مقالات

بهترین‌های E3 2018

ده معرفی یا نمایش برتر E3 2018

Metro Exodus

فرنود: چقدر اتمسفر خوب و جالبی داشت. نمایشش برای من یکی از بهترین‌ها بود. آهنگی که برای معرفی تریلر هم استفاده کرده بودن بسیار اتمسفریک و قشنگ بود. با اینکه خودم زیاد این سبک بازی‌ها رو انجام نمیدم ولی Metro Exodus عجیب من رو گرفت.

علی جلیلی: خب مترو بازی جالب و سرگرم کننده آیه و از اونجایی که لست لایت آخرین نسخه بازی رو تجربه کردم میتونم بگم همیشه سبک بقا رو به خوبی تونسته با گرافیکی عالی به نمایش دربیاره! مشخصا آینده خوبی برای این بازی هست چرا که تم و گیم پلی بخصوص که این بازی داره، متمایز شده نسبت به بازی های دیگه!

علی رضا زاده: اگر بگوییم که مجموعه Metro یکی از متفاوت‌ترین شوتر‌های تاریخ است، بدون شک بیراه نگفته‌ایم. این عنوان برای من و بسیاری از گیمرها یکی از متفاوت‌ترین عناوینی محسوب می‌شود که هم از نظر محیطی که بازی در آن جریان دارد و هم از نظر المان‌های گیم‌پلی که در بازی شاهد هستیم، تفاوت‌هایی زیادی دارد. شاید یکی از جالب‌ترین نکات این مجموعه آن فضای به خصوص بیرونی‌اش باشند که برخی اوقات مجبورید ماسک خود را به صورت بگذارید و در عین حال که در محیط پیش روی می‌کنید، هم‌زمان حواس‌تان به تمام شدن اکسیژن باشد و همین محیط باعث می‌شود که به گیم پلی جهت داده شود و شما صرفا دغدغه کشتن دشمنان و عبور مراحل را نداشته باشید و در نهایت یک لایه جدید به گیم پلی اضافه می‌شود. به نظرم برای تاریخ 22 فوریه سال 2019 باید یک اسم به خصوص انتخاب کرد که نشان دهد در این روز چه غوغایی است!

بهرام بی غرض: بعد از دیدن نمایش‌های بازی خیالم راحت شد که سازندگان همچنان راه شماره قبلو در پیش گرفتن و با یک شوتر ناب دیگه طرفیم.

میلاد طاهرنژاد: بازگشت یه سری کالت از تونل‌های زیرزمینی مسکو… اتمسفریک‌ترین نمایش E3 امسال.

Forza Horizon 4

فرنود: دیگه عادتمون شده که هر بار که فوتزا (خصوصاً از نوع هورایزنش!) نمایش داشته باشه، باید انتظاراتمون خیلی بالا باشه. این دفعه هم فکر می‌کنم Forza Horizon 4 انقدر خوب و چشم‌نواز بود که برای تجربه کردنش لحظه شماری کنم. یکی از بهترین چیزهایی هم که می‌تونست وجود داشته باشه عرضه بازی روی سرویس Game Pass بود که داره روز به روز به اعتبار و ارزش بالای این اشتراک اضافه می‌کنه.

علی جلیلی: خب سری فورزا چه موتواسپورت و چه هورایزن از جمله قوی ترین بازی ایکس باکس و پی سی هستش که طرفداران ریسینگ عاشق بازی کردنشن! حتی طرفداران پلیستیشن هم آروزی بازی کردن همچین بازیی هستن که به جور ریلیتی عناوین ریسینگ هست که دو نسله داره پادشاهی میکنه! سیستم اپن ورلد بودن فورزا هوریزون نسبت به فورزا موتواسپورت که اون بیشتر تم رقابتی_پیستی داره از نسل پیش بیشتر به چشم اومده بنابراین ترن ۱۰ بیشتر روی سری هورایزن تمرکز کرده و می‌خواد اوج قدرت در طراحی گیم پلی و سیستم ریالیتی بازی رو به رخ هوادارا بکشونه

علی رضا زاده: بر کسی پوشیده نیست که سری Forza در حال حاضر یکی بهترین مجموعه‌های رسینگ است که می‌توان در بازار پیدا کرد؛ هر چه قدر عناوین Motorsport سعی دارند تجربه واقعی و شبیه ساز از ماشین‌ها ارائه دهند، عناوین Horizon حالتی آرکیدتر دارند و این‌که ارتباط برقرار کردن عناوین Horizon با عموم مردم راحت‌تر است که این نیز دلایلی دارد؛ شاید یکی از این دلایل ماهیت آرکیدتر بودن این مجموعه و هم‌چنین فرایند یادگیری راحت‌تر و کنترل آسان‌تر ماشین باشد و این هرگز به این معنی نیست که عناوین Motorsport کیفیت چندانی ندارند و بر عکس، عناوین موتور اسپورت یکی بهترین مجموعه‌های ریسینگ محسوب می‌شوند. به هر حال رونمایی از FH4 با این‌که می‌دانستیم در کنفرانس مایکروسافت به وقوع می‌پیوندد، شامل موارد سوپرایز کننده‌ای بود که در بالاترین آن‌ها اضافه شدن چهار فصل کامل به بازی است؛ بنابراین با گذشت زمان و تغییر فصل‌ها شاهد محیط‌های متفاوت و همچنین گیم پلی متفاوتی خواهیم بود که همه این‌ها باعث به وجود آمدن تنوع خیره کننده‌ای در بازی می‌شود.

بهرام بی غرض: به قول معروف «کلمات از وصف گرافیک بازی عاجزند!» البته برای فورتزا نه گاد اف وار در این مورد.

میلاد طاهرنژاد: واقعا تصور این‌که هر سال چه طور مرزهای ریسینگ رو رالف فولتون و تیم‌اش توی پلی‌گراند گیمز جلوتر می‌برن، دشواره!

Cyberpunk 2077

فرنود: متاسفانه نتونستیم گیم‌پلی نمایش داده شده پشت درهای بسته‌ی E3 از این عنوان رو ببینیم. واقعا می‌خوام ببینم CD Project Red چه آشی برامون پختن! گرچه با توجه به سبک بازی، علی‌رغم تمِ بسیار جالب و هیجان‌انگیز بازی، فکر نمی‌کنم من خیلی درگیرش بشم در نهایت!

علی جلیلی: بازی هست که پشتش یه استودیو لهستانی قدرتمند به نام سی دی پراجکت رد خوابیده! استودیویی که بعد خلق ویچر ۲ خیلی خودشو تو دل مردم جا کرد و الان تصمیم گرفته با این بازی که تو سال ۲۰۷۷ رخ میده دنیای بازی های ساخته شدش رو دگرگون کنه و الان هم به بازی های اول شخص رو آورده! خلاصه هیچی ازش معلوم نیست و از دیدگاه من سایبرپانک یه بازی با آزادی عمل ویچر ولی در سبکی دیگه اما با همون موفقیت تو راهه!

علی رضا زاده: استودیو CD Projekt Red را به راحتی می‌توان به عنوان یکی از نماد‌هایی نام برد که تمام و کمال از هر نظر، به مخاطب خود احترام می‌گذارند و محتوایی که به مخاطب ارائه می‌دهند، واقعا شگفت انگیز است. منتظر ماندن برای انتشار پروژه جدید استودیویی که یکی از بهترین مجموعه‌های تاریخ را ساخته، شدیدا دشوار است. عنوان جدید این استودیو که فضای بسیار متفاوتی هم از عنوان قبلی این استودیو دارد، جزئیاتی در آن به کار رفته که به معنای واقعی دیوانه کننده است. با هر بار خواندن خبری از این عنوان، واقعا نمی‌دانم چگونه باید تا انتشارش صبر کرد. فقط می‌توانم بگویم که CD Projekt Red کاملا به تو اعتماد داریم و می‌دانیم که بازی بد نخواهی ساخت!

میلاد طاهرنژاد: شاید تیزر کوتاه برای من یه کمی شبیه آثار راک‌استار بود، اما اطلاعاتی که از نمایش ۵۰ دقیقه‌ای خصوصی منتشر شد خیلی جذاب به نظر می‌رسن؛ صبر کردن تا گیمزکام و دیدن گیم‌پلی واقعا مشکله.

The Last of Us Part II

فرنود: دیگه فوق‌العاده‌تر از این داریم؟ من هنوز هم نمی‌تونم باور کنم چی دیدم. چیزایی که توی گیم‌پلی پیش میومد از نسل هشتم بازی‌های کامپیوتری جداً فراتر بود. می‌دونم که بحث سر همین چیزا خیلی داغه، ولی با توجه به نمایش گیم‌پلی‌ای که The Last of Us Part II داشت، برای من بهترین بازی E3 امسال بود.

علی جلیلی: بله لست آف آس که سال پیش دقیقا همون E3 توقع گیم پلی تریلر ازش داشتم ولی خب بنابه دلایلی تا ای تری امسال تاخیرخورد! به هر حال گیم پلی عالی بود و خیلی چیزا عوض شده و خیلی بهتر میشه اگه همینطوری سبک سینماییش رو حفظ کنه! گرچه قطعا مثل لست ۱ یه سری چیزا مثل دویدن رو حالته نشسته حذف میشه اما خب باید به تغییر نکردن استخوان بندی گیم پلی هم امیدوار بود! ( با اینکه بعضی صحنه ها به صورت واضح موشن شده بود و قطعا تو بازی نیست)

بهرام بی غرض: مثل همیشه عالی و یک قدم جلوتر از کل نمایش‌های E3 امسال بود. امیدوارم زودتر تاریخ عرضه بازی مشخص بشه.

میلاد طاهرنژاد: باز هم با اسم ناتی‌داگ حواشی زیادی همراه شد اما نمایش اون قدری خوب بود که این حواشی رو نادیده بگیریم…

 

Gears 5

فرنود: با اینکه شاید بعضی‌ها زیاد هم از نمایش Gears 5 راضی نبودن، برای من تجربه دوباره اون فضای جالب (که بعد از Epic خیلی هم خوب درنیومد) انقدری هست که بخوام یه بار دیگه بهشون فرصت بدم. مخصوصاً گیم‌پلی‌ کوتاهی هم که توی تریلر بود به نظر خیلی خوب بود. لازم به ذکره که عرضه Gears برای Game Pass هم بسیار تصمیم فوق‌العاده و خوبی بود! من که استقبال می‌کنم!

علی جلیلی: گیرز پنجم هم بالاخره معرفی شد! سری ای که اون اوایل بیشتر مردم فکر میکردن برای مقابله با کاد آف وار ساخته شده و بعدا حکم گاد آف وار رو برای کنسول ایکس باکس پیدا کرد! با اینکه بعد از نسخه سوم دیگه موفق به تجربه بازی نشدم اما مطمئنم که پشت پرده با یه داستان درامتیک خشن توپ طرفیم که بار دیگه مارکوس نقشه اصلی این داستان رو اجرا میکنه و بعضی جاها قدرت حضورش و حرفاش میتونه سبک بازی رو عوض کنه! منتظر والکتروی بازی هستم بشدت تا ببینم داستان از چه قراره!

بهرام بی غرض: معرفی بازی غیر منتظره نبود، اما این که سازنده‌های بازی به فیدبک‌های طرفدار ها گوش کرده بودند کاملا غیر منتظره بود. گیرز ۵ یکی از بهترین نمایش‌های E3 امسال داشت و کاملا یادآور خاطرات خوش شماره دوم بود.

میلاد طاهرنژاد: با توجه به نمایش، گیرز تا به حال این‌قدر احساسی نبوده و ظاهرا فرانچایز به نقطه‌ی عطف داستانی خودش رسیده؛ به نظر ساختار محیط سندباکس شده و گیم‌پلی کلی تغییر داشته؛ این عالیه.

 

Spider-Man

فرنود: واقعاً چقدر با این بازی حال کردم. یاد دوران خوشی افتادم که روی Playstation 1 می‌نشستیم و اسپایدرمن بازی می‌کردیم. به نظر می‌رسه Insomniac خیلی خوب از نقاط قوت خودش و بازی‌های مشابه درس گرفته و تا اینجا که یه معجون خیلی خوشایند رو ساخته. بی‌صبرانه منتظر تار تنیدن توی خیابونای نیویورکم!

علی جلیلی: یه بازی فوق العاده و متفاوت تر از اونچیزی که تو دنیای امیزینگ ها دیدیم! تا اینجای کار برای من و خیلی های دیگه که سری اسپایدرمن رو دنبال میکنن بعد از نسخه دوم که روی پلیستیشن ۲ عرضه شده بود این نسخه میتونه یه نجات بخش کلی برای این سری باشه که با گیم پلی تیزش و دشمنای کلاسیکش، عطشی برامون نداشته تا تجربه کنیم این بازی رو!

علی رضا زاده: به جرات می‌توانم بگویم برای این‌که بعد از سال‌ها قرار است یک عنوان با کیفیت از مجموعه Spider Man ببینیم، بسیار خوش‌حال هستم. سال‌ها بود که عنوانی در خور و شایسته این کاراکتر محبوب وجود نداشت، وقتی که متوجه می‌شوید عنوان جدید از این مجموعه توسط استودیو با استعداد Insomniac Games در حال ساخت است، باید هم سر از پا نشناخت و برای انتشار آن لحظه شماری کرد. از زمانی که گیم پلی این عنوان را نشان داده‌اند، یکی از نکات که بسیار خود نمایی می‌کند، نرمی و روانی حرکات اسپایدرمن و تار زدن اوست که قبلا هم اینجور حرکاتی روانی را در Sunset Overdrive دیده بودیم. نکته بعدی این‌که مبارزات بازی نیز همین حالت نرم و جاری بودن را دارند که احساس خیلی خوشایندی را به همراه دارند و چیز دیگری که از تریلرها این عنوان بر می‌آید، توجه سازندگان به ارائه داستانی خوب در قالب این شخصیت دو وجهی است که نیمه از زندگی او را سوپر هیرو بودن تشکیل می‌دهد و نیمه دیگر او را یک شهروند عادی؛ حقیقتا نمی‌دانم که سازندگان تا چه حدی قصد دارند به نیمه دوم، شهروند عادی بودن، بپردازند، اما چیزی که واضح است که به کار Insomnia اعتماد داریم و می‌دانیم که قرار است با عنوان خوبی روبرو شویم. به هر حال تا ماه سپتامبر باید صبر کنیم تا بالاخره این انتظار به پایان برسد.

بهرام بی غرض: محیط بازی و سیستم مبارزات شباهت بسیار زیادی به بتمن ارجینز داشت و البته این نکته بعدی نیست و نوید یک بازی فوق‌العاده در حد اندازه اسپایدیو میده.

میلاد طاهرنژاد: اینسامنیک قراره یه بار دیگه با یه انحصاری با کیفیت به آغوش طرفدارهای پلی‌استیشن برگرده و احتمالا انحصار کیفیت خوب بازی‌های سوپرهیرویی رو از بتمن و راک‌استدی پس بگیره.

Ghost of Tsushima

فرنود: این بازی‌ هم یکی از برگ برنده‌های برنامه‌ی نه چندان جالب سونی بود. گرافیک هنری که حرف نداشت. از گیم‌پلی مبارزات هم خب به نسبت کم ندیدیم ولی من حس می‌کنم که هنوز با دیدن همین یدونه گیم‌پلی و تا زمانی که خودم تجربه نکرده باشمش (!) نمی‌تونم نظر درستی راجع بهش بدم. فعلاً که عنوان بسیار امیدوار کننده‌ای برای من محسوب میشه.

علی جلیلی: یه بازی خارق العاده که نمونه کمی ازش تابه حال ساخته شده که به این وسعت به تاریخ شرقی ها نگاه بندازه! اونم توسط استودیو ساکر پانچ که از دیدگاه من نسل هشتم رو با عرضه دو اینفیمیس ( پسر دوم، اولین چراغ) طوفانی شروع کرد! عناوینی که بیشتر به جای گیم پلی، گرافیک بازی به چشم میخورد و این اصل توی بازی گوست آف سوشیما اتفاق افتاده! فقط کافیه به ریکشن ها و بازخوردهای این بازی توی سایتای مختلف و یوتیوب نگاه کنید! علاوه بر گرافیک هم گیم پلی بازی با نمایشی که داشت جای تحسین داره چرا که نشون داد سازنده ها از فیلم های شرقی برای ساخت این عنوان هم کمک گرفتن.

بهرام بی غرض: هر چند گرافیک بازی بی‌نظیر بود، اما سیستم کامبت بازی به نظر یکم آسون و بدون چالش به نظر می‌رسید.

میلاد طاهرنژاد: مهم‌ترین نکته درباره بازی جدید ساکرپانچ رو باید انتخاب ستینگ اون دونست که بدیع‌ترین ستینگ واقع‌گرایانه توی بازی‌های ویدیویی چند سال اخیره! جزیره‌ی سوشیمای ژاپن و حمله مغول‌ها با یه تم شرقی اغراق شده و ترکیب خزان برگ‌های سرخ اقاقیا… نمایش بی‌نظیر بود.

 

Halo Infinite

فرنود: با وجود تیزر کوتاهی که Halo Infinite داشت، به نظر من هایپ کافی رو برای بالا بردن کنفرانس خوب مایکروسافت اضافه کرد. به هرحال چه از همون دوران بانجی، چه ۳۴۳، تجربه مستر چیف و داستاناش به اندازه کافی هیجان انگیز هست. اگه اینم رو گیم‌ پس میومد دیگه به شخصه واسه اکس باکسم غمی نداشتم :دی

علی جلیلی: سری بازی هیلو که یه سری اکشن خاص برای افراد خاصه، حرفای بزرگ‌تری برای گفتن داشته! هیلویی که یادمه با نسخه سوم از لحاظ گرافیک تقریبا جلوتر از نسل هفتم هم بود! خیلیا فکر میکردن مه با نسخه قبلی کار مسترچیف بزرگ تمومه اما اون به طور کلاسیک برگشته تا یه جایزه به عنوان لیگ ریتن رو‌ دریافت منه و هوادارارو تنها نذاره! طبق گفته سازنده هاش محیط بازی بهتر و بزرگتره پس باید با یه هیلو شاخ دیگه روبه‌رو بشیم!

بهرام بی غرض: خیلی بعید می‌دونم این نمایش برای کنسول‌ Xbox One X و Xbox One باشه و احتملا این گرافیک فوق‌العاده مربوط به نسل بعد هستش. حضور مسترچیف با آرمور کلاسیکش هم واقعا عالی بود.

میلاد طاهرنژاد: مسترچیف، ساندترک هیلو ۳، آرت استایل قدیمی و انجین جدید نسل بعدی و احتمالا محیط Semi Open World… این همه‌ی اون چیزی نیست که از هیلو جدید انتظار داریم؟

Devil May Cry 5

علی جلیلی: و بازیی که دانته پیر رو به میادین بازگردوند! بعد از ۱۰ سال تقریبا مبارزانی که ما با دانته داستیم و فراموش نشده بودن اینبار قرار به نسل هشتم بیان و با اسکیل های پیچیده تر دانته کهنسال شاید بتونم بگم احساسی ترین صحنه هارو به ما برگردونه! مثل چیزی که تقریبا تو بازی متال گیر: فانتوم پین با حضور اسنیک دیدیم! خلاصه این قول رو به تمامی شما به عنوان یه دی ام سی باز میدم که دی ام سی ۵ میتونه یکی از بهترینای نسل هشتم براتون بشه

بهرام بی غرض: معرفی بازی کاملا قابل پیش‌بینی بود، اما نه تو کنفرانس مایکروسافت و نه با قیافه جدید دانته. هر چند خیلی امیدوارم بودم اون ظاهر کلاسیک دانته ببینم، اما به نظر میرسه دانته با این قیافه جدید هم بتونه دوباره خاطرات خوب شماره سوم و چهارم تکرار کنه.

Sekiro: Shadows Die Twice

علی رضا زاده: از زمان نشان دادن تیزری در مراسم TGA 2017 که در نهایت به نوشته Shadow Die Twice ختم شد، به شخصه همانند بسیاری از گیمر‌ها و طرفداران منتظر رونمایی کامل از جدیدترین عنوان استودیو FromSoftware بودم. شاید کفه شایعات این اواخر به طرف یک عنوان از مجموعه Tenchu سنگینی می‌کرد؛ اما با رونمایی از یک ای پی جدید با نام Sekiro Shadow Die Twice در کنفرانس مایکروسافت غافلگیر شدیم. اگر تریلر را دیده باشید حتما متوجه سیستم جالب مبارزه بازی شده‌اید و این‌که بالاخره قرار است کمبود چنین عناوینی با این ستینگ، در صنعت گیم جبران شود. جالب‌تر این‌که سال‌های پیش رو بهشت طرفداران این عناوین سامورایی وار خواهد بود. خودتان که بهتر می‌دانید چرا بهشت این عناوین خواهد بود؟ یادتان هست که در کنفرانس E3 2018 مایکروسافت و سونی چه اتفاقی افتاد؟

میلاد طاهرنژاد: دیدن لوگوی اکتیویژن به عنوان ناشر جدید بازی فرام سافتور به شخصه برام خیلی عجیب بود، امیدوارم علاوه بر تحول ژانر RPG تغییر سیاست‌های پابلیشری مث اکتیویژن هم در تخصص میازاکی باشه!

برگهٔ قبلی 1 2

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا