از همان اوایل مایکل جکسون با پوشیدن پیراهن های حاشیه دار شده،کفشهای پاشنه دراز وشلوارهای دمپاعریض، باکلاهی برگرفته شده از حیوانات عروسکی به عنوان شخصیتی با سبک پوششی کاملا نایاب توصیف میشده است .
,
در مارس ۱۹۸۸، جکسون زمینی در نزدیکی سانتا ینز، کالیفرنیا، خریداری کرد تا مزرعه نورلند موفقیتهای جکسون سبب شد که وی لقب «سلطان پاپ» را دریافت کند، عنوانی که ایدهاش از الیزابت تیلور، بازیگر و دوست صمیمی جکسون آمد. تیلر هنگامی که جایزهی «هنرمند دهه» را در ۱۹۸۹ به او تقدیم میکرد، جکسون را سلطان حقیقی پاپ، راک و سول خواند. برای قدردانی از تاثیراتی که جکسون بر دههی هشتاد گذاشت، رئیس جمهور وقت، جرج اچ دبلیو بوش جایزهی مخصوص «هنرمند دهه» را در کاخ سفید را به او تقدیم کرد؛ بوش جکسون را به خاطر«عظمت محبوبیتش» تحسین نمود. از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰، جکسون ۵۰۰٫۰۰۰ دلار به “بنیاد یونایتد نگرو کالج “بخشید و تمام سود بدست آمده از تک آهنگ مرد در آینه را نیز وقف خیریه کرد. اجرای زندهی «تو آنجا بودی» توسط جکسون در شصتمین سالروز تولد “سمی دیویس پسر” (به انگلیسی: Sammy Davis Jr,’s)، نامزد دریافت جایزه در مراسم جایزه امی شد. خود را با هزینهای معادل ۱۷ میلیون دلار در آنجا بسازد. وسعت این ملک شخصی ۱۱ کیلومتر مربع است. جکسون ، نورلند را با چندین چرخ فلک، یک باغ وحش غیر متعارف، یک سالن سینما و چهل نگهبان تکمیل کرد. در سال ۲۰۰۳، ارزش این ملک را ۱۰۰ میلیون دلار برآورد کردند. در ۱۹۸۹، درآمد سالانهی او از فروش آلبومها، محصولات وابسته و کنسرتها تنها برای همان سال، ۱۲۵ میلیون دلار، تخمین زده شد. کمی بعد، جکسون اولین فرد غربی بود، که در یک آگهی تلویزیونی برای تلویزیون روسیه ظاهر شد.
در ماه مه ۱۹۹۴، جکسون با خواننده و ترانه نویس لیزا ماری پریسلی دختر الویس پرسلی، ازدواج کرد. آنها در سال ۱۹۷۵، در یکی از گردهماییهای فامیلی جکسون ،درهتل و کازینوی بزرگ مترو گلدوین مایر برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کردند و در اوایل سال ۱۹۹۳، توسط یک دوست مشترک دوباره با هم مرتبط شدند. آنها هر روز تلفنی با هم صحبت میکردند. وقتی اتهامات سوء استفادهی جنسی از کودکان علنی شد، جکسون به حمایت عاطفی لیزا ماری وابسته شد. او نسبت به سلامتی رو به افول جکسون و اعتیاد او به داروها نگران بود.[۷۶] لیزا ماری توضیح داد که :«من باور داشتم که اون هیچ کار نادرستی انجام نداده و اینکه به اون به ناحق تهمت زدن و بله من کم کم مجذوب اون شدم. میخواستم نجاتش بدم. احساس کردم میتونم این کارو بکنم.» در یک تماس تلفنی که جکسون با لیزا ماری برقرار کرده بود، لیزا او را خیلی هیجان زده، متزلزل و در هپروت توصیف کرد. کمی بعد، او سعی کرد که جکسون را متقاعد کند که اتهامات را خارج از دادگاه حل و به یک مرکز درمان اعتیاد مراجعه کند. نزدیک پاییز ۱۹۹۳، جکسون تلفنی به لیزا ماری پیشنهاد داد، او گفت :”اگه ازت بخوام که با من ازدواج کنی، اینکارو میکنی؟” پرسلی و جکسون به طور خصوصی در جمهوری دومینیکن ازدواج کردند.البته طرفین تا دو ماه ازدواجشان را انکار نمودند. ازدواج از زبان لیزا، «زندگی یه زوج ازدواج کرده… که از نظر جنسی فعاله» بود. در آن زمان، رسانههای شایعه پرداز عنوان کردند که این ازدواج حقهای برای سرپا نگه داشتن چهرهی مردمی جکسون در پرتو اتهامات قبلی سوء استفادهی جنسی است. جکسون و پرسلی کمتر از دوسال بعد از یکدیگر جدا شدند، آنها دلیل جدایی را اختلافات غیر قابل حل اعلام کردند. ولی ارتباطشان دوستانه باقی ماند.
جکسون از زمان کودکی میخوانده، و در طی زمان، صدا و سبک آوازی او به طور چشمگیری تغییر کرد. بین ۱۹۷۱ و ۱۹۷۵ صدای جکسون «به آرامی از آواز سوپرانوی یک پسر بچه، به تنورهیجان، غم یا ترس. او برای اولین بار از این سبک در آهنگ «بدنتو تکون بده (برو پایین)»استفاده کرد. بالایی تغییر کرد». در میانهی دههی هفتاد، خواننده یک سبک خواندنِ «سکسکه آوازی» اختیار کرد. هدف سکسکه ـ چیزی شبیه به فرو کشیدن هوا یا نفس نفس زدن ـ کمک به انتقال یک احساس خاص بود ؛
با از راه رسیدن آلبوم جدا از بقیه در اواخر دههی هفتاد، تواناییهای جکسون به عنوان یک آواز خوان به خوبی مورد توجه قرار گرفت. ال موزیک او را یک «آواز خوان با استعدادهای کور کننده» توصیف کرد. در همان زمان رولینگ استون آوازهای او را با آوازهای «نفس نفس و گسستگیهای کلامی رویایی»استیوی واندر مقایسه نمود. نتیجهی تجزیه و تحلیل آنها این بود که : «آواز تنور و سبک نرم و محکم جکسون بطور غیرعادی زیباست و به نرمی در کالبد یک فالستوی (صدای بسیار زیر مردانه) حیرت انگیز میلغزد که خیلی جسورانه به کار برده میشود.»
۱۹۸۲ شاهد انتشار دلهرهآور بود .رولینگ استون بر این عقیده بود که جکسون دیگر «با یک صدای کاملا بالغ» میخواند که «رنگ ملایمی از غم دارد». انتشار آلبوم بد در ۱۹۸۷، نمایانگر آوازهای سولوی خشن و جسورانه، و تنهای نرم تری در هم خوانیها است. یک لغزش تلفظی ویژه، مکرراً با نکته سنجی توسط جکسون به کار برده میشد، که بسته به موقعیت، واژهی Come On (به فارسی: بیا) را «cha’mone» یا «shamone» تلفظ میکرد. این مورد نیز جزء نکاتی است که هنگام اغراق یا تقلید از او، به آن تاکید میکنند. ورود به دههی نود مصادف با انتشار آلبومی متناقض و درون گرا به نام خطرناک بود. در این آلبوم، جکسون از آوازهایش برای قدرت دادن به سبکها و سوژههایی استفاده کرد که قبلا شکل گرفته بودند. نیویورک تایمز اشاره میکند که، در برخی قطعات او هوا را برای نفس کشیدن میبلعد، صدایش با شوری مردد به لرزش درمی دارد، یا در حد زمزمهای تهدید آمیز، که از لابهلای دندانهای کلید شدهاش هیس میکند، پایین میافتد. او «تُن ترحم برانگیزی» دارد. هنگام خواندن دربارهی برادری یا خودباوری، موسیقیدان دوباره تن صدایش «نرم» میشود. در ۱۹۹۳ ، جکسون برای اولین بار در مصاحبه با اپرا وینفری نشان داد که چگونه از دهان و حنجرهاش به عنوان ساز موسیقی (جعبهی ریتم) استفاده و بدین وسیله آهنگها را پایه گذاری میکند. رولینگ استون هنگام تفسیر آلبوم تسخیرناپذیر ، بر این عقیده بود که جکسون در سن ۴۳ سالگی، همچنان میتواند «قطعات اعلای آوازی و ریتم دار و هارمونیهای آوازی مواج» بسازد. نلسون جرج،صدای جکسون را اینطور معرفی میکند.,
مایکل دو بار ازدواج کرده و ماه عسل آن 3 فرزند میباشد. در طول این مدت مایکل 3 تور از خود بجای گذاشت. تور History وی، در 82 کنسرت و در 58 شهر بزرگ جهان برگزار شده است. مایکل جکسون علاوه بر تمام خصایصی که به او نسبت داده میشود، او را میتوان یک مخترع با شماره اختراع US Patent No . 5.255.452 شناخت. وی توانت در ویدئو کلیپ Smooth Criminalحرکت مایل ضد جاذبه خود را به رخ همگان بکشد. وی این کار را توسط کفش عجیب الاختراع خود انجام داده است که اثبات قانونی نیز برای خود دارا میباشد. از دیــــگر افتخارات وی میتوان به جایزه گرفتن از دستان رونالد ریگان، رئیس جمهور حال آن زمان یعنی چهاردهم می 1984 میباشد (البته این افتخار بیشتر نسیب ریگان بایستی شده باشه).,MoonWalker,در 29 اکتبر سال 1988 فیلم Moonwalker به کارگردانی مایکل و حمایت Warner Bros . Pictures منتشر شد. اکـــثر قسمتهای این فیلم همان موزیک های تصویری خود مایکل از آلبوم Bad وی میباشد. فیلم وی با استقبال شدید طرفداران خود در آمریکا روبرو شد و 800 هزار نسخه فروش کرد. موزیک هایی که از زمان حضور در جکسون 5 تا تور آلبوم Bad جهانی خود در این فیلم پخش شد را در زیر میتوان ملاحضه کرد.
* “Music and Me”
* “I Want You Back”
* “ABC”
* “The Love You Save”
* “2-4-6-8”
* “Who’s Lovin’ You”
* “Ben”
* “Dancing Machine”
* “Blame It on the Boogie”
* “Shake Your Body (Down to the Ground)”
* “Rock with You”
* “Don’t Stop ’til You Get Enough”
* “Can You Feel It”
* “Human Nature”
* “Beat It”
* “Thriller”
* “Billie Jean”
* “State of Shock”
* “We Are the World”
* “The Way You Make Me Feel”
* “Dirty Diana”
,
,Club 30s,آهنگ پس زمینه : Smooth Criminal
آهنگ خاص حرکت ویژه خود : Smooth Criminal
,Street,آهنگ پس زمینه : Beat It
آهنگ خاص حرکت ویژه خود : Beat It
,Woods,آهنگ پس زمینه : Another Part of Me
آهنگ خاص حرکت ویژه خود : Thriller , Billie Jean
,Cavern,آهنگ پس زمینه : Billie Jean
آهنگ خاص حرکت ویژه خود: Bad
,The Enemy Hideout,آهنگ پس زمینه : Smooth Criminal
آهنگ خاص حرکت ویژه خود : Beat It , Smooth Criminal
,
,مایکل جوزف جکسون,وقتی که صحبت از موسیقی پاپ مشود،اولین چیزی که به ذهن شما خطور میکند، چه کسی است؟ آیا به جز خواننده محبوب، مایکل جکسون، سلطان پاپ، گزینه دیگری در لحظه اول به یاد شما می آید؟ کسی که در دهه هشتاد میلادی به عنوان بهترین سنبل موسیقی پاپ و برترین سرگرمی ساز آمریکا (که خود آفریقایی الاصل بوده است) به جهانیان معرفی شد. مایکل علاوه بر اینکه یک خواننده بوده، میتوان او را یکی از برترین آهنگساز، ترانه نویس، تولید کننده، تنظیم کننده، رقصنده، طراح رقص، بازیگر، نویسنده، تاجر، مدیر مالی و بیت باکسر دانست که توانست خود را به بیش از 3.5 میلیارد نفر بشناساند.مایکل فرزند هفتم از خانواده جکسون میباشد که از سن شش سالگی وارد دنیای موسیقی حرفه ای شد. او در حالی که فعالیت خود را در گروه جکسون 5 ادامه میداد توانست به طور مستقل و برای اولین بار در سال 1971، تبدیل به یک تک خوان شود. مایکل جوزف جکسون 29 آگوست سال 1958 در شهر گری (واقع در ایالت ایندیانا) بدنیا آمد و در 25 ژوئن سال 2009 بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. پزشک قانونی لوس آنجلس در 28 جوئن به صورت رسمی، مرگ او را قتل معرفی کرد. مایکل در روز سوم سپتامبر در مقبره فارست لاون در کالیفرنیا به خاک سپرده شد.