مقاله های ویژه

تابستان بدون E3 | برنامه‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو در چند ماه آینده

با کنسل شدن یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت بازی‌های ویدئویی یعنی E3، طبیعتا برنامه‌های کمپانی‌های زیادی نیز بهم ریخته و دچار تغییر شده‌است. بیماری کووید-19 بر روی هزاران شرکت مختلف تأثیر گذاشته و در سال 2020 بر خلاف سال‌های پیش، قرار نیست جشنواره بزرگی از بازی‌ها را در هفته E3 ببینیم. در عوض، ناشران به‌دلیل چالش‌های بوجود آمده سعی دارند بازی‌های خود را در زمانی که آماده هستند معرفی کنند. این مسئله باعث شده که هفته داغ E3 تاحدودی از بین برود و به جای آن با یک فصل کامل از معرفی‌های نسبتا بهم‌ریخته و شلوغ روبرو شویم.

وقتی صحبت از سه غول بزرگ صاحب سخت‌افزاز بازار کنسول‌ها یعنی Sony ،Microsoft و Nintendo به میان می‌آید، هر سال انتظار نمایش بزرگی از هر سه کمپانی در فصل تابستان و مخصوصا در ماه June داریم. اما در حالی که فقط چند روز مانده تا وارد این ماه بشویم، هیچگونه اطلاعات رسمی خاصی در مورد برنامه‌های این کمپانی‌های بزرگ در دسترس نیست. آیا مایکروسافت در ماه June نمایشی خواهد داشت؟ سکوت طولانی سونی در خصوص بازی‌های پلی استیشن 5 تا کی ادامه دارد؟ سرنوشت نینتندو دایرکتی که هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌شد چه می‌شود؟

یکی از نویسندگان وب‌سایت VentureBeat یعنی آقای Jeffery Grubb از طریق ارتباط با منابع نامشخص اما مطمئنی که دارد، اخیرا سعی کرده به تمام این سوالات و ابهامات پاسخ دهد که ما نیز در ادامه به تمامی آن‌ها می‌پردازیم.

دسته DualSence

پلی استیشن 5

در بین پلتفرم‌های معرفی‌شده برای نسل بعد، کمترین اطلاعات از کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده‌است. در حالی که PS5 قرار است در پاییز همین امسال در کنار Xbox Series X منتشر شود، در حال حاضر سونی هیچ رویداد یا برنامه‌ای را با محوریت نمایش بازی‌های نسل بعدی خود معرفی نکرده‌است. اما به‌نظر می‌رسد در طی روزها و هفته‌های آینده، قرار است این مسئله تغییر کند.

طبق گزارش VentureBeat، اولین رویداد با محوریت کنسول PlayStation 5 قرار است در اوایل ماه June برگزار شود. این رویداد در ابتدا برای برگزاری در روز چهارم ژوئن برنامه‌ریزی شده‌بود اما سونی با اعمال تغییرات کوچکی در زمان برگزاری رویداد مورد نظر، در حال بررسی یک تاریخ دقیق است. با اینحال به‌نظر می‌رسد تغییرات در زمان‌بندی نه به چند هفته، بلکه به چند روز منتهی می‌شود.

اما از این رویداد چه انتظاراتی می‌رود؟ سونی در حال آماده کردن نمایش چندین بازی است که شامل عناوین فرست-پارتی و ترد-پارتی می‌شود. با اینکه هنوز معلوم نیست سونی قصد به‌نمایش گذاشتن ظاهر کنسول پلی استیشن 5 را دارد یا خیر، اما جفری گراب رونمایی از شکل فیزیکی این کنسول را محتمل می‌داند. البته او عنوان کرد که منابع او تاکنون در خصوص این مسئله چیزی را تأیید نکرده‌اند.

قسمت جدیدی از برنامه State of Play نیز قرار است در اوایل ماه آگوست پخش شود که شامل مجموعه‌ای از نمایش بازی‌های نسل فعلی و بعدی می‌شود. همچنین در ماه آگوست، سونی قصد دارد از طریق بلاگ پلی استیشن و صفحه‌های مجازی خود اطلاعاتی را با طرفداران در میان بگذارد.

کنسول Xbox Series X

اکس باکس سری اکس

مایکروسافت در این ماه و در جریان Inside Xbox تعدادی از عناوین ترد-پارتی نسل بعدی و میان نسلی مانند Assassin’s Creed Valhalla را به نمایش گذاشت. همچنین اعلام شد که استودیوهای فرست-پارتی مایکروسافت نیز در ماه جولای نمایش مفصلی خواهند داشت که بازی Halo Infinite نیز بخشی از آن خواهد بود. اما اگر Xbox 20/20 برنامه‌ای ماهانه است، مایکروسافت برای ماه ژوئن چه در نظر دارد؟

به‌نظر می‌رسد در حال حاضر برنامه مایکروسافت این است که در هفته دوم ماه ژوئن، یک رونمایی اختصاصی از کنسول اکس باکس سری اکس داشته‌باشد. این رونمایی ممکن است در تاریخ 9 و یا 10 ژوئن انجام پذیرد. با اینکه طرفداران از اواخر سال قبل با ظاهر کنسول نسل بعدی اکس باکس آشنا شدند، اما در ماه بعد قرار است نحوه چگونگی کار کردن با اکس باکس سری اکس را نیز ببینیم.

همچنین این احتمال وجود دارد که مایکروسافت قصد داشته‌باشد در مورد کنسول در دست ساخت دیگری که شایعات آن مدت‌ها در فضای مجازی پیچیده و با اسم لاکهارت شناخته می‌شود، صحبت کند. در چند ماه اخیر گزارشات مختلفی پخش شده‌اند که طبق آن‌ها، Lockhart یک کنسول ارزان قیمت‌تر نسبت به Series X است و شامل قابلیت‌های کلیدی مثل SSD می‌شود.

البته جفری گراب نمایش این کنسول در رونمایی ماه بعد مایکروسافت و یا در دست ساخت بودن Lockhart را تأیید یا تکذیب نمی‌کند.

کنسول Nintendo Switch

نینتندو سوئیچ

مدتی پیش VentureBeat در کنار VGC و یورو گیمرز گزارشی را مبنی بر عدم پخش نینتندو دایرکت جدید در ماه ژوئن به‌دلیل شیوع کووید-19 نوشت. به‌نظر می‌رسد این مسئله برای مدتی به همین روال ادامه خواهد داشت و همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته‌شد، نینتندو به شرکت‌های ترد-پارتی که معرفی‌های بزرگی در نظر دارند اطلاع داده تا منتظر نینتندو دایرکت جدیدی نباشند و از بازی‌های خود رونمایی کنند. اما تکلیف بازی‌های فرست-پارتی چه می‌شود؟

طبق گزارش جفری گراب، طرفداران نینتندو باید برای غافلگیر شدن آماده باشند. همانند معرفی بازی Paper Mario: The Origami Kink، استراتژی نینتندو برای رونمایی از بازی‌های جدید خود سورپرایز کردن طرفداران است. هنگامی که انتظاری وجود نداشته‌باشد، هیچ کمپانی‌ای نگران واکنش طرفداران و برطرف نشدن انتظارت آنان نخواهد بود!

بازی‌هایی که قرار است در آینده معرفی شوند شامل نسخه نینتندو سوئیچ Pikmin 3 Deluxe و Super Mario 3D World Deluxe و همچنین بازسازی چندین عنوان 3D محبوب و خاطره‌انگیز ماریو خواهد بود. در کنار عناوین ذکر شده، ممکن است چند بازی دیگر نیز به‌شکل سورپرایز معرفی شوند که برای دیدن آن‌ها باید تا پخش شدن یک نینتندو دایرکت جدید صبر کنیم.

طبق گزارش VentureBeat، رایت گیمز و بلیزارد نیز در تاریخ نامشخصی رویدادی را برگزار خواهند کرد. این رویدادها هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی شدن هستند و اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر نشده‌است. مطابق دیگر رویدادهای چند وقت اخیر، بلیزارد و رایت گیمز نیز احتمالا برنامه‌های خود را در فرمتی آنلاین ارائه خواهد داد.

با وجود اینکه جفری گراب در چند وقت اخیر اطلاعات مختلفی از جمله رونمایی از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 را به‌درستی لو داده‌بود، توجه داشته‌باشید که تمام این اطلاعات در حال حاضر غیر رسمی هستند و تا زمانی که اعلام رسمی صورت نگیرد، در حد شایعه باقی می‌مانند.

اما با توجه به شایعات، نظر شما در مورد استراتژی‌های متفاوت سونی، مایکروسافت و نینتندو چیست؟ آیا فکر می‌کنید کمپانی‌های بزرگ، توانسته‌اند در شرایط سخت فعلی و کار کردن کارمندان از راه دور، جایگزین مناسبی را برای E3 پیدا کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا