بررسیپلی استیشن 4

بررسی بازی Nickelodeon Kart Racers

بگذارید در همین ابتدای مطلب خیال خودم و شما را راحت کنم، بازی «Nickelodeon Kart Racers» یک افتضاح تمام عیار است و شما هیچ نیازی به بازی کردن آن ندارید و نخواهید داشت. از بازی‌های لایسنس شده به طور معمول انتظار چندانی وجود ندارد خصوصاً اینکه این بازیها براساس کارتون‌ها و IPهای مورد علاقه گروه سنی پایین ساخته شده باشند، این قبیل بازیها معمولاً فقط و فقط به قصد گرفتن پول مضاعف از طرفداران دو آتیشه لایسنس مورد نظر که بهره کمی از خرد و منطق برده‌اند ساخته می‌شوند و کیفیت نهایی محصول نه برای صاحب لایسنس اهمیتی دارد، نه برای بازی‌ساز و نه حتی برای خریدار. در این بین گهگاه با بازی‌هایی مثل Nickelodeon Kart Racers رو به رو می‌شویم که به طور وقیحانه‌ و شرم‌آورانه‌ای بد هستند. نه تنها نیازی به تجربه بازی ندارید بلکه نیازی به خواندن ادامه این مطلب هم ندارید. Nickelodeon Kart Racers لیاقت اینکه لحظاتی گوشه کوچکی از ذهن کسی را اشغال کند را هم ندارد.

بازی Nickelodeon Kart Racers
مطابق اکثریت بازی‌های ژانر کارتینگ، خبری از داستان و کمپین داستانی نیست. هیچ دلیل خاصی برای رقابت شخصیت‌های کارتون‌های مختلف شبکه Nickelodeon وجود ندارد و ارائه نمی‌شود و نیازی هم به ارائه دلیل وجود ندارد چون به طور کلی هیچ دلیل محکم و منطقی‌ای برای ساخت و موجودیت Nickelodeon Kart Racers وجود ندارد. 4 شخصیت از سری لاکپشت‌های نینجا بر اساس طراحی‌های سری جدیدتر، 3 شخصیت از هر کدام از کارتون‌های باب اسفنجی و Rugrats و 2 شخصیت هم از کارتون Hey Arnold! درون بازی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به سازندگان بازی کمک کنند تا خریداران فریب خورده را شکنجه کنند. شخصیت‌های مختلف از نظر اعداد و ارقام ارائه شده درون بازی در زمینه توانایی‌های مربوط به رانندگی با هم تفاوت دارند اما در عمل تفاوت چندانی در کنترل آن‌ها احساس نمی‌شود. امکان خرید موتور و سپر و تایر و … به منظور تغییر توانایی‌های شخصیت‌ها با آپگریدهای جدید هم توسط سکه‌هایی که درون بازی بدست می‌آیند وجود دارد اما حتی گرانترین آیتم‌های درون بازی هم از نظر عملی تفاوت بزرگی در کارکرد شخصیت‌ها ایجاد نمی‌کنند. کلیت گیم‌پلی مسابقات هم چیزی فراتر از فرمول شناخته شده سری Mario Kart نیست، شما باید هر مسیر را چند دور طی کرده و با آیتم‌های بدست آمده در طول مسیر تلاش کنید تا جلوی موفقیت رقبا را گرفته و خودتان به مقام اول دست پیدا کنید. به طور کلی هیچ کس از از بازی‌های کارتینگ انتظار شبیه سازی رانندگی را ندارد، در این سبک بازی‌ها انتظار اصلی ارائه مسابقه‌ای سرعتی و هیجان انگیز با سلاح‌های نابودکننده رقباست اما سازندگان Nickelodeon Kart Racing فراموش کرده‌اند که سرعت را برای بازی خود تعریف کنند. هر چقدر تلاش می‌کنید و دکمه گاز دادن را محکم و محکم‌تر فشار می‌دهید، باز هم تغییر شگرفی در سرعت ماشین‌های تحت کنترل شما ایجاد نمی‌شود اما از طرف دیگر سیستم ترمزهای ماشین‌ها بسیار خوب و لذت بخش کار شده اند، با این وجود ماشین‌هایی که نای راه رفتن ندارند اگر قرار را بر عدم کارکرد ایده‌آل سیستم ترمز گذاشته بودند که به طور تمام و کمال یک تجربه غیرقابل بازی را رقم می‌زدند.

بازی Nickelodeon Kart Racers
24 مسیر مسابقه مختلف براساس محیط‌های کارتون‌های ذکر شده در بازی وجود دارند که در قالب 3 مود مختلف بازی در دسترس هستند. Grand Prix که قسمت جام‌های چند مسابقه‌ای بازیست و شما بعد از تعدادی مسابقه براساس امتیازاتی که در طول کل مسابقات بدست آورده‌اید رده بندی می‌شوید، حالت Free Race که یک تک مسابقه در یکی از مسیرهای مسابقه به انتخاب بازیکنان است و در نهایت حالت Time Attack که در آن هدف نهایی شکستن رکورد زمانی هر مسیر است. همه این سبک‌های مسابقه در سه درجه سختی مبتدی، عادی و پیشرفته در دسترس هستند و همچنین 2 حالت اول به شکل تیمی و فردی قابل انجام هستند. مسیرها با وجود تفاوت‌های ظاهری در عمل حس و حال متفاوتی را ایجاد نمی‌کنند، تله‌های محیطی که گهگاه در طول مسیرها دیده می‌شوند هم به حدی با سرعت پایین فعال می‌شوند و مکانیزمی قابل پیش‌بینی دارند که کمتر کسی را به دردسر می‌اندازند. علاوه بر این بخش چند نفره آفلاین هم در بازی وجود دارد که وجود این بخش در بازی‌ای که ساخت بهتری داشت می‌توانست لحظات تلخ و شیرین بسیاری را در جمع دوستان رقم بزند اما در قالب Nickelodeon Kart Racers پیدا کردن کسی که حاضر باشد در کنار شما وقتش را با این بازی تلف کند، کاریست غیرممکن.
گرافیک بازی با ارفاق در حد و اندازه بازی‌های انتهای نسل 6 است اما نه بازی‌هایی که در آن زمان به خاطر جذابیت‌های بصری ستایش می‌شدند بلکه بازی‌های معمولی و فراموش شده آن زمان. در بخش افکت‌های صوتی هم برای تمامی امور از تعداد محدودی افکت صوتی تکراری استفاده شده است و قطعات محدود موسیقی موجود در بازی در کنار اینکه خودشان چندان به یادماندنی نیستند در عین حال حتی نزدیک به موسیقی متن کارتون‌هایی که شخصیت‌های آنها درون بازی وجود دارند هم نیستند.

بازی Nickelodeon Kart Racers
سال‌ها پیش نینتندو با ساخت بازی ماریو کارت، نشان داد که با یک گیم‌پلی ساده و جمع کردن شخصیت‌های محبوب می‌توان یک بازی ساده، موفق و اعتیادآور ساخت که در عین اینکه فرمول شناخته شده IP مورد نظر را به طور کلی عوض می‌کند و شخصیت‌ها را در سبکی جدید قرار می‌دهد، می‌تواند تجربه رضایت بخشی را هم خلق کند. بعد از عرضه ماریو کارت شاهد IP های بسیاری بودیم که از این فرمول استفاده کردند ولی برخلاف ماریو کارت معمولاً خاطرات رنج آور و تلخی را برای خریداران رقم می‌زدند. اگر روزی لیستی برای کلون‌های ماریو کارت بنویسیم، بدون هیچ شک و تردیدی Nickelodeon Kart Racers رقابت تنگاتنگی برای بدست آوردن پایین‌ترین رتبه آن لیست خواهد داشت.

نقد و بررسی بازی Nickelodeon Kart Racers بر اساس نسخه ارسالی سازنده برای وبسایت بازیسنتر نوشته شده است.

مجموع امتیاز - 2

2

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
بخش چندنفره آفلاین (به شرطی که بتوانید کسی را برای بازی کردن فریب دهید)
نقاط ضعف:
گرافیک و طراحی هنری ضعیف
گیم‌پلی و طراحی مراحل کم هیجان
عدم استفاده از صداگذاری برای شخصیت‌ها
ارزش‌های ساختاری پایین
قیمت بسیار بالای بازی

User Rating: 2.43 ( 2 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا