مقاله های ویژه

25 بازی برتر PlayStation 3

روزها و ساعت ها در پی هم میگذرند و  بازی های PS3 شما را مجذوب خود کرده‌اند. سومین نسل از کنسول های خانگی کمپانی سونی نوامبر سال 2006 میلادی برای اولین بار به خانه های علاقه مندان راه پیدا کرد . با ما همراه باشید تا با بهترین بازی های پلی استیشن 3 آشنا شوید.

Flower

هیچ بازی وجود ندارد که کاملا شبیه Flower باشد . بازی زیبا ، قابل حس کردن و لولو درخشانی که به صورت Downloadable و انحصاری برای شبکه PlayStation Network عرضه شد . شما باد هستید و کنترل گل های پر پر شده را به عهده دارید . کم کم بزرگ می شوید ، گل های بیشتری را با هم متحد میکنید و با قوی تر شدن پا به محیط های تاریک و به دور از احساسات شهری می گذارید . Flower بازی است که همه باید حداقل یک بار آن را تجربه کنند . بازی با سبک زیبا همراره با هزاران هزار حرف های گفتنی که زبان از گفتن آنها قاصر است .
Flower نیاز به صدا و کلمات ندارد . Flower بدون استفاده از کلمات و به وسیله احساسات با شما ارتباط بر قرار می کند .

* شاید مدت ها زمان برد تا من Flower را درک کنم و به آن به دید یک بازی هدفمند نگاه نکنم . وقتی آن را درک کردم و وقتی روی موج بادهای خروشان از دید یک پر گل لیزخوردم ، احساس آرامش خاصی کردم . Flower داستان رسیدن به مقصد نیست ، Flower داستان سفر است .

MLB 09: The Show

* این بازی نمایانگر و نشانگر استاندارد های موجود در ورزش Baseball است . The Show با استفاده از مکانیسم اصلی این ورزش یعنی Pitching و بازی کردن در استایل تلویزیونی ، این بازی رو منحصر به فرد کرده است . علاوه بر این نکات ، استفاده از حالت رشد و فصب بندی قوی طوری که شما از یک بازیکن نا شناخته در لیگ های محلی شروع می کنید و به یک بازیکن معروف که در معتبر ترین لیگ دنبا بازی می کند تبدیل می شوید . The Show یکی از بهترین بازی های ورزشی ساخته شده برای PS3 است .

* من هیچ وقت Baseball را به اندازه یک بازی ورزشی مانند MLB09 : The Show دوست نداشتم . مکانیسم Pitching and Batting ، بازی کردن در طول یک فصل و نمایی که بازی را از آن دید انجام می دهید کافی است تا The Show را به یکی از بهترین بازی ورشی تبدیل کند . بازی با دوستان و مدیریت تیم در فصل های متوالی دلایلی هستند که شما را عاشق The Show می کند .

Valkyria Chronicles

* قطعا اگر قرار باشد مواردی را نام ببریم که این بازی را بزرگ و قابل احترام کرده است ، بزرگترین و بهترین دلیل آن طراحی هنری و نقاشی گونه و زیبای بازیست . وجود مکانیسم های استراتژی و نقش آفرینی به همراه داستان زیبا و ژرف گنبد ها و حمله امپریال ها ، Valkyria Chronicles را بی نظیر ساخته است . شما حق تصمیم گیری دارد ، شما می توانید انتخاب کنید با سربازان خود همه چیز را نابود کنید یا به حفظ منابع بپردازید . شما می توانید تصمیم بگیرید نگه دارید یا از دست بدهید .

* اگر چه Valkryie Chronicles آنطور که سزاوار بود مورد توجه قرار نگرفت اما بازی با ارزش و بسیار با احترام است . یک بازی با آمیزش هنرمندانه دو سبک آستراتژی و نقش آفرینی که جنگ را از دید سوم شخص به شما نشان می دهد . جلوه های بصری بازی به زیبایی بیانگر هنر هستند . هنر در صدای بازی نیز موج میزند . یکی از نقاط قوت دیگر این بازی داستان آن است ، داستان درگیر شدن یک ملت کوچک در جنگی بزرگ ، جنگی که باید تصمیم بگیرید که سرنوشت آن را چگونه رقم بزنید.

Demon’s Souls

* این بازی یک نمونه بارز از بازی هاییست که یا شما را متنفر خواهد کرد یا شیفته خود و من شیفته و عاشق Demon’s Souls شدم . در دنیای روح شیطان های بی شمار عدالت جاریست ، عدالتی که شما را به چالش میکشد ، شما را به مبارزه های سنگین و نفس گیر دعوت می کند . شما سنجیده می شوید ، بار ها و بارها شکست میخورید . آیا به اندازه کافی قوی و مصمم هستید که باز هم برگردید و شروع کنید ؟

* جدا از دنیای سخت و بی رحم Demon’s Souls نکته ای که آن را دوست داشتنی و زیبا کنید اتمسفر و جو حاکم بر آن است . جهانی که جای جای آن نشان از حزن و اندون و تاریکی دارد و این تاریکی است که شما را شیفته خود می کند . شما جذب می شوید و دنیای بی رحم حاکم بر بازی شما را به گوشه و اطراف می کشد و مجبور می کند تا به کند و کاو بپردازید و کشف کنید و پرده از رازهای بی شمار این دنیای غم زده بردارید . و همین جذب شدن شما را به تله های بی شمار می کشد و شما را درگیر مبارزه و مقابله با مرگ می کند .
Demon’s Souls در آسمان بازی های PS3 و بازی های هم سبک خود می درخشد زیرا به راستی همانندی ندارد . دنیای ساده ایست ولی همین سادگی شما را عاشق می کند و سپس … سپس می کُشد .

Street Fighter IV

* هیچ راهی بهتر از این نبود تا Capcom بتواند روحی تازه در بازی قدیمی و معروف خود بدمد . Capcom بسیار خوب عمل کرد و مکانیسم های دوست داشتنی و قدیمی سری Street Fighter را با المان های عصر جدید در هم آمیخت و Street Fighter IV را خلق کرد . میتوان Street Fighter IV را به دلیل آمیزش زیبای عصر جدید و قدیم بازی های رایانه ای ، Gameplay متوازن و دوست داشتنی و جلوه های بصری زیبا و متفاوت یکی از بهترین بازی های مبارزه نسل حاضر خواند .

* چگونه می توان پادشاه بازی های مبارزه ای که روزگار متمادی به دور از صحنه بوده است را بازگرداند ؟ جواب تنها یک نام است ، نامی که بازگشتی باشکوه داشت ” Street Fighter IV ” . بازی که همه المان های آن از شخصیت پردازی تا جلوه های بصری به هم پیوند خورده است . بازی که هر قشری از مبتدی تا حرفه ای می توانند از ان لذت ببرند .

Ratchet & Clank: A Crack in Time

* همه چیز را به دستان هنرمند و توانمند Insomniac بسپارید تا بار دیگر فرنچایز معروف Ratchet & Clank را به عرصه بیاورد . A Crack in Time را می توان بهترین شماره از این سری بازی خواند . میتوان شجاعانه این لقب را به این بازی داد زیرا علاوه بر وجود طنز های زیبا و به جا، جلوه های بصری خیره کننده ، استفاده از اسلحه های مختلف و متنوع و عامل Platforming که در بازی خودنمایی می کند ، Ratchet & Clank Future : A Crack in Time نکته های دیگری نیز مانند Item های زیاد و سیستم Level Up دارد که شما را تا مدت ها سرگرم نگاه خواهد داشت .

* درست زمانی که شما کم کم Ratchet و Clank و خاطرات ساعات خوش با آنها بودن را از یاد می برید ، ناگهان A Crack in Time خلق می شود . خلق می شود تا شما را بار دیگر به دنیای فانتزی و زیبای دو شخصیت دوست داشتنی این سری ببرد . جایی که Clank با حل معماهای خلاقانه و Ratchet با ماجراجویی های خود در سرزمین پر وسعت بازی با شما خواهند بود . گویی Insomniac به خواب تک تک طرفداران بازی رفته است ، نیاز و خواسته آنها را درک کرده است و با دوباره تعریف کردن المان های بازی اثری زیبا آفریده است .
اثری که به سان فیلم های PIXAR میماند .

Super Stardust HD

* بعد از اولین تجربه من درست بعد از عرضه Super Stardust HD روی شبکه PlayStation Network به این نتیجه رسیدم که Super Stardust HD یکی از بهترین بازی هایی بود که تا به حال بازی کرده ام . سبک این بازی را می توان Dual-Analog Shooter نامید ، بازی که با گیم پلی زیبا و متوازن خود به همراه Soundtrack های زیبا و گرافیک منحصر به فرد سرآغاز عرضه بازی های انحصاری با کیفیت برای PSN بود . من هنوز هم Super Stardust HD بازی می کنم اما هیچ خستگی احساس نمی کنم . این بازی همچون جواهری در PSN می درخشد که هر کس باید یک بار آن را از نزدیک ببیند .

* شاید روی کاغذ Super Stardust HD چیز جدید و خاصی نداشته باشد . یک بازی که در آن سفینه فضایی خود را در محیط یک سیاره کنترل می کنید و موانع را از سد راه خود بر میدارید . اما این بازی با گیم پلی زیبا و خاص خود قطعا تجربه ای ناب و تکرار نشدنی برای همه طرفداران بازی های Arcade خواهد بود . بازی که می توانید ساعت ها در پی هم از تجربه آن لذت ببرید .

Oblivion

* بسیاری از بازی های با سبک Open World در اینکه چه مقدار آزادی ه بازیکن می دهند مشکل دارند اما Oblivion مفهوم واقعی یک بازی Open World است ، دنیایی که آزادی را در جای جای آن حس می کنید . عمق بازی شما را درگیر تصمیم گیری ها می کند . در همین حال به یکی یا همه گروه های موجود در بازی ملحق می شوید ، به نبرد با موجودات افسانه های در غارهای اسرار آمیز یا بستن دروازه های دنیای پر رمز و راز Oblivion می پردازید ، خود را در تجربه ای ناب غوطه ور میبینید . تجربه ای که کمنر بازی را می توان یافت تا با انعطاف زیاد به شما اعطا کند .

* اعتیاد ! ما انها را می شناسیم . Bethesda باز هم به دنیای Oblivion رفت و بازی را خلق کرد که به راحتی می توانید ده ها یا حتی صدها ساعت در آن به گشت و گذار و جستجو بپردازید و از تک تک دقایق لذت ببرید .

WipeEout HD

* سری بازی های WipEout همواره در سرعت و عکس العمل سر آمد بازی های Racing بوده است . WipeEout با مخلوط کردن المان های مختلف گیم پلی اعتیاد اوری خلق کرد که بازیکن را به چالش می کشد . بازی که در 60 فرم بر ثانیه و 1080p اجرا می شود . WipeEout HD دارای وسیله های نقلیه ، Track های و اسلحه های گوناگون و متنوعی است که آن را در زمره بهترین بازی های PSN و سبک Racing قرار داده است .

* بازی های کمی وجود دارند که تنها به صورت Downloadable عرضه می شوند . سری پرآوازه و با قدمت WipEout برای اولین بار با WipEout HD پای بر نسل جدید گذاشت و به طور انحصاری برای شبکه PSN عرضه شد . قدم گذاشتن این بازی به دنیای HD با ویژگی های تکنیکی از قبیل 60 فرم در ثانیه و تصویر 1080p کلید یک تجربه ناب در بازی های Racing است .

Dead Space

* زامبی ها را فراموش کنید ! دیگر زامبی ها ترس را در خون های شما تزریق نمی کنند ؛ آنها را فراموش کنید و به دنیای آکنده از هراس Dead Space قدم بگذارید . جنگ با هیولاها و موجودات ترسناک در آغوش فضاسازی هنرمندانه تاریکی های Dead Space ، این بازی را در زمره ترسناک ترین بازی های عرضه شده قرار داده است . بازی که توانست سبک Horror را بهبود ببخشد و از زیر خاک غربت بازی های Horror بیرون بکشد . بازی که توانست به زیبایی فضا را با تمام آرامشش ترسناک و هولناک جلوه دهد .

* ترس از تاریکی Dead Space و فضای آن مرا تا حد مرگ نیز پیش برد . در هر گوشه و کناری منتظر حمله موجوداتی بودم که تا بدن مرا تکه تکه نکنند آرام نخواهند گرفت ، در حالی که باید تمام حواس به مهمات باشد . EA این دنیا را طوری خلق کرد که علاوه بر ترس از مرگ و موجودات هولناک ، ترس از تمام شدن مهمات نیز داشته باشید ، به همین دلیل باید حساب تک تک تیر هایی را که شلیک می کنید داشته باشید .
تنش ، ترس ، خون و … آوازه های این بازی هستند که هر بازیکنی باید آن را تجربه کند .

Resistance: Fall of Man

* با وجود گذشت سال ها از عرضه Resistance : Fall of Man ، هنوز هم این بازی یکی از عنوان های من روی علاقه من روی PS3 است . گر چه که Insomniac تجربه ای روی PS3 نداشت و یک استدیو با عنوان فوق العاده نبود ولی آنها جادو کردند و با آمیزش هنرمندانه جنگ جهانی دوم و المان های Sci-fi این بازی را خلق کردند . این بازی داستان سربازی به نام Nathan Hale را در خلال جنگ جهانی دوم بازگو می کند که اتفاقات عجبب و غیرمنتظره رخ می دهد . با وجود داستان جالب و المان های قوی دیگر ، وجود دنباله برای آن اصلا تعجب اور نبود .

* بی شک و بدون تردید یکی از بازی هایی که همه دارندگان PS3 باید آن را می خریدند و تجربه می کردند Resistance : Fall of Man بود . FPS سیاه ساخته Insomniac در ژانر خود فوق العاده بود .با جلوه های بصری خوب ، گیم پلی سریع و نفس گیر و صدای عالی بهترین عنوان ممکن روی PS3 بود . قطعا اگر Insomniac نبود و این بازی را در زمان ورود PS3 به عرصه جهانی به بازار عرضه نمی کرد ، PS3 موفق نمیشد . این بازی را می توان نقطه عطفی در تاریخ PS3 و عرضه آن دانست .

Warhawk

* نکته ای که درباره Warhawk مرا شگفت زده کرد ، قدرت و پتانسیل آن در برقراری ارتباط با دیگران بود . بازی شوتر سوم شخصی که کارزار جنگ های انفرادی تا نبردهای نفس گیر در زمین و آسمان بود . داشتن آزادی کامل برای جنگیدن روی زمین و با پای پیاده یا سوار یک جیپ شدن و یا حتی پشت کابین یک Warhawk نشستن ، تجربه ای ناب برای همه هواداران بازی های Online بود . در آخر ، با وجود مپ ها ، مود ها و DLC یی که برای ان عرضه شد ، Warhawk گنجینه ای در سرگذشت PS3 به حساب می آید .

* تصمیم اینکه Warhawk یک بازی Only Multiplayer باشد ابتدا سوال برانگیز بود ولی با عرضه بازی دیده شد که این تصمیم بسیار درست و به جا بوده است . بازی که صحنه عظیمی از جنگ با مپ های قابل تغییر و انواع ابزار آلات جنگی اعم از تانک و نفر بر و Warhawk و … بود . Warhawk با گیم پلی جذاب خود شما را وابسته خود میکند طوری که راندها بازی میکنید و احساس خستگی نمی کنید .

inFAMOUS

* دادن تجربه یک بازی Open World مانند Grand Theft Auto ، خلق شخصیت با قدرت های ماورایی و دادن آزادی و اختیار برای اینکه تصمیم بگیرید خوب یاشید یا بد ،شهروندان Empire City را نجات دهید یا نابود کنید پایه بازی با نام inFAMOUS است که تابستان اسمال به طور انحصاری برای PS3 عرضه شد . بازی زیبا که اختیار شخصیت آن با داشتن نیروی الکتریسیته در دستان شماست و میتوانید تصمیم بگیرید . داستان زیبای inFAMOUS به صورا رمانی کمیک مانند روایت می شود که این امر نیز یکی از زیبایی های بازیست .

* وقتی Sucker Punch بعد از بازی مانند Sly Cooper تصمیم به ساخت یک بازی برای بزرگ سالان گرفت نمیشد موفقیت ان را قطعی داسنت اما Sucker Punch توانست با شخصیت پردازی زیبا و خلاقانه و وارد کردن المان های ماورایی در کنار سبک Open World ، بازی خلق کند که با تحسین منتقدان روبرو شود .

Rock Band 2

* وقتی برای اولین بار Rock Band به دنیای بازی های رایانه ای قدم گذاشت ، برنامه مهمانی ها را تغییر داد . گروه های چهار نفری دور هم جمع می شدند و با ساز های پلاستیکی به انجام بازی می پرداختند تا سبک Rock را زنده نگه دارند . این بازی با Rock Band 2 تقویت شد و به کیفیت بالایی رسید . لیست سرشاری از آهنگ های معروف و دوست داشتنی و وجود داشتن حالت Career Mode تواسنت این بازی را در زمره بهترین بازی های بر پایه موسقی قرار دهد .

* سری Rock Band مانند مواد مخدر می ماند . کافی است ذره ای آن را تجربه کنید تا درگیر زیبایی ها و لذت های آن شوید . لذت های این بازی با لیست بلند بالایی از آهنگ های معروف و DLC هایی که هر روز به غنی شدن ارشیو این بازی کمک می کنند دو چندان می شود . ساعت ها به نواختن موسیقی می پردازید در حالی که لذت انجام Rock Band 2 گذر ثانیه ها را از یاد شما می برد .

Burnout: Paradise

* سری Burnout همواره دو نکته را برای علاقه مندان به سبک Racing به ارمغان اورده است ، حرکت و پرواز اتومبیل ها با سرعت های شگفت انگیز و تصادف های زیبا که نفس شما را در سینه حبس می کند . Burnout Paradise شما را به بهشت می برد . به یک دنیای Open World که می توانید در ان رانندگی کنید ، تصادف کنید و به صدای قلبتان گوش کنید و به خواسته های جنون آمیز آن عمل کنید . تعداد زیاد اتومبیل های زیبا و حلات Online جذاب از دیگر نکات قوی این بازیست که تا مدت ها شما را سرگرم نگه خواهد داشت .

* به بهشت ، به Paradise City خوش آمدید . این روزها Criterion Games سلطان بی چون و چرا سبک Arcade Racing است . شاید اولین و تنها نسخه Burnout در نسل کنونی آنطور که ما انتظار داشتیم نبود اما از همه لحاظ فوق العاده است و رقیبی ندارد . جدا از این ها به روز رسانی ها و DLC های متعدد که تعداد قابل توجهی از آنها رایگان هستند به زندگی در بهشت استمرار میبخشد .

Modern Warfare 2

* بی چون و چرا Infinity Ward بازی خلق کرد که نشانگر یک First Person Shooter تمام عیار است . بخش Campaign بازی با وجود داستان نه چندان قوی بسیار زیبا و سرشار از صحنه های سینمایی و جذاب است . بازی با نرمی و روان بودن هر چه تمام تر خود شما را سحر می کند ، اما چیزی که سبب شد Modern Warfare 2 در بین 10 بازی برتر PS3 باشد بخش Multiplayer غنی آن است . با وجود بخش های متنوع و سیستم پرک های جدید بازی بسیار اعتیاد آور است . در کنار آن بخش جدید Special Ops بازی شما را تا مدت ها سرگرم خواهد کرد .

* دومین جنگ مدرن از سری بازی Call of Duty یک جنگ نفس گیر از ابتدا تا انتهاست . بعد از تمرکز Modern Warfare 1 روی مسئله تروریسم ، اینبار در Modern Warfare 2 شاهد جلوگیری از طرح های یک فرد هستیم ، جنگی که شامل بالا رفتن از کوه های پوشیده از برف قزاقستان تا درگیری در خیابان های پر از هرج و مرج واشنگتن می شود . Modern Warfare 2 با وجود بخش تک نفره زیبا ، Multiplayer اعتیادآور و بخش جدید Special Ops شما را به چالش می کشد . چالشی که تجربه آن را به تمام شما توصیه می کنم .

Batman: Arkham Asylum

* زمانی باور این موضوع که ما به Batman : Arkham Asylum پس از بازی هایی که با نام قهرمان کتاب های کمیک آمدند و ناموفق شدند ، روی بیاوریم کمی سخت بود اما پس از عرضه Arkham Asylum با اتاق هایی پر از دشمن و اجرای فنون مختلف و متنوع روی آنها ، مخفی کاری های معروف بتمن و موارد دیگر ، همه به این باور دست یافتند که Rocksteady جادوی نهفته در راز ناموفق بودن Batman در بازی های رایانه ای را کشف کرد و با دمیدن روح Original بودن نام خود و Batman را بر سر زبان ها انداخت . Arkham Asylum جلوه تمام منابع و ماخذ های موجود از قهرمان کتاب های کمیک یعنی Batman است . داستان عالی و ژرف آن در کنار صدا پیشگان به نامی چون Mark Hamill و دیگران ، Arkham Asylum را به تجربه ای به یادماندنی برای طرفداران سری کتاب های کمیک تبدیل کرد .

* طبق قانونی نانوشته و معمول ، بازی های Super Hero همواره با شکست و سرخوردگی هواداران بی شمار قهرمانان مواجه می شوند اما Batman : Arkham Asylum این قانون نانوشته را زیر پا گذاشت و به یک تجسم زیبا از قهرمان معروف کتاب های کمیک یعنی شوالیه تاریکی در قالب یک تجربه الکترونیکی تبدیل شد . ابزار بتمن وسیله های کارآمدی برای کند و کاو در Arkham Asylum و القا رعب و وحشت به جانی ها و تبه کاران است . در کنار داستان فوق العاده ، نبرد های تن به تن به زیبایی حس Batman بودن را به شما القا می کند . با وجود این بازی ، تمام بازی های با تم Super Hero باید از Arkham Asylum الگو بگیرند .

Bioshock

* اگر چه Bioshock یک سال بعد از زمانی که باید برای PS3 عرضه میشد به بازار آمد اما باز هم گنجینه ای در قالب یک دیسک محسوب میشود که هر کسی باید آن را درک و تجربه کند . داستانی پای نهاده شده بر انجمنی زیر آب در شهری مرموز با نام Rapture . حتی نام این شهر نیز انسان را از خود بیخود می کند ، نامی که به همراه ظاهرش ، در باطن نیز هر گردشگر و مسافر و ساکنی را به خلا می برد . در آغوش دشمنان زیاد و سرسخت ، به شما نیرویی با نام Plasmid اعطا می شود که باید در داستانی پر پیچ و خم و سرشار از درک روحانی و عرفانی از آن استفاده کنید . Bioshock بازی ایست که باید آن را تجربه کنید .

* به ندرت در یک بازی Shooter با یک معضل اخلاقی روبرو می شوید ، به خصوص اینکه اعمال و انفجار های شما در طول بازی بدون هیچ عواقبی انجام می شود ، اما آیا حاضر هستید به خاطر به دست آوردن قدرت در سرزمینی مرموز زیر اقیانوس دست به کشتن و آزار Little Sister ها بزنید ، دخترک های کوچکی که تنها بخشی از فجایع خاموش این سرزمین هستند . Bioshock آمیخته های یک کارگردان بزرگ و خلاق است که شما را حتی در حین یک بازی Shooter به تصمیم گیری و فکر به عاقبت کار وادار می کند . نسخه PS3 بازی با داشتن مود Survivor می تواند مهارت های شما را بسنجد و شما را تا مدت ها سرگرم کند .

Killzone 2

* انتظار ها و سر و صدا و Hype اطرف Killzone 2 به شدت زیاد بود که بیشتر این Hype و انتظار های بیش از حد به تریلری برمی گشت که در جریان نمایشگاه E3 سال 2005 تعجب همگان را برانگیخت . اکثر منتقدان بر این باور بودند که این تریلر تنها یک وسیله برای سر زبان انداختن بازیست و Guerilla Games نمیتواند به این مرز از کیفیت دست پیدا کند . اما پس از عرضه بازی چیزی که جواب همه انتظار ها و Hype های پیرامون بازی بود کیفیت یکسان و به عبارتی بهتر Killzone 2 از تریلر سال 2005 بود . Killzone 2 خیره کننده و شگفت انگیز هست که در کنار یک Multiplayer کامل و اعتیادآور تبدیل به یکی از بهترین بازی های PS3 شده است . اگرچه که بازی از لحاظ فروش عظیم نیست اما به عقیده من داستان در Killzone 2 بهتر از سایر First Person Shooter هاست و زیباتر روایت می شود .

* المان های با کیفیت و وقت زیادی لازم است تا من جذب یک بازی با سبک First Person Shooter شوم و Killzone 2 همان چیزی بود که من میخواستم ، حتی بیشتر و بیشتر از چیزی که من میخواستم . داستان زیبا که در قالب حمله سربازان بی شمار سازمان ISA به سیاره Helghan و جنگ نفس گیر بین ISA و Helghast ها ، حالت Multiplayer بسیار بسیار عمیق و جذاب Killzone 2 را به تجربه ای ناب تبدیل کرده است . هر شب به امید روشن کردن PS3 و تجربه Killzone 2 به سمت خانه هجوم میبردم . هجوم میبردم تا کنترل مردان ISA را در دست بگیرم ، هجوم میبردم تا به جنگ در نقشه معروف Radec Academy بپردازم . هجوم میبردم تا در مسابقت جهانی کلن IGN شرکت کنم . این ها همه خاطراتی است که همواره با شنیدن نام Killzone 2 در ذهن من تداعی می شود .

Uncharted: Drake’s Fortune

* در ماه های منتهی به عرضه Uncharted : Drake’s Fortune همه در جو انتظار تجربه بازی بودند . ما می شنیدیم که چقدر بازی زیبا به نظر میرسد ، صداپیشگی بازی فوق العادست ، و داستان به زیبایی هر چه تمام تر روایت می شود . در نهایت وقتی ما پا به دنیای ماجراجویی های Nathan Drake گذاشتیم از کیفیت بازی ، همانطور که همگان می گفتند شوکه شدیم . مانند عشق دوران بچگی ما به Indiana Jones و Lara Craft ، این بازی شرح داستان ماجراجویی های Nathan Drake و دنیای آن در بالا رفتن از صخره ها ، از بین بردن دزدان دریایی و پیدا کردن گنج های با ارزش است . ما کاور میگیریم ، کور شلیک می کنیم و به سمت شکار El Dorado می رویم . Uncharted : Drake’s Fortune دلیلی برای خرید PS3در زمان عرضه بازی بود .

* اولین بازی استدیو Naughty Dog روی PlayStation 3 عنوانی شد که گنجینه ای بسیار گرانبها برای هواداران PS3 و دارندگان آن محسوب میشد و همچنان نیز میشود . یک نسخه اکشن از Indiana Jones که داستان Nathan Drake در کنار معماهای سخت و گیج کننده ، ماجراجویی در صخره ها و کوه ها و جنگل ها و نبرد با شکارچیان جنگ را بارگو می کند . با وجود بازی های معروفی که تا کنون برای PS3 عرضه شده اند اما هنوز هم Uncharted : Drake’s Fortune بازی ایست که همگان باید آن را در آرشیو خود داشته باشند .

Fallout 3

* بازی Role Playing خوش ساخت استدیو معروف Bethesda یعنی Fallout 3 به سادگی نمایانگر یک اتمسفر گیراست ، چیزی که بیشتر از هر بازیست که من آنها را تجربه کرده ام . شما پا به دنیای Fallout 3 میگذارید و قانون هایی را که شرط بقا در این سرزمین هستند را می آموزید در حالی که عاشق انها هستید . همه جا را به دنبال مهمات زیر و رو می کنید ، در میان زباله های اتمی به دنبال آبی عاری از هرگونه مواد رادیواکتیو میگردید و در زمین های وسیع و بایر Fallout در پی اسلحه هایی هستید که جنگ معتاد کننده خود در خرابه های واشنگتن را ادامه دهید .

* اضطراب زیبا و شگفت اوری در آن سوی درهای Vault وجود دارد ، درهایی که شما را به سمت ویرانه های Washington D.C سوق میدهد . احساس تنهایی در وجود شما و در قدم های شما موج میزند اما تا جایی که احساس کنید و بفهمید که در Fallout 3 هر کاری را می توانید انجام دهید . شما آزاد هستید تا بزرگ شوید ، روز به روز قوی تر شوید و Quest هایی که مورد علاقه شماست انجام دهید .

* بیش از یک سال از تاریخ عرضه Fallout 3 میگذرد و من هنوز آن را بازی می کنم و بهتر بگم عاشق آن هستم . بله ، من تمام DLC های بازی را تهیه کرده ام اما دلیل پایبند بودن من به Fallout 3 این نیست ، هنوز مکان هایی وجود دارند که آنها را کشف نکردم ، هنوز Quest هایی وجود دارد که می توان تصمیم های دیگری نیز راجع به آنها گرفت و من هنوز شروع به ساخت اسلحه ها از ابتدا نکرده ام . Fallout 3 از آن دسته RPG هایی است که شما را گرفتار خود می کند . شما می مانید و هزاران تعاملی که می توانید با محیط و اطراف داشته باشید ، می توانید تصمیم بگیرید یک نجات دهنده باشید یا یک ویرانگر ، اگر چه دلهره اور است اما زیباست !

* جستجو برای یافتن پدر ، شما را به بقایای باقی مانده از یک تمدن می برد . این یک تعریف کوتاه از Fallout 3 است . اما عمق Fallout 3 و دنیای آزاد آن که ترکیبی از یک جنگ اتمی و و گشت و گذار در زمین های وسیع پوشیده از زباله اتمی Washington D.C است ، تجربه ای ناب برای هر بازیکنی است . Fallout 3 شما را در مبارزات کاملا آزاد قرار میدهد و با انعطافی که به شما می دهد ، دستور کار را در اختیار شما قرار می دهد .

Grand Theft Auto IV

* استدیو Rockstar North همواره عمق را به سری Grand Theft Auto آورده است . اما در چهارمین شماره از این سری یعنی GTA IV آنها موفق شدند یک زندگی ایجاد کنند ، تنفس را در شهری بزرگ به وجود آورنده و شما را به یک بازی بلندپروازانه ببرند . به عنوان بازیکن ، شما شهر را از دیدگاه یک مهاجر تازه وارد مشاهده می کنید ، در شهر می گردید و با هنرمندی هر چه تمام تر طراحان بازی ، رابطه عجیبی بین بازیکن و شخصیت ایجاد می شود . همین رابطه بین بازیکن و Niko باعث می شود همواره به دنبال موفقیت او حتی وقتی قوانین را زیر پا می گذارد باشید .

* باز هم Rockstar North شاهکاری دیگر آفرید . GTA IV بزرگتر ، بهتر ، برجسته تر و تعریفی زیباتر از بازی های فوق العاده پیشین خود است . ماموریت های بازی بسیار جذاب و متنوع است و ماموریت The Four Leaf Clover یکی از ماموریت های دوست دشاتنی من در تمام بازی ها محسوب می شود. در کنار ماموریت های اصلی و جانبی ، Liberty City شهری بزرگ است که تا مدت ها سرگرم اکتشاف و جستجو ان خواهید بود .

* گاهی اوقات ، به GTA IV ظلم می شود ، مردم می گویند که GTA IV مانند شماره های قبلی بود و داستانی درگیر کننده و خوب نداشت ولی برای من این حرف ها غیر قابل درک است . من هیچ وقت رانندگی هایی را که برای انتخاب راه درست در پایان بازی کرده ام را فراموش نمی کنم . رانددگی که تا نیمه راه رفتیم ، برگشتم و راه درست را انجام دادم . من Niko و داستان او را دوست داشتم و در لحظه هایی از بازی ، خودم را شخصیت بازی میدیدم ، درگیر جنگ با عواطف و تلاش برای درک حرکت درستی که باید انجام می دادم . اینها نکاتی هستند که در کمتر بازی میتوان آنها را لمس کرد .

* موفقیت Grand Theft Auto IV برای هیچکس یک واقعه محسوب نمی شود . یک Open World زیبا که نمایانگر یک مجموعه است ، مجموعه ای با وسعت و آزادی عمل بالا که در موازات آن داستانی به زیبایی هر چه تمام تر روایت می شود . بازی که مکانیسم ها و استاندارد های سری GTA را استادانه به نسل جدید آورد . نکته دیگر اینکه شما در این بازی نمی توانید ” خوب ” باشید . پس تلاش نکنید چون فایده ای نخواهد داشت .

Little Big Planet

* اولین باری که Little Big Planet را دیدم ، متوجه شدم که به آن وابسته خواهم شد . این بازی به شما خلاقیت میدهد و به جشنی دعوت می کند که می توانید ساعت ها با دوستان و خانواده خود از آن لذت ببرید . بازی از ابتدا تا انتها پر از تنوع و جذابیت است . بخش Campaign بازی به تنهایی می توانید دلیلی برای ستایش Little Big Planet باشد . در کنار این بخش ابزار بسیار قوی و زیادی وجود دارد که می توانید ماه ها سرگرم ساخت مرحله های مختلف و متفاوت باشید .

* بازی زیبای استدیو Media Molecule به سادگی ثابت کرد که می توان عنوانی ساخت که تا مدت ها مردم را سرگرم کند ، همانطور که هنوز هم Little Big Planet خانواده ها و جمع های چند نفری را سرگرم می کند و برای آنها جذاب و متنوع است . در حالی که اساس Platforming به خوبی رعایت شده است ، یکی از نکات بارز و قابل توجه Little Big Planet بخش ساخت مرحله آن است ، طوری که بیش از یک ملیون مرحله وجود دارد که توسط بازیکن ها و کاربر ها ساخته شده است ، و بدین ترتیب Little Big Planet بزرگ و بزرگ تر شد . Little Big Planet علاوه بر اینکه یکی از شجاعانه ترین عنوان هایی است که تا به حال ساخته شده اند ، یکی از بهترین بهترین های PS3 نیز محسوب می شود .

* من Platinum Trophy این بازی رو گرفتم و هنوز هم هر از گاهی به دنیای Little Big Planet سر میزنم و آن را تجربه می کنم . مراحلی که Media Molecule در بازی قرار داد را فراموش کنید ، مراحلی مانند Metal Gear Solid و Pirates of the Caribbean را که بعد ها عرضه کرد را فراموش کنید ! حققیت این است که هر روز مرحله های زیادی توسط کاربران خوش ذوق این بازی به سرورهای آن Upload می شود ، طوری که تعداد مراحلی که توسط کاربران ساخته شده است از مرز یک ملیون نیز گذشته است . Little Big Planet بازی است که می توانید ان را برای همیشه بازی کنید و هر روز دنیایی جدید و متنوع را تجربه کنید . مراحل مورد علاقه خود را بسازید و به اشتراک بگذارید . به سادگی شگفت انگیز است !

* ساخته اعجاب انگیز Media Molecule یعنی Little Big Planet از آن دسته بازی هایست که به محض اینکه کنترل را در دست میگیرید شما را درگیر و جذب خود می کند . کنترل بازی ساده است طوری که همه می توانند این بازی فوق العاده را تجربه کنند . Sackboy یا Sackgirl شما که به انتخاب شما وابسته است ابتدا خام است اما به مرور اینکه بازی را انجام می دهید برچسب ها و Item های زیادی در اختیار شما قرار میگیرد که می توانید با آن خلاقیت خود را در معرض دید دوستان و رقیبان خود بگذارید . شما می توانید به کمک سیستم Level Editor ساده و در عین حال کاملی که در بازی وجود دارد خلاقیت خود را در قالب یک مرحله تجربه کنید ، دیگران را به تجربه آن دعوت کنید و آن را در اختیار همه جهان قرار دهید .

Uncharted 2: Among Thieves

* استدیو با سابقه Naughty Dog با خلق Uncharted 2 : Among Thieves کاری کرد که عده کمی تصور دیدن آن را داشتند ، در واقع عده کمی به امکان پذیر بودن آن ایمان داشتند . شماره دوم این بازی از همه لحاظ Drake’s Fortune را کنار میزند . بازی با با داستان بزرگتر و عنی تر ، دختران زیبا تر ! گرافیک و جلوه بصری بهتر و Drake که از نسخه اول بسار جذاب تر و جالب تر شده است . Uncharted 2 باز هم داستان دستییابی به گنجی دیگر را بیان می کند ، اینبار جنگ با کاوشگران و یاغیان در مناظر زیبای نپال و کوه های پوشیده از برف دنبال می شود . در کنار این موارد بخش Multiplayer بسیار عالی نیز دلیل بودن Uncharted 2 در مکان دوم بهترین بازی های PS3 است .

* ادامه ماجراجویی های Nathan Drake در شماره دوم Uncharted در تمام جنبه ها شگفت انگیز است . بازی نسبت به Drake’s Fortune از همه لحاظ بهتر شده است . مبارزه ها بسیار خوب کار شده اند ، معماها خیلی بهتر و زیبا تر طراحی شده اند و داستان بازی نیز به زیبایی روابیت می شود طوری که از بسیاری از فیلم های ساخته هالیود نیز جذاب تر و زیبا تر است . بعد از اتمام کنجکاوی های Nathan Drake در Among Thieves این بخش چند نفره است که تا ساعت ها می تواند شما را سرگرم کند .

* نسخه اول بازی یعنی Uncharted : Drake’s Fortune یکی از بازی های مورد علاقه من روی PS3 است اما واقعا Uncharted 2 یک بازی فوق العاده است . Naughty Dog با این بازی نشان داد که به خوبی با سخت افزار PS3 آشنایی دارد طوری که دیدیم Uncharted 2 چقدر زیبا به نظر می رسد . اما جدا از جلوه های بصری بازی ، چیزی که Uncharted 2 را فوق العاده می کند مکانیسم عالی مبارزه در خلال یک داستان غنی است که به زیبایی روایت می شود . Uncharted 2 عنوانی است که تجربه آن برای تمام دارندگان PS3 ضروری است .

* شماره اول بازی یک تجربه عالی به حساب می آمد اما Uncharted 2 : Among Thieves از همه لحاظ از Drake’s Fortune سرتر است و در تمام جنبه ها از ان پیشی میگیرد . در اولین سکانس بازی وقتی Drake از یک قطار آویزان است بازی شروع می شود و هر چه در بازی پیش میروید و در داستان زیبای آن غوطه ور می شوید بازی جذاب تر و جذاب تر می شود . در صحنه های Action بازی مانند فرار از دست ماشین های سنگین دشمن و یا فرار از آتش هلکوپتر ، شما می فهمید که چقدر Uncharted 2 فوق العاده و شگفت انگیز است . Drake خود را به عنوان ” Indiana Jones ” روی PS3 معرفی کرد و به راستی صبر کردن برای دیدن دوباره Nathan Drake در ماجراجویی دیگر بسیار سخت و طاقت فرساست .

Metal Gear Solid 4

* در سال های نخستین طول عمر PlayStation 3 آخرین بازی از سری بازی های Metal Gear Solid ، مخلوق نابغه ژاپنی آقای کوجیما یعنی Metal Gear Solid 4 دلیل اصلی جذب شدن مشتریان و بازیکنان به PS3 بود . سخت افزار PS3 و MGS4 به راستی تعامل خوبی با هم دارند پس انکار اینکه این بازی برای PS3 مهم نیست امکان ناپذیر است . این بازی به راحتی بازی مورد علاقه من روی PS3 است . اکشن نفس گیر و جلوه های بصری زیبا و سطح ارائه بسیار قوی آن را فقط می توان با بازی شماره 2 این لیست مقایسه کرد .

* چه چیزی می توانید راجع به Metal Gear Solid 4 بگویید ؟ این بازی پایان یک عصر بوذ ، پایان عصر مردی با نام Solid Snake که کوجیما آن را قهرمان کرد تا برای ما مردی باشد که توانایی دیدن پایان او را نداشته باشیم ؛ اما تمام شد . برای سال ها کوجیما ما را درگیر داستان Big Boss و Snake و دیگران کرد ، سوال های بی شماری در ذهن ما پدید اورد و با MGS4 در صدد جواب سوال های بر آمد . جدا از داستان بسیار غنی و حماسی ، گیم پلی عالی و حس نوستالژیک بازی را هرگز نمی توان فراموش کرد . من هیچگاه بازگشت به قرارگاه Shadow Moses را فراموش نخواهم کرد .

* اگرچه ممکن است عده ای Metal Gear Solid 4 و شخص آقای کوجیما را به خاطر وجود Cutscenes های بسیار زیاد مورد نکوهش قرار دهند اما ساخته کوجیما و ادامه ای بر سری افسانه ای Metal Gear Solid یک عنوان خوش ساخت در ژانر مخفی کاری و اکشن است . در کنار ارائه جلوه های بصری بسیار زیبا ، MGS4 ترکیب هنرمندانه ای از سبک جاسوسی و اکشن است . به علاوه Boss Fight های MGS4 نیز واقعا چالش برانگیز و به یاد ماندنی است .

* چگونه می توانید با وداع یک افسانه وداع کنید ؟ با وجود گرافیک شگفت انگیز ، اکشن نفس گیر که به سان فیلم ها می ماند و در بعضی موارد بالاتر از فیلم های سینماییست ، داستان بازی یک داستان غنی است که در طول بیست سال زندگی سری Metal Gear Solid شکل گرفته است . بازی به شما آزادی میدهد تا خودتان نحوه مبارزه را انتخاب کنید . با استفاده از خصوصیات محیط توجه کسی را جلب نکنید یا با استفاده از مهمات خود جنگی از خودن راه بیندازید . این بازی کاملترین بازی عرضه شده برای PS3 تا کنون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا