و با او مقابله کند. Dead Eels Gang رقیب گروه خلاف کار دیگری تحت عنوان Hatters هستند که آن ها نیز در منطقه Drapers Ward حضور دارند.
مدتی قبل از اتفاقات بازی Lizzy Stride توسط فرمانده دوم گروه Edgar Wakefield از سمت خود خلع و او جایگزینش شد، با رفتن Lizzy از گروه رقابت بین دو گروه و شدت گرفت. زمانی که Edgar Wakefield بر گروه مسلط شد او با سایر وفاداران به Lizzyدرگروه برخورد های سختی انجام داد. به مرور اعضای گروه به این نتیجه رسیدند که گروه تحت رهبری Lizzy عملکرد بسیار بهتری داشت. در خلال The Brigmore Witches شخصیت Daud وظیفه دارد تا Lizzy را از زندان Coldridge آزاد کند تا با پس گرفتن رهبری گروه از Wakefield، بتواند با کشتی Undine به ملک Brigmore برود.
,Edgar Wakefield,Edgar Wakefield دومین فرمانده گروه خلاف کار Dead Eels پس از Lizzy Stride بود که به او خیانت کرد و کشتی اش (Undine) را دزدید. پس از آزاد شدن Lizzy Stride از زندان Coldridge ، Daud به Lizzy قول می دهد تا انتقام Lizzy را از Edgar بگیرد و کشتی او را بازگرداند. بسیاری از اعضای گروه در زمانی ریاست وی، معتقد بودند که او صلاحیت این سمت را ندارد و در همین زمان گروه خلاف کار Hatters نیز بر تهدیدات خود نسبت Dead Eels به افزوده بود. ,Mortimer Hat,Mortimer M. Hat یا Geezer شخصیتی است که در بسته دانلودی بازی تحت عنوان The Brigmore Witches حضور دارد. وی رهبر گروه خلافکار Hatters است که به واسطه پرستاری که به وی کمک می کند و چندین لوله که اتصال بدن وی را با دستگاهی که او را زنده نگه داشته، قادر به حیات است. او فردی بسیار پیر است و در کتابی عنوان شده است که تولد او به پیش از دوران خاندان Kaldwins بر می گردد. سال ها قبل وی هم چنان که گروه خلاف کار خود را در کنترل داشته است به فروش لباس در منطقه Drapers Ward مشغول بوده است. اما در همان زمان با کارگران تحت نظارت خود بی رحمانه برخورد می کرده و آن ها را مجبور به کارهای سخت می کرده است و همین مساله باعث شد تا علاقه اقشار ثروتمند جامعه به وی کم شود و منطقه Drapers Ward بیشتر به سمت کسادی پیش برود.

Hatters Gang

Hatters Gang یکی از گروه های اصلی خلاف کار در شهر Dunwall هستند که در بسته های دانلودی بازی The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches حضور دارند. این گروه زمانی برجسته ترین گروه خلاف کار شهر بودند ولی اعضای این گروه با شیوع طاعون کمتر شدند. پس از از دست دادن Dunwall Whiskey Distillery و تسلط Bottle Street gang بر آن مکان، از دست دادن Slaughterhouse Row و تسلط Butchers بر آن و در نهایت رودخانه Wrenhaven و کنترل آن مکان به وسیله Dead Eels gang،Hatters قوای خود را برای باز پس گرفتن آن مکان ها دوباره جمع کردند. گروه Hatters Gang توسط the Geezer هدایت می شود که به کمک وسیله مکانیکی به حیات خود ادامه می دهد و البته پرستار وی Trimble در واقع کنترل امور را بر عهده دارد و بجای او تصمیمات را می گیرد و گروه را تحت کنترل خود در آورده است.

Bundry Rothwild

Bundry Rothwild صاحب کشتار گاه Rothwild در بسته دانلودی بازی به نام The Knife of Dunwall است. به دستور Outsider شخصیت Daud به کشتارگاه می رود تا از وی در مورد کشتی Delilah اطلاعات بگیرد.

بیوگرافی

در کودکی پدر Bundry Rothwild که یک صیاد نهنگ و تاجر بود در دریا مفقود می شود و مادرش در جریان یک حادثه در کارخانه ای که در آن کار می کرد، کشته می شود. Bundry و برادر کوچکترش بی خانمان می شوند. Bundry تبدیل به یک خلاف کار می شود و با برخی از خطرناک ترین گروه های خلاف کار شهر برای حفاظت از خودش و برادرش همکاری می کند. با این حال برادرش مدتی بعد توسط ناظرین مذهبی دزدیده می شود و بعد ها کشته می شود. Bundry پس از آن به کارخانه کشتار نهنگ می رود تا در آن جا کار کند. وی پیش از ایجاد یکی از موفق ترین کارخانه های صید نهنگ، زمان زیادی را برای شکار نهنگ ها مصروف کرد.

Bundry Rothwild کارخانه خود را بپا می کند و قوانین سختی را بر آن جا حاکم کرد و اجازه انتقاد به کارگران خود در زمینه های مختلف (از جمله حقوق کارگری) را نمی داد. Bundry Rothwild با Anton Sokolov آشنا بود و همین مساله باعث شد تا او به اجازه دسترسی به کشتارگاه را داد تا بتواند موجبات مکانیزه کردن و پیشرفت کارخانه خود را فراهم سازد.

Butchers

,Butchers یا قصاب ها دشمنانی هستند که در بسته الحاقی بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall شاهد آن ها هستیم. این گروه دو ظاهر نمایان می شوند، گروهی از آن ها ساطور به دست هستند که مشابه با Bottle Street gang می باشند و گروهی دیگر مجهز به اره های چرخنده ای هستند که توسط روغن نهنگ ها شارژ می شوند. برخی از آن ها مشابه با tallboy ها تانکر هایی از سوخت نهنگ را نیز در پشت خود حمل می کنند. همه آن ها برای مدیر کشتارگاه کار می کنند و در کارخانه مسئول بریدن نهنگ ها و بیرون کشیدن روغن آن ها هستند. بیشتر این افراد زمانی با Bundry Rothwild در کشتی های صید نهنگ همراه بودند. قصاب ها دشمنان بسیار خطرناکی هستند و ضربات اره های آن ها چه در نبرد های نزدیک و چه با فاصله زیاد، آسیب بسیاری وارد می کند.

Delilah

Delilah Copperspoon یکی از شخصیت های اصلی بسته های دانلودی بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches می باشد. Outsider به Daud دستور می دهد تا در مورد وی تحقیق کند، در نهایت مشخص می شود که وی رهبر گروه قدرتمندی از جادوگران تحت عنوان Brigmore Witches است.

بیوگرافی

در دوران جوانی Delilah یک شاگرد نانوا بوده است که در برج Dunwall کار می کرده است و در همان زمان جوانی دوست Jessamine Kaldwin بوده است. سرانجام وی تصمیم می گیرد تا شغل خود را رها کند و زیر نظر Anton Sokolov به یک شاگرد نقاش و مجسمه ساز تبدیل می شود. در زمانی نامشخص وی درگیر جادوی سیاه می شود و نشان Outsider را کسب می کند. او هم چنین با Arnold Timsh نیز رابطه داشته است، کسی که علاقه اش به Delilah باعث بروز شکافی در روابط خانوادگیش می شود. کشتی که Daud تحقیق پیرامون Delilah را از آن جا شروع می کند و در کشتارگاه Rothwild قرار دارد، زمانی متعلق به Arnold Timsh بود و به افتخار Delilah به نام وی نام گذاری شده بود. بر طبق گفته های برادر زاده Arnold Timsh، یعنی Thalia Timsh، عمویش، هم عاشق Delilah بوده است و هم از او می ترسیده است.

Brigmore Witches

Brigmore Witches گروهی از جادوگران هستند که در ملک متروکه Brigmore ساکن هستند. در حالی که اطلاعات کمی در مورد آن ها وجود دارد، گفته می شود صاحب قدرت جادوی سیاه هستند و گمان می رود که ارتباطی نیز با Outsider داشته باشند. آن ها نسبت به گروه آدمکشان Whaler خصمانه عمل می کنند. این گروه از جادوگران به رهبری Delilah Copperspoon، به مقر گروه Whalers و به قصد کشتن Daud، حمله می کنند. تک تک این جادوگران قدرت خود را از Delilah می گیرند و از این نظر تاثیر پذیری و رابطه قدرت در گروه آن ها مشابه با Daud و گروه او Whaler می باشد. آن ها دشمنان اصلی در آخرین بسته دانلودی بازی تحت عنوان The Brigmore Witches هستند.

Arnold Timsh

,Arnold Timsh شخصیتی است که در بسته الحاقی بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall شاهد حضور وی هستیم. وی یک وکیل مدافع فاسد است که تحت لوای حکومت Hiram Burrows اقدامات خود را به انجام می رساند. وی یکی از اهدافی است که در ماموریت Eminent Domain شخصیت Daud قصد از میان برداشتن وی را دارد.

بیوگرافی

Arnold Timsh یک وکیل و تاجر است که کار خود را در سمت وکالت در نیروی دریایی آغاز کرد و او هم چنین جواز احداث کشتارگاه نهنگ را به Bundry Rothwild داد. او پس از قتل ملکه Jessamine Kaldwin به کمک Hiram Burrows به سمت وکیلی عالی رتبه در شهر Dunwall در آمد تا بتواند به عنوان واسطه ای میان دولت و نگهبانان شهر(در جهت استفاده از اموال باقی مانده از قربانیان طاعون) حضور داشته باشد. در یکی از نوارهای صوتی از وی، مشخص می شود که او اغلب اموال خانواده هایی که مبتلا به طاعون شده بودند را تصرف می کرده است و آن را به دوستان خود می داده است یا برای پیشرفت کار خود از آن استفاده می کرده است. مسئولیت تصرف اموال شخصاً از جانب Hiram Burrows به وی داده شده است.
وی زمانی Delilah Copperspoon را می شناخته است و به شدت به وی علاقمند بوده است. وی کشتی را به نام Delilah، نام گذاری کرده بود که بعدها پس از ناپدید شدن او این کشتی را به Bundry Rothwild فروخت. درجریان بازی مشخص می شود که Delilah از تابلوی نقاشی که از چهره Arnold Timsh کشیده بود، استفاده کرده است تا به واسطه آن وی را به تسخیر خود در بیاورد.
,Thalia Timsh,Thalia Timsh یکی از شخصیت های بسته الحاقی بازی تحت عنوان The Knife of Dunwall است که برادر زاده Arnold Timsh می باشد. وی اختلاف عمده ای با عمویش بر سر ارث و میراث خانوادگی دارد. برای این که او بتواند یک بار برای همیشه این مشکل را از سر راه بر دارد از Daud طلب کمک می کند تا در عوض کمکی که برای رفع مشکل ثروت خانوادگیش صورت می گیرد ، به Daud اطلاعاتی پیرامون Delilah بدهد.

داستان بازی Dishonored

داستان بازی از جایی شروع می شود که Corvo Attano شخصیت اصلی بازی پس از بازگشت از سفر به منظور کمک به شهر طاعون زده Dunwall، به این شهر می آید و در ابتدا به ملاقات ملکه Jessamine Kaldwin می رود. پس از ملاقات با ملکه و رساندن پیامی به وی، آن ها مورد حمله گروهی از آدمکشان تحت عنوان Whalers و به سردستگی Daud قرار می گیرند. Daud ملکه را می کشد و افرادش به کمک نیروهای جادویی Corvo را مهار می کنند و سپس دختر ملکه، Emily را می دزدند. Hiram Burrows جاسوس سلطنتی به همراه عده ای از نگهبانان سر می رسند و Corvo را به جرم قتل ملکه و دزدیدن وارث تخت پادشاهی یعنی Emily ، دستگیر می کنند. شش ماه بعد، Hiram Burrows قدرت را در شهر Dunwall با تصدی بر سمت نایب حکومت(Lord Regent) در دست می گیرد. او به Corvo می گوید که طراح اصلی ترور ملکه و دزدیده شدن دخترش او بوده است. روز بعد قرار است که Corvo اعدام شود. در آن روز Corvo در سلولش پیامی از جانب گروهی از وفادارن به سلطنت (Loyalists) دریافت می کند که نشان از قصد آن ها برای کمک به Corvo و آزادی وی دارد. Corvo به کمک راهنمایی ها و کمک هایشان قادر به فرار از زندان می شود. سپس وی با Samuel ملاقات می کند که قایقرانی است که Corvo را از آن جا به منطقه Hound Pits pub می برد. Hound Pits pub محل ملاقات های گروه Loyalists است و به وسیله Admiral Havelock اداره می شود.

در زمانی که Corvo در Hound Pits pub مشغول استراحت است در خواب وی با Outsider ملاقات می کند که شخصیتی ماورایی است. Outsider کسی است که با دادن نشان خود به Corvo او را قادر به استفاده از نیرو های جادویی می کند. گروه Loyalists به Corvo در ادامه دستور می دهد که افرادی را ترور کند. در واقع این افراد به کمکHiram Burrows از طراحان و حامیان ترور ملکه و توطئه در حکومت بودند. این که بازیباز این افراد را بکشد یا به طریقه آن ها را بدون خونریزی از میان بردارد بسته به انتخاب بازیباز است و در ادامه چه در گیم پلی بازی و چه در داستان و پایان بازی نقش موثری دارد. اولین هدف وی ناظر عالی مذهبی شهر (Thaddeus Campbell) است که به همراه Hiram Burrows اصلی ترین چهره هایی بودند که در توطئه بر علیه ملکه و حکومت نقش داشتند. در طی این ماموریت Corvo با Granny Rags و Slackjaw آشنا می شود. Corvo موفق می شود تا Campbellرا از میان بردارد و پس از این وی متوجه می شود که Emily در عمارتی به نام Golden Cat نگهداری می شود که این عمارت متعلق به برادران Pendleton به نام های Custis و Morgan است. Corvo سپس دوباره توسط گروه Loyalists به ماموریتی برای از میان برداشتن برادران Pendleton و بازگرداندن Emily به Hound Pits pub فرستاده می شود. او پس از میان برداشتن برادران Pendleton و بازگرداندن Emily ، به ماموریتی متفاوت فرستاده می شود . وی وظیفه دارد تا Anton Sokolov که دانشمند اصلی در دربار حکومتی است را برباید. Anton Sokolov مخترع بسیاری از تکنولوژی های پیشرفته است که Hiram Burrows در زمان حکومت خود از آن بهره برده است. پس از انتقال دادن Sokolov به Hound Pits pub ، وی مورد بازجویی قرار می گیرد. Sokolov در طی بازجویی هویت حامی مالی Hiram Burrows یعنی Lady Boyle را فاش می کند.

Lady Boyle معشوقه Hiram Burrows است و یکی از سه خواهر Boyle است. Corvo به عمارت اشرافی Boyle فرستاده می شود تا در جشنی که در آن عمارت برپا شده است، Lady Boyle را از میان بردارد با این حال به خاطر این که تک تک خواهران Boyle ماسک به چهره دارند تشخیص وی ساده نیست. Corvo پس از امتحان کردن رفتار و گفتار تک تک خواهران Boyle موفق می شود تا Lady Boyle واقعی که معشوقه Hiram Burrows است، را پیدا کند و وی را از میان بردارد. در این جا نیز هم چون ماموریت های گذشته تصمیم در مورد این که Corvo هدف را بکشد یا به نحوی دیگر وی را از دور خارج کند به عهده بازیباز است.

پس از بازگشت به Hound Pits pub شخصیت Havelock به Corvo می گوید که آن ها به اندازه کافی آماده هستند تا نایب حکومت یعنی Hiram Burrows را سرنگون کنند. Corvo به همین خاطر به برج شهر فرستاه می شود تا Hiram Burrows را از میان بردارد. در همین ماموریت برای وی آکار می شود که ،Hiram Burrows عامل اصلی شیوع طاعون در شهر بوده است و او با هدف از بین بردن طبقات فقیر جامعه این بیماری را در مناطق فقیر نشین شیوع داده است ولی با این حال اوضاع به سرعت از دست خارج شده و کنترل بیماری دیگری ممکن نبوده است و همین مساله باعث گسترش بیماری به تمام شهر بوده است.

Corvo بعد از این ماموریت به Hound Pits pub باز می گردد، جایی که گروه Loyalists موفقیت و پیروزی خود را جشن گرفته است. بعد از خوردن یک نوشیدنی وی در اتاقش به هوش می آید و متوجه می شود که نوشیدنی وی توسط Samuel و به دستور Havelock و هم پیمانان او یعنی Treavor Pendleton و Teague Martin مسموم شده بود. این کار با هدف سرپوش گذاشتن توطئه آن ها برای سرنگونی Hiram Burrows صورت گرفته بود تا آن ها بتوانند قدرت را به راحتی بدست آورند و هم چنین این افراد قصد داشتند تا پس از به قدرت رسیدن Emily سلطه خود را بر وی عملی کنند. با این حال Samuel به Corvo سمی مهلک نداده بود و او هم چنان به Corvo وفادار مانده بود. Samuel با قایق Corvo را به رودخانه Wrenhaven می برد و خودش باز می گردد. Corvo پس از به هوش آمدن این بار خود را اسیر آدمکشان Daud می بیند. کسانی که عامل مرگ ملکه و دزدیده شدن دخترش بودند.

Corvo موفق می شود تا گروه آدمکشان و Daud را از میان بردارد و انتخاب این که وی Daud را بکشد یانه باز هم به عهده بازیباز است. Corvo به Hound Pits pub باز می گردد و متوجه می شود که این منطقه به تسخیر نگهبانان در آمده است و Havelock بسیاری از وفاداران حکومت و اعضای گروه Loyalists را کشته است. او محلی که را که Emily آن جا نگه داشته شده است را پیدا می کند ، هم چنین در آن مکان می تواند به Piero و Sokolov کمک کند.
در آخرین مرحله بازی Corvo به جزیره Kingsparrow می رود تا ضمن نجات Emily با رهبران گروه Loyalists روبرو شود. سرنوشت Treavor Pendleton و Teague Martin در این مرحله بسته به این که بازیباز تا قبل از این ماموریت بازی را چگونه به انجام رسانده باشد، متفاوت است. در حالت Low Chaos به هنگام رسیدن به این مرحله، متوجه می شویم که Havelock دو هم پیمان خود یعنی Treavor Pendleton و Teague Martin را مسموم کرده و به قتل رسانده است. در حالت High Chaos شاهد درگیری میان این دو هستیم که در نهایت موجب تیر خوردن Treavor Pendleton می شود.

در نهایت Corvo به سراغ Havelock می رود که در فانوس دریای Emily را نگه داشته است. پایان بازی بستگی به درجه و میزان chaos دارد که بازیباز در طی بازی منجر به آن شده است. اگر Corvo بتواند Emily را نجات دهد، Emily بر تخت حکومت می نشیند و Corvo نیز در کنار وی حضور خواهد داشت. در صورتی که بازی در Low Chaos به پایان برسد دوران طلایی شروع می شود و شیوع طاعون به پایان می رسد Corvo. بعد از چند دهه می میرد و Emily او را در کنار ملکه سابق دفن می کند. اگر مقدار Chaos زیاد باشد(High Chaos) ، شهر در پریشانی فرو می رود و طاعون بر همه جا حکم فرما می شود. در صورتی که Corvo نتواند Emily را نجات دهد، شهر در فساد و نابودی غرق می شود و خود Corvo نیز با کشتی این شهر را ترک می کند.

The Knife of Dunwall

The Knife of Dunwall دومین بسته الحاقی بازی است که تمرکز آن بر روی شخصیت Daud و گروه آدمکشان تحت فرمان وی است.
The Knife of Dunwall با فلش بکی که از دید Daud روایت می شود، شروع می گردد که نشان می دهد که چطور وی دست به قتل ملکه زد.در لحظه ای که وی ملکه را می کشد به درون Void(بعدی دیگر) کشیده می شود، جایی که او با Outsider روبرو می شود. Outsider به Daud می گوید که “داستان وی به زودی به پایان می رسد” اما این که چگونه این پایان رقم می خورد بسته به پیدا کردن Delilah دارد.

شش ماه بعد، Daud خبر دار می شود که کشتی شکار نهنگ به نام Delilah در کشتار گاه Rothwild لنگر انداخته است. Daud به همراه یار نزدیک خود Billie Lurk تحقیقات را در کشتار گاه پیرامون سرنخی برای کشف پشت پرده این کشتی انجام می دهد. در نهایت آن ها در می یابند(چه به وسیله بازجویی از Bundry Rothwild یا صحبت کردن با Abigail Ames ) که کشتی در واقع متعلق به وکیلی به نام Arnold Timsh بوده است که او نیز کشتی را به Bundry Rothwild فروخته است.
Daud بعداً با برادرزاده Arnold Timsh به نام Thalia Timsh توافق می کنند تا در ازای این که Thalia Timsh سهم خود را از ارث فامیلی خود می گیرد، اطلاعاتی پیرامون Delilah را در اختیار Daud قرار دهد. به این منظور Daud می بایست به نوعی Arnold Timsh که مانعی در سر راه بازستاندن اموال برادرزاده اش است را از میان بردارد. وی به عمارت Arnold Timsh می رود تا اسناد مالکیت اموال را برای Thalia بیاورد. در حالی که Daud هنوز در امارت Arnold Timsh است، وی با مجسمه ای از Delilah برخورد می کند و مجسمه به حرکت در می آید و با Daud صحبت می کند. مجسمه Delilah به Daud می گوید که دست از پیدا کردن وی بکشد. وی به Daud می گوید که این کار به صلاح وی و گروه Daud است. Daud به کار خود ادامه می دهد و اسناد مربوط املاک را آن عمارت می دزد.
پس از بازگشت Daud پیش Thalia Timsh ، او به Daud هر چیزی که در مورد Delilah می داند می گوید. این که Delilah زمانی یک شاگرد نانوا در برج شهر (Dunwall Tower) بوده است. مدت ها قبل Delilah با Arnold Timsh ملاقات داشته است. مدتی پس از این Delilah مفقود می شود و Arnold Timsh توسط تابلوی نقاشی Delilah ، به تسخیر و افسون Delilah در می آید.
پس از بازگشت به منطقه Daud ،Flooded District در می یابد که پایگاه گروه Whalers به جهت از بین بردن آن ها، مورد تاخت و تاز ناظران مذهبی قرار گرفته است. Daud تصمیم می گیرد تا ناظر مذهبی Hume که سردسته گروه حمله کننده به پایگاه بوده است را بکشد و اعضای گروهش را آزاد کند.
این که چطور این مرحله پیش می رود بسته به میزان chaos دارد که Daud در طی بازی منجر به وجود آمدن آن شده است.

High Chaos

زمانی که Daud به منطقه Flooded District می آید یک آدمکش تازه کار به استقبال وی می آید و به او می گوید که ناظران مذهبی به پایگاه حمله کرده اند. Daud پیش از این که به آدمکشان خود دستور کشتن یا دستگیری ناظران مذهبی را بدهد جلوی ناظران مذهبی را می گیرد، Billie Lurk فرمانده دوم گروه Daud، ادعا می کند که به وسیله ناظران مذهبی آسیب دیده است. در همین زمان Delilah بر پشت بام یکی از ساختمان های مجاور، ظاهر می شود و به Daud می گوید که فرقه جادوگرانش، Daud و گروه آدمکشش او را خواهند کشت.
Billie سپس به Daud می گوید که وی با Delilah همکاری می کرده است و در صدد این بوده است تا رهبری گروه را به چنگ خود در بیاورد Billie. و Daud با هم به مبارزه بر می خیزند که در نتیجه Billie به شدت آسیب می بیند و Daud در این زمان می تواند تصمیم بگیرد که او را بکشد یا با دارت های خواب آور او را بیهوش کند. در این زمان داستان با صحبت های Outsider به پایان می رسد و تصویری از اتفاق آتی در بازی برای وی نمایان می شود. در این تصویر Corvo نمایش داده می شود که نشان می دهد که او قصد دارد که مخفیانه و از پشت سر Daud را بکشد در حالی که Daud مشغول ضبط نواری صوتی است. در واقع این مرحله پیشگویی از اتفاقات بازی اصلی است.

Low Chaos

در هنگام ورود به منطقه Flooded District، Billie Lurk به ملاقات Daud می آید و او به Daud می گوید که گروه ناظران مذهبی به این منطقه حمله کرده است و در ادامه Billie Lurk به Daud کمک می کند تا این منطقه را دوباره باز پس بگیرند. پس از این که منطقه بازپس گرفته شد، Billie Lurk در مقابل Daud اعتراف می کند که او کسی بوده است که مکان گروه را لو داده است. و سپس اطلاعاتی از Delilah می دهد. به Daud می گوید که پس از مرگ ملکه وی شاهد بوده است که Daud شخصیتی متزلزل پیا کرده است و از همین رو تصمیم گرفته بود به کمک Delilah رهبری گروه Whalers را غصب کند.
اگر چه پس از مشاهد رفتار های Daud در خلال تعقیب Delilah متوجه می شود که وی تند روی کرده است و Daud همچنان همان فرد سابق و با مهارت های قبلی خود است. در این هنگام Delilah در مقابل گروه ظاهر می شود و Billie Lurk را به خاطر خیانتش نفرین می کند و سپس ناپدید می شود.
Billie Lurk سپس خود را تسلیم Daud می کند و در این زمان Daud می تواند تصمیم بگیرد که وی را بکشد یا به او بگوید که از شهر برود و دیگر باز نگردد. اگر Daud تصمیم بگیرد که زندگی او را ببخشد و آزادش کند، در خاتمه شاهد خواهیم بود که Billie Lurk سوار بر کشتی قاچاقی در حال عزیمت به مکانی دیگر است تا بتواند از قدرت های خود برای کاری جدید استفاده کند. هم چنین تصویری به نمایش در می آید که نشان دهنده این است که Corvo به Daud نزدیک می شود در حالی که Daud نشسته بر صندلی خود انتظار وی را می کشد. اگر Daud تصمیم به کشتن Billie Lurk بگیرد، Outsider به Daud می گوید همان طوری که Daud به او آموخته بود، Billie Lurk بدون تاسف مرد و قبل از پایان بازی شاهد تصویری از Daud خواهیم بود که بر سر جنازه ملکه ایستاده است

The Brigmore Witches

The Brigmore Witches چهارمین و آخرین بسته الحاقی بازی به شمار می رود که تمرکز اصلی آن بر روی شخصیت Daud است که به دنبال جادوگری به نام Delilah Copperspoon می گردد. داستان این عنوان در ادامه داستان بسته الحاقی The Knife of Dunwall می باشد. در این بسته الحاقی شاهد گروه های خلاف کاری مانند Dead Eels و Hatters هم هستیم.

داستان

در ابتدای The Brigmore Witches شاهد رویای هستیم که در آن Daud در حال مبارزه با Corvo Attano می باشد و این که او در این نبرد کشته می شود یا نه مشخص نیست و در آخرین لحظات نبرد رویا به پایان می رسد. Daud سپس در پایگاه گروه Whalers از خواب بیدار می شود و شاهد هستیم که مدتی از یورش نیرو های ناظرین مذهبی به این پایگاه گذشته است.

Daud هم چنان به دنبال پیدا کردن و متوقف کردن Delilah Copperspoon می باشد و سعی دارد تا از انجام نقشه های آتی وی که هنوز ماهیت آن مشخص نشده است جلوگیری کند. Daud در می یابد که Delilah در عمارت Brigmore که خارج از بخش قرنطینه شده شهر Dunwall می باشد ، سکونت دارد. به این منظور Daud می بایست متوسل به کمک رئیس گروه خلاف کار Dead Eels یعنی Lizzy Stride شود.Lizzy Stride کسی است که به تمام نقاط رودخانه Wrenhaven اشراف دارد و به واسطه کشتی خود (Undine) می تواند از منطقه قرنطینه شده بگذرد و Daud را به این عمارت برساند. با این حال Daud در می یاید که Lizzy دستگیر شده است و در زندان Coldridge می باشد.

از زمانی که Corvo از این زندان فرار کرده است، زندان Coldridge با افزایش تعداد نگهبانان، به شدت محافظت می شود. Daud می تواند به روش های مختلفی به این زندان نفوذ کند، به طور مثال وی می تواند خود را به شکل یکی از ناظرین مذهبی در بیاورد و به داخل زندان برود. زمانی که Daud در زندان به دنبال او می گردد، شاهد کشته شدن نگهبانانی است که غفلت آن ها، موجب فرار Corvo شده است. او هم چنین یکی از جادوگران را در اتاق بازجویی می یابد.

زمانی که Daud موفق به پیدا کردن Lizzy Stride می شود، Lizzy به Daud می گوید که به او توسط فرمانده دوم گروهش یعنی Edgar Wakefield خیانت شده است و Edgar بوده است که موجب به زندان افتادنش شده بود. هم چنین Edgar Wakefield هم اکنون کنترل گروه Dead Eels و کشتی Undine را بدست گرفته است. Lizzy به Daud می گوید که اگر او می خواهد به وسیله کشتی Undine به عمارت Brigmore برسد بایستی که Edgar را بکشد. Daud سپس Lizzy را آزاد می کند. Lizzy به خاطر شکنجه هایی که بر روی وی اعمال شده است به شدت آسیب دیده است و Daud می بایستی تا بیرون زندان او را حمل کند تا در آن جا او را به دست گروه خود (Whalers) برساند.

Daud سپس به منطقه Drapers Ward می رود جایی که اکنون به محل جنگ دو گروه خلاف کار این منطقه یعنیDead Eels و Hatters تبدیل شده است. در این منطقه تنها یک فروشنده بازار سیاه به نام Jerome و یک خیاط در این منطقه مشغول کار هستند. اگر Daud به دیدن خیاط برود، مرد خیاط به Daud می گوید که او زمانی دوست صمیمی خانواده سلطنتی Kaldwin بوده است و یک بار دسته کوچکی از موهای Emily Kaldwin به عنوان هدیه به وی داده شده است. او می گوید که اخیرا Delilah را دیده است و Delilah او را سحر کرده بود و نشان خود را در نقاط مختلف خانه کشیده است و دسته موهای Emily Kaldwin را نیز از او دزدیده است.

زمانی که Daud به منطقه Riverfront می رود، Edgar Wakefield را می یابد که کنترل کشتی Undine را به دست گرفته است. Daud موفق می شود تا Edgar را از میان بردارد ولی بعد متوجه می شود که غفلت Edgar موجب شده است تا افراد گروه خلاف کار Hatters یک قسمت مهم از موتور کشتی را بربایند و به این ترتیب عملاً کشتی را فلج کرده اند. Lizzy به Daud می گوید که قسمت گم شده کشتی را می تواند در کارخانه نساجی که متعلق به گروه Hatters است و توسط Geezer اداره می شود، بیابد.

زمانی که Daud به کارخانه نساجی می رود با پرستار Geezer یعنی Trimble ملاقات می کند. Trimble به Daud می گوید که گروه Hatters به این علت موتور سوخت کشتی را دزدیده اند که مکانیزم سیستم های تخلیه آب در کانال ها آسیب دیده بود و اگر Daud بتواند با رفتن به کانال های فاضلاب و تعمیر دستگاه های موجود این مشکل را حل کند آن ها موتور سوخت کشتی را بازمی گردانند. Daud سپس به کانال های فاضلاب می رود و در آن جا با تعدادی از جادوگران فرقه Delilah برخورد می کند. Daud پس از شکست دادن آن ها در می یابد که ریشه هایی گیاه مانند به نام Blood Briars که در کنترل Delilah و جادوگران تحت امر وی هستند، مانع از به حرکت افتادن دستگاه های کنترل جریان آب در فاظلاب شده اند. او موفق می شود این ریشه ها را نابود کند و دستگاه های موجود در تاسیسات فاضلاب منطقه را دوباره به راه بیاندازد. پس از این کار وی به کارخانه نساجی بر می گردد و کد رمز انباری که موتور سوخت کشتی در آن نگه داری می شود را از Trimble می گیرد.

اکنون به واسطه بازپس گرفته شدن دوباره موتور کشتی و تعمیر شدن آن ، Lizzy به Daud کمک می کند تا به عما رت Brigmore برود جایی که فرقه جادوگران Delilah منتظر او هستند. زمانی که Daud به عمارت می رسد صحبت های میان جادوگران و نوشته های موجود پرده از نقشه این گروه بر می دارد و مشخص می شود که Delilah قصد دارد تا تصویر Emily را بکشد و به واسطه آن تصویر، Emily را به تسخیر و افسون خود در بیاورد و در نتیجه بر امپراطوری حکومت کند. ,800px-Dm08.png,از این رو از دسته موهای Emily که دزدیده شده است به عنوان واسطی برای تسخیر وی استفاده می کند. بعد از گفتگویی که Daud با Outsider می کند، او رهسپار بعدی دیگر می شود(Void) جایی که Delilah خود را برای انجام مراسمی خاص در آن مکان آماده می کند. Daud می تواند به دو روش این مراسم را پایان دهد. یکی از روش ها این است که وی مستقیما با Delilah مقابله کند یا می تواند با جابجا کردن جای نقاشی Emily با نقاشی از بعدی دیگر(Void) ، Delilah را به تله بیاندا زد و او را در درون نقاشی خودش حبس کند.

پایان بازی به میزان chaos که Daud موجب به وجود آمدن آن در طی مراحل شده است، بستگی دارد. هر دو پایان در بازی اصلی و مرحله The Flooded District رخ می دهد . جایی که Corvo موفق می شود تا Daud را در نبرد شکست دهد، در بازی اصلی Daud از Corvo می خواهد که از جان وی بگذرد و او را ببخشد و این که Corvo جان او را ببخشد یا او را بکشد بستگی به میزان chaos در پایان بسته الحاقی The Brigmore Witches دارد. ,گیم پلی بازی,تمرکز گیم پلی بازی در دنیای Dishonored بیشتر مبتنی بر کارها و رفتار Corvo (یا شخصیت اصلی بازی) است تا این که بر پایه صحبت ها و دیالوگ ها شکل بگیرد. Corvo با مجموعه ای از سلاح های مختلف و قدرت های ماورا الطبیعه خود، به نبرد با دشمنان خود و انجام ماموریت های مختلف می رود. ترور و کشتن دشمنان به روش ها مختلف موجب افزایش میزان آدرنالین می شود و زمانی که این مقدار به حداکثر رسید ، بازیباز می تواند در مبارزات سریع تر و قوی تر عمل کند.
هر یک از مکان های بازی به نحوی طراحی شده اند که در خدمت گیم پلی و آزادی عمل بازیباز باشند. بسیاری از مکان های مخفی در بازی قرار دارد که می توان آن ها را بعضعا با قدرت های ماورایی که شخصیت اصلی دارد، پیدا کرد.

Chaos

دنیای بازی تحت تاثیر سیستم Chaos است که مبتنی بر اتفاقاتی است که در بازی رخ می دهد و به شدت در پایان و روند داستان موثر است. هر چقدر Corvo اقدامات و کارهای مضر بیشتری انجام دهد دنیای بازی بیشتر در بی نظمی و فساد فرو می رود.
برخی از کارها از جمله کشتن نگهبانان و مردم عادی به صدا در آوردن زنگ های خطر در بازی نیز به نوبه خود در شرایط آتی در دنیای بازی و اتفاقات داستان موثر است. از طرفی عکس این قضیه نیز صادق است و ماموریت های فرعی در بازی وجود دارد که به انجام رساندن آن ها موجب کاهش میزان بی نظمی(Chaos) در بازی می شود.

هم چنین Chaos بسته به اعمال Corvo ، بر تعداد نگهبانان در طی مراحل، افزایش موش های حامل طاعون و مبتلایان به بیماری طاعون یا همان(weeper) موثر است. میزان افزایش این موارد در طی ماموریت ها بسته به تعداد افرادی است Corvo می کشد و البته انجام ماموریت های جانبی نیز در این مورد بی تاثیر نیست. برای اینکه به حداکثر بی نظمی در بازی برسیم و بازی را در حالت (High Chaos) به پایان برسانیم، می باید حداقل 20% از افراد موجود در هر ماموریت را بکشید. اگر شمار کشته ها به 50% در هر مرحله برسد، Dunwall در هرج و مرجی جبران نشدنی گرفتار می شود و این مساله در پایان بازی، تاثیرات خود را نشان می دهد.

High Chaos

خشن ترین روشی که Corvo می تواند مراحل را به آن صورت طی کند High Chaosنام دارد. زمانی که بازیباز تعداد بسیاری از انسان‌ها را بکشد روال بازی تحت این شرایط قرار می گیرد. داشتن میزان بالایی از بی نظمی در طی بازی و قرار گرفتن در High Chaosموجب می شود تا Corvo به هنگام رسیدن به جزیره Kingsparrow و پایان بازی با شرایط متفاوتی روبرو شود. ظاهر این منطقه دچار تغییر می شود و طوفانی سهمگین جزیره را در می نورد. Samuel در این شرایط منوری را به آسمان شلیک می کند که باعث اخطار به نگهبانان در مورد حضور Corvo در آن مکان می شود و Samuel این عمل را به خاطر رفتار های منزجر کنند و نادرستی که Corvo در طی بازی از خود نشان داده است، انجام می دهد.

Medium Chaos

Medium Chaos نیز در رده High Chaos قرار می گیرد با این تفاوت که Corvo تعداد زیادی از افراد و انسان ها را نکشته است و به آن مقدار از بی نظمی یا بالا بودن Chaos نرسیده است. شخصیت ها در این رده از بازی متفاوت تر از حالت Low chaos عمل می کنند ولی با این حال کمتر از حالت High Chaos خوی خصمانه دارند. در این حالت از بازی، Samuel منوری را برای اخطار به نگهبانان و مشخص کردن جای Corvo شلیک نمی کند اما به Corvo می گوید که دیگر نمی خواهد او را دوباره ببیند.

Low chaos

Low chaos نیازمند این است که Corvo از کشتن مردم عادی و دشمنان خود داری کند. کشتن موجوداتی نظیر موش ها، گیاهان سمی و سگ ها تاثیری در تغییر این وضعیت ندارد و بازیباز هم چنان با کشتن این موجودات در حالت Low chaos باقی می ماند. در ابتدا نگهبانان بسیاری در بازی وجود دارند که ممکن است برای پایان بردن بازی با روند Low chaos چالش آور شوند اما به مرور در مراحل بعد شاهد کاهش تعداد ماموران و دشمنان در بازی هستیم.
,توانایی های شخصیت اصلی بازی, Corvo و Daud هر دو توانایی های طبیعی و ماورایی خود را دارند و از آن ها می توانند در خلال بازی یا ماموریت ها استفاده کنند. این قابلیت ها بازیباز را در نبرد ها و مقابله با دشمنان یا انجام ماموریت ها به صورت مخفیانه کمک می کند. ترکیب این قابلیت ها منجر به تنوع بالا در بازی می شود و ضمن این که ارزش تکرار بازی یا مراحل را افزایش می دهد موجب قوت و تنوع در مسیر های انجام ماموریت ها می شود.

توانایی های فیزیکی و طبیعی

مبارزات

Corvo و Daud هر دو با دست راست خود شمشیر را نگه می دارند و با دست چپ سلاح یا قدرت های ماورایی خاص خود را می توانند استفاده کنند. سلاح های با برد بالاتر شامل crossbow برای Corvo و Wristbow برای Daud می شود و هر دو از تپانچه استفاده می کنند. crossbow و Wristbow تنها سلاح هایی هستند که به واسطه تیر های خواب آور می شود از آن ها برای به انجام رساندن ماموریت ها بدون خشونت استفاده کرد. با این حال تعداد تیر های خواب آور برای Corvo قابل آپگرید نیست و این تعداد ده عدد در هر ماموریت است ولی در بسته الحاقی The Brigmore Witches این مقدرا برای Daud قابل افزایش است.

مخفی کاری

هر دو شخصیت و می توانند با خم شدن و آهسته حرکت کردن از از صدا حرکت خود بکاهند، در این حالت حمله های مخفیانه به دشمنان راحت تر می شود . پس از کشتن یا بیهوش کردن دشمنان، Corvo و Daud یا می توانند جسد را به منظور اختفا و هم چنین جلوگیری از گسترش و افزایش طاعون مخفی کنند.

توانایی های ماورایی

این قابلیت ها توسط به Corvo و Daud داده شده است و اجرای این قابلیت ها نیازمند Mana است و این مقدار نیز بسته به قدرت متفاوت می باشد. Mana را می توان به وسیله اکسیر Piero’s Spiritual Remedy به مقدار مناسب رساند و البته در صورتی که Bone Charm تحت عنوان Spirit Water مورد استفاده قرار گیرد می توان به واسطه آب نیز این مقدار را بازگردانی کرد. مقدار Mana در حد 20 درصد بعد مدت اندکی خود به خود بازگردانی می شود.,تکنولوژی,در این بخش برخی از مهمترین دستگاه ها و سیستم هایی که در بازی وجود دارد و اکثر آن ها به واسطه پیشرفت های تکنولوژیکی و جهش صنعتی اختراع شده اند، معرفی می شوند. این دستگاه ها اکثرا به صورت سیستم های حفاظتی و هشدار دهنده با رویکرد نظامی هستند که نقش مهمی در مسیر بازی و گیم پلی دارند.

Arc Pylon

,Arc Pylon نوعی سیستم کشنده دفاعی است که مورد استفاده نگهبانان شهر قرار می گیرد. آن ها مشابه با سیستم Walls of Light عمل می کنند ولی تاثیر خود را بر اهداف دورتری اعمال می کنند. این ابزار ها به وسیله تانک ها سوخت نهنگ کار می کنند و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. این دستگاه ها ساخته Anton Sokolov هستند. به واسطه قابلیت ماورایی Bend Time می توان از جرقه های الکتریکی آن ها در امان ماند.

Wall of Light

وسایل حمل و نقل

Wall of Light ها دیوار های الکتریکی هستند که در ورودی ها قرار گرفته اند و انرژی آن ها از تانکر ها سوخت نهنگ تامین می شود. اکثراً نگهبانان شهر و tallboy قادر به عبور از آن هستند. هر گونه تلاش برای عبور از آن ها در صورتی که فعال باشند غیر ممکن است و موجب مرگ می شود.

Whaling trawler

کشتی های بزرگی هستند که به منظور شکار نهنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند و به نوعی ستون فقرات اقتصادی در شهر Dunwall به شمار می آیند. ظاهر این کشتی ها به گونه ای طراحی شده است که امکان جابجایی آسان نهنگ ها را به کشتار گاه ها می دهد.

rail car

این خودرو ها به واسطه روغن نهنگ به عنوان سوخت عمل می کنند و یکی از چندین مورد وسایل نقلیه ای هستند که در شهر Dunwall به منظور جابجایی مورد استفاده قرار می گیرند. این خودرو ها که بر روی ریل حرکت می کنند بیشتر مورد استفاده سربازان و افسران شهر و نگهبانان قرار می گیرد.

Train

قطار ها منبع اصلی جابجایی در شهر هستند و موتور های ان ها با سوخت نهنگ کار می کند و همگی بر روی ریل ها الکتریکی جابجا می شوند. جدا از این که قطار ها برای حمل محموله ها به کار می روند بعضا از آن ها به منظور جابجایی اجساد افراد مبتلا به طاعون نیز استفاده می شود که در مناطق خاصی این اجساد را دفن می کنند.
,مهم ترین آیتم ها در بازی,در بازی دو نوع اکسیر وجود دارد که توسط Anton Sokolov یا Piero Joplin ساخته شده اند و عملکردی متفاوت دارند.

Sokolov’s Elixir

Sokolov’s Elixir اکسیری انرژی‌زا هستند که توسط Anton Sokolov ساخته شده اند و موجب دفع اثرات طاعون می شوند. هم چنین این اکسیر یکی از دلایل اصلی است که موجب می شود تا نگهبانان شهر هم چنان به نایب حکومت(Lord Regent) وفادار بمانند، به طوریکه وفاداری آن ها موجب می شود تا ذخیره روزانه اکسیر های آن ها فراهم شود. بودجه تولید این اکسیرها توسط Lady Boyle پرداخت می شده است. با این حال این اکسیرها در بازی به عنوان افزایش دهنده سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند.

Piero’s Spiritual Remedy

Piero’s Spiritual Remedy دومین اکسیر ضد طاعون در بازی است. سازنده این اکسیر Piero Joplin بوده است. این اکسیر بسیار گران‌قیمت است و تنها افراد ثروتمند جامعه قادر به خرید آن بوده اند و به همین دلیل است که طاعون هم چنان به عنوان یک اپیدمی باقی مانده است.
از این اکسیر به منظور افزایش میزان mana استفاده می شود که در نتیجه قدرت لازم برای اجرای قابلیت های ماورایی را برای شخصیت بازی (Corvo یا Daud) فراهم می کند. یکی از قابلیت های دیگر این اکسیر علاوه بر افزایش mana این است که موجب احیای ذهن نیز می شود، بر خلاف اکسیر دیگر که فقط تاثیر جسمی دارد.
قطعات ساخته شده از استخوان های نهنگ,Bone Charms,

,Whalebone Charms یا به طور خلاصه Bone Charms اشیایی هستند که از استخوان های نهنگ ساخته شده اند. هر کدام از آن ها تاثیر متفاوتی بر استفاده کننده آن دارد و بر روی قابلیت های وی نیز موثر است. با شروع انقلاب صنعتی تصمیم گرفت تا بر روی این استخوان ها تحقیق کند اما بر اساس قانون مذهبی استفاده از این استخوان ها جرم محسوب شد و به کار گیری آن مصداق جادو گری خوانده شده است و کسانی که از این استخوان ها استفاده کنند مجرم شناخته می شدند.

Runes

این قطعات استخوان های تزیین شده نهنگ ها هستند که به منظور بدست آوردن یا تقویت نیرو های جادویی مورد استفاده قرار می گیرند. هر چقدر قدرت جادویی قوی تر باشد نیازمند تعداد بیشتری از Runes هست. در بازی اصلی 39 Runes را می توان پیدا کرد اما برای کسب تمام قدرت های جادویی و اپگرید همه ان ها به 58 Runes احتیاج هست. بنابراین در بازی می باید تنها قابلیت ها و قدرت هایی را تقویت و یا کسب کرد که مورد علاقه بازیباز است.
Outsider عنوان کرده بود که اولین Runes ها قرن ها پیش توسط تمدن ها باستانی ساخته شده بود که بعد ها در دریا غرق شده بود و گفته می شود که اکثر Runes ها موجود در جزیره Gristol توسط دریا به ساحل آورده شده بود.

مهم ترین ابزارهای Corvo

The Heart

قلب، شی اسرار آمیزی است که توسط Outsider ساخته و به Corvo Attano داده شده است تا به وی در مسیر ماموریت هایش کمک کند. قلب به Corvo Attano کمک می کند تا جای Runes و Bone Charms را در شهر بیابد. این قلب زمانی که در نزدیکی قطعات جادویی قرار گیرد سریع تر می تپد. به علاوه زمانی که Corvo قلب را می فشارد قلب شروع به نجوا می کند و در مورد محیطی که در آن هستند یا شخصی که قلب به سویش نشانه رفته اطلاعاتی را بازگو می کند. این مساله توسط استودیو سازنده بازی تایید شده است که قلب در واقع همان قلب ملکه Jessamine Kaldwin است و از این رو صدای قلب نیز همان صدا ملکه می باشد.

Corvo’s Mask

ماسک Corvo وسیله ای است که به واسطه آن Corvo هویت خود را مخفی نگه می دارد و از قطعات خاصی ساخته شده است که موجب می شود تا به عنوان یک زره نیز عمل کند. این ماسک توسط Piero Joplin خلق شده است و در اولین دیدار با Corvo این ماسک را به وی داده است. این ماسک در خود دوربین دارد که به مانند تلسکوپ عمل کرده و فواصل دور را نشان می دهد. در هنگام زوم کردن روی افراد در دور دست، صدای آن ها نیز شنیده می شود. این ماسک قابلیت آپگرید را نیز دارد تا بتواند فواصل دور را بهتر نشان دهد.به علاوه این ماسک به نوعی سمبلی برای شخصیت اصلی و خود بازی نیز به شمار می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا