بعد از سالها بالاخره اولین اطلاعات از ششمین شماره از سری محبوب Resident Evil منتشر شد. در این بازی دو شخصیت معروف بازی یعنی کرس و لیان در کنار هم هستند. با انتشار اولین اخبار از بازی، تریلری نیز در اختیار طرفداران قرار گرفت. در مدت زمانی که این تریلر پخش میشود درون مایههای فراوانی را از خود نشان میدهد. این مقاله سعی دارد این تریلر را به شکل بازتری مورد توجه قرار دهد.
قسمت اول,خوب اول تریلر لیان در حال نشانهگیری به یک هدف ناشناس هست. لیان با ترس و شک به هدف خود نگاه میکنه. گویا شخصیتی که لیان به طرفش نشونه رفته کسی هست که اون نمیخواد بهش شلیک کنه.
همون طور که مشخصه کرس و وسکر همیشه با هم بودن. شاید کرس نتونه آلبرت وسکر رو از نزدیک ببینه (چون توی شمارهی پنجم بازی تاکید میشه که آخرین دیدار اونها قبل از ملاقاتشون توی بازی به سال 2006 برمیگرده) اما ممکنه وسکر هم دستی توی داستان بازی داشته باشه. دونستن این نکته اهمیت داره که توی همهی شماره های بازی وسکر به صورت حضوری یا غیر حضوری نمایان شده. به عبارتی هر ویروس یا انگلی مشاهده شده همشون در اختیار وسکر قرار گرفته شده. خود وسکر اوربوروس رو بر اساس همه انگلها و ویروسهای موجود اون زمان ساخته. اگه با ویروس جدیدی طرف باشیم باید سر و کله ی وسکر پیدا بشه. حتی خود سازندهها هم این رو کتمان کنن این قانونی هست که توی همهی شمارهها ثابت بوده. در بدترین شرایط وسکر باید توی فایلهای بازی حضور داشته باشه
شخصیت جدید قابل بازی یک انسان معمولی نیست و قطعا روش آزمایشاتی شده. شری بیرکین در گذشته زیر نظر وسکر بوده. از سال 1998 تا الان خبری از او نبوده و تنها چیزی که میدونستیم این بود که شری دست وسکر یا سازمان یود. اون یکی از میزبانان ویروس G بوده. ممکنه اون هم خونش با ارزش بشه. اگه اون رو استیو فرض کنیم توی این بازی 2 شخصیت زنده مونده از 2 ویروس قدیمی در کنار هم هستن.
در اولین تریلر منتشر شده از بازی این همه شخصیت دیدیم. قطعا در طول زمان این شخصیتها افزایش پیدا خواهند کرد.
,نظرات اعضای تحریریه,امیر:
به نظر من چیزی که خیلی واضحه اینه که کپکام خودش متوجه شده که فن بیس بازی رو به دو قسمت تقسیم کرده. خیلیا چهار و پنج رو واقعا دوست داشتن، خیلیام (مثل خودم) نسخه های قبلی رو ترجیح میدادن. کپکام تصمیم گرفته هر دو گروه رو راضی نگه داره. خودشون گفتن میخوان تعادل بازی بین اکشن و ترسناک رو نگه دارن. شنیدن این خیلی میتونه شیرین باشه. اما هیچکس یادش نرفته که نسخه قبلی هم قرار بود خیلی ترسناک باشه. من از تریلر راضی بودم. تغییراتی که مکانیزم گیم پلی بازی کرده بود به نظر خیلی مثبت میومد. مراحل لیان هم کاملا مطابق سلیقه من طراحی شده بود و بیشتر از همه چی منو یاد رزیدنت ایول 2 مینداخت که فکر میکنم بهترین نسخه کل سری بازی بوده تا الان. مراحل کریس یه خورده به نظرم چالش برانگیز تره. کپکام تازه داره این فرمول سوم شخص رو امتحان میکنه، باید چطور از پسش برمیاد. من فقط امیدوارم اگه قراره اکشن باشه لااقل آسون نباشه و همون حس Survival رو بده. مراحل این یارو جدیده انقدر گنگ بود که نمیتونم در موردش نظری بدم فعلا.
———————————
نوید:
همه چی با یک حس نوستالژیک شروع میشه …
یه کلوز شات از شخصیت محبوب، لیان اس کندی که Berettaی معروفش را در حالی که نفس نفس میزنه به سمت شخصی نامشخص نشونه رفته
بحث در مورد سلاحهای بیولوژیک و راکون سیتی هستش، که ناگهان یک زامبی وارد صحنه میشه؛ زامبیی که ایندفعه کنرلش دست کسی نیست و تنها علاقه و دلخوشیش خون تازه انسانه، دقیقا بیننده را به حال و هوای رزیدنت اویل های کلاسیک میبره …
شهر مملو از خون شده و صدای ناله در شهر شنیده میشه و دوباره نور امیدی در دل طرفداران قبلی این سری روشن میکنه …
اما این لذت مدت زمانی کمتر از حتی یک دقیقه و نیم داره، زیرا همه چیز با نشون دادن کریس ردفیلد، اون هیکل عضلانیش و مردم چین که همه تا دندان مسلحن عوض میشه و دوباره آه از نهاد اون کسایی که دوست ندارن این شماره هم مثل قبلیش یک اکشن محض باشه، بلند میکنه
همیشه گفتم، نمیشه زود قضاوت کرد، شاید همه چیز بر وقف مراد تموم بشه، اما تا اینجای کار آش شوربایی پخته شده، با وجود تعداد زیادی کارکتر، سبک جدید وحشت و درام، وجود انواع اسلحه و لوکیشن های خیلی دور، خیلی نزدیک.
فعلا باید صبر کرد و منتظر تریلرهای جدید موند تا ببینیم چطور میخوان داستان لیان را در آمریکا ( این که کدوم شهر هست معلوم نیست، تنها تایلویی که دیده شد Tall Oaks Station بود که هیچ نشونی از شهر خاصی نداشت ) و کریس را در چین به هم پیوند بدن.
———————————
بابک:
این چند ساله مد شده هرکی یک اسم جدید برای سبک بازیش انتخاب می کنه، حالا هم کپکام اومده برای سبک RE6 اسم Dramatic Horror گذاشته که هیچکس نمیدونه دقیقا چجوریه، در حالی که از تریلرش چیز آنچنان جدیدی دیده نمی شد. اما خوشبختانه من به شدت از اوایل تریلر و مراحل لیان خوشم اومد، چون خیلی من را یاد RE2 مینداخت. RE2 بهترین بازی سری است به نظر من و جو قسمت های لیان خیلی نزدیک به اون به نظر میومد. فقط ظاهرا تایید شده که Claire نیست و خُب برای من که شخصیت محبوبم تو RE کلیر است یک مقدار ناراحت کننده بود.
قسمت های کریس درسته خیلی اکشن تر بود اما به نظر من در حال حاضر چنین مراحلی لازم است و گیمر امروزی یک بازی سراسر ترسناک و تاریک و پر از تنها بودن را قبول نمی کنه، پس تصمیم کپکام درسته اما در صورتی که 1) این قسمت ها با قسمت های ترسناک ترکیب بشن و خیلی زیاد هم نباشند. یعنی مثلا دو تا مرحله با لیان بریم و جو کاملا Survival Horror باشه و پشت سرش یکی دو تا مرحله هم با کریس و مراحل اکشن که تا حدودی تنوع ایجاد بشه. 2) کیفیت اکشن و طراحیش بالا باشه. اکشن RE5 خوب بود، ولی باید خیلی بهتر می بود. مثلا من دیگه به هیچ وجه قبول نمی کنم در سال 2012 همزمان با تیراندازی نشه راه رفت.
چند تا صحنه هم با کاراکترهای جدیدی دیدیم که خُب یک مقدار خوشم نیومد. اون پسره که مثل مسابقات کشتی کج زامبی ها را می زد خیلی تخیلی و مصنوعی بود و دوباره یادمون انداخت که در هر صورت کپکام یک شرکت ژاپنیه.
در کل نظر من این است که اگر کپکام بتونه به خوبی این قست های مختلف را در کنار هم بگذاره و یک ترکیب خوب ازش دربیاره شاید واقعا بتونیم یک رزیدنت ایول با میانگین امتیاز بالای 90 تو این نسل شاهد باشیم که هم فروش خوبی بکنه و هم طرفداراش راضی باشن. در حال حاضر می تونم بگم جزو 5-6 تا بازی است که امسال خیلی منتظرش هستم، فعلا فقط برای همون مراحل لیان!
———————————
محمد:
نیمه اول تریلر شاهکار بود، حضور لیان به تنهایی باعث میشه به این نتیجه برسم! حس و حال شماره های کلاسیک تو نیمه اول کاملا مشهوده و به نظر میاد واقعا کپکام تصمیم گرفته یه مقدار ترس رو به بازی تزریق کنه. نیمه دوم اکشن بازی خیلی بیشتر میشه و اواخر تریلر هم تلفیقی از Gears of War و Uncharted رو شاهد هستیم! ولی به نظرم اگه تمام بازی بخواد مثل نیمه اولش باشه حداقل از نظر تجاری ممکنه به موفقیت خوبی دست پیدا نکنه و از این نظر می توانم حق رو به کپکام بدم. البته اگه سازنده بازی بتوانه به خوبی بین مراحل لیان و کریس و شخصیت جدید تعادل برقرار کنه، به نظرم شاهد یه گیم پلی عالی و لذت بخش خواهیم بود. الان تنها مشکلی که با بازی دارم اینه که داستان بازی چطور روایت میشه، تعداد شخصیت ها به نظر خیلی زیاد میاد و تصور اینکه کپکام بتوانه به خوبی همه شخصیت ها رو پوشش بده و یه داستان عالی رو برامون روایت کنه، سخته. از نظر اکشن به نظرم بازی کمبودی نداره و خصوصا تو مراحل کریس با انواع و اقسام تسلیحات جنگی سر و کار داریم، تانک هم گویا به بازی اضافه شده! بازم میگم اگه کپکام بتوانه بین مراحل تعادل برقرار کنه مطمئنا هم فن های قدیمی و هم فن های جدید از بازی راضی میشن، فقط شرط اصلیش اینه که مراحلی که با لیان میریم ترسناک باشه و واقعا بتوانه حس ترس و دلهره که تو شماره های کلاسیک وجود داشت رو به گیمر القا کنه. در نهایت من از نمایش اولیه بازی راضی هستم و فکر می کنم این بازی می توانه دوباره به اوج برگرده، از همین الان این بازی جز بازی های مورد انتظار من تو سال 2012 هست، البته اگه آخرش تاخیر نخوره!
———————————
امیرحسین فرحزادی:
ضعیف بود… خیلی ضعیف! البته این رو کسی میگه که 3 نسخه اول و تا حدودی نسخه چهارم، جزو بهترین بازی های عمرش هستند. چرا مغز سازندگان برای ساخت بازی های واقعی سبک Survival Horror هنگ کرده؟! الان خود من تا روز عرضه دان پور بهش امیدوارم چون با این سری زندگی کردم و غیر این کاری نمیتونم بکنم! ولی به احتمال زیاد آخر سر رو سیاهمون میکنه! الان رزیدنت هم همینطوره! چون اینجا خیلی طرفدار داره بعد دیدن یه تریلر سریع همه جووگیر میشن و به خودشون امید واهی میدن ولی آنچکه من تو تریلر دیدم یه بازی ترسناک خوب ولی یه رزیدنت ضعیف به نظر می آمد! الان اگر رزیدنت 5 یه آی پی مستقل بود و الان شماره جدیدش معرفی میشد، شاید برای 1-2 روز بهش توجه میشد و بازیکنان ابراز خوشحالی می کردن ولی آنچکه باعث میشه بازیکنان از تایید شدن رزیدنت 6 ، 9 ، 10 ، 15 سرتا پا شور و خوشحالی بشن، طعم لذیذ 3 نسخه اول بازی هست که هنوز که هنوز تکرار نشده و به امید آن روز تا رزیدنت اویل 20 رو هم دنبال میکنن! سایلنت هیل و رزیدنت اویل خیر سرشون صاحب سبک هستن و چون ابتکار عمل با اونهاست، همیشه باید حرکت رو به جلو داشته باشن ولی…
———————————
فرنود:
سوال بزرگی که ذهن من رو به خودش اختصاص داده اینه که چرا همه بعد از دیدن تریلر میان و میگن امیدواریم که این نسخه دوباره به دوران اوج برگرده و …. . چیزی که واضحه از این جور جملات رو کم ندیدیم تو این چند سال اخیر و یه چیزی هم که به خودم ثابت شده به ندرت این جور بازی ها تونستن موفقیت خودشون رو برای بار بعدی تکرار کنن.
با اینکه با این دید به سمت تریلر بازی رفتم کمی نظرم به سمت بازی مثبت تر شد. این که چند شخصیت توی بازی باشن میتونه نوید گیم پلی های متفاوت رو بده. حداقل اینجوری فکر میکنم بشه به کمی ترس توی بازی رسید. اکشن بازی هم که ماشاالله دیگه سیستمی داره واسه خودش! همش با خودم میگم یعنی کل بازی چطوری میشه روایت بشه؟ چیزی که مشخصه بعد از RE5 نگاهم به کلی چیز دیگه ای از کپکام شده و برای خودم موضوع رو خیلی خوب نمیتونم هضم کنم. امیدوارم که حداقل داستانی که همیشه هم وجود داشته با کمی تغییرات بتونه سطح خوبی رو از RE به نمایش بذاره. تنها کاری که در این حال از فن هایی مثل من برمیاد امیدوار بودن به بازیه که مطمئنا همیشه ادامه خواهد داشت.
———————————
امیرحسین پرورش:
وقتی به سابقه ی IP های بزرگ تاریخ نگاه کنیم با سرنوشت های شومی برای خیلی از آن ها مواجه می شویم شاید همه ی این امر وابسته به افت کیفیت یا نزول سطح کار سازندگان اثر نباشد ، بلکه در برخی مقاطع خاص زمانی چنان سلایق گیمرها تغییر کرده ( چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی ) که دیگر پذیرای آثار محبوب قبلیشان نبوده اند و این امر ناخودآگاه باعث نابودی آن عنوان یا مجبور شدن به پذیرش شرایط روز شده است.
Biohazard نیز از جمله سری هایی است که در طول سابقه ی چندین ساله ی خود تغییرات زیادی را در ساختار خود دیده است، بدون شک نقطه ی عطف این سری را میتوان در عرضه ی چهارمین نسخه ی اصلی این سری مشاهده کرد، برخلاف قبل اینبار مکانیزم تیراندازی بسیار بهبود یافته بود و به نوعی بدعتی نو در زاویه ی دوربین سوم شخص نهاده بود همچنین صحنه های QTE و سینمایی بازی آن را به اثری بسیار خاص تبدیل میکرد اما در این میان بودند طرفداران این سری که دلشان همان دوربین ثابت ناکارآمد عناوین اولیه یا شوتینگ زجر آور آن را میخواست ! البته نمی توان منکر آن شد که RE4 به اندازه ی اجداد خود ترسناک نبود و همان حس و حال قبل را تداعی نمیکرد اما کدامیک از شما در اولین لحظاتی که اشلی را در یک دهکده پر از مسخ شده ها اسکورت می کردید نترسیدید ؟ شکل ترس عوض شده بود اما RE4 هنوز هم ترسناک بود .
بعد از RE4 شوترهای سوم شخص تحت تاثیر آن بسیار پیشرفت کردند و با GeoW بالاخره محقق شد تا کیفیت شوتینگ این سبک به FPS نزدیک شود حالا Capcom مانده بود و راهی که خودش اولین بار در آن پاگذاشته بود.
RE5 شاید عنوان نوآوری در این سری نبود اما همین تغییرات مورد تهاجم دوستان نظیر عوض شدن محیط ، حالت داستانی دو نفره و … اگر نبود باور کنید RE5 یک میلیون نسخه هم فروش نمیرفت و همین طرفداران سینه چاک هم می رفتند آنچارتد بازی می کردند!
حال ماجرای ما و RE6 هم همین است بعضی ها بر طبل نوستالژی ای می کوبند که البته خیلیشان تجربه اش هم نکرده اند! چه کسی گفته حس ترس تنها با یک اکشن افتضاح، گانینگ ناکارآمد و محدودیت حرکتی و دوربین منتقل می شود ؟ F.E.A.R ترسناک نبود؟شاهکارهای Visceral یعنی Dead Space 1 , DE 2 ترسناک نبودند ؟
پس اینبار از نظر من ضعف در المان های اصلی گیم پلی این سبک در RE6 به بهانه ی ترس اصلا قابل قبول نیست، کپکام در ابتدا باید یک شوتر خوب به ما عرضه کند و سپس با روش های مختلفی حس تعلیق، واماندگی ، تلاش برای بقا و … را به آن تزریق کند واین هیچ ربطی به این ندارد که شما از شلیک کردن با مسلسل لذت نبرید!
بازگشت لیان بسیار خوشایند است و محیطی که ما را با خاطرات خوش RE3 پیوند میدهد البته امیدوارم خبری از آلبرت وسکر بازگشته از مرگ با یک روایت مضحک نباشد.
WoW این جا چه قدر مرا یاد خیابان های راکون سیتی می اندازد!،چه قدر زامبی ،لطفا کلت من را بدهید !
———————————
احد:
این که کپکام به خواستهی هر 2 قسمت فنهاش توجه کرده واقعا کار بزرگی کرده. این رو جدی میگم مطمئن باشین سختترین بازی نسل که قراره ساخته بشه RE6 هست. ارضا کردن 2 شاخه فن که طرز تفکرشون زمین تا آسمون با هم فرق داره کار هر تیم و شرکتی نیست. توی بازی نوآوری دیده میشه و مثل RE5 دیگه RE4HD نیست.
گرافیک بازی احتمالا از اینی که هست بهتر میشه. چهره پردازیها یه ذره مشکل دارن از نظر من. اما از اونجایی که رزیدنت ایول همیشه چهره پردازی عالی داره میشه گفت از اینی که هست خیلی بهتر میشه. در مورد موزیکهای بازی نظری ندارم چون باید در خلال بازی بشنوم و از روی تریلر نمیشه چیزی گفت.
لیان یه ذره شخصیتش بیشتر پرداخته شده. از اون حالت خونسردیش فاصله گرفته. شخصیتش جدی تر شده. این میتونه تو روند محبوبیت لیان که بخش اعظمش به خاطر تیپ و قیافش هست تاثیر گذار باشه. البته شروع این پرداخت شخصیتی جدید از انیمیشن RE شروع شده بود.
خوب میرسیم به حضور کرس. اینو توی تاپیکش هم گفتم. حضور کرس نماد یک چیز هست….. آلبرت وسکر
مرگ وسکر توی RE5 مشکوک بود. اینو از خودم نمیگم. از تزریق سرم به خودش بگیر تا شلیک موشکهای مشکوک قبل از اوج گیری جت شخصیش، همشون مشکوک بود. حالا از اینا بگذریم. حضور کرس برخلاف تصورات شما که همگی فکر میکنین قسمت بد بازی هست برعکس قسمت خوب بازی هست. کرس نقطهای هست که بازی داستان خوبی به خودش میگیره. معمولا سناریوهای کرس همیشه پربارند.
———————————
محمد حسین:
کپکام با Lost In Nightmares و Resident Evil Revelations نشون داد که هنوز می تونه طرفداران این سری رو بترسونه و هنوز هم می تونه محیط های ترسناک و تنگ و تاریک شماره های اولیه رو به شماره های جدید بیاره. این باعث شد که طرفداران بازی بیش از پیش به نسخه جدید امیدوار بشن و همه انتظار یه عنوان ترسناک رو می کشیدن.
با معرفی شماره 6 و انتشار تریلر بازی اولین چیزی که نظر منو جلب کرد سینمایی تر شدن بازی بود. کات سین ها توی تریلر خیلی با کیفیت تر از قبل شدن و مشخصه که همه با تکنولوژی موشن کپچر و دقت خاصی تهیه شدن چیزی که نشون میده بازی شباهت زیادی به آثار هالیوودی پیدا کرده و اون تم شرقی و ژاپنی بازی تا حد ممکن کنار گذاشته شده و همه چیز برای مخاطبین غربی ساخته و پرداخته شده. ته ریش لیان و ظاهر جدید اون خیلی باور پذیر تر شده و ازون قیافه شسته و تمیز شماره 4 خبری نیست. این موضوع در مورد کاراکتر های دیگر بازی هم صدق می کنه و به عنوان مثال کاراکتر های مونث بازی ظاهر واقعی تری به خودشون گرفتن. بازگشت قیافه های آشنای بازی مثل اشلی( کاراکتری که نشون داده شد خیلی شبیه به اشلی بود هم از نظر قیافه و هم صدا ولی هنوز تایید نشده) ، کریس، ایدا وخود لیان یکی از نکات مثبت بازی به حساب میاد چرا که شماره 4 به حدی بین گیمر های محبوبه که برای دیدار دوباره کاراکتر های این بازی هم شده یه سری از افراد به طرف شماره 6 کشیده می شن تا داستان جدید اونها رو دنبال کنن. از لحاظ ظاهری کپکام مثل همیشه سنگ تموم گذاشته. از لوگوی جالب بازی که بوسیله تار های عنکبوت بالای نوشته Resident Evil قرار گرفته تا نورپردازی زیبای بازی و صورت ها و طراحی فوق العاده کاراکترها، همه چیز زیبا و با کیفیت درست شده.
از نظر گیم پلی این رو میشه فهمید که کپکام هیچ علاقه ای به بازگشت به گذشته نداره چیزی که خیلی از طرفدارن روش پافشاری می کنن ولی مثل اینکه گوش کپکام به این حرف ها بدهکار نیست. تنها چیزی که اون ها بهش نگاه می کنن و ازش الگو می گیرن شماره 4 بازی هست که خود این شماره بین طرفداران بازی هم یه دو دستگی ایجاد کرده. ولی با انتشار شماره 6 طرفداران گیم پلی کلاسیک کم کم باید این آرزو ها رو به فراموشی بسپارن و با گیم پلی جدید خودشون رو وفق بدن. کاری که توی این شماره انجام شده جداسازی بخش اکشن هست از بخش ترسناک و پازل گونه بازی. قسمت ترسناک و نزدیک تر به شماره 4 رو با لیان میریم و با کریس قسمت تماما اکشن بازی رو که حتی شباهت هایی که به GeOW و COD هم پیدا کرده(!) دنبال می کنیم. این جدا سازی کار نسبتا مناسبی هست و خودش می تونه تنوع خوبی به گیم پلی بده . ظاهرا کارکتر های قابل بازی دیگه ای هم تو بازی هستن که بخش داستانی و گیم پلی مخصوص به خودشون رو دارن.
با توجه به این تریلر رزیدنت اویل 6 قرار هست که همه رو راضی نگه داره. جو ترسناک بخش های لیان در کنار اکشن های کریس و کارکتر های دیگه. تنها نگرانی اینجا مربوط هست به هماهنگی این بخش ها باهم و اینکه آیا کپکام می تونه این چندگانگی رو به خوبی اداره و تدوین کنه و هر سکانس در زمان مناسب خودش اجرا بشه؟ کاری که چندان ساده و راحت به نظر نمیاد. به شخصه احساس خوبی در مورد شماره 6 ندارم و فکر نمی کنم که کپکام بتونه اونجور که باید و شاید از پس این کار بر بیاد و بیش از RE 6 منتظرم تا چند روز دیگه Revelations رو تجربه کنم. بازیی که بسیار شبیه تر به اون چیزی هست که ما از یک Resident Evil نسل حال انتظار داریم.
———————————
علی:
برخلاف انتظارات،شب جشن پانزده سالگیِ مجموعه RE کپکام در یک حرکتِ غیر منتظره ششمین قسمت اصلی در این مجموعه را تایید کرد.تریلر بازی بر خلافِ اینکه خیلی واضح بود و حتی قسمت هایی از گیم پلی هم داشت،در عین حال بسیار مرموز و عجیب هم بود.توضیحات کامل رو احد توی تحلیلش از تریلر داد.من فقط بخشی از نظر شخصی خودم رو میگم.نسخه ششم مجموعه سعی میکنه تا سه قشر متفاوت از بازیکنان رو به خودش جذب کنه.اول اینکه کاملا مشخصه علت حضورِ کریس و لیان در بازی اصرار زیاد فن های بازی بوده.حضور شخص سوم هم بخاطر علاقه زیاد کپکام به شخصیت وسکر بوده و فکر میکنم حضور این شخص قراره جای خالیِ وسکر رو پر کنه.تمامِ نسخه های اصلی و شماره دار مجموعه دارای داستان های بسیار خوبی بوده اند(نسخه چهارم رو فاکتور بگیرید)بنابراین میتونیم مطمئن باشیم که داستان بسیار خوبی در این نسخه انتظارمون رو میکشه.بخصوص اینکه دو تا از قهرمانان اصلی مجموعه در بازی حضور دارند.در ضمن باید این رو هم بدونیم که بازی قرار به یک آلودگی جهانی بپردازه و این یعنی یک هرج و مرج جهانی.اتمسفر و فضای قسمت های لیان بشدت یادآور نسخه های کلاسیک مجموعه بود.به نوعی میشه گفت لیان تبدیل شده به نماد قسمت های ترسناک و کریس نماد قسمت هایی که از اکشن بیشتری برخوردار هستند.ترجیح میدم فعلا راجع به نفر سوم نظری ندم.مطمئن باشید قراره با بهترین و عظیم ترین RE ملاقات داشته باشیم.این جو ضدی هم که برای این بازی بوجود اومده ناشی از تفکرات قدیمی و تاریخ گذشته معدود فن های بازی هستش که خودشون رو در محدودیت های نسخه های کلاسیک حبس کردن و قصد به روز شدن ندارن.چیزی که مشخصه اینه که ساساکی کارگردان بازی تونسته شناخت های جدیدی رو نسبت به فن های قدیمی و جدید مجموعه کسب کنه و این نوید یک نسخه فوق العاده از مجموعه رو میده.
———————————
سینا:
تریلر برای من اونقدر که انتظار داشتم متقاعد کننده نبود. ولی بعدا که با یکی از دوستام که فنه درجه یک RE هست صحبت کردم و با هم دیدیم، نظرم عوض شد. من از اول هم مشکلی با اکشن تر شدن بازی نداشتم و معتقد بودم و همه جا هم گفتم اون دوربین کلاسیک، این نسل پاسخگو نیست. مشکل RE5 چیز دیگه ای بود که از شواهد پیداست تو این بازی، مخصوصا در نیمه ی لیان به خوبی بهش پرداخته شده. اتمسفر Mystery، محیطای Creepy، تاریک و نمناک، به علاوه کمی هم ترس! داستان بازی هم به نظر عظیم میاد. من که به این خط مشی جدیدی که کپکام تو RE6 پیش گرفته امیدوارم. فقط دوس دارم قسمت های کریس و اون شخصیت جدید خیلی پرت نباشه!
———————————
صادق:
هر سازنده ای، هر خواننده ای، هر راننده ای، به کل هر کسی دنبال پول بیشتر. کپکام م از این قضیه مستثنی نیست. وقتی RE5 میاد خوب میفروشه ر حالی که انقدر اکشنش بالاست که دیگه نمیشه بهش گفت بازی در سبک ترسناک چرا باید کپکام بیاد درصد اکشن رو کم کنه و مثل شماره 3 (که از نظر من ترسناکترین شماره بود) بیاد همه چیز رو ترسناک کنه؟ چرا به جای یه بسته 6 تایی گلوله نیاد انبار مهمات بزاره رو کولت تا هر چقدر دوست داری تیر بزنی. البته خوب چیزی که ما دیدیم به نظر به طور کلی سه بخش داشت: بخش لیان که مثل شماره ی چهارم بازی بود، یعنی المان های بازی های ترسناک به خوبی توش مشهود بود، بخش کریس که شبیه GeOW شده بود! و بخش این پسر جدیده که داشت فالژ میزد تو بازی! به جان خودم این پسره خیلی غیر قابل درک بود، به اضافه این که کاملاً معلوم بود که کلید بازی هم خودشه، نه خود خودش ها! بیشتر خون این پسره برای بازی حیاتی هست. البته با خودم گفتم مگه از شماره 5 بدتر هم میشه ساخت؟ به این نتیجه رسیدم نه نمیشه! هر چقدر هم سعی کنن نمیشه! با این که کپکام به صورت تخصیصی در این زمینه فعاله! اما نمیتونه بیشتر از شماره پنج یه IP رو نابود کنه! ببینیم اولین بازی در سبک Action/Horror/Adventure/Survival/ با ته زمینه ی RPG ! که تازگیا مد شده و تو هر بازی ای میگن ته زمینه نقش آفرینی داره چی از آب در میاد!
———————————
امیر رضا:
اولین چیزی که باید بگم اینه که اصلاً انتظار همچین چیزی رو نداشتم، اصلاً!
احد توی صحبت هاش اشاره کرد که بازی هر دو نوع طرفدار بازی، یعنی اونهایی که اکشن میخوان و اونهایی که ترس میخوان رو ارضا میکنه، اما به نظر من بجز اون دو قشر، یک قشر جدید هم به طرفدار های این بازی اضافه میشه.
تک تک صحنه های تریلر نوید یک تلفیق گیمپلی بی نظیر رو میدادن، گرافیک هم با اینکه هنوز تا انتشار بازی راه زیادی مونده، تا حدودی به پختگی هنری و چیزی که میخواد در نهایت ارائه کنه رسیده بود بنظر من!
در کل بنظرم بعد از یک وقفه طولانی برای RE برای اینکه یک عنوان واقعاً بزرگ تلقی بشه، این نسخه از بازی آبرویی که عنوان بازی استحقاقش رو داره بهش پس میده!فکر کنید توی 2 ساعت بازی کردن، هم ترس، هم اکشن، هم خشونت، هم سرعت و هم هیجان رو تجربه کنید!